Baltic Travel Studio & Boutique

• Baltic Travel Studio & Boutique

Baltic Travel Studio & Boutique New concept destination management company in Baltic States specialize in textile travel tours! http://www.baltictravelstudio.lv

Our travel planning is based on classic values with selected, extraordinary and unique solutions which goes hand in hand with responsible tourism and travel! Our client is unique and irreplaceable as are ones desires and needs! We are open for all those who travel individually or in groups. Our experts have years of experience with trip planning, so there is no doubt that travel offer preparing is

the one thing we know very well. All of our provided services, suggestions and trips are previously tested by our experts themselves before offering them to you. All the recommendations are based on their own travel experience in Baltics! We specialize in textile tours and organizing textile-specific trips and are focused specifically on cultural and/or traditional techniques, locations, or activities in Baltic States! We are open for all those who travel individually or in groups! We are open for all those who travel with style or looking for travel offers with style!

Laipni aicināti! 🧶
23/04/2024

Kad notiek šādas lietas, tad jūtamies patiesi lepni! Pirmo reizi - izstāde!
Tātad - 3.05. plkst. 18.00 tiks atklāta rokdarbu skolas «Latvietes pūrs» audzēkņu darbu izstāde «Dižošanās»!!!
Kad audzēkņi sāka vest savus darbus izstādei, tad izstādes nosaukums nebija jāmeklē - tā būs DIŽOŠANĀS! Dižošanās ar pasniedzēju spēju mācīt un ieinteresēt, ar dāmu vēlmi apgūt jauno, nezināmo, mazāk zināmo, ar pacietību, ar radošumu un vēl ar daudziem citiem ar!
Izstāde top sadarbībā ar Tīnūžu TN LMS «Tīna», un ja pie lietas ķeras Ilze Kupča Ziemele, tad rezultāts būs acij un sirdij tīkams!
P.S. Izstāde būs apskatāma līdz 29.05. Skatīt mazāk

18/04/2024

🤩

Dodamies un aicinam doties turp, kur mūsu uzticamās ceļotājas izrāda savu veikumu! 🙌🏻
12/03/2024

Sākotnēji izstādei iecere radās pēc viesošanās un kursiem Latgalē, iepazīstoties ar Latgales segu – čosno deču- izšūšanas tradīcijām Baltinavā un izšūto segu vēsturi Latvijā. Bija interesanti meklēt un atrast arī Zemgalē tapušās tamborētās, austās un izšūtās segas.
Mūsu iedvesmas avots šai izstādei- tamborēta sega ar izšuvumu, kura nāk no mūsu studijas dalībnieces Laila Podniece ģimenes, no Ozolaines, 20gs. 30-tie gademi. Iedvesmojoties no šīm segām TLMS “Bauska” dalībniecēm tapuši vairāki darbi.
Studija“Bauska”kopā ar Īslīces sieviešu klubu “Rītausmas”, saņemot Bauskas novada domes atbalstu, piedalījās projektos “Arheoloģiskā tērpa darināšanas vēsture un tradīcijas Zemgalē” un ”Arheoloģiskā tērpa darināšanas tradīciju saglabāšana” divu gadu garumā. Tikko projekti ir noslēgušies un šajā izstādē vēlamies prezentēt lielāko daļu sava veikuma. Projektā piedalījās 20 dalībnieces, kuras katra pati sev darināja arheoloģisko tērpu, mācījās ar rokām sašūt garo lina kreklu, celot jostas un apaudus villainei, darināt ādas apavus , garajam bruncim, villainei un galvasautam audumus noaust, tad visu salikt kopā un ar saviem tērpiem iet Dziesmusvētku gājienā, ar lepnumu un cieņu piedalīsimies arī citos Bauskas novada organizētajos pasākumos un lepoties par savu veikumu!
Tas IR KOŠI!
Rokdarbu pulciņš “Labieši”, vadītājas Andra Gribuste un Daira Meldere.
Izstādē piedalās ar tamborējumiem- aptamborētiem dvieļu galiem, enzecēm (kvarbatkām). Puciņš darbojas kopš 1980. gada, savās nodarbībās ne tikai ada un tamborē , bet apgūst arī piemirstas prasmes un modes lietas – jostu pīšanu, celošanu, pērļošanu, mākslīgo ziedu darināšanau, izšūšanu, batikošanu, atspiedumu tekstiltehniku. Iesaistījās arī TLMS “Bauska”atbastītajā arheoloģiskā tērpa darināšanas projektā.
Šajā izstādē redzēsim Aijas Veipas TLMS “Draudzība” dalībnieces, vecmāmiņas segas atdarinājumu, kā apliecinājumu tam, ka mācāmies , pētam un saglabājam senās tekstīlijas.
Izstāde ir tikšanās vieta, kurā stāstīt par mūsu tautas saikni ar senču kultūru, tradīcijām un prasmēm, ļaut sajust radīšanas procesu, jo vilnas raupjums silda roku pirkstus tāpat kā pirms 100 gadiem. Segu un lakatu raksti tiek pārrakstīti, pierakstīti, atkārtoti un tomēr citādi…
KOŠUMS var būt krāsainība darinājumos , bagātīgi radoši, smalki, rūpīgi izstrādāti darbi. Koši var darbu darīt , koši sadarboties un būt draugi, koši var sevi parādīt.
Koši var dzīvi nodzīvot!

Izstādes dalībnieki.
TLMS “Bauska”, Aija Veipa TLMS “Draudzība”
Ķekavas rokdarbu pulciņš “Labieši”.

Un šaubu nav, ka izzināt jādodas ārpus Latvijas, bet nenožēlos neviens, kas atbrauks pie mums uz Latviju! 🧶Sveiciens mīļ...
10/12/2023

Sveiciens mīļajai Inai! 🫶🏻

Amerikāņu dizainers Pols Hīsermeiers (25) iemācījās adīt otrajā klasē. Adīšana bija līdzās kā vaļasprieks līdz brīdim, kad Pols pirms dažiem gadiem uzadīja šalli aktrises Umas Tūrmanes skatuves tēlam...

28/10/2023

Ceļojuma 9. diena bija par to, lai katrs Budapeštā noķertu to, ko nepaguva - Etnogrāfijas muzejs, Renuāra gleznu izstāde Budapeštas Tēlotājmākslas muzejā, Budapeštas Lietišķās mākslas muzejs, košais un krāsainais tirdziņš/i, Gellerta termālie baseini, tautas deju kostīmu veikals, vēl mazliet - ungāru tradicionālā virtuve un daudz kas cits! Pamatīga, iespaidīga un sirdī vietu aizņemoša Budapešta ir 🇭🇺🌶️🤍

Ceļojuma 8. dienas turpinājums ungāru čārdā! 🇭🇺🌶️🐎🫏
27/10/2023

Ceļojuma 8. dienas pirmā daļa ir par tautas lietišķo mākslu - rokdarbiem, kokgrebumiem, pinumiem utt. un tautas mākslu - ko radījuši ļaudis - savām rokām - darbus veicot dienas gaitās! Kečkemētas Tautas lietišķās mākslas muzejs! Saliekot punktus uz “i”. 🇭🇺

26/10/2023

Ceļojuma rokdarbniekiem 7. dienas turpinājums ir turpinājums krāsās un amatu mākslās! Olas, Kaločas izšuvumi - Homokmégy ciematiņā, Romsics-szállás! Kolosāla kompānija un brīnišķīgi skolotāji omulīgā mājas saimnieka pavadībā! 🇭🇺

Un tad ir tādi brīži, kas elpai liek aizrauties un mutei atvērties no pārsteiguma ceļojuma rokdarbniekiem - 7. dienā! Kad mežģīnes svars ir līdzvērtīgs zelta gramam un to nogulda bankās… Kiskunhalas Mežģīņu muzeja apmeklējums bija tieši par to! Izcilība, aizrautība, talants un kvalitāte! ☝🏻 Lieki bilst, ka mūsdienās šīs mežģīnes vairs darina tikai 9 meistari un pasūtījumus tiem veic turīgi uzņēmēji un valsts amatpersonas, lai reprezentētu Ungārijas kvalitāti - rokdarbos! 💎

26/10/2023

Laiks konkursam! Kas pirmais Baltic Travel Studio & Boutique komentāru sadaļā līdz 26.10.2023., plkst. 23.59 atminēs ar ko pildīta šī saldā rulete, tiks pie simboliskas dāvanas no Ungārijas, mums atgriežoties Latvijā!

Grupas dalībnieču ģimenes, radi, draugi un kolēģi konkursā piedalīties nedrīkst! 🤭

25/10/2023

💎 Ceļojuma 6. diena mums noteikti paliks atmiņā kā viena no ceļojuma skaistākajām un emocionāli krāšņākajām dienām Rumānijā, Transilvānijā.

Šodien apmeklējām Transilvānijas Kalotaszeg reģionu, izzinot ungāru izšuvuma īpašo tehniku - “abpusējo cilpu dūrienu” jeb “Kalotaszegi nagyirásos”. Šo ārkārtīgi skaisto izšuvumu tehniku, kas ierasti tiek izšūts uz kaņepju šķiedras audekla ar sarkanu, zilu vai melnu diegu (taču mūsdienās ir pieļaujami citu krāsu diegi) mums bija iespēja ne tikai apskatīt, izzināt un iegādāt, bet arī kļūt par māceklēm izcilām kundzītēm (vecākajai bija 81 gadu jauna) jeb kundzēm, kas VĒL šo amatu pieprot. Šo tehniku iedala divās daļās - par zīmēšanu (írasos) un par izšūšanu. ❤️🤍

Tas ir garš stāsts, bet uz īstu brīdi mums pievienojās Sāra no Lielbritānijas, kura jau 20 gadus dzīvo Rumānijā un tieši pateicoties viņai jo projām šīs kundzītes ir aktīvas, pieejamas un iedvesmotas, jo Sāra tur rūpi par tām.

Tā pat mums uz īsu brīdi pievienojās Agnese, kura ir “jaunā paaudze”, kas arī turpina šo amatu prasmi, apguvusi ļoti īsā laikā un jau rīko izstādes.

🙏🏻 Bet neizsakāmi milzīgs paldies baznīcas atslēgu “turētājiem” - Ilonai un Ištvanam, kas ne tikai atvēra mācītājmājas durvis, lai mums būtu vieta kur praktizēties, bet arī savas mājas durvis - pusdienu maltītei un interjera apskatei tradicionālā mājā, kur jo projām atrodas - tisztaszoba – kas nozīme “tīrā telpa” jeb goda istaba. 🫶🏻

Šis bija patiesi skaisti un par cilvēcību! 🤍❤️

24/10/2023

Ceļojuma 5. dienas neaizmirstams pieredzējums bija viesošanās Brateiu ciematā, kur iepazināmies ar konservatīvas un noslēgtas romu kopienas amatniecības izstrādājumiem - vara un misiņa traukiem un to izgatavošanas veidiem, kas nodoti no paaudzes paaudzē, kā arī ielūkojāmies romu kopienas dzīvesveidā. 🇷🇴

Turpinot ceļojuma 5. dienu viesojāmies Mălâncrav ciematā pie profesionālas audējas Elena Pasku - darbnīcā. Būdama pieredzējusi audēja ar augstāko izglītību šajā amatā, kā arī izšuvēja, viņa vienmēr ir vēlējusies saglabāt senos rakstus un tekstila tradīcijas Rumānijā. No viņas uzzinājām par rumāņu ie blūzi (kreklu). Paldies viņai par lielisko un viesmīlīgo uzņemšanu! 🫶🏻🇷🇴

24/10/2023

Pirms atgriežamies pie rokdarbiem un amatniecības - ceļojuma 5. dienā devāmies uz Sigišvāru - grāfa Drakulas - Tepeša dzimto pilsētu. Īsā pastaigā devāmies pa pilsētas nocietinājumu, kas ir iekļauts UNESCO kultūras mantojuma sarakstā.

🇷🇴

23/10/2023

4. dienas noslēgumā viesojāmies Săcele ciematā pie Czimbor Izabella – kaislīgas tekstilmākslinieces un etnogrāfes - darbnīcā, kas specializējusies aušanā, izmantojot vietējos ungāru csángo rakstus un tehnikas. Bija ne tikai iespēja piedalīties olu krāsošanas tehnikas meistarklasē viņas studijā, bet arī pielikt roku vietējā apriņķa audeklu darināšanā, kuru tradīcijas rakstos un tehnikās, gadsimtu gaitā, rumāņi, ungāri un vācieši radījuši košu kultūras sajaukumu. 🇷🇴🥚🎨👩🏻‍🎨

Drăguş ciematā ceļojuma 4. dienā apmeklējām īpašu darbnīcu, lai uzzinātu par rumāņu ar aitādām darinātajām vestēm Făgăraş apgabalā un paraudzītu mēģināt pašas
💙💛❤️

23/10/2023

Ceļojuma 4. diena ir sākusies Sibiel ciematā, kurā apskatījām lielāko apgleznoto stikla ikonu kolