Posner Travel

• Posner Travel

Posner Travel משפחת פוזנר מטיילת בעולם
(1)

הלופ צ'אנג מאי - פאי - חלק ג' ואחרון: מה הונג סון - דוי אינתנון:הנקודה המאתגרת היא להגיע ממה הונג סון לדוי אינתנון כי זא...
22/07/2024

הלופ צ'אנג מאי - פאי - חלק ג' ואחרון: מה הונג סון - דוי אינתנון:
הנקודה המאתגרת היא להגיע ממה הונג סון לדוי אינתנון כי זאת נסיעה ממש ארוכה.
אנחנו החלטנו שאנחנו רוצים לנסות להגיע כמה שיותר קרוב לשמורה (גם במחיר של יום שהוא בעיקר נסיעה ברכב) אבל עדיין לישון מחוצה לה ועדיף בעיר.
בחרנו לישון ב Maechaem Hotel And Resort שנמצא בעיר Mae Chaem, נסיעה של כחצי שעה משמורת דוי אינתנון. היינו האורחים היחידים ויכולנו לבחור את הבקתה שנרצה לישון בה. זול מאוד, גדול, לא הכי מפנק אבל יש בריכה עם מגלשה לילדים, מסעדה שלהם צמודה לבריכה ופינת חי במתחם וזה ממש דקה הליכה מהרחוב הראשי הקטן שיש בו מסעדות, 7-11, מיני ביג סי, כספומטים ובנקים ומסאז׳ים שהתגלו כמעולים ועוד… ללילה אחד ולהצטיידות לפני הכניסה לשמורה ליומיים זה התאים לנו מאוד.

בדרך לשם עצרנו לאכול ב Mountain High (Cangolin) - Coffee, Restaurant, Resort
מקום חמוד עם מאכלים מערביים לצד מקומיים.
ועוד עצירה ב Jericho Farm ไร่เยรีโค שחשבנו שזו חווה עם בית קפה שיהיה נחמד לעצור בה, לצערנו היא לא היתה פעילה אבל התגלתה כתיבת נח באמצע שום מקום! כן! תיבת נח! שווה לעצור שם גם אם סגור ולעלות במדרגות למעלה שמובילות לתיבה ולתצפית מדהימה על האזור.

בבוקר שלמחרת נסענו לשמורת דוי אינתנון. היינו שם כבר כמה שבועות לפני כן בטיול יום שעשינו מצ׳אנג מאי למפלים ולפגודות בפסגה ולכן הפעם היינו מעט יותר ממוקדים.
בדוי אינתנון - מעבר למפלים שמופיעים בכל מקום עשינו עוד 2 דברים מעניינים מאוד -
ביום הראשון, טיול שניתן לטייל בעונה הרטובה עם מדריך מקומי במסלול Pha Dok Sieo Nature Trail - עוברים דרך שני מפלים יפים ואפשר לעשות מסלול שבעצם מגיע עד למפל וחוזר בחזרה לנקודת ההתחלה או מסלול שמסתיים בכפר Mae Klang, שם מקבלים תה או קפה מקומי ומשם ברכב של מקומי בעלות של 150 באט (לרכב) מחזירים אותנו לנקודת ההתחלה. בחרנו באפשרות השנייה. היה מאוד מוצלח. בכניסה לכפר מהמסלול יש גם חנות של עבודות יד ונשים שרוקמות ועובדות בנול להכנת בגדים ותיקים שנמכרים שם.
שוב בהמלצתם הנהדרת של הילה ותומר, חברנו למדריך מקומי, שמו Sit, מקסים מקסים, הוא עשה לנו יום שלם של טיול פלוס הפעלה פרטית (בערב לפני) של מוזיקה ושירה עם כלי מיוחד ששייך לשבט קארן. לסיור התלווה אלינו עוד מדריך מקומי (שהוא גם בעל הצימרים שבהם ישנו בלילה הזה). הסיור כלל הליכה בשדות אורז בין הכפרים, שתילה של האורז עם החקלאים - חוויה מדהימה! חזרה לארוחת צהריים עם עצירות בדרך בתצפיות ובהאכלת דגים בנהר. אחרי ארוחת הצהריים נסענו לכפר שבו הוא מתגורר, ביקרנו בבית שלו ופגשנו את המשפחה שלו, הלכנו לראות את בית הספר המקומי שבו Sit למד לפני 30 שנה, שתלנו עצי סאקויה שישארו לנצח שלנו (כמנהג הכפר לשתול עץ לכל תינוק שנולד והעץ מסומן כך שלא יכרת אף פעם) ולסיום היום, קינחנו במפל עוצמתי ויפהפה. ההליכה ביום הזה היתה די ארוכה, אפשר לנסות לקצר או לתאם מה שמתאים לכם, Sit מאוד קשוב ויכול לבנות תוכנית שתתאים לכל אחד. ממליצה לא לוותר!
פרטי הקשר של המדריך סית': +66 62 241 2635

