TrekTopia Hungary

TrekTopia Hungary Hidd el, a kaland az ismeretlenben rejlik. Lépj ki a komfortzónádból! !

19/03/2024
2. rész. /Évzáró Úti beszámolóOlaszországBibione,  Latisana , Aquileia, Velence2023. december.1.napBudapest.Szürke hideg...
22/12/2023

2. rész. /
Évzáró Úti beszámoló
Olaszország
Bibione, Latisana , Aquileia, Velence
2023. december.

1.nap
Budapest.Szürke hideg reggelre ébredtem és reggel 5re ki kellett érnem a Camponához, mert Szeged felől jött egy barátom, aki ott tudott felvenni az M0-áson. Szél Kálmán térnél próbáltam Boltot hívni, de mivel a legközelebbi a Szabadság téren kavargott, 50 literes full zsákommal a hátamon , jött a gondolat , hogy Déli pályaudvar.. Ott vannak taxik.
Villamossan oda is értem hamar , de egy sem állt és Bolt sem jelzett. Jött is a káromkodás , de szerencsémre jött egy és integettem és megállt.Haza felé ment de látta táskával vagyok és esős hideg nap van , gondolta segít.
Vannak még rendes emberek. Innen és köszi még egyszer.
Camponához érve , 10 perc várakozás után már úton is voltunk egy Olaszország felé.
Szlovéniáig az út rendben is volt , azonban akkor érkezett az a nagy hó ami utána az országot beterítette , szóval külső sávban 90el tudtunk csak menni , de szerencsére ez nem törte a kedvünket. A biztonságunkat előtérbe helyeztünk.
Olaszországba érve a nap is ki sütött, ennek nagyon örültünk.
Latisanába érkezve egy olasz étteremben kezdtünk azonnal. Fehérbor, sonka , és egy Frico (sült sajt) meg is hozta azonnal az olasz ízek hangulatát.
A környéken a kaja mindenhol kifogástalan minőségű volt. A vacsora után haza mentünk és elraktuk magunkat másnapra.
2.nap
Kiadós reggeli után útnak indultunk Latisanából. A rossz idő már a múlté. Hétágra süt a nap és azt mondja nekünk induljatok!
Útcélunk Bibione. Azonnal mindenek előtt látnunk kell a tengert! Ez volt a koncepció! 🙂
Bibione klasszikus nyári üdülő övezet, , melyet a szezonban bárok, nyugágyak, napernyők és vége láthatatlan hemzsegő tömeggel lehet jellemezni.
Most viszont teljesen üres volt. Ha valami ez meghozta a kedvünket a felfedezéshez. 2,5 órát sétáltunk a parton és 10 emberrel találkoztunk. Az időjárás olyan 20 fok körül lehetett , szél sem volt és a tenger hullámzása élesen halattszott.
Útközben megálltunk egy helyi kis borozóban egy pohár borra és egy kis sajtra ,amivel a helyiek kedvesen kínáltak. Jól esett a befogadás és kedvesség.
Beszélgettünk velük , érdeklődők voltam és a végén még fizetni sem akartak hagyni, de azért hagytunk valamit mégiscsak.. majd ebédelni indultunk.
Ebédre elmentünk egy helyi étterembe a szőlő ültetvénybe, tipikus helyi étterem, mindenki ismert mindenkit. Közölték velem ez Olaszország itt enni kell (!) , nincs mese, ezt elég hamar leszögezték a helyiek bárhova mentünk is jó diák módjára jól be is zabáltunk. 😃 Arra, hogyan lehet keveset enni Olaszországban egy étkezésre nem sikerült rájönnöm.
Én újra "hideget ettem" sonka , sajt és egy pohár helyi bor társaságában. A minőség kifogástalan volt. Erről nincs is értelme bármi egyebet írni. Minden íz egy külön történet. Gasztronómia , magas iskola. Jobb volt, mint azt elvárnám!
Ebéd után vissza a szállásra , kicsit rendezkedtünk és egy kis délutáni pihenés után elmentünk megnézni egy másik partszakaszt(Brussa spiaggia). Csak ajánlani tudom. Ez még jobban tetszett nekem , mint az előző, mert ezt egy természetvédelmi terület volt, itt minden fajta vállalkozás is tiltott és a tenger rengeteg kagylót és uszadékot hordott ki a partra.
Gyerekek módjára a parton kagylót gyűjtöttünk ajándékba az otthoniaknak. Itt már azért találkoztunk más " kagyló gyűjtögetőkkel" és a szél is erősebb volt, de ez nekem sokkal testközelibb volt , mint a kiépített part. Elsőre azt a partot láttam, aztán a másikat.Ez így volt jó.
15km séta következett a homokban, egyszerűen nem tudtunk betelni a parton sétálással. Közben ránk is sötétedett, el is fáradtunk és én azt gondoltam , hogy megyünk haza és lepihenünk, de közölték , hogy dehogy megyünk haza, megyünk enni (!!) , enni kell (!!). Még pizzát nem is ettem és már két napja itt vagyok ezen azonnal változtatni kell .
A helyi pubba mentünk. Mindenki éppen az Inter - Udinese meccset nézte. Kikapott az Udinese 4:0-ra , mindenki rázta az öklét, és elhangzott az összes olyan szó, amit most nem írok le ide akkor is érted , ha először vagy Olaszországban.
A margarita pizza olyan volt , hogy az első falatnál le kellett tennem 2 percre és nem csak azért mert tűz forró volt hanem mert olyan vékony és kemény volt a tészta , hogy eltört a kezemben. A feltét csak helyi alapanyagból. Azt hiszem , azzal a mondattal tudom legjobban átadni amit ott mondtam:
"Oh my God , it's really f..cking good!" 🙂
Egy ilyen nap után már azt hittem mindent láttam , pedig ez még csak a kezdet volt.. vacsora utána haza mentünk és a TVben a Piedone Hongkongban ment eredeti nyelven. 🙂 Ennek nagyon megörültünk! 😃 Jobb olasz film nem is lehetett volna! Egy ideig néztük , majd kidőltünk aludni.
3. nap
Reggelt egy helyi kávézóban kezdtünk. Az olasz kávé a kötelező nap indítás része egy turista számára , majd az 50 km-re lévő "Abbey of Rosazzoo" apátság felé vettük az irányt. Az apátságot 1070ben alapították.A barátaim azt mondták régen voltak itt papok is , de most csak mi voltunk ott.
A templomkertben faragott szobrok és rózsabokrok között sétálgattunk. A táj magával ragadóan gyönyörű volt. Ameddig a szem ellát csak szőlő és a helyi kultikus ciprusfák minden méretben. Az apátság után újra autóba ültünk és kocsikáztunk az ciprusfák között , ameddig újra nem jött a kötelező rész, hogy gyerünk enni! 🙂
A környék egyik turisták által ismeretlen éttermébe mentünk egy dombtetőre. A kert ikonikusan olasz mintára berendezett hely volt, a végén tudtam meg , hogy egy spanyol fickó üzemelteti , aki megkóstoltatta velünk az önmaga által készített biancot. Miközben ittunk többször rámutatott a szőlőre tőkére , hogy ez arról van.
Az idő továbbra is velünk volt. Nagyon megnyugtató érzés volt egy pohár borral a napsütésben a ciprusfákat nézni.
Terveink szerint haza indultunk volna a program után, azonban az idő annyira alánk dolgozott , hogy térkép a kézbe mit lehetne még megnézni. Hamar jött is a válasz a 16. században alapított Palmanova erődváros.
A város 9 szögletű alaprajzát máig megőrizte és 13 km2-en terül el. Az UNESCO világörökség része. A hatszögletű főtéren (Piazza Grande) bementünk a székesegyházba (Duomo di Palmanova) , és egy kávézó teraszán a kötelező Espresso társaságában jót beszélgettünk.
Haza indultunk. Visszaérve a városba , nem meglepő , hogy enni indultunk , de nem bonyolitottuk és visszamentünk a "tegnapi pizzázóba" . Másodszorra sem volt rosszabb! A kedves helyiekkel koccintottunk párat Amaro Montenegróval és haza indultunk aludni.
4.nap
A reggelt és bevásárlással és ismét a kávézóban kezdtük. A kávézóban megbeszéltük, hogy annyira élveztük a történelmi látnivalókat, hogy kutatni kezdtünk mit nézzünk meg. A választás Aquileia-ra esett . Az ókori római várost i.e. 181-ben alapították.
Olaszország egyik legjelentősebb archeológiai lelőhelye. Az UNESCO világörökség része. A Római Birodalom egyik legfontosabb kulturális és kereskedelmi központja volt. Marcus Aurelius korában ( 168) lakossága elérte a 100.000 főt. Itt látható a A várost a hunok Attila vezetésével 452-ben lerombolták.
Szerencsénkre itt sem volt szinte senki, teljesen üres volt.Az ókori mohás romok és ciprusfák között sétálva az ember maga mögött hagyja a valóságot. A történelmi térerő szinte kézzel fogható . A főtéren egy hatalmas oszlop áll egy Romoluszt és Rémuszt szoptató bronz farkassal a tetején.
A belső múzeumban, a régészeti feltárás eredményeképpen kb. 2000 éves mozaikok vannak. Egyszerűen nem lehet elmenni mellettük. Csodálatosak. Többször feltettük a kérdést, hogy vajon, hogy nézetett ez ki akkor?! Azt gondolom lenne mit tanulnunk tőlünk. Kihagyhatatlan helyszín, ha az ember erre jár. Mindenkinek csak ajánlani tudom!
A városnézés után szinte már túl sok a jóból érzések közepette, haza indultunk. Otthon pihentünk pár órát és rendbe szedtük magunkat és természetesen enni indultunk. A záró vacsorát nem akartuk a véletlenre bízni. Asztalt foglaltunk Latisanaban a Hotel Ristorante Bella Venezia éttermében.
A hotel a 70 évek olasz hangulatát idézi. Az étteremben sok éves fal képekkel idézi a nálunk némileg komolyabb vendégeket. 😃 Járt itt a 2. János Pál pápa , a Marlon Brando , Ernest Hemingway utóbbiról elmesélték , hogy rendszeresen itt vadászott és este szeretett a lakoma mellett a pohár fenekére nézni. Nem tudom igaz-e , de én elhittem nekik. Az étterem kimagasló színvonalú. A tengeri ételek mellett döntöttünk és királyrákot és tintahalat ettünk, a helyi bor mellé. Deszertként Grand Marniert szolgáltak fel mandarin fagylalttal. Fantasztikus gasztronómiai élményt nyújtott. Megkoronázta az étkezés témát. A kiszolgálás kifogástalan volt, legalább háromszor mosolyogva, kedvesen és érdeklődően oda jöttek hozzánk, hogy minden rendben van e?! Sosem felejtem el azt a vacsorát. 10/10!
Ezt követően haza mentünk és mosollyal az arcunkon aludni mentek a többiek. Én nem bírtam! Járt az agyam, hogy van még egy napom és a barátaimnak dolga van holnap mit fogok csinálni?! Semmi kedvem nem volt egy napot még a lakásban ülni mielőtt haza indulunk. Itt vagyok Olaszországban kihasználom rendesen az időt. Kezembe vettem a telefonom és a konyha asztalnál kutakodni kezdtem.
Kinéztem egy kora reggeli vonatot és eldöntöttem 1 óra 20 perc az út oda és vissza is van vonat este. Elmegyek egyedül Velencébe. 🙂
5.nap
Reggel korán keltem. Összepakoltam a táskám és a Bibione vasútállomásra sétáltam. Szép reggel volt, nem esett. Semmi szél. A vonat percre pontosan érkezett. A büfékocsiban megittam a kötelező reggeli kávét és beszélgettem két amerikaival, ez így épp jó volt, de nem voltak túl szimpatikusak bevallom. 1 óra 20 perc múlva Velence megjelent előttem.
Azonnal tudtam , hogy jól döntöttem. Jártam már itt gyerekkoromban, de most felnőttként elhatároztam megnézem rendesen magamnak. A vasútállomásról kisétálva azonnal magával ragadot a hely. Velence egyedi. Ilyen csak egy van.
A kis csatornák mellett egy kis sandwichezőbe tévedtem, mert nagyon éhes voltam. A mellette lévő ajtó fölé az volt írva, hogy 1489. Ettem pár falatot és tovább is indultam. Egyszerűen annyira tetszett , ez a vízi élet, hogy azonnal magával ragadott. Csak azt éreztem sétálni akarok.
A Szent Márk téren ittam egy kávét a Caffé Florianba. Ez a világ első kávézója 1720ban alapították. Nekem volt asztalom mikor oda értem , majd jött két német hölgy, hogy bejönnének, de nincs szabad asztal, mondtam nekik szívesen megosztom, ez csak természetes. Leültek mellém és nagyon jól elnevettünk együtt.
Ők a galériába mentek, hívtak magukkal, de én sétálni akartam és fotózni, kicsit egyedül lenni, szépen sütött a nap, így elköszöntünk. Pár utcával arrébb a gondolásokkal leszólítottak , mondták elvisznek csupán 85 euro egy óra. Mondtam az nekem sok és kedvem se nagyon van most, nem éreztem,, így kedvesen elköszöntünk. Mentem kb 50 métert , majd egy spanyol srác utánam szaladt a spanyol barátnőjével, hogy látják, hogy egyedül vagyok és azért nem megyek, mert nagyon drága, mert ő itt tanul Erasmuson és tud egy helyet, ami egy másik gondola kikötő, amit csak a helyiek használnak és ott 2 euro fejenként!
Ismétlem turista ár 85 euro, helyi ár 2 euro fejenként! Elröhögtem magam mondom ok menjünk, ezt megnézem magamnak. Oda mentünk 15 perc séta után , nagyon jó fejek is voltak és tényleg ott volt egy gondolás fickó, aki a neki adott 2 eurot csak egy szatyorba hajította a többi közé a gondola aljába. Volt már benne vagy 4 marék 2 euros. 🙂 Az 'O Sole Mio' -n nevettünk , hogy most kell e énekelni, vagy mi van ilyenkor, de a gondolás fickó olyan arcot vágott, hogy elengedtük azonnal a témát. 😃 Mentünk 20 percet majd kiszálltunk. Épp elég is volt. Gondolázás Velencébe így csak teljesítve lett.
Elköszöntem a spanyoloktól és újra nyakamba vettem a várost. Ennyi kaja után, ami az elmúlt napokban volt, kajára gondolni sem tudtam. A parton gyalogoltam és néztem a hajókat. Időnként olyan hajókat is felfedeztem, ami a város közepén a "Grand Canal"-on egyszerre kettő betonkeverő autót vitt. Az különösen furán nézett ki. Sétáltam, de főleg fotóztam 3 órát, közben be is sötétedett. A város fényei közepette hajóra szálltam és a vasútállomásra mentem. A vonat ismét pontosan indul és csodás nap után vissza indultam Latisanaba. Velence egy csoda! Látni kell mindenkinek legalább egyszer!
Latisanaba haza érve , még egy vacsorára hívtak , de azt már tisztelettel visszautasítottam. Összepakoltam és lefeküdtem aludni. Reggel korán indultunk vissza és délutánra itthon is voltam.
Legalább 2000 km újra kipipálva! Imádtam ezt fantasztikus örök élményű pár napot! Köszönöm mindenkinek, aki részt vett benne!
Köszönöm, hogy végig olvastad a bejegyzést! 🙂 Folytatás következik! 🙂
"Mindenütt jó, de a legjobb messze!"

Velence, Olaszország 2023.
22/12/2023

30/10/2023

Sziasztok! A Jánošík-szoros (Jánošíkove diery), amely egy szurdokokból és kanyonokból álló rendszer, Szlovákia északi részén, Terhely (Terchova) település mellett, a Kriváni-Kis-Fátrában helyezkedik el. A szorosban több mint 20 vízesés látható. A különleges sziklaalakzatoknak és az egyedi éghajlati viszonyoknak köszönhetően számos érdekes növény és állat megtalálható a szurdokban. Technikailag közepes nehézségűnek számít, megmászása létrák és láncok segítségével történik. A nehezebb túraútvonalak közé tartozik, de leküzdése közben felejthetetlen élmény!⛰️🍄🌿 🥾 🇭🇺 🇸🇰✈️

🍄🌿⛰️🥾 🇭🇺 🇸🇰

TrekTopia Hungary 🌿
Fb.com/trektopiahungary
IG.com/trektopiahungary

Kövess, hogy értesülj a legújabb videókról!! ⛰️:🥾 ✈️🍄🌿

73 lájk, 5 hozzászólás. „ ...

Sziasztok! Nagyon köszönöm mindenkinek, aki kedvelte, vagy segítette valamilyen formában nekem az oldal sikeres elindulá...
29/10/2023

Sziasztok!

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki kedvelte, vagy segítette valamilyen formában nekem az oldal sikeres elindulását ebben a pár napban! :) Ismerősök, barátok és számomra ismeretlenek is sokan írtak nagyon kedves biztató jól eső sorokat, voltak akik szóban gratuláltak, hogy szurkolnak és tök jó az irányelv és remélik, hogy egy nagy közösség tud itt mihamarabb létrejönni. Az oldal három napos elindulása óta, már a 600 fő követőt is átléptük és látszik a folyamatos növekvő aktivitás.
Ilyen rövid időn belül ez nagyon pozitív visszajelzés! Erre tényleg nem is számítottam! Nagyon jól esik! :)
Többen írtatok üzenetet olyan fiatalok, akik magukról azt állítják , hogy nem mernek utazni és tetszik nekik a kezdeményezés. Elindulni szeretnének, de nem mernek, mert az életük eddig nem úgy alakult és tapasztalat híján tudnának-e csatlakozni hozzám, hogy a segítségükre legyek?! Nekik külön is elismerés a megkeresésért, hogy vették a bátorságot, hogy írjanak! Természetesen! Örülök, hogy segíthetek és ha te is közéjük tartozol, vegyél te is bátorságot és jelentkezz az induló programokra! 😉
Van köztetek olyan, aki azt írta, nem érezte szükségét eddig, hogy világot lásson, de tetszik neki a kezdeményezés és elgondolkodott ezen és megkeresett. Beszélgetünk és egy idő után megegyeztünk abban, hogy az én meglátásom szerint , ő egy talpra esett 41 éves férfi, mindent el tud intézni maga körül az életében , mitől tart?! Egyszerűen szerintem csak eddig nem alakult úgy az élete, hogy kilépjen a komfortzónájából. Mindenféléről beszéltünk, ide fűzném, hogy nagyon jó fej és örülök , hogy megkeresett! A beszélgetésünk végén azt írta, idézem: "Most tényleg elgondolkodtam, hogy miért vagyok én egész életemben csak itthon, amit ismerek!" :)
Ezen az soron, azért jót nevettem bevallom, ezt neki is megírtam azonnal,hogy én ezt aztán végkép megértem...🙂 Abban maradtunk, hogy ő most azért szeretne jönni valamilyen útra velem, hogy kipróbálja magát! Azt hiszem ez a legjobb, kis lépésekben. Minden ezer kilométer az első lépéssel kezdődik! Remélem mielőbb tudunk találkozni egy utazás során személyesen is és tudjuk folytatni a beszélgetést! :) Köszönöm a megkeresést! ;)
Még egy gondolat, vannak szép számban köztetek olyanok, akik arról érdeklődtek, hogy mikor lesznek leközölve a kirándulások eseményei és a pontos dátumok?! Folyamatban van a szervezés. Kérlek kicsit legyetek türelemmel! Amint megvan minden szükséges infó én leszek az első, aki jelzi felétek! Köszönöm még egyszer a sok pozitív támogatást! :)

Sziasztok!
Dávid Attila

/ 1. rész. /Szlovákia, Kis-Fátra (Mala Fatra)2023. október - Úti beszámoló 1.napBudapestről indultam vonattal Sopronba, ...
25/10/2023

/ 1. rész. /

Szlovákia, Kis-Fátra (Mala Fatra)
2023. október - Úti beszámoló

1.nap
Budapestről indultam vonattal Sopronba, mivel a gyerekkori barátom ott tudott felvenni egy Land Rover Defender terepjáróval , mert ő Bécsből jött. A vacsorát követően Sopronban megaludtunk.

2.nap
Kiadós reggeli után útnak indultunk Sopronból.
Útközben megálltunk a 210km távolságra lévő Trencsényi várnál.

/A Trencsényi vár/

Trencsényben érkezve egy Salzburg hatást érzékeltünk. A vár a város felé emelkedik. A vár alatti főtéren nagyon jó olasz pizzát sütnek és mivel ez volt a leggyorsabb verzió , hogy együnk valamit, így ezt választottuk.
A vár a 11. században épült és Csák Máté rendezte be itt székhelyét. A vár a tatárjárást is túlélte. A várfalról gyönyör kilátás nyílik a városra és a Vág folyó völgyére. A várban szűk ajtókon keresztül lehet szobáról szobára jutni. Összesen olyan 2,5 órát töltöttünk itt. Sajnos minden csak angolul és szlovákul van kiírva, véletlen se magyarul , még ha magyarokról is van szó.
Egyszer látni kell, megéri megállni!

Maps:

A várlátogatást követően újra autóba ültünk és következő úti célunk Terhely falu indultunk , nagyjából 100km távolságban.

/Terhely a dombok között elterülő falu/
Eredeti tervünk szerint a falu határában lévő kempingben szerettünk volna megaludni sátorban, amit elcipeltem Budapestről, azonban, oda érkezve röviden tömören nem éreztük a helyszínt...agyon zsúfolt volt és az eső is esett. Összenézve azt a döntést hoztuk , hogy menjünk be a kocsmába és kérjünk infót. 🙂
A kocsmáros és a helyi erők (favágó forma emberek) nagyon rendesek és segítőkészek voltak , németül még beszéltek is.
Elmondták , hogy jó az a kemping és csak az van és szállás na az meg tuti , hogy nem is lesz. Nem is keressünk!
A Google azonban megmutatta , hogy okosabb, mint a helyi erők és a sátorhely a kempingben 38 euro és a szomszéd utcában, pedig van egy szálloda és abban egy szoba kiadó 35 euro-ért saját fürdővel és konyhával! Mai napig nem értjük ezt , hogy lehet egy szoba olcsóbb 2 főre, mint egy sátorhely 2 személyre ( 2 személy, autó, sátorhely költség), de most már mindegy is. Oda mentünk. kedvesen fogadtak és kivettük. Újra bebizonyosodott , hogy szállás mindig van!

Este felsétáltunk a Juraj Jánošík szoborhoz.
Ő egy helyi betyár volt. Fém szobra a falu fölé magasodik.
Akit érdekel ki volt , annak ide linkelem:

Majd betértünk egy helyi lokálba, ahol egy egri magyar párral barátkoztunk. Eszter és Bálint nagyon kedvesek és jó fejek voltak! Billiárdoztunk majd a szállásra vissza mentünk aludni.

3.nap

/ Jánošíkove Diery /

Reggel a szállást elhagyva kocsiba pattantunk és a szurdok túra felé vettük az irányt. A Jánošíkove Diery névre hallgató túra az egyik legszebb amit életemben megcsináltam. A túra kiindulópontjának a
Hotel Diery parkolót javasolom. Kihagyhatatlan a túra szerelmeseknek. A túra elején lévő forrásnál megtöltöttük az üvegeket és elindultunk.
A túra összesen 18,8km hosszú volt , mely alatt 435 méter szintkülönbséget tettünk meg. Azonban ez ne tévesszen meg senkit ezt 3 óra 44 perc alatt teljesítettük és több helyen csúszott a vizesés mellett elhelyezett létra. Lefelé a kövek és a gyökerek is csúszósak voltak egy pillanatra sem lehetett figyelmetlennek lenni.
Mindenhol ki is volt Írva hogy: POZOR!
..és kaptató is lett volna benne, ha a másik oldalról indulunk!
Ezért is jobb a Hotel felől indulni!
Az esős idő miatt az egész útvonal szinte teljesen üres volt ezt külön élveztem, hogy senkire nem kellett várni. A túra közepén egy menedékház van ott kávét teát sört és még cigit is árulnak. 🙂
A patak és a vízesések hangulata magukért beszél.
Helyenként a patak mellett szalamandrákat is láttunk. Személy szerint régóta nem láttam.
A szűk sziklaszurdok hangulata érezteti velünk , hogy magunk mögött hagytuk a valóságot. Játszóház felnőtteknek!

Itt megtalálható a szurdok:

A túra végére azért kimerültünk, de egyben fel is töltődtünk. Semmi más nem járt a fejünkben, mint egy nagy adag sztrapacska a helyi ízek reményében, ezért egy étterembe mentünk és kómára ettük magunkat, és közben újra kerestünk egy kiadó szobát. A közeli faluban sikerült is. Felhős hegyek között. Ezért a szobáért 30 eurot kértek. Oda érkezve egy úr fogadott minket kedvesen. A szoba tökéletesen megfelelt egy estére. Az autó is zárt parkolóban volt. Tusolást követően azonnal kidöltünk aludni.

4.nap

A reggeli kávé a felhős őszi hegyek között a kedvenc tevékenységeim egyiket erre ismét rájöttem.
Útnak indultunk haza felé , kis jól eső izomláz is megvan, amikor az kocsi turbója elkezdett valami fura hangot adni és már nem is gyorsult. "George" a Land Rover Defender , mert így hívják , azt mutatta valami nem oké.
Szerencsénkre, Szlovákiában nincs október 23 hétfő(!) így a zsolnai márkaszervízbe mentünk , ami valami iparterületen volt Zsolna mellett. Közölték , hogy kifizetik a taxinkat a belvárosig, de csak 3 óra múlva tudnak ránézni. Kulcsot ott hagytuk és bementünk Zsolnára. A belváros nem csúnya, érezni rajta történelmi múltat, de azonkívül a városkép annyira kelet európai hangulat, hogy az már fáj.
A városról azt gondolnám , hogy a porcelán gyártás székhelye biztos egy kedves hangulatú kisváros a maga 80.000 fő körüli lakosságával. Hát nem. Az egész vízparti rész egy iparterület. Arra, hogy a vízhez, hogy lehet lemenni a Google Maps sem jött rá. Konkrétan amit mutatott ott egy építkezés volt és le volt zárva.
Ezen azért nagyon jót röhögtünk. Miközben egy híd alatt lévő házban az utcára teregetve olyan körülmények voltak , hogy Indiában elbújhat.
Csörren a telefon! Kész az autó! Valami gyűrű leesett a turbóról, vissza megyünk taxival, amit a márkaszalon oda-vissza fizetett .
Kifizetjük és újra úton vagyunk , megyünk tovább, minden szuper.
Most hogy jó a kocsi a Zsolnáról , Nyitra felé haladó hosszabb hegyi utat választjuk a Sztrázsó-hegységen át. Mikor már azt gondoltuk már láttunk mindent , na itt esett le az állunk.
Utána olvasva a méltatlanul elfeledett hegység néven is emlegetik. Olyan gyönyörű őszi színekbe öltözött völgyeket alkotnak ott a hegyes mészkő hegyek , hogy nem hittünk a szemünknek.
Zsolt nevű faluba biztosan legközelebb vissza megyünk, ezt akkor megfogadtuk. Az valami álomszép falu. Sajnos időnk nem volt megállni, mert el kellett érni Sopronban a vonatot. Nekem Budapestre Gábornak Bécs felé. George Sopronban maradt.
Gábor nyugat felé simán haza jutott. Az én keleti irányom nem volt ilyen szerencsés, bár ezen senki nem lepődik meg valójában.
Sopronból egy vonattal eljutottam Győrbe nem is olyan sok cuccal csak olyan 40 kilo. Szerencsére a felszerelésem jó minőségű így arra nem volt gondom most sem. Mindenből egy van, de az nekem jó. A főoldalon az ellenőrző lista alapján pakolva. Olvassátok el azt is! Köszi! Győrben természetesen a MÁV késés miatt 40 perc helyett 80 percet vártam, de ezen este 9kor már nem tudtam feszült lenni. A vonaton odajött hozzám egy dél-koreai lány , hogy ő most jön Bécsből Budapestre és előtte szállt le Szöulból 18 órája volt úton.
Egyből nem is éreztem a saját 13 órája lévő utamat olyan fárasztónak és bonyolultnak! 😃
Minden viszonyítás kérdése! Nem igaz?! :)
Vasútállomás, Keleti pályaudvar és onnan haza.
Legalább 1000 km újra kipipálva!

Imádtam ezt a pár napot! Szeretnél te is külföldre utazni, de nincs hozzá elég bátorságod?! Nem vagy vele egyedül , nem aggódj!
Sokan keresnek ezzel nap, mint nap.
Keress meg te is az adott telefonszámon vagy írj üzenetet és személyre szabva együtt kitaláljuk mi lenne neked a megfelelő utazási cél ár érték arányban vagy amennyiben vágysz valahova, de egyedül nem mersz elindulni vagy a nyelvi akadályoktól félsz?!
Egyeztetés után elkísérünk!
Köszönöm, hogy végig olvastad a bejegyzést!

Folytatás következik!
Dávid Attila

TÚRAFELSZERELÉS-ELLENŐRZŐ LISTANagyon kérünk ezt olvasd el! Köszi! A megfelelő felszerelés elengedhetetlen része egy pro...
29/08/2023

TÚRAFELSZERELÉS-ELLENŐRZŐ LISTA

Nagyon kérünk ezt olvasd el! Köszi!

A megfelelő felszerelés elengedhetetlen része egy professzionális túrának. Minél jobb a felszerelésed annál kevesebb problémád adódhat a természetben.

A TrekTopia Hungary csapat a listában szereplő felszerelést indulás előtt ellenőrizni!
Ezeket minden jelentkezőnek biztosítani kell önmagának!
Aki ezeknek az elvárásoknak nem felel meg , lassítja és kockára teheti a többi jelentkezőt és önmagát is, így nem áll módunkban számára biztosítani a túrát!
Megértéseteket köszönjük!

Ellenőrző lista:

/Kötelező felszerelés/:
1. Ruházat:
Esődzseki ! - A hegyen mindig esik az eső!
Túranadrág ! - Hosszú vízhatlan vagy rövid vízhatlan túranadrág!
Aláöltözet!
Túrazokni! - Lehetőleg ne pamut! Nehezen szárad!
Polárfelső!
Kalap / sapka!
Kesztyű - Télen

Napközben biciklis poló ajánlott.
Este alváshoz pamut poló!

2. Világítás:
FEJLÁMPA! - Nagyon fontos! Mindenki hozzon magának!!

3. EVŐESZKÖZ:
Jó kés, villa, kanál, bögre, tányér , kis méretű edény, vágódeszka, kulacs!

4. Élelem:
Napközben: magok, csoki , tea termoszban (!)
Este: Zöldségek levesnek, Tárcsán sütés ( ezt mi biztosítjuk).

5. Sátor!
A túra nehézségétől függően előre egyeztetni kell!

6. Hátizsák!
50L+10 L maximum! Amennyiben ebbe nem férsz be rosszul pakoltál!

Egy másik kis méretű hátitáska a túrán kívüli mozgáshoz.

7. HÁLÓZSÁK!
Ne hozz nehéz nagy hálózsákot!
A sátorban mindig ruhában alszunk ha hideg van!
Ezért elég 2 darab kicsi 0-ás hálózsák egymásba húzva (!) és ezen felül egy alváshoz biztosított meleg öltözék! Felfújható kispárna és sapka legyen nálad!

8. Derékalj

9. Bakancs vagy túracipő vagy túraszandál!

Akinél nincs valamelyik a fent felsoroltak közül kérjük jelezze nekünk, mert különben sajnos nem áll módunkban biztosítani számára a túrát!

Egyéb:
1.Napszemüveg
2.Túrabot
3. ELSŐSEGÉLYCSOMAG
4.Gázfőző
5.Karóra - praktikus, mert nem kell levenni a táskát.
6.Fényképező + kamera + extra memória kártya
7.Gyógyszerek
8.PowerBank(!)
9.JBL
10.Higénia
11.Pálinka vagy vörösbor a hideg ellen.

👇👇👇

Üdvözlünk a TrekTopia Hungary -nél!Csapatunk szenvedélyesen hisz abban, hogy mindenki megtapasztalhassa a természet csod...
29/08/2023

Üdvözlünk a TrekTopia Hungary -nél!

Csapatunk szenvedélyesen hisz abban, hogy mindenki megtapasztalhassa a természet csodáit és az aktív kikapcsolódás élményét. Ha a természet közelségében érzed magad igazán élve, ha a magaslatok kihívásai motiválnak, akkor itt a helyed!

A TrekTopia Hungary küldetése, hogy életre szóló élményeket és feledhetetlen kalandokat nyújtson azoknak, akik szeretnének felfedezni, felszabadulni és elmerülni az ősi ösvények és gyönyörű tájak világában.

Miért Minket Válassz?!
Tapasztalt túravezetőink tudják, hogyan teremtsék meg az optimális élményt. Velük minden út egy felfedezés és kaland.
Európa legelragadóbb tájaira visszük el vendégeinket, fókuszálva Magyarország és környező országok lenyűgöző vidékeire.
Számunkra minden résztvevő egyedi, ezért kisebb csoportokban tartjuk túráinkat, hogy mindenki személyes figyelmet kapjon!
Kínálatunkban megtalálod a különböző nehézségi szintű túrákat, így bárki találhat hozzájuk megfelelő kihívást.
Tiszteljük a természetet, amelyben élünk és amelyet felfedezünk. Felelősségteljesen járunk el mindenhol, ahol járunk.
Kérjük azokat akinek egészségügyi problémája , avagy tériszonya van ne jelentkezzen a túrákra.
Minden jelentkezővel egy gyors video beszélgetést tartunk!

Fedezzük fel együtt Európa és a világ elképesztő természeti kincseit! Légy bátor elindulni!
Csatlakozz hozzánk és hagyd, hogy a TrekTopia Hungary segítsen megtalálni a belső felfedezőt benned!

👇👇👇

Cím

Budapest

Telefonszám

Weboldal

https://www.youtube.com/@TrekTopiaHungary, https://www.facebook.com/attila.da

Értesítések

Ha szeretnél elsőként tudomást szerezni TrekTopia Hungary új bejegyzéseiről és akcióiról, kérjük, engedélyezd, hogy e-mailen keresztül értesítsünk. E-mail címed máshol nem kerül felhasználásra, valamint bármikor leiratkozhatsz levelezési listánkról.