בולגריה - מרכז מידע למטיילים

בולגריה - מרכז מידע למטיילים בולגריה - מרכז מידע למטיילים

מקומות לבקר בהם בבולגריה בחורףבנסקו ובורובטסבנסקו ובורובץ הם אתרי נופש בולטים בבולגריה, הידועים במדרונות המושלמים ובאירו...
24/11/2022

מקומות לבקר בהם בבולגריה בחורף

בנסקו ובורובטס

בנסקו ובורובץ הם אתרי נופש בולטים בבולגריה, הידועים במדרונות המושלמים ובאירוח. יש שפע של פעילויות שתוכלו לבצע שם, כולל סקי, סנובורד, טיולי הליכה או שהייה בספא במלון.

בנסקו זוהר בהיותו אחד הכפרים הידועים ביותר במדינה.
זהו גם אחד הכפרים העתיקים ביותר, אשר הוקם על ידי שבטים סלאביים לפני מאות שנים. הוא ממוקם בין ההרים הגבוהים ביותר של בולגריה - רילה ופירין. זה הופך אותו למקום טוב מאוד עבור כל מיני פעילויות. בעודכם בבנסקו תוכלו לצאת להרפתקה רגליים בכל אחד מההרים ולחזות בכמה מהנופים היפים באירופה.

Stara Planina (ההר הישן)

הוא אחד המקומות שבהם תוכלו לבקר בזמן ביקור החורף שלכם בבולגריה. הכפרים המבודדים שמסביב להר והשלג שהתפשט סביבם יצרו את תחושת החורף הנעימה הזו. בניגוד להרים האחרים בבולגריה, לא כל כך קל להגיע לסטארה פלאנינה ולמקומות היפים שלה. זה דורש יותר זמן ומאמץ. עם זאת, בהחלט שווה לבקר בו ובנופיה שומטי הלסתות.

במהלך עונת החורף, תוכלו לבקר בבקתת Rai (בקתת גן עדן), המשקיפה על המפל היפה והגדול ביותר של בולגריה - מעיין השמים. זה ממש שומט לסתות אפילו בחורף. אתה יכול לבקר בכמה מערי התחייה של בולגריה כמו Shipka, Karlovo ו-Kalofer. שם תוכלו לחזות בארכיטקטורת התחייה היפה של בולגריה וללמוד יותר על הדרך שבה אנשים חיו אז.

שבעה אגמי רילה

למרות ששבעת אגמי רילה נמצאים בגובה של 2000 מטר מעל פני הים, הרבה אנשים הולכים לטייל בהם אפילו במהלך החורף. שבעת אגמי רילה הם ממקור קרחוני ולכולם יש שמות הדומים למאפיין העיקרי שלהם. יש את האגם התחתון, הדגים, התאומים, הכליות, הטרפויל, הדמעות והעין, שהוא הכי ברור.

כדי לטייל ל-7 אגמי רילה תוכלו להגיע למעלית שתיקח אתכם לבקתת אגמי רילה ומשם תוכלו לצאת לטיול בן 5 שעות סביב האגמים. עם זאת, כדאי לשקול את הציוד שלך ולהיות לבושים כראוי ולהצטייד בהרבה מים.
בסופו של דבר, אפשר אפילו להישאר בבקתה ולצפות בכוכבים, וזה כנראה אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות שם.

הר ויטושה

הר ויטושה הוא המקום המושלם ללכת אליו אם אתה רוצה לחקור את הטבע ליד בירת בולגריה. ההר נמצא במרחק של חצי שעה נסיעה ממרכז העיר סופיה ויש המון מקומות לבקר בו והוא מקום מצוין לצאת לטיולים בבולגריה.

כמה מהמקומות הטובים ביותר שתוכלו לבקר בהם בעונת החורף הם בקתת Aleko שבה תוכלו לחטוף משהו לאכול וליהנות מהנוף היפהפה של ההר והעיר. בקרבתו ניתן לבדוק את גשרי הזהב (Zlatnite Mostove), שהוא מבנה של אבנים עגולות ענק הפרוסות סביב רכס ההר.

אם אתם מטיילים מושבעים, אז עדיף לצאת לטיול רגלי ל-Cherni Vruh (הפסגה השחורה), שהיא הפסגה הגבוהה ביותר בהר ויטושה. במהלך החורף הטיול לוקח בערך 2-3 שעות ודורש ציוד טוב. כמו כן, מומלץ להודיע ​​לאנשי בקתת Aleko, כדי שיהיו מודעים לתוכניות הנסיעה שלכם. עם זאת, אתה יכול לצאת להרפתקה פחות מסוכנת למנזר Dragalevtsi, שנמצא בכפר Dragalevtsi ולוקח כשעה עד למנזר. זהו מנזר מאוד יפה ומבודד בהר ויטושה.
אחרון חביב, אפשר ללכת למפל בויאנה, שהוא המפל היפה ביותר בהר ויטושה. עם זאת, מסלול ההליכה אליו יכול להיות די מאתגר במיוחד בעונת החורף.

פלובדיב

במהלך עונת החורף, העיר פלובדיב היא בחירה טובה מאוד. העיר שטופת השמש בבולגריה תמיד מסבירת פנים ויש הרבה דברים לעשות שם.
כשאתם בפלובדיב אתה בהחלט צריך לבקר בתיאטרון העתיק של פיליפופוליס. הוא ממוקם בעיר העתיקה של פלובדיב ומקורו ברומי. בעבר, פלובדיב הייתה עיר באימפריה הרומית ונחשבה לעיר החביבה על הקיסר לביקור. בשל כך, נבנו שם התיאטרון והאצטדיון העתיק, שניתן למצוא בלב העיר העתיקה.

העיר ידועה כאחת הערים החייאות ביותר בבולגריה. יש המון בתי תקומה מסורתיים שנבנו במרכז העיר שלה, שהיו שייכים למשפחות האצילים והעשירות של התחייה הבולגרית. בעודכם שם תוכלו לחקור את הארכיטקטורה היפה והייחודית שלהם, את התפאורה המסורתית וללמוד יותר על אורח החיים בבולגריה בתקופה זו.

אחרון חביב, בקרו בשכונת קפאנה. הוא מלא בפאבים מודרניים, בתי קפה ומסעדות המציעות מנות טעימות להפליא, שישאירו אתכם פעורי פה, אבל ניזונים היטב. יתר על כן, אתה יכול לבדוק אם יש אירועים המתרחשים ברובע זה מכיוון שהוא המקום התרבותי של בולגריה.

Separeva Banya ו Hisarya

אם אתם רוצים להתרחק מכל הטרחה וההמולה של הערים המלאות באנשים שעושים ספורט חורף, אז אתה יכול לבחור במכוני הספא התרמיים. יש הרבה אפשרויות לספא תרמי בבולגריה, אבל Separeva Baya ו-Hisarya הם הבולטים ביותר.

Separeva Banya
קרובה לבירת בולגריה ונמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממנה ברכב. זהו כפר קטן, המציע המון בתי הארחה הבנויים בסגנון בולגרי מסורתי. עם זאת, אם תרצו ללמוד עוד על בולגריה וההיסטוריה העתיקה שלה בזמן מנוחה בספא התרמי, כדאי שתבחרו בהיסריה.

היסריה נמצאה לפני אלפי שנים על ידי השבטים התראקים. מאוחר יותר היא נכבשה על ידי הרומאים והפכה לעיר חשובה וידועה באימפריה הרומית. בעודכם בהיסריה, תוכלו לראות כמה מהמבנים הרומיים השמורים ביותר שעומדים עד עצם היום הזה. ישנם שרידים של אמפיתיאטרון, חומות עיר וכנסיות. עכשיו, אתה יכול גם לחקור את הקבר התראקי העשיר ביותר של Starosel שנמצא קרוב להיסריה.

וליקו טרנובו

אם אתם חובבי היסטוריה אז אתם בהחלט צריכים לבקר בעיר וליקו טרנובו. שם תמצאו את מבצר צארבץ, שהיה מקום מגוריה של משפחת המלוכה של האימפריה הבולגרית הראשונה. היא מקיפה ארץ ענקית ומתפרסת על כל העיר מוקפת חומות עיר ענקיות. בפנים ניתן למצוא את קתדרלת העלייה לשמיים שבה נתבעו מלכים ואנשים הונוצרים. מדרום למבצר נמצא מגדל בולדווין. היא ידועה בכך שהחזיקה בשבי את הקיסר הביזנטי בולדווין לאחר תבוסת הצבא הביזנטי על ידי הבולגרים.

Veliko Tarnovo
ידוע גם כאחד ממרכזי התרבות של בולגריה. מסביב לעיר, ישנם כמה מתחמים אתנוגרפיים ומוזיאונים המתארים את תקופת התחייה בבולגריה.
אם אתם רוצים לראות טוב יותר את העיר אתם יכולים ללכת לפארק "Sveta Gora" ולטייל שם קצת.

העיר סופיה

לבירת בולגריה יש הרבה מה להציע, בין אם זה מוזיאונים, גלריות או מונומנטים טבעיים, יש בה הכל. כמה מנקודות הציון המפורסמות ביותר ששווה ביקור נמצאות במרכז העיר סופיה. אחת מהן היא קתדרלת אלכסנדר נבסקי הקדוש. זוהי הקתדרלה המפורסמת ביותר בבולגריה וידועה בציורי הקיר היפים שלה ובכיפות המצופות בזהב. עוד מבנה דתי יפה מאוד הוא הכנסייה הרוסית, שנמצאת במרחק של כמה דקות מהקתדרלה.

אם אתם סקרנים לגלות יותר על הדרך, התרבות הבולגרית התפתחה תוכלו לבקר בגלריה הלאומית לאמנות ובמוזיאון האתנוגרפי שם. יש הרבה חפצי אמנות מתקופת התחייה של בולגריה וחלק המוקדש למלכים ומלכות בולגריה. קצת מהצד נמצאת הרוטונדה המפורסמת של סנט ג'ורג', שהיא המבנה הדתי העתיק ביותר של העיר. הוא נבנה במאה ה-4 וממוקם באמצע הארמון הנשיאותי, אך הכניסה חופשית.

רכיבה על סוסים בבולגריהחופשות רכיבה על סוסים הן חוויות ייחודיות בבולגריה.  תיירים יכולים לבחור בין חופשות במקום אחד, סיו...
18/07/2022

רכיבה על סוסים בבולגריה

חופשות רכיבה על סוסים הן חוויות ייחודיות בבולגריה. תיירים יכולים לבחור בין חופשות במקום אחד, סיורים על חוף הים, טיולי הרים, כולם גדושים בפעילויות רכיבה על סוסים. סוסים בולגריים הם הצלבה עם סוסים ערביים מלאי דם כדי להוסיף חוזק לקשיחות של גזעים בולגריים. גובהם הממוצע הוא 1.60 מ'. הם מאומנים היטב, וניתן לשלוט בהם בקלות בעזרת מדריכים שיודעים על ההרגלים והצרכים של הסוסים. מדריכים מלווים את כל הקבוצות או הפרטים המבצעים סיורי רכיבה על סוסים או טרקים. לחופשות רכיבה על סוסים, תיירים יכולים לפנות לבסיסים המגדלים ומאמנים סוסים. בסיסי רכיבה על סוסים זמינים ברכס הבלקן, בכפר אפרילצי, בכפר סווסטן ליד קאזנלאק, בחוות איסקר ליד סופיה.

באפרילצי, מרכז הרכיבה מתפקד כל השנה. העמק מספק דשא למרעה, והזדמנויות לאילוף סוסים. כדאי להתענג על הפנורמה. המסלולים מאתגרים ושווים. תיירים יכולים לקחת את השביל המוביל להר בוטב, הפסגה הגבוהה ביותר של רכס הבלקן ועובר דרך שמורת Severen Dzendem. יש גם שבילים אחרים שאפשר ללכת בהם.

Sveshten, ליד Kazanlak ו-Karlovo, בעמק השושנים הוא כפר קטן המוקף ברכסי הרים נישאים. כרי הדשא שלו מוצלחים למרעה, והיישוב שופע חורשות השופעות את הנוף בצמחייה רעננה. הבסיס ומרכז הרכיבה נמצאים מעל הכפר, בגובה 1,000 מ'. הוא מורכב מאכסניית Sveshten עם מתקני לינה ופנאי.
חוות ישקר נמצאת על גדת האגם המלאכותי ישקר. שם מטופחים ומאמנים 60 סוסים. ישנם גם סייחים שטרם אומנו. מי שרוצה לרכוב על סייח יכול לעשות זאת באזור סגור מיוחד. היישוב כולל לא רק שטחים מישוריים, אלא גם גבעות נמוכות. זהו השטח המושלם לרכיבה ושליטה במיומנות ברמות קלות ומאתגרות כאחד. יתר על כן, שתי הבריכות בחווה מזמינות לפעילויות רכיבה על סוסים מתחלפות עם שחייה ודיג.

תיירים יכולים גם לקחת שבילים בהרי רילה וסטרנדז'ה. רילה גבוהה יותר ויותר. הוא מנוקד בפלגים ובשבילים שמובילים אל בקתות הרים ופסגות. Strandzha הוא הר נמוך בדרום מזרח, עם טבע ייחודי וכפרים שקטים מסבירי פנים עם מסורות ומנהגים עממיים. עמק נהר Veleka ושמורת Silkosia הם אבני החן שלו.

אנשים המגיעים לבולגריה לטיולי רכיבה ולחופשות צריכים לקחת את הבגדים וההנעלה הדרושים, מגפיים מיוחדים עם אצבעות קשות, קסדות, מעילים אטומים לרוח. חיוני להביא תכשיר דוחה חרקים או לקנות אותם עם ההגעה, כדי לקבל הגנה מפני חרקים, בעיקר מפני יתושים וקרציות.

10/05/2022

Kyustendil - קיוסטנדיל

רוב האנשים שמתכננים לבקר בבולגריה כנראה לא יכללו את Kyustendil במסלול הטיול שלהם. אנחנו לא מאשימים אותם. אף על פי שהיא ממוקמת על הכביש הראשי המחבר בין סופיה לסקופיה, העיר הייחודית הזו נמצאת די מתחת לרדאר. לְמַרְבֶּה הַמַזָל! העיר מדהימה ודי אותנטית. קיוסטנדיל הייתה אחת מעיירות הספא המובילות בבולגריה במשך מאות שנים. למעשה, התראקים ייסדו אותו בין המאות החמישית והרביעית לפני הספירה. מבחינה היסטורית, קיוסטנדיל היה בתחילה רומאי, אחר כך ביזנטי, בולגרי, סרבי ועות'מאני. כך, אתה יכול לראות שרידים של כל הזמנים האלה בכל פינה.

העיר מתהדרת במרחץ רומי מרשים, מבצר מימי הביניים המוקדמים, שני מסגדים עות'מאניים, כנסייה אחת מימי הביניים וכמה כנסיות לתחייה בולגרית. כמו כן, העיר היא ביתם של בתים עות'מאניים רבים ואחוזות ניאו-קלאסיות אירופאיות. לבסוף, אתרי ספא מדהימים עם מים תרמיים טבעיים מנקדים את Kyustendil. כפי שאתה יכול לראות, יש המון דברים לראות ולעשות בקיוסטנדיל. בל נשכח את האוכל הטעים והאירוח הבולגרי, מהטובים ביבשת.

אל תבואו לקיוסטנדיל רק לסיורים באתרים תיירותיים, תוכלו ליהנות גם מאתרי נופש ספא שיש למקום להציע. מעיינות הגופרית התרמיים של העיר לא רק מרגיעים אלא גם בעלי השפעות מרפאות. בניגוד למסורת הארוכה שלה כמרכז ספא, כיום, קיוסטנדיל מארח רק שני מלונות ספא. עם זאת, שתיהן בחירה מצוינת. לפיכך, לא משנה באיזה מהם תבחר, אתה לא יכול לטעות.

מרכז העיר קיוסטנדיל הוא אזור גדול להולכי רגל. הרחוב הראשי של העיר, בולווארד בולגריה, מתחיל מדרום לתחנת הרכבת ומגיע עד לכיכר המרכזית, ולבז'ד. אחוזות יפות ובתי קפה נהדרים פזורים במדרחוב המוריק. ואכן, רוב חיי העיר מתרחשים כאן.

בית העירייה האדום המונומנטלי שולט בכיכר ולבז'ד. האדריכל הווינאי פרידריך גרוננגר בנה אותו בסוף המאה ה-19. בתחילה, זה היה בית ספר פדגוגי, אחר כך תיכון לבנים, ואחר כך תיכון לבנות. ב-1931 היה כאן בית המשפט הראשון בבולגריה. מ-1959 עד 1973, היא הייתה מרכז המפלגה הקומוניסטית המקומית.

באלכסון מבית העירייה, מעבר לכיכר, אנו מוצאים את בניין התחייה הבולגרית העתיק ביותר בעיר, בית פרוקופיבה. לבניין היו שתי קומות, אך קומה שלישית נוספה במאה ה-19. במשך זמן מה, זה היה בית ספר הלני ישן לפני שהוסב לבניין המגורים של היום.

החלק המרכזי של שדרות בולגריה נפתח לכיכר שבה ניצב תיאטרון הדרמה העירוני האופנתי. למרות שהרכב התיאטרון המקורי מתוארך לשנת 1873, רק בשנת 1978 עברה לבניין הנוכחי שלה. חלונות גדולים בסגנון ערבסק שולטים בבניין השיש המלבני הזה. מאז 2011 פועל גם כאן בית הקולנוע היחיד בעיר.

אל תפספסו את הפסלים היפים העומדים על גשר הברזל ההיסטורי, ממש ליד התיאטרון. משנת 1909, זהו הגשר העתיק ביותר שחוצה את נהר בנשטיצה הזעיר. הגשר נמצא בדיוק במקום בו הייתה הכניסה לעיר העות'מאנית, מגדל ניס שהולך מזמן. באופן מוזר, המקומיים קוראים לזה הגשר עם נשים עירומות בשל ארבעת הפסלים הנשיים שלו.

מים מינרליים זורמים דרך קיוסטנדיל במשך מאות שנים. למעשה, חורבותיו של תרמה רומית מהמאות ה-2 או ה-3 לספירה הן השרידים הארכיאולוגיים השניים בגודלם בבולגריה. בתקופה העות'מאנית היו בעיירה כמה מרחצאות. אחד מהמרחצאות הללו עדיין קיים, אך למרבה הצער הוא סגור לקהל הרחב. שני מרחצאות עות'מאניים נוספים נבנו מחדש לחלוטין והם פתוחים כעת.

המרחצאות הרומיים מתוארכים למאות ה-2 וה-3. ההערכה היא שהתרמי המקורי כיסה כ-3000 מ"ר. מתוך שטח זה, נחשפו כ-1000 מ"ר וניתן לראותם ליד מסגד אחמד ביי. המרחצאות נבנו בטכניקת אופוס מיקסום. כלומר, שכבת לבנים עוקבת אחר שכבת טיט עם לבנים מרוסקות.

הבית העות'מאני המייצג ביותר בקיוסטנדיל הוא מה שנקרא House Museum Ilyo Voyvoda. זה בניין בן שתי קומות עם מרפסת עץ וחלון מפרץ מעליו. הבית נבנה בשנת 1870 בשדרות הצאר אוסבובודיטל, אחת מהשדרות הראשיות של קיוסטנדיל. מ-1878 עד 1898, חי כאן מהפכן בולגרי מפורסם, איליו וויבודה. כיום, הוא מארח אוסף היסטורי מהמוזיאון ההיסטורי האזורי. אל תשכחו לבדוק את שני הבתים העות'מאניים שלידו: טונצ'ה קדינמוצקי וקוסטנדיי ברובסקי. בית גאורגי גוראנוב נמצא ברחוב Daskal Damask, שתי דקות משם.

🚎 טיול כל הדרך אל המצודה

לאחר שסיימנו עם התרבות והאמנות, הגיע הזמן לתפוס קצת אוויר צח. אין מקום טוב יותר לעשות זאת מאשר בגבעת היסארלאקה. אתה יכול להתחיל את הטיול ב-Roman Thermae ובמסגד אחמד ביי. משם קחו את רחוב פרופסור קיריל סטונב הקטן שליד מגדל פירג ופנו שמאלה ברחוב פ.ק. יבורוב. חצו את כיכר מאי 1, וטפסו במדרגות הסלמנדרה. משם והלאה, זה די פשוט לכיוון המצודה.

🏯 מגדל פירג

מגדל פירג הוא מגדל הגנה מימי הביניים ליד המרחצאות הרומיים. (פירג או פירגוס ביוונית פירושו מגדל). למגדל נעשה שימוש בחומרים מהמרחצאות. למגדל ארבע קומות: קומת הקרקע הייתה מחסן, הקומה הראשונה והשנייה היו מצוידות למגורים, והקומה השלישית הייתה חדר הגנה.

🛕מדרגות סלמנדרה

גרם המדרגות הראשי המחבר את מרכז העיר עם הגבעה נצבע לאחרונה וכיום הוא סלמנדרה ענקית צהובה ושחורה. תלמידי בית הספר לאמנות ניו מאסטרס ציירו את יצירת המופת הזו על פני כ-300 מדרגות. נדרשו להם יותר מ-300 ק"ג של צבע כדי לסיים את ה-Dazdovnik, כפי שמכנים אותו המקומיים (Dazhdovnik פירושו סלמנדרה בבולגרית). אמנות רחוב מבריקה!

🏰 מבצר היסרלאקה מימי הביניים - האקרופוליס של פאוטליה

נקודת המרכז של גבעת היסארלאקה הירוקה היא המצודה בעלת אותו השם. מבצר היסארלאקה מתוארך לסוף המאה ה-4 ותחילת המאה ה-5. העות'מאנים פגעו בו קשות כאשר כבשו את האזור במאה ה-15. למבצר בעל צורה לא סדירה היו 14 מגדלים עגולים, מלבניים ומשולשים. רק חלק קטן מהמצודה שרד עד היום. למרות זאת, המקום יפהפה, והנופים משם פשוט בלתי נשכחים.

🚘 איך להגיע אל Kyustendil

Kyustendil נמצאת על הכביש המחבר בין סופיה לסקופיה. לפיכך, אתה יכול לקחת כל אחד מהאוטובוסים היומיים הבודדים בין שתי הבירות. בנוסף, יותר מתריסר אוטובוסים נוסעים מסופיה לקיוסטנדיל. הנסיעה מסופיה נמשכת בין שעתיים לשעתיים ו-40 דקות, תלוי בחברת האוטובוסים. אתה יכול גם לקחת רכבת ישירה מסופיה או כל אחת מ-6 המתחברות בפרניק או רדומיר.

🎥 Valeri Venev

בולגריה - מדריךמתי לנסוע לבולגריה:אם אתם רוצים מזג אוויר חם והרבה זמן על חוף הים השחור, קיץ (מיוני עד סוף אוגוסט) הוא הז...
23/09/2020

בולגריה - מדריך

מתי לנסוע לבולגריה:

אם אתם רוצים מזג אוויר חם והרבה זמן על חוף הים השחור, קיץ (מיוני עד סוף אוגוסט) הוא הזמן הטוב ביותר לביקור. הטמפרטורות ממוצעות בין 80-95 ° F (27-35 ° C) מדי יום, והמים אידיאליים לשחייה. טמפרטורות אלה עקביות למדי בכל רחבי הארץ, אם כי אזורי ההרים יכולים להיות קרירים יותר.
מזג האוויר באביב ובסתיו יכול להשתנות מיום ליום. הטמפרטורות נעות בין 5 ל -25 מעלות צלזיוס, ולעתים קרובות גשום. אבל אם אתה רוצה פחות קהל ומחירים נמוכים יותר, זה הזמן הטוב ביותר לבוא. חודשי הסתיו (במיוחד ספטמבר ואוקטובר) הם הטובים ביותר לטיולים בטמפרטורות קרירות יותר.

החורף יכול להיות קריר, הטמפרטורות יורדות עד -5 מעלות צלזיוס ומביאות הרבה שלג. ההרים המושלגים יפהפיים בתקופה זו, ואנשים רבים מגיעים לכאן כדי לעשות סקי.

לאן ללכת בבולגריה:

תדמיתה של בולגריה השתנתה באופן דרמטי בשנים האחרונות, בעיקר הודות למודרניזציה של תשתיות התיירות במדינה יחד עם התעניינות זרה גואה בנכסים כפריים וחוף זולים. נסיעות עצמאיות שכיחות: העלויות נמוכות יחסית לחוויה שמקבלים.
אדריכלות לאומית רומנטית בעיקר בערים קופריווטיצה, בנסקו ופלובדיב. בעוד שחיי העיר מכוונים לסופיה, פלובדיב ואתרי החוף הקוסמופוליטיים של ורנה ובורגס.

דברים אחרים לראות ולעשות בבולגריה:

לבקר מוזיאון לאמנות סוציאליסטית
המוזיאון החדש הזה בסופיה מציג אמנות מהתקופה שהמדינה הייתה קומוניסטית (1944-1989). פארק פסלים חיצוני גדול מכיל כל דבר, החל מפסל ענק של לנין שעמד פעם במרכז העיר ועד הכוכב האדום שעמד בראש מטה המפלגה הסוציאליסטית. בפנים תמצאו ציורי תעמולה, סרטוני תיעוד, גלריות צילום ועוד. הכניסה היא 6 BGN ($ 3.40 דולר) והיא פתוחה מדי יום (למעט ימי שני) בין השעות 10: 00-17: 30.

לטייל בהרי הבלקן
שרשרת הרים זו נמצאת במרכז בולגריה, והיא חלק מהדרך האירופית למרחקים ארוכים (E3) בעקבות הרכס הראשי של השרשרת לחוף הים הפורטוגלי, המשתרע על פני 6,350 קילומטרים. לטיולי יום קצרים יותר, מצא עיירת בסיס כמו אפרילצי וטרק משם. פסגת הר בוטב והטיול לוודני דופקי הם שתי אפשרויות פופולריות.

חופי הים השחור
קטע זה של חוף בולגריה באורך של 250 קילומטר (402 ק"מ) שוכן לאורך הים השחור, וכשליש ממנו מכוסה בחופים חוליים בתוליים. סאני ביץ '(צפוף מאוד) וכמה חופים שקטים יותר שבאיזור, כמו חוף פומורי או חוף סינמורטס וולקה.

להירגע בבלצ'יק
בלצ'יק היא עיירת חוף קטנה על הים השחור. האזור שימש בעבר כמעון הקיץ של מלכת מארי מרומניה. תוכלו לסייר בארמונה על טיילת חוף הים ולהתפעל מהתערובת המעניינת של אדריכלות גותית ואיסלאמית. אין הרבה מאוד חדרים, אך כולם מכילים ריהוט מקורי וציורים של המלכה מארי עצמה. יש גם גן בוטני של למעלה מ- 600 מיני צמחים. הכניסה היא 10 BGN ($ 6 דולר).

צאו לסקי
בנסקו, בורובץ ופמפורובו הן שלוש עיירות הנופש הגדולות בבולגריה. רוב האנשים מעדיפים את בנקסו מכיוון שבאתר הנופש יש מסלולי סקי ארוכים ביותר, וניתן לעשות זאת כטיול יום מסופיה. אחרת, ישנם מספר בתי מלון ולינה תקציבית בתוך בנקסו ובסמוך לבסיס מעליות הסקי (אם כי בנקסו אינו היפה ביותר בעיירות). כרטיס סקי של יום אחד הוא כ 46 BGN ($ 26 דולר).

עצרו והריחו את הוורדים בקזנלאק
בולגריה היא אחת היצרניות הגדולות ביותר של שמן ורדים בעולם, והעיירה קזנלאק אירחה את פסטיבל הוורדים מאז 1903. בסוף השבוע הראשון של יוני מארגנת הקהילה המקומית אירוע בינלאומי זה כדי למשוך אלפי תיירים ואורחים אליו. לחגוג בעמק הוורדים. ישנם טקסים לקטיף ורדים, אירועים ללמוד על תהליך זיקוק הוורדים, תהלוכת רחוב, מקהלות אקפלה, קונצרטים פולקלור, מופעי אמנות, תערוכות ואפילו טעימות יין.

לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של ורנה
המוזיאון הארכיאולוגי של ורנה הוא ביתו של נקרופוליס ורנה - אתר ארכיאולוגי פרהיסטורי המכיל את הזהב המעובד העתיק ביותר בעולם. הזהב הופק מ -62 קברים (נהוג היה לקבור אנשים במתנות באותה תקופה). בתצוגה תמצאו תכשיטים שנוצרו בעדינות וחפצים אחרים, ומוזרויות כמו כלי ניתוח רומיים ומצבות הלניסטיות עתיקות. הוא פתוח מדי יום (למעט ימי שני) בין השעות 10: 00-17: 00. בקיץ, הוא פתוח כל יום. הכניסה היא 10 BGN ($ 6 דולר).

לבקר בסטארה זגורה
סטארה זגורה היא עיר קטנה יותר הממוקמת בדרום בולגריה, המפורסמת בפריחתה השנתית של עץ הטיליה (כל העיר מריחה פרחונית להפליא - כמו שילוב של יערה ויסמין). אבל, מבחינתי, האטרקציה העיקרית היא המשמעות ההיסטורית של סטארה זגורה. מלבד היותה צומת דרכים חשוב עבור הרומאים, העות'מאנים והטרקים, מכילה סטארה זגורה גם שרידים פרהיסטוריים מדהימים, כולל תלוליות קבורה קדומות עוד לפני 8,000 שנה. מוזיאון הדירות הניאוליתית יושב על אחד התלוליות הפרהיסטוריות הללו, יחד עם שרידי בית. זה 5 BGN ($ 2.80 דולר) לביקור.

בקרו במנזר באצ'קובו
ממש מחוץ לפלובדיב נמצא מנזר באצ'קובו, שראשיתו בשנת 1083 (אם כי רובו נבנה מהמאה ה -17). האטרקציה העיקרית במנזר היא כנסיית סווטה בוגורודיצה עם פנים מכוסה ציורי קיר צבעוניים שצוירו על ידי זהרי זוגרף בשנת 1850. בית המגדל גם מלא בציורי קיר המציגים את ההיסטוריה של הבניין. צליינים מגיעים לעיתים קרובות לכנסייה כדי להתפלל מול המדונה, שעטופה בזהב ובכסף. זה חינם לבקר במנזר, אבל המוזיאון במקום עולה 2 BGN ($ 1.15 USD) לביקור, והמחסן הוא 6 BGN ($ 3.40 USD).

בקרו במוזיאון האתנוגרפי האתנוגרפי
הכפר האתני מהמאה ה -19 באתר בצפון בולגריה הוא עיירה בולגרית משוחזרת ומרופדת ברחובות אבן מרוצפים ויותר מ -50 חנויות ובתי מלאכה המוקדשים לסנדלרים, פרוותים, עובדי זכוכית, תכשיטנים, עובדי עור, קדרים ואופים. שחקנים מחופשים עוברים בין בניינים, מה שמרגיש כאילו חזרתם בזמן (או לפחות לסט סרט). אתה יכול להסתובב בבתים מסורתיים משוחזרים, וחלק מהסדנאות עדיין מונעות על ידי מים זורמים. זה גביני לחלוטין, אבל תוכלו לאסוף כאן מזכרות מושלמות בעבודת יד. זה 5 BGNL ($ 2.80 דולר) לביקור.

טיול בקניון אמן
אם אתם מבקרים בווליקו טרנובו, סעו מערבה לקניון אמן. הקניון נחצב על ידי נהר הנגובנקה בין צוקי גיר גבוהים, והוא ביתם של נחלי שחייה עמוקים ומפלים ציוריים. טיול של שעתיים במסלול האקולוגי נגובנקה ייקח אתכם לאורך בלופים בגובה 90 מטר המובילים לתצפיות מעל הקניון, וממלאים אותו בביקור במפל של 10 מטר.

עלויות לינה בבולגריה
לינה - מרבית ההוסטלים בבולגריה עולים בין 17-23 BGN ($ 10-13 דולר) ללילה עבור חדר עם ארבע ושש מיטות. חדר מעונות עם שמונה מיטות ומעלה יעלה פחות מ -17 BGN (10 דולר ארה"ב) ללילה. (לפעמים נמוך מ- 11 BGN / $ 6 USD באזורים הכפריים). חדרים פרטיים בהוסטל ליחיד מתחילים מכ- 39 BGN ($ 22 דולר ארה"ב) ללילה, ואילו חדר פרטי זוגי מתחיל מ- 44 BGN ($ 25 USD).
המחירים לחדר מלון שני כוכבים תקציבי עם חדר אמבטיה פרטי צמודים החל מ- 44 BGN ($ 25 דולר). אם ברצונך להישאר באחד מאזורי הנופש בים השחור, צפה לשלם סכום כפול מסכום זה (כ- 70 BGN / $ 40 דולר) במהלך חודשי הקיץ.
אייר בי אן בי זמין ברחבי בולגריה, עם אירוח משותף (כמו מעונות) החל מ- 21 BGN ($ 12 USD) ללילה. ממוצע של חדר פרטי הוא כ 56 BGN (32 דולר ארה"ב) ללילה, ואילו דירה מלאה או בית בממוצע הם כ 119 BGN (67 דולר ארה"ב).

אהבתם את המדריך?
פרגנו בשיתוף הפוסט ובהזמנת חברים לדף 🙂
קמפינג פראי הוא חוקי בבולגריה, מה שאומר שמותר לכם לשים אוהל כמעט בכל מקום בחינם למעט במקומות פרטיים. ישנם גם קמפינגים מטופחים ברחבי הארץ, במיוחד לאורך החוף. רוב אתרי האוהלים לשני אנשים עולים מ- 27 BGN ($ 15 USD) ללילה.

איך להתנייד בבולגריה:

תחבורה ציבורית - תחבורה מקומית בבולגריה משתלמת מאוד. בסופיה יש רכבת תחתית עם שני קווים המחברים את מרכז העיר ונמל התעופה, כמו גם את תחנות האוטובוס והרכבת המרכזיות. הכרטיסים הם 1.60 BGN ($ 0.90 USD) כל אחד.

אחרת, מערכת האוטובוסים הציבורית היא אמצעי התחבורה הציבורית הנפוץ ביותר ברחבי הארץ. מחיר הנסיעה הוא בדרך כלל בין 1-1.60 BGN ($ 0.57-0.90 דולר). אוטובוסים וחשמליות נפוצים גם בערים רבות והם בדרך כלל בערך באותו מחיר כמו האוטובוס הציבורי. בערים מסוימות, כמו סופיה, יש כרטיס יומי תמורת כ- 3 BGN ($ 1.15 דולר) ליום. כרטיס לשלושה ימים הוא 10 BGN ($ 6 דולר) ליום.

מוניות זמינות בכל מקום, ותעריפים מתחילים בין 0.70-0.90 BGN ($ 0.40-0.50 USD), ואז 0.70-0.80 BGN נוסף (0.40-0.45 $) לקילומטר. מחיר הנסיעה עשוי לעלות מעט בערבים ובלילות.

אוטובוס - בבולגריה יש המון מיניבוסים ואוטובוסים פרטיים וציבוריים שיובילו אתכם בין הערים הקטנות יותר, כמו גם לאורך החוף. כמה מחברות האוטובוסים הנפוצות ביותר כוללות:

ביומט - עם מסלולים בין סופיה לווליקו טרנובו, לוורנה ובורגס
Etap-Grup - עובר מסלולים בין בורגס, ורנה, סופיה וליקו טרנובו (כמו גם עיירות קטנות אחרות שביניהן)
קישורי Union-Ivkoni - פועל בין רוב הערים הגדולות לחלקן הקטנות יותר
בדוק את לוח הזמנים באתרי החברה האלה, או השתמש ב- Busbud לחקר מסלולים. אוטובוס מסופיה לוורנה יעלה 33 BGN (19 דולר ארה"ב) וארך שבע שעות, ואילו ורנה לפלובדיב היא 26 ב"ג (15 דולר ארה"ב) וגם במשך שבע שעות. נסיעה של שלוש שעות מסופיה לווליקו טרנובו לא אמורה לעלות יותר מ- 21 BGN ($ 12 דולר).
רכבת - נסיעה ברכבת בבולגריה היא לרוב זולה יותר מאשר נסיעה באוטובוס, אך הרבה יותר איטית. לדוגמא, אותה נסיעה של סופיה לווליקו טרנובו עולה רק 16 BGN (9 דולר ארה"ב), אך אורכת חמש שעות ברכבת במקום שלוש באוטובוס.
אפשר להשתמש באתר רכבת המדינה הבולגרית (bdz.bg) כדי לתכנן את הנסיעה שלך.

טיסה - ישנן שתי טיסות פנים בלבד בתוך בולגריה, שתיהן מופעלות על ידי בולגריה אייר. מסלול אחד הוא בין סופיה לוורנה, והשני הוא בין סופיה לבורגס. נסיעה בכיוון אחד בין סופיה לוורנה עולה כ -65 BGN ($ 37 דולר), ואילו כיוון אחד בין סופיה לבורגס הוא כ- 60 BGN ($ 34 USD).

טרמפים - טרמפים בבולגריה נפוצים בקרב מטיילים ותושבים מקומיים. HitchWiki הוא האתר הטוב ביותר למידע על טרמפים.

מוזמנים לשאול שאלות ולבקש המלצות ממטיילים אחרים בקבוצת המטיילים שלנו:
בולגריה היעד הבא 🇮🇱❤️🇧🇬

אהבתם את המדריך?

פרגנו בשיתוף הפוסט ובהזמנת חברים לדף 🙂

04/09/2020

Address

Sofia

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when בולגריה - מרכז מידע למטיילים posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Videos

Share

Category