לגבי הלינה בדוי אינתנון, כמו שהזכרנו קודם - ישנו בצימרים חמודים ממש עם מרפסת ונוף פסטורלי של שדות אורז ושקט (או יותר נכון רעש של קרקורי צפרדעים וחיות קטנות אחרות) מסביב. מסעדה חמודה עם בעלי מקום ידידותיים שלא ממש מדברים אנגלית אבל גוגל טרנסלייט עוזר. יש וויפיי…היינו גם פה האורחים היחידים. למקום קוראים ริมนาบ้านพัก והגענו לכאן בזכות Sit שלמעשה סגר עבורנו את הצימרים מראש. המחיר היה זול - צימר חדיש עם שתי מיטות זוגיות במחיר של 700 באט ללילה.
מכיוון שישנים בשמורה יש הרבה יתושים וחרקים והמיטות עם כילות. צריך לקחת את זה בחשבון.
וגם כאן עניין הזמנים דחק בנו ובסיום טיול היום הארוך עם Sit נאלצנו לחזור לצ׳אנג מאי. אם יש זמן, ממש ממליצים להישאר שם לפחות עוד לילה. האווירה קסומה ויש עוד הרבה מה לראות מסביב או סתם להירגע בטבע עוד יום שלם ולנשום את השקט והלבד לפני שחוזרים לעיר.

מקווים שהסיכום הזה יעזור לכם לתכנן את הטיול שלכם טוב יותר. אם יש שאלות - נשמח לעזור!

"הלופ" צ'אנג מאי - פאי - חלק ב': פאי - מה הונג סון:מפאי לכיוון מה הונג סון - עצרנו במערת Lod cave. מדובר במערת נטיפים ענ...
21/07/2024

"הלופ" צ'אנג מאי - פאי - חלק ב': פאי - מה הונג סון:
מפאי לכיוון מה הונג סון - עצרנו במערת Lod cave. מדובר במערת נטיפים ענקית וכדי להיכנס אליה חייבים לקחת איתכם מדריך מקומי (בכניסה משלמים על מדריך). הקטע של המקום זה שלוש מערות שעוברים ביניהן עם רפסודה, אבל בגלל שזו העונה הגשומה ניתן להגיע רק למערה הראשונה ואין את השייט בכלל. כן אפשר לעשות גם מסלול הליכה מסביב למערות בטבע. לא עשינו.

משם נסענו לכיוון ה Fern Resort שבו נישן. בדרך עצרנו לאכול במסעדה מקומית חמודה ליד מערת לוד ואח״כ לסיבוב קצרצר בכפר סיני על הדרך Ban Rung Arun บ้านรุ่งอรุณ

במה הונג סון ישנו בריזורט מדהים שנקרא Fern Resort. הריזורט יפהפה. החדרים מאוד גדולים ועדיין כדאי לבקש חדר משפחה, לנו היה חדר עם מיטה זוגית ומיטת יחיד ועוד מזרן יחיד ועדיין היה מקום בחדר למזוודות וכורסאות… חוצמזה הצוות שם מהמם ושירותי ונעים וגם לימד את הבנות שלנו להכין כל מיני דברים מעלי בננה. בונוס אדיר ;)
הריזורט נמצא דרומית לעיר. יש שאטל של המלון כל יום לעיר. אנחנו לא השתמשנו בו (וגם לא נסענו לעיר מחוסר זמן) אבל זה יכול להיות מאוד נוח למי שרוצה לטייל בעיר עצמה.
בגלל לחץ של זמן, ישנו בריזורט רק שלושה לילות אבל בהחלט מומלץ להישאר שם יותר זמן וליהנות גם מהריזורט עצמו.

הריזורט היווה נקודת עוגן ליציאה לטיולים. ליד הריזורט יש שמורת טבע שם אפשר לעשות מסלול קצר ומסלול ארוך. המסלול מתחיל בריזורט אבל גם את זה לא הספקנו והבנו שמאוד מומלץ כן לעשות.

מה כן עשינו?
יום אחד נסענו לטיול יום עם מדריך מקומי שחברים המליצו עליו אחרי שעשו איתו סיור שבועיים קודם, שמו Seree, מדבר אנגלית סבירה, והוא לקח אותנו מהמלון לכפר נידח (ללא חשמל) של בני הקארן שנקרא Ban Huai. עשינו סיבוב בכפר והיה מעניין מאוד. למדנו הרבה על אורחות החיים שם. ביקרנו בבתים של המקומיים, ראינו את הגידולים החקלאיים הביתיים ועזרנו להאכיל את בעלי החיים שלהם. ראינו והתנסינו בהכנת החולצה המסורתית בנול, אכלנו ארוחת צהריים שבושלה על גחלים במטבח הביתי והסתובבנו בכיתת בית הספר היסודי והגן של הכפר. אח"כ עלינו לראות את הגידולים החקלאיים של כל הכפר על ההר - למדנו על המחזוריות של החקלאות שם. מעניין ממש. הייתה חוויה מאוד מיוחדת. מומלץ.
המספר של המדריך (ותודה לתומר והילה שסיפרו לנו עליו): 0961472719 Mr.Seree

ביום השני החלטנו לחזור מעט צפונה לכמה מקומות שתכננו לעצור בהם בדרך מפאי לריזורט ולא הספקנו:
ביקור בשבט ארוכות הצוואר, חוויה מעניינת במיוחד לילדים גם אם זה מתוייר. יש כמה באזור, אנחנו בחרנו אחד שהיה יחסית קרוב ובדרך לשאר המקומות שדקרנו במפה לאותו היום.
משם המשכנו בנסיעה לכיוון הכפר הסיני על האגם Ban Rak Thai, שזה מקום מהמם ממש וצבעוני, אבל בדרך עצרנו בשני מקומות:
1. מפל น้ำตกผาเสื่อ / Namtok Pha Suea - Pha Sua Waterfall מפל יפהפה, מסלול הליכה קצרצר וחביב עם תצפית יפה על המפל.
2. סיבוב עם הרכב בפארק Pang Tong Palace พระตำหนักปางตอง, פארק עצום ומטופח עם מלא בעלי חיים שהרגיש ממש כמו סיבוב בספארי יום.
הנסיעה לכפר הסיני עוברת בתוך שדות אורז וירוק מהמם. יש עוד אינסוף אטרקציות בדרך כמו למשל גשר הבמבוק, מערת דגים ועוד מסלול טבע, אבל כמובן אי אפשר להספיק הכל ביום אחד ומה שבחרנו בהחלט היה מספק ומרשים ליום טיול אחד.

20/07/2024

לאחרונה הרבה שאלו אותנו בפרטי על "הלופ" בין צ'יאנג מאי לפאי. אז עוד סיכום נסיעה: צ'יאנג מאי - פאי - מה הונג סון - דוי אינתנון - צ'יאנג מאי.

חלק א': צ'אנג מאי - פאי:
יצאנו מצ'יאנג מאי לכיוון צפון מזרח והעצירה הראשונה שלנו היתה במפלים הדביקים Buatong Waterfall-Chet Si Fountain National Park - ביקור חובה! אפשר להגיע לשם פשוט מצ'יאנג מאי בנסיעה של שעה גם אם לא עושים את הדרך לפאי. ממש אהבנו. הכניסה חינם, יש חניה במקום ויש מקלחות ושירותים ככה שאפשר להגיע ולהחליף לבגדי ים שם. זה פשוט כיף לטפס במפלים ולהרגיש קצת כמו ספיידרמן.

משם המשכנו בנסיעה ועצרנו לקפה במטוס Air Diamond Cafe & Hotel เชียงใหม่ - קשה לפספס את המקום הזה, גם בגלל שחונה שם מטוס ממש בצומת וגם כי ליד המטוס יש בית הפוך שגם הוא אטרקציה (למרות שאי אפשר להיכנס אליו, רק להצטלם לידו). כדי להיכנס למטוס צריך להזמין משקה בעמדת הצ'ק אין (150 באט לאדם) ואז מקבלים כרטיס טיסה ואפשר לעלות. זה פשוט מטוס אמיתי שהוסב לבית קפה, המושבים מקוריים ואפשר גם להיכנס לתא הטייס. ממש חמוד.
אנחנו נשארנו לישון שם את הלילה - בית המלון שלהם רגיל (קיווינו שהחדרים יהיו מעוצבים כמו במטוס אבל לא), החדרים גדולים ונקיים והמחיר לא יקר.

בבוקר עצרנו קודם כל ב Dantewada שנקרא בפי הישראלים "יער הפיות" - חשבנו לבלות שם שעה ולהמשיך אבל זה מקום כל-כך יפה וכל-כך גדול שנשארנו 3 שעות. חוץ מזה שהמקום מצטלם מאוד יפה ולמרות שהכל מלאכותי זה עדיין מרגש לראות כך כך הרבה מפלים יפים, יש במקום גם פינות ליטוף והאכלה של עזים וארנבים, יש סוג של מבוך בחושך בתוך טירה מאבן ועוד כל מיני הפתעות ששווה להשקיע את הזמן ולתת לילדים לחקור.

עוד עצירה בדרך היתה בבית הקפה למכשפות Coffee We / Witch's House - פשוט בית קפה באמצע הדרך שנמצא בנקודה שבאמת כדאי לעצור בה אחרי נסיעה ארוכה. כל המקום מעוצב עם המון מכשפות ודברים של מכשפות. כשהגענו המקום היה נראה סגור (כי זו לא העונה והכל ריק) אבל בכל זאת עצרנו ואז גילינו שיש עובדת מנומנמת בפנים שפתחה את המקום במיוחד בשבילנו.

מבית הקפה של המכשפות אפשר להגיע לפאי תוך שעה, אבל קחו בחשבון שהנסיעה מלאה בפיתולים (לפי מה שהמקומיים אומרים יש 762 כאלה!) אז סעו לאט ותהנו מהנוף.

בפאי עצמה יש המון מה לעשות אבל כרגע אנחנו מתמקדים רק בנסיעה אליה וחזרה אז לא ניכנס לזה. מוזמנים להציץ באינסטגרם שלנו בחלק של פאי בשביל עוד המלצות ובשביל מקומות ללא גלוטן שיש שם.

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ז' ואחרון: סוחותאימחוז היסטורי חשוב בתאילנד שמאוד נהנינו להיות בו אז בילינו בו 2 ליל...
19/07/2024

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ז' ואחרון: סוחותאי

מחוז היסטורי חשוב בתאילנד שמאוד נהנינו להיות בו אז בילינו בו 2 לילות.

איפה ישנו? Sawasdee Sukhothai Resort - מלון מעולה עם חדרים גדולים, בריכה יפה וארוחת בוקר.

מה מומלץ לעשות?
Sukhothai Historical Park - העיר העתיקה של סוחותאי היא מקום שאסור לפספס. אנחנו שכרנו אופניים לכל המשפחה ממש ליד הכניסה לעיר ונסענו ברחבי העיר העתיקה, בין המבנים העתיקים לטבע הירוק וליד האגמים. מומלץ בחום! רק אל תשכחו להביא מים וכובעים כי אין הרבה איפה לקנות בין העתיקות.
Tha Nam Rap Sadet Market - שוק לילה של סוף שבוע, פעיל בשעות אחר הצהריים. בעיקר עבודות יד למכירה, מקום יפה להסתובב בו.
Sukhothai Night Market - שוק הלילה של סוחותאי. דוכני אוכל, קצת יצירות אומנות, זול מאוד וטעים.
Sweet Rice Cafe - מסעדה/בית קפה חמודה באמצע שום מקום קצת מחוץ לעיר העתיקה.
The Holy Heartland - Talayluang - אי בצורת לב בתוך אגם בצורת לב. מקום נחמד לעצירה אם אתם אוהבים להסתכל על המיקום שלכם ב Google Maps בתצוגת לווין.
ข้าวเปิ๊บยายเครื่อง - מסעדה מקומית מדהימה בדרך צפונה - צריך לכוון במיוחד אליה כי אין דרך אחרת להגיע ויש בה מאכל ייחודי שקיים רק שם - בעלת המקום מכינה בעצמה דפי אורז מתובלים מגולגלים על ענפי במבוק - באמת חוויה מיוחדת.
משרד ההגירה - כמעט בכל עיר קיים משרד הגירה בו אפשר לבקש הארכה של 30 יום לויזת תייר. אנחנו בחרנו לעשות את זה במשרד ההגירה של סוחותאי שהתברר כמקום מהיר, יעיל, שירותי ובלי שום תיירים נוספים. מניסיון נוסף גם בצ'יאנג מאי אנחנו יכולים להמליץ בחום להגיע דווקא למשרדים בערים הקטנות כדי לקבל יחס טוב יותר ולא לעמוד שעות בתור.

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ו': סופאנבורי ואוטאי תאניאחרי קנצ'נבורי חצינו את מחוז סופאנבורי והגענו למחוז אוטאי ת...
18/07/2024

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ו': סופאנבורי ואוטאי תאני

אחרי קנצ'נבורי חצינו את מחוז סופאנבורי והגענו למחוז אוטאי תאני. אלה שני מחוזות פחות מתויירים והיה לנו מזל להגיע בדיוק ביום ההולדת של המלכה לחגיגות המלכותיות שנערכו לה שם.
איפה ישנו? วาสนารีสอร์ท จังหวัดอุทัยธานี - מלון מקומי, לא מדברים אנגלית בכלל, אבל החדרים מעולים, נקיים ומסודרים והמחיר זול.
מה מומלץ לעשות?
Thai Buffalo Conservation Village - חוות באפלו. לדעתנו לא שווה את המחיר שהם גובים מתיירים (פי 5 מהמחיר למקומיים), אבל אם רוצים לראות ולהאכיל באפלו - זה המקום.
Sam Chuk Market - שוק מקומי שפתוח בבוקר-צהריים.
שמורת הטבע Hup Pa Tat - לא הספקנו להגיע אליה אבל אומרים שזה "פארק היורה התאילנדי" והרבה המליצו לנו על המקום.
המקדש Wat Chantaram (Wat Tha Sung) - אחד המקדשים הכי יפים שראינו בתאילנד - מקדש המראות המפורסם! זה מקום מאוד מתוייר אז מומלץ להגיע באמצע שבוע. המקדש הגדול בכניסה הוא המרשים ביותר אבל אל תפספסו גם את המקדש הפנימי יותר (יש הסעה ב-5 באט לשם).

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ה': קנצ'נבוריוואוו, איזה מקום! גם היסטוריה מרתקת, גם טבע מטורף, גם מסעדות טובות וגם,...
17/07/2024

סיכום נסיעה מפוקט לצ'יאנג מאי - פרק ה': קנצ'נבורי

וואוו, איזה מקום! גם היסטוריה מרתקת, גם טבע מטורף, גם מסעדות טובות וגם, לפחות כשאנחנו היינו שם - ריקה מתיירים.

איפה ישנו?

לילה ראשון ב Bankungnam resort - מקום מגניב עם המון פסלים בסגנון דמויות מצויירות לילדים, בריכה קטנה, נחל צמוד ועוד.
שני לילות נוספים ב Bluestar Guesthouse - חדרי עץ מעל הנהר עם מסעדה קטנה של המקום.
בשני המלונות היינו האורחים היחידים אז קיבלנו יחס אישי 🙂

מה מומלץ לעשות?
המקדשים Wat Tham Khao Noi ו- Wat Tham Suea - שני מקדשים צמודים וגדולים. אנחנו אהבנו בעיקר את Wat Tham Suea שמכונה גם מקדש מערת הנמר, ואפשר ממש להיכנס למערה שלפי האגדה היו בה נמרים. טיפסנו בכל המדרגות עד לתצפית היפה שיש למעלה וזה באמת אחד המקדשים היפים.
המקדש Wat Ban Tham - מקדש יפה ומיוחד, שווה לתמונות כי הוא באמת מעוצב בצורה יוצאת דופן.
Skywalk Kanchanaburi City - גשר שקוף שניתן לעלות אליו במעלית ולהרגיש כאילו עפים באוויר.
On’s Thai-Issan Vegan - מסעדה טבעונית עם המון אפשרויות ללא גלוטן - הם גם עושים סדנאות בישול למי שמעוניין.
River Khwae Bridge - הגשר על נהר קוואי - הגשר המפורסם ממלחמת העולם השנייה (מומלץ להגיע אחרי שצפיתם בסרט).
JEATH War Museum - מוזיאון אודות מלחמת העולם השנייה - מעניין ללמוד על כך מנקודת המבט התאילנדית ששמה במרכז את האכזריות של היפנים ואת האירועים שהתרחשו בתאילנד.
הפארק הלאומי ארוואן - אסור לפספס - המפלים הכי יפים בתאילנד (לדעתנו) - מומלץ להגיע ביום חול כדי שלא יהיו הרבה תיירים.

לפני חודש הגענו לתאילנד אחרי כמעט 3 חודשים בדרום הודו ובאיי אנדמן. נחתנו בבנגקוק הישר לסונגקרן, ראש השנה התאילנדי, לחגיג...
09/05/2024

לפני חודש הגענו לתאילנד אחרי כמעט 3 חודשים בדרום הודו ובאיי אנדמן.
נחתנו בבנגקוק הישר לסונגקרן, ראש השנה התאילנדי, לחגיגות מים בכל מקום. ומשם המשכנו לפוקט למפגש משפחתי מרגש.
הגענו בחודש הכי לוהט בשנה, קשה להיות רגע בחוץ מרוב חום, אך אחרי חודש באיי אנדמן המדהימים שבהם בילינו בכל יום בים, שמחנו לצנן את עצמנו בפוקט בבריכות רגילות (של המלון או הבתים שהתארחנו בהם) ובקניונים וחנויות ממוזגות על פני שהייה בחופים המהממים של פוקט.

בזמן שהותנו בפוקט נתקלנו בפרסום על האב משפחות עבור משפחות מטיילות בקראבי, שעתיד לקרות. החלטנו שמצטרפים.
זו היתה החלטה מעולה!
הגענו מפוקט בסיום היום השני של המפגש הישר לארוחת ערב במסעדה אינסטגרמית על גדות נהר.
הדס וישי, שעברו לגור בקראבי לפני שנה והם המארחים והמארגנים של חמשת ימי האב הזה, קיבלו את פנינו בחום והכירו לנו את המשפחות סביב השולחן - חלקן ישראליות וחלקן לא, כולן משפחות במסע כמונו, חלק במסע השני או יותר שלהם, רובן במסע הרבה יותר זמן מאיתנו. חלקן בודקות אופציות להשתקעות לתקופה ובודקות את קראבי כיעד פוטנציאלי.
הצטרפנו אליהם בימים הבאים, לטיולים ולארוחות ערב.
התוכנית שארגנו היתה תוכנית חלומית, הטבע של קראבי בתפארתו. גם ככה כשמגיעים לאזור הזה של תאילנד אי אפשר שלא להתפעם מה mogote, ספק סלעים ספק הרים שנמצאים במים וביבשה כאילו הונחו משום מקום. מהצבע של המים בים ומהירוק שמסביב בכל מקום.
אבל הפעם התוכנית כללה טיולים רגליים שמותאמים למשפחות עם ילדים, לנהרות, מפלים, וטבע שאפשר להעביר בו יום שלם בלי להרגיש את החום המעיק שבחוץ כי המים הם קריםםםםם (בניגוד לים שגם הוא חם כשחם בחוץ). ולסיום, מסעדות שוות שאחת יותר מעלפת מהשניה.

זו היתה חוויה מדהימה, זכינו להכיר את קראבי מבעד לעיניהם של המקומיים, שהצליחו לגרום לנו להבין למה בחרו לחיות דווקא כאן. לא נשקר שזה מאוד מפתה… וגם הלוואי ובכל מקום שהיינו מגיעים אליו היינו זוכים לחוות את המקום מעיני מקומיים משלנו בצורה הזו (יש עוד מתנדבים להרמת האב משפחות איפשהו בקרוב? 😬).
זכינו להכיר משפחות מדהימות ואנשים שהם השראה להמשך המסע שלנו.
השיחות שעלו היו מאוד משמעותיות וחזקות, הרבה על המצב בארץ והתמודדויות מרחוק, ואיך כל משפחה שיצאה למסע בעולם הפכה להיות גם שגרירה של ישראל בתקופה הזו. על התגובות של אנשים בעולם על מה שקורה בארץ ושיחות מרגשות יותר או פחות שכל משפחה חוותה בהקשר הזה.

מחר, אנחנו סוגרים חודש בתאילנד והויזה שלנו נגמרת. עוזבים לכמה ימים ותכף נשוב.
קראבי, היית מאוד משמעותית לנו, הפתעת אותנו לטובה, השארת לנו עוד הרבה דברים לראות בפעם הבאה שנחזור לכאן. וכמובן שזה עוד יעד שנמליץ עליו לאחרים לבקר בו. ❤️

28/04/2024

הלכנו למופע של Carnival Magic שכולל גם פארק שעשועים בסגנון דיסנילנד, מופע ענק עם עשרות שחקנים ואורות ולסיום תערוכת אורות מטורפת! היה באמת קסם של קרנבל...

#צליאקהרבה חברים שמכירים אותנו וגם כאלו שרק הכרנו פה וגילו שאנחנו משפחה מטיילת עם שני צליאקים, שואלים אותנו הרבה איך אנ...
05/04/2024

#צליאק

הרבה חברים שמכירים אותנו וגם כאלו שרק הכרנו פה וגילו שאנחנו משפחה מטיילת עם שני צליאקים, שואלים אותנו הרבה איך אנחנו מסתדרים בטיול כזה ובייחוד פה בהודו.
אז האמת, שבכל מה שקשור לאוכל ובדגש על הצליאק בהודו - העניין מאוד מאתגר ומאוד לא פשוט.

נתחיל בדבר הקל, האוכל בהודו בבסיסו עשוי מקמחי מקור: עדשים, אורז, תפוחי אדמה… והתבשילים הצמחוניים רובם ללא גלוטן.

א-ב-ל, ויש אבל גדול, בעצם כמה:
1. רוב האוכל פה חריף. גם כשמבקשים במפורש שהמנה תגיע לא חריפה- ברוב המקרים היא תגיע עם חריפות שגילי לא מצליחה להכיל, וזו בעיה כי זה מוריד את האפשרויות למבחר להרבה פחות. התזונה העיקרית שלה מתבססת על אורזים (אורז לבן בעיקר אבל לפעמים מסכימה גם אורז בסגנון אחר) או תפוחי אדמה בצורת צ׳יפס או תבשיל תפו״א עם שום. דוסה- שזה טעים ברמות ומקמח עדשים ואורז (ולמזלנו לגילי עוד לא נמאס מזה גם בימים שהיא אוכלת פעמים ביום דוסה) והרבה ביצים ודגים כשאפשר. וכמובן פירות וירקות לפי מה שיש באזור שנמצאים בו (באנדמן זה לא הרבה כי לא מגדלים פה כלום וזה לפי מה שמגיע לאי באותו היום).
2. זיהום משני- בארץ, כמו כל צליאקי ששומר על עצמו טוב, בבית שמרנו על סטריליות גבוהה וצרכנו כמעט ורק מצרכים שכתוב עליהם במפורש שהם ללא גלוטן. וכשאכלנו בחוץ דאגנו לאכול במקומות שיש להם מודעות ואפילו תפריט שמסמן ללא גלוטן (ובתל אביב לא חסרים כאלה מקומות) בידיעה שקיים זיהום משני אם הם לא מסעדה שכולה ללג, אבל השתדלנו מאוד ללכת רק לכאלה שכן מבינות עניין ושומרות על הצליאקים כמה שהן יכולות.
ומה פה? פה זו בעיה רצינית. ההודים לא יודעים מה זה בכלל צליאק וברוב המקומות הם גם לא מבינים מה זה גלוטן (״אה אז אתה יכול להזמין טוסט/פיצה/פארטה..״). ואם כבר הצלחנו לוודא שהמנה שהזמנו היא ללג, היא מן הסתם נעשית על אותם משטחים ועם אותם הכלים שמכינים איתם את המנות שמכילות גלוטן ולהסביר להודים על ניקיון- זו כבר משימה בלתי אפשרית 🤦‍♀️.
בקיצור, אנחנו ממש משחררים פה את הזיהום המשני שלצערנו כנראה שיש כל הזמן. ומשתדלים כשאנחנו נמצאים כמה ימים באותו המקום (כמו עכשיו באנדמן) כן לחזור לאכול באותם המקומות ואת אותן המנות שכן התחברנו אליהן והמקום הבין או הצליח לספק אותן כמה שיותר ללג.
לאכול הרבה פירות וירקות - אנחנו מצטיידים בשוק כל הזמן וזה אחלה נשנוש בין לבין ולפעמים ארוחה שלמה שאנחנו מכינים לעצמנו.
וכשאנחנו יכולים אנחנו גם מבשלים בעצמנו ואז זה גם הכי טעים וגם הכי נקי מגלוטן. (למה לא כל הזמן? כי אנחנו במסע ארוך עם מלא ציוד ולא מתכננים להוסיף עוד כירה וסירים וציוד מטבח. אולי אם היינו נוסעים רק ליעד אחד לתקופה מוגבלת אז זה יכל להיות פתרון לא רע).

עוד משהו, בתחילת הטיול הבאנו איתנו עוד תיק שלם שמלא בלחמים, פסטות, קרקרים ונשנושים שהם ללג. אחרי חודש בתאילנד לפני שנה וחצי, היינו בטוחים שכמו אז גם עכשיו נמצא בכל סופר גדול בעיר גדולה פסטות ולחמים לחדש את המלאי. אז זהו, שעד כה לא מצאנו לחמים או פסטות או עוגיות ללג בכלל! אז בפסטות שנשארו (הבאנו מלאי רציני) אנחנו משתמשים במשורה ורק כשבאמת מרגישים צורך (של גילי כן?), ולפני כמה שבועות אפילו הצלחנו להזמין מאמזון הודו עוד כמה פסטות ושני לחמים ללג (חבל שאמזון לא עושה משלוחים גם לאיים), פתרון מעולה שלא חשבנו עליו קודם ונזכור עכשיו שהוא אפשרי.

לסיכום, מאתגר, לא מתאים לכל צליאקי, ונקווה שאיכשהו ההקפדה שאנחנו כן מנסים לעשות פה היא מספקת. מחכים להגיע לתאילנד שם אנחנו יודעים שלפחות במקומות המתויירים יותר יש לנו מספיק מקומות ללכת לאכול בהם ללג בהקפדה 🙏

50 ימים למסע שלנויצאנו למסע בעקבות הקיץ והחופים, במטרה להיות אנחנו יחד בביחד שלנו. היום אנחנו בדיוק 50 ימים בטיול, במקומ...
17/03/2024

50 ימים למסע שלנו

יצאנו למסע בעקבות הקיץ והחופים, במטרה להיות אנחנו יחד בביחד שלנו. היום אנחנו בדיוק 50 ימים בטיול, במקומות מדהימים ועוצרי נשימה כמו פה באיי אנדמן המדהימים ביופיים עם מי הטורקיז שאנחנו לא מצליחים להפסיק להתפעם מהם, וגם ברגעי הריבים בין הבנות (כמו בארץ…) וברגעי הקושי שלא מוצאים משהו לאכול שמספק את כולם (להיא חריף ולשניה בא לאכול דברים עם גלוטן למרות שאסור לה 😞 והגעגועים למאכלים של הסבתות בבית). ועדיין שמחים ומודים על החוויה הזו ומקווים להמשיך לפחות עוד 50 ימים של הנאה וחוויות ומקומות חדשים 🏝️🏖️

13/03/2024

מתחם הזיכרון לראשי מדינת טאמיל נאדו הוא המקום המרשים ביותר בצ'נאי, במיוחד אם מגיעים לשם בשעת השקיעה ביחד עם המוני מבקרים נוספים שנכנסים בשקט ובסדר מופתי כדי לכבד את המעמד. בחוץ יש עשרות (ואולי מאות) דוכני מזון קטנים שממשיכים ממש עד הים - אנחנו נהננו מתירס חם, צ'יפס על מקל וגם גילינו סוג חדש של צ'יפס מטפיוקה...

שייט בתעלות של האי מונרו במדינת קרלה, כולל טיפוס על עץ מנגרוב ענק באמצע המים וטבילה קצרה
12/03/2024

מסלול הליכה בטבע בין עצי הל ובסופו הגעה למרבדי תה אינסופיים.בתחילת הדרך ליוותה אותנו עיזי (שם חיבה שהבנות נתנו לה) ורותם...
10/03/2024

מסלול הליכה בטבע בין עצי הל ובסופו הגעה למרבדי תה אינסופיים.
בתחילת הדרך ליוותה אותנו עיזי (שם חיבה שהבנות נתנו לה) ורותם מצאה שלל עלים ופרחים בצבעים שונים ומגוונים.

#מעבריםימים של מעברים שלרוב כוללים נסיעות ארוכות או נסיעות וטיסות ומן הסתם הגעה למקום חדש ולמקום לינה אחר הם ימים קשים....
08/03/2024

#מעברים

קשה לכולנו פיזית ונפשית, הנסיעות מתישות פיזית (לפעמים ההתאוששות מהן לוקחת כמה ימים) והשינוי מהמוכר (גם אם היה מוכר רק ליום אחד) וההסתגלות למקום חדש גובות מאיתנו אנרגיות נפשיות גדולות. מכולנו.

זה היה צפוי מראש, ועדיין בלתי נמנע במסע כזה.
לכן, משתדלים שאחרי כל מעבר נהיה סטטיים בימים שאחרי.
אך הפעם יצא שבימים האחרונים היינו עסוקים בהרבה מעברים.
מצאנו את עצמנו חסרי אנרגיות בסוף כל יום, עם קושי לתכנן את היום של מחר, בקושי חשק לדבר עם האהובים עלינו בארץ או להעלות פוסטים ולעדכן…

בימים כאלו אנחנו ממש מפנטזים על הזמן שבו נעשה קצת ״נסטינג״ או שלפחות נהיה באותו המקום לפחות שבוע ימים, כמו שאנחנו משתדלים לעשות רוב הזמן.

מה היה לנו בשבוע האחרון?
הספקנו לנסוע נסיעה של 7 שעות מאתגרות (שכללו רכב צפוף ומיושן, הקאות של הבנות, וגיר הילוכים שהלך ממש בקילומטרים האחרונים של הנסיעה) ממונאר היפה למונרו איילנד המיוחדת. יומיים אחרי נסיעה נוספת לטריוונדרום רק כדי להעביר לילה לפני הטיסה ממדינת קרלה למדינת טמיל נאדו ביום שאחרי ונסיעה למרכז צ׳נאי של כ 40 דקות שוב במונית מיושנת שגורמת לגילי להרגיש לא טוב ברגע שהיא נכנסת לרכב כזה.

עכשיו אנחנו בצ׳נאי, אבל גם ההגעה לפה היתה קשה. טריוונדרום וגם קוצ׳י, שהן שתי הערים הגדולות האחרונות שהיינו בהן הרגישו לנו יותר נעימות, נקיות, ואפילו מפנקות מבחינת המלונות במחיר שאנחנו משלמים. ואנחנו יחסית מתפנקים… אולי כי שתיהן היו בקרלה הנקראת בפי ההודים ממדינות אחרות ״קרלה הנקייה״. בינתיים לוקחים את הזמן ומתאוששים לקראת היעד הבא...

בתמונות: מטעי התה במונאר ופרידה מהמשפחה המארחת שלנו שם, שייט במונרו איילנד והחוף בטריוונדרום. עולים למטוס בקרלה וממריאים לטמיל נאדו, צ'נאי.

בית הכנסת פארדסי בקוצ'ין
28/02/2024

27/02/2024

שרה כהן נפטרה לפני כמה שנים. היהודיה האחרונה מקהילת היהודים של קוצ׳י. ביתה היה גם חנות. כיום מתפעלים את החנות משפחה מוסלמית, המשפחה שטיפלה בה בעת זיקנה. לפיהם- לא היו לשרה ולבעלה ילדים.

תצפית על הים הערבי מפורט קוצ'י
24/02/2024

על המעבורת לכיוון Fort Kochi

23/02/2024

צומת רחוב היהודים ורחוב המוסלמים - היינו חייבים לבדוק מה יש פה ומצאנו חנות קטנה עם שייק מלון. הבעלים בכלל לא הבין את ההתלהבות שלנו משמות הרחובות שבשבילו לא אמרו יותר מידי... #קוצ'ין

הגענו לארנקולם, קוצ'י, קראלה, הודו #קוצ'ין

הגענו לארנקולם, קוצ'י, קראלה, הודו
#קוצ'ין

ממריאים ליעד הבא...

בריכת מים שנוצרה מהגאות של הים  #גואה

בריכת מים שנוצרה מהגאות של הים #גואה

23/02/2024

בחוף פאלולים יש אי קטן שרק בזמן שפל אפשר להגיע אליו רגלית. אז לפני הגאות, בצהרי היום, עשינו טיול בחוף לאי הקטן וישבנו בסלעים שמפרידים בין האי לחוף…

מצאנו פיצה ללא גלוטן!
20/02/2024

חוצים מחוף ראג'בג לחוף פאטנם...

חוף ראג'בג - לבד על החוף!

בדרך לחוף ראג'בג  #גואה 🇮🇳
20/02/2024

בדרך לחוף ראג'בג #גואה 🇮🇳

שקיעה מה Sunset Hill  #גואה
19/02/2024

שקיעה מה Sunset Hill #גואה

אנחנו בסבלט בדירה שגרה בה משפחה ישראלית ששוכרת פה מאז תחילת המלחמה בארץ. אחרי שעשינו קניות בסופר הגדול (שמרגיש כאילו חזרנו כמה עשרות שנים אחורה בזמן) החלטנו קצת לבשל ולתת לבנות לאכול דברים של בית עם טעמים שהן אוהבות. הכנו פסטה ברוטב עגבניות טעים עם סלט ירקות לארוחת ערב, פנקייקים טעימים מקמח ראגי (בריא וללא גלוטן) עם אבוקדו ובננה לארוחת בוקר, וסלט ביצים עם תפו״א, טונה וסלט ירקות לארוחת ערב היום. הצלחנו לשמח את הבנות עם כל הפשטות הזו…
בין לבין- קצת לימודים ויצירה וטיול שקיעה בים כמובן.

ים השקיעה בפטנם, גואה 🇮🇳
19/02/2024

Address

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Posner Travel posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

• Alerts
  • Contact The Business
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Travel Agency?