𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜

• 𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜

𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜 Приключения сред природата, планински преходи и изкачвания

03/07/2024

Най - хубавото нещо, което може да се случи на всеки един дръзнал да тръгне по Ком-Емине след цял ден ходене, е подкрепата от любими хора, знаейки от собствен опит от какво има нужда човек в такива моменти.
Благодаря ви Вяра и Ян за страхотната изненада и че все още се намират Хора, като вас, с които другото име, на Ком - Емине - Маршрута на дружбата остава живо.

МИДЖУР-КОМ -ЕМИНЕ Дойде лятото и за пореден път поемаме по пътя към морето. Този път поставяме началото на тази история ...
02/07/2024

МИДЖУР-КОМ -ЕМИНЕ

Дойде лятото и за пореден път поемаме по пътя към морето.
Този път поставяме началото на тази история от най-високата западна точка на планината, връх Миджур.

Така започна “едно пътуване по билото на Нашата дивна Стара планина”.
Преминахме през една дива, интересна и много красива планинска част.

За някой връх Ком беше крайна точка, из дивия и необятен западен балкан, а за други едно ново начало.

Усмихнати и с добро настроение започна нашето “забавно и полезно скитане”.
Юли пътешестваме с устрем да стигнем там, където планината потъва в морето.

Да бъдат леки стъпките и дни изпълнени с удоволствие, радост и незабравими моменти!

20/05/2024

Този уикенд имахме удоволствието да се запознаем с част от хората, избрали 𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜 за някой от дългите ни маршрути. Бяхме ѝ подготвили страхотен преход от с. Габарево до хижа Соколна и връх Сахранка. Останахме много приятно очаровани от новата реколта и сме сигурни, че тази година ни очакват много незабравими моменти заедно.
Благодарим Ви, момчета и момичета!
Смело може да заявим, че ни очакват страхотни групи тази година.

14/05/2024

Здравейте!
За тези, които все още се чудят, дали да се включат в предстоящото ни предизвикателство Миджур - Ком - Емине , или само за участъка от Миджур до Ком, крайния срок за записване е края на месец май. Понеже трябва да се извади разрешително за движение по държавната граница, което отнема 20 дни, след 02.06, няма да се приемат никакви записвания. Очакваме да се свържете с нас за допълнителна информация и подробности.

Какво Ви очаква, ако решите да се включите в предстоящото ни  Щъкане у Врачанскио балкан тази седмица.
08/04/2024

Какво Ви очаква, ако решите да се включите в предстоящото ни Щъкане у Врачанскио балкан тази седмица.

Честита баба Марта, приятели! Нека да сте здрави, диви, усмихнати, щастливи. Нека предимно по бялото и червеното да ви в...
01/03/2024

Честита баба Марта, приятели!

Нека да сте здрави, диви, усмихнати, щастливи. Нека предимно по бялото и червеното да ви водят краката, а случайно или не, това са цветовете на билната маркировка. 😌

За поредна година, нашите водачи цяла зима плетат мартеници и резултата е отново организирани групи и по трите Е-та ⚪ 🔴⚪

Все още имаме свободни места и в трите групи. Ако желаете да премине някой от най-дългите и красиви маршрути в България ( А, защо не и в трите ) и да попълните колекцията си от ,, Голямото Е", за нас ще бъде удоволствие да реализираме вашите планове

Ком - Емине 30.06-20.07. 2024г.

Е4 - Витоша, Верила, Рила, Пирин и Славянка

Е8 - Рила - Родопи 2024г.

Нарисувай ми есен, художнико.Не онази, баналната, златната.Остави, не ти трябва триножникаи прийоми, от други откраднати...
03/12/2023

Нарисувай ми есен, художнико.
Не онази, баналната, златната.
Остави, не ти трябва триножника
и прийоми, от други откраднати.

Нарисувай я, както се диша,
както чувства напират неканени.
Както нещо ме тегли да пиша,
щом не иска да бъде забравено.

Нарисувай я, както изпраща
стара къща последните хора.
Както въглени, още искрящи,
за живота си кратък се борят.

Нарисувай ми есен...А сетне
се върни при мъглите и вятъра.
А пък аз сред пейзажа ще седна
и във багрите му ще повярвам.

Елеонора Княжева

Ритлите, Черпишки манастир и водопад Под камико

🌲Последен ден по Е8.🎸След като ни изпратиха с китара и песен от хижа Книжовник се отправихме към последната точка от мар...
04/09/2023

🌲Последен ден по Е8.
🎸След като ни изпратиха с китара и песен от хижа Книжовник се отправихме към последната точка от маршрута ▶️ Мезек.

🐗 Снимката пред скулптурата на младия глиган открит в Мезешката куполна гробница поставя краят на нашето приключение...

🧡 Ах, как ще ни липсват планината, приятелите, хората...

"По стените нанизани чушки
са попили червения залез
и ритмично в прегръдка го люшкат.

Зад високите щръкнали тараби
се дочуват звънци на добитък и хайдушкия вик на козаря,
който хока козите сърдито, те игриво с "мее-ме" отговарят
и се щукат, където си искат.

Две-три бабки широко отварят
откъм дворчето портите ниски, закачени със тел на дувара.
Лаят псета и времето крета.
Всяка вечер това се повтаря,
чак до първия сняг по тепето.

Разговаря с козите козаря,
разговаря със Бога селцето....
И ухае надвечер на слама,
на говна и на сочни смокини.
После клеква луната голяма,
а нощтта е мастилено синя."
/Руми Симова/

🤗 Ще се върнем скоро по Родопските пътеки на Е8!

🍀 Ден 🔴11-ти, 🔴12-ти и 13ти по Е8🐎 В бърз галоп минахме Родопското конче и Аква тепе, за да стигнем и усетим вятъра в ко...
03/09/2023

🍀 Ден 🔴11-ти, 🔴12-ти и 13ти по Е8
🐎 В бърз галоп минахме Родопското конче и Аква тепе, за да стигнем и усетим вятъра в косите на панорамната площадка под Равния какък и мистичната Инкая. Зашеметяващи гледки на Родопа планина, които остават в съзнанието.

👣 Вървяхме дълго, през поляни и горички...Е8 за пореден път доказа, че всичко зависи от човека, защото планината изважда на показ - и доброто и лошото от него. ❌Споделяме това, защото оставаме разочаровани от липсата на гостоприемството в хижа Сини връх
🚫 От месеци знаеха за посещението ни, но не ни осигуриха никаква храна (дори къс хляб), въпреки дадените обещания. ❗Грозната случка няма да забравим, тя за пореден път показва, че в хижите трябва да работят хора, които имат отношение към туристите и планината.

☀️ Въпреки това следващия ден съдбата ни даде всичко - 🍇вкусни горски плодове, къпини и смокини, истински хора с големи сърца по родопските села, за да стигнем и да ни посрещнат с усмивка и добра дума в хижа Аида и новите стопани на Книжовник! ❤️Благодарим ви, че върнахте надеждата в доброто и човечността!
⏬Ето и поредните снимки от приключението ни по Е8⏬

🍀 Ден 🔴10-ти по Е8🍄Красотата на Родопите продължава да ни се разкрива по най-различен начин в колорит от картини и усеща...
01/09/2023

🍀 Ден 🔴10-ти по Е8
🍄Красотата на Родопите продължава да ни се разкрива по най-различен начин в колорит от картини и усещания по маршрута Е8.

👫Срещнахме и много приятели по пътя.
🏡Хижа "Момчил юнак" ни изненада приятно с арт обстановка, вкусно меню и чудесна музика. Задължително трябва да посетите това място за релакс на душата.

🍎Хижа "Преспа" ни очарова с гледки и гостоприемство. А в края на деня се почувствахме наистина като у дома си в хижа "Свобода" с нашите любезни домакини. Разбира се, че изкачихме всичките 640 стъпала чак до
връх Свобода (1915 м.) и гледката отгоре бе изключително красива.
📃Според преданията на върха се намират гробът на Момчил войвода – защитник на родопчаните от османските поробители, както и гробът на Енихан баба, който е смятан за турски военачалник, но и алиански светец, ислямски проповедник и лечител.

🏞️Гледка след гледка, маршрутът малко по малко разкрива мистерията на Родопите. ⏬⏬⏬

Деветия ни ден по Е8В Деня на туризма България чества 128 години от началото на организираното туристическо движение в с...
28/08/2023

Деветия ни ден по Е8
В Деня на туризма България чества 128 години от началото на организираното туристическо движение в страната. По традиция празникът се провежда на близката до столицата ни планина Витоша, където на 27 август 1895 г. е осъществено първото масово туристическо изкачване на Черни връх.
Ние обаче сме в Родопите и се качихме на най - високия, достъпен за туристи връх - Орфей (2188 м.), който е втория по височина връх в Родопите и е част от панорамния рид - Мурсалица. Той е известен още с имената Карлъка и Широколъшки снежник.

🍀Ден 8 по Е8!🌄 Още от сутринта росни поляни, песен на щурци предвещаваха страхотен ден! ⛰️ Нагоре-надолу, нагоре-надолу,...
27/08/2023

🍀Ден 8 по Е8!
🌄 Още от сутринта росни поляни, песен на щурци предвещаваха страхотен ден!

⛰️ Нагоре-надолу, нагоре-надолу, крачка по крачка стигнахме до Чаирските езера. Едно от езерата е наречено Магическото езеро. Обвито в мъгла и изпарения, заобиколено от дървета с причудливи форми, то изглежда като илюстрация на вълшебна приказка. Според поверието Магическото езеро е било обитавано от самодиви, които омагьосвали овчарите, подмамени от песните и танците им.

🎸Продължихме напред по родопските пътеки, за да стигнем в село Мугла, в което живеят 50-60 човека, но красотата му е неописуема. Щом сме там, задължително се отбиваме в рок кръчмата на Миро за бира и вкусни пържоли. 😎

🍄След всяко щастие следва...баир! Баир, но с красиви гледки, та чак до хижа Ледницата! ⤵️⤵️⤵️

☀️Ден 7 по Е8🌳Който не е виждал красотата на резерват "Кастраклий" в Родопите, задължително трябва да го направи - магич...
25/08/2023

☀️Ден 7 по Е8
🌳Който не е виждал красотата на резерват "Кастраклий" в Родопите, задължително трябва да го направи - магични пътеки окъпани в зеленина и слънце.

👣 Освен през резервата, днес пътят ни премина и през пещерата Дяволското гърло. Класацията на National Geographic, озаглавена “100 най-мистични места в света”, поставя българската пещера “Дяволското гърло” на 42 позиция. Пещерата е на 175 хиляди години и за нея има направен филм, който търси отговор на въпроса: Ще бъде ли разкрита някога загадката на мистичната пещера?

🍃След дълга разходка из дебрите на Триградското ждрело се отдадохме на заслужена почивка.
🇧🇬 България е красива. Снимки и емоции от днешния ден може да видите тук ⤵️

🌿 Ден 6 по Е8 - в земята на Орфей стъпваме леко и слушаме вятъра как навява легендата за любовта:🎼 Орфей бил най-великия...
24/08/2023

🎼 Орфей бил най-великият певец, поет и музикант на древността. Вълшебните му песни и лира омайвали птици и животни, горите свеждали клоните си, скали и планини се раздвижвали и планинските преспи се разтапяли. Кратка и трагична била любовта на сладкогласния тракийски певец.

🐍 След сватбения ден, змия ухапала крака на неговата невеста Евридика. За да си я върне, Орфей слязъл в подземния свят при Хадес. За тази цел минал през пещерата Дяволското гърло.

🌬️ Никой не можел да устои на нежния шепот на печалната му лира и затрогващата му песен. Развълнували се дори суровите богове на безплътните сенки Аид и Персефона и трогнати от безкрайната му любов, позволили на певеца да изведе любимата си, при условие, че няма да се обръща към нея, докато стигне светлината.

🖤 Орфей не издържал на изкушението и вървейки по стръмната и мрачна пътека, извърнал с копнеж поглед към своята Евридика. В същия миг, тя полетяла завинаги обратно в подземното царство. Орфей загинал, разкъсан от менадите, край бреговете на река Хеброс – Марица...

👣 С легенди и красиви гледки от #Родопите стигнахме до хижа Орфей. Благодарим на нашите гостоприемни домакини.🌺

Ден 5 по Е8🌲🌼 Перфектният ден. Абсолютна хармония за сетивата от време, маршрут и природа покрай язовир Голям Беглик.📖 У...
23/08/2023

Ден 5 по Е8🌲

📖 Усещането може да бъде описано единствено с думите на Антон Дончев:
🌄 "Няма човек, който да обгърне Родопа с един поглед. Няма връх, на който да се изкачиш, та да я познаеш с един поглед. Трябва да я извървиш и да я изстрадаш, та после да я събереш в сърцето си и да я погледнеш – ала трябва да имаш сърце на орел. Не можеш да видиш Родопа с очите си, трябва да я видиш със сърцето си. Със затворени очи, в себе си."

🌤️ Рано сутринта тръгнахме от къща за гости Меандрите, където сбъднаха мечтата на всеки пътешественик - топла храна, уютен подслон и горещ душ. През деня вървяхме покрай язовир Голям Беглик и спряхме при манастир Св. Пантелеймон да запалим свещ за здраве. А в края на деня запечатахме със спомен всички впечатления в красивата Сърница.

🌿 Насладете се на красотата на Родопите в снимки ⤵️⤵️⤵️

☀️Ден 3-ти и 4-ти по Е8!⛰️ Факт е, че от красиви гледки, настроение и липса на обхват не ни остава дъх за споделяне на в...
23/08/2023

☀️Ден 3-ти и 4-ти по Е8!
⛰️ Факт е, че от красиви гледки, настроение и липса на обхват не ни остава дъх за споделяне на всички впечатления от прехода!

🏃Вълнуващо е да прекрачиш границата на две величествени планини в България - Рила и Родопи! Е, ние го направихме - точно на гара Аврамово 🚞.

❤️ Също там - любовта витаеше във въздуха, когато посрещнахме още един член на групата с букет от горски цветя, подарен от нейния любим.💐

🌄 Дълго вървяхме, за да стигнем до Орцево - най-високо разположеното село в България (1555м.н.в.). Легендата разказва, че името на селото произлиза от думата „хорце” (орце). Тук навремето, местните играли най-красивите хора и били изкусни танцьори.

🏡 Разбира се, щом си в Орцево задължително отиваш в магазина на Муса. Освен, че посреща с усмивка и интересни истории, той популяризира пред всички гости на селото традициите и местния родопски фолклор.

За поредна година нашите домакини от Къщи за гости "Орцево" / Guesthouses "Ortsevo" , ни посрещнаха страхотно. Едно чаровно място, с прекрасни стопани и със спиращи дъха гледки към Пирин, на което ако не сте били до сега, непременно поправете тази грешка.
За десерт, Исмаил, Фатме и половинката на Муса, ни изпълниха няколко автентични песни от местния фолклор.

🐕 Групата ни вече има талисман - Шекспир, нашият четириног приятел, който, също харесва Е8.

🐟 Бяхме и при Меандрите на река Рибна. Всеки трябва да си причини тази гледка и тази радост за душата. 🌿🌼

Ден втори от Е8! ❇️🏔️ Преминаваме през източна Рила, която ни пленява с красиви гледки, безкрайна шир и гостоприемни път...
21/08/2023

Ден втори от Е8! ❇️
🏔️ Преминаваме през източна Рила, която ни пленява с красиви гледки, безкрайна шир и гостоприемни пътища.

👫👫 Знаем, че в планината най-важни са приятелите, и че който стъпи веднъж по планинските пътеки оставя сърцето си там и съпреживява отново всеки момент, всеки спомен и споделена история.

🤗 Приятелите ни са навсякъде. И ето, отново приятни изненади! На хижа Заврачица минал Марти Маринов от Русе и ни оставил нещата от първа необходимост в планината - вафли Боровец, бонбони и ракия.
Край язовирната стена на яз. Белмекен, Пламен и Кристина ни посрещнаха ..........с диня 🍉 и други гастрономични удоволствия🍻, на които се радва дълго ходещия човек. Благодарим ви от сърце!

🏕️ А ние, продължаваме към следващия ден и следващите добри срещи по Е8!

⛰️ Е8 започна!На старта на вълнуващия преход през магнетичните Рила и Родопи сме заредени за много емоции и приключения....
20/08/2023

⛰️ Е8 започна!

🥾 С усмивки тръгнахме от Боровец, от където традиционно започва българската част на маршрута Е8 (450 км.) и продължихме, за да изкачим първенеца на България и Балканския полуостров - Мусала. На върха пихме по глътка ракия за кадем и успешен преход, и продължихме към хижа Заврачица, радвайки се на хубавите гледки по пътя.

🤗 Благодарим на хижарите от Заврачица, за топлото посрещане с усмивка и вкусната храна.

👣Очакват ни поредните вълнуващи дни по Е8!

Най-доброто качване на Гоцев връх, винаги е било с начална точка Драгалевци.За поредна година реколтата по българския уч...
16/08/2023

Най-доброто качване на Гоцев връх, винаги е било с начална точка Драгалевци.
За поредна година реколтата по българския участък на Е4, беше повече от страхотна.
Поздрави и адмирации на всички, сбъднати поредната си мечта.
14 дни 26 човека ходиха през четири планини в пета, през девети байри в десети и там намериха едни истински приятели.
Благодарим Ви, за всички хубави моменти прекарани заедно и сме сигурни, че повечето вече сте заразени с онази нелечима болест Е-тризъм и ще продължим да се лекуваме заедно по билните пътеки.
Продължавайте и занапред, със същата воля и усмивки, да преодоляване всеки стръмен баир, камъни и бури по житейската ви пътека.
За нас беше чест, че бяхте в нашата оранжерия.

Ден 2- Чуйпетльово до Клисура.Имахме късмет, че сутрешният дъжд, който ни предвиждаха синоптиците се изваля през нощта. ...
01/08/2023

Ден 2- Чуйпетльово до Клисура.

Имахме късмет, че сутрешният дъжд, който ни предвиждаха синоптиците се изваля през нощта. Довършихме си останалата част от Витоша, след което се насладихме на прохладните гори на Верила. Като бонус изкачихме вр. Голям Дебелец 1415м.
Нямахме търпение да стигнем до деликатесите на Елза в Клисура и да отпразнуваме рожденият ден на Роси.

30/07/2023

Настана време за нашата поредна разходка към Гоцев връх. Очакват ни 13 дни през четири планини в пета. Дните ни ще преминат в доста добра компания.

Представяме Ви:
Томас
Цвятко
Христо

Пожелаваме на всички много незабравими моменти заедно, хубаво време и нека силата бъде с Вас.

23/07/2023

Поредната реколта Комеминейци е събрана. Сорта се оказа добре виреещ в условията на ярко слънце, устойчив на ураганни ветрове и локални наводнения.

Поздравления и адмирации за всички, които въпреки условията успяха. Дългите преходи, стръмните баири, ужасната мъгла и вятър на моменти, пришките и болките в краката, не ви пречупиха и достигнахте до мечтаната си цел.

Надяваме се, че всички сте запомнили всяка една крачка
по пътя. За тези с пришките и болките в краката нямаме такива съмнения.

Дано този Път е променил животите ви в положителна посока и да запазите приятелството и дружбата по между си.

За нас беше чест, че бяхте в нашата оранжерия.
Благодарим ви за доверието и всички хубави моменти прекарани заедно!

Продължавайте и занапред със същата воля и усмивки да преодолявате всички стръмни баири и камъни в живота ви. Никакви бурни ветрове и мъгли да не ви отклонят от пътя, по който сте поели.

,,Имайте смелостта да живеете, да умре може всеки. “

Ден 20 🌸 с. Козичино - н. ЕминеПоследният ден от “Пътят на дружбата” започна със събуждане мноооого рано. Всички бяха бу...
22/07/2023

Ден 20 🌸 с. Козичино - н. Емине
Последният ден от “Пътят на дружбата” започна със събуждане мноооого рано. Всички бяха будни още преди алармите си, защото адреналинът понякога не позволява на човек да потъне в сладък сън 🙃 Вече ходехме от известно време, когато посрещнахме изгрева и беше красиво като за последно ☀️

Когато стигнахме “Поморийския проход”, комеминеец ни чакаше, като в багажника на колата си беше приготвил 40кг диня. 🍉🤭 Да ви кажем, неописуемо е чувството на това да хапваш диня в толкова топъл ден на място където няма почти нищо 🥹 Благодарим ти от сърце, Ники, за прекрасната и освежаваща изненада!

Приключението продължи
и неусетно стигнахме до село Емона.🍦Там ни посрещна Цецо, който заедно със съпругата си, беше направил домашен сладолед за всички ни! Седнахме на верандата и хапвайки сладолед слушахме изпълненията му на гайда, които всъщност ни накараха да прекратим яденето и да се насладим на танцуващите ни сърца - на онова чувство на обич към България, след като си я извървял цялата и се чувстваш част от земята и музиката ѝ.

Ако правите и вие Ком-Емине и стигнете до селото, отбийте се при Цецо - ще нахрани както стомасите, така и душите ви ♥️

Отправихме се към фара, където хвърлихме във морето камъчетата, взети от връх Ком и носени няколкостотин километра. Камъчета, които са пълни с различни неща, за някои са молба за придобиване на способности, шанс, любов и късмет, за други са отказване от вредни навици, лоши случки или болести, които изхвърлят. Каквото и да влагаме като символика, едно е сигурно - носихме ги през цялото време и ги хвърлихме с кеф и благодарност! 🥹

След ритуала, гръмнахме по едно шампанско и от завладелият ни голям кеф, друснахме и едно хоро 👯🕺🏽

Благодарим на всички, че бяхте с нас виртуално и ни подкрепяхте ♥️

А сега напред към Е4

#комемине2023

1️⃣9️⃣ ден 🔆село Дъскотна - село КозичиноВече мислите ни са свързани освен със сладките приказки и сладките пъпеши, и с ...
20/07/2023

1️⃣9️⃣ ден 🔆
село Дъскотна - село Козичино
Вече мислите ни са свързани освен със сладките приказки и сладките пъпеши, и с това, че прехода е към своя край. Някои мислят за следващия път, когато ще вървят по #Е3, а други за голямата почивката, която им предстои 🔆

Общите мисли, обаче са свързани с приятелството и с безграничната доброта, която завладява хората по тази пътека.

За заразните усмивки, добрите жестове и за дълбочината на взаимоотношенията, които се изграждат за толкова кратко време. 🌳 Като че ли познаваш тези хора от детството си…така прави “Пътят на дружбата”, благославя с безценни приятели и любов живота ти, след като го изминеш…

А сега поздрави от село Добра поляна с аромат на пъпеш и ванилия 🍈🍉🌸

#комемине2023

Ден осемнайсет ⛺️Ришки проход - село ДъскотнаКакво да ви кажем, прехода вече е толкова лек и приятен, че имаме време за ...
19/07/2023

Ден осемнайсет ⛺️
Ришки проход - село Дъскотна
Какво да ви кажем, прехода вече е толкова лек и приятен, че имаме време за ощееее много неща 🫣
Love is in the air ❤️

#комемине2023

📆Ден седемнайсетиВърбишки проход - Ришки проходВсички замесени поне малко или много с маршрута Е3, знаят че тази отсечка...
18/07/2023

📆Ден седемнайсети
Върбишки проход - Ришки проход
Всички замесени поне малко или много с маршрута Е3, знаят че тази отсечка е емблематична 🪵🌲
Този път бяхме подготвени за “ужасът на Риш”, както психически, така и с екипировка 💪🏼

А сега ви казваме чао и отиваме да разпъваме палатките, че хотел Едалвайс остана при Върбишки проход и днес ще къмпингуваме ⛺️

#комемине2023

Be the first to know and let us send you an email when 𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜 posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Send a message to 𝕊𝕦𝕞𝕞𝕚𝕥𝕤 𝕥𝕣𝕖𝕜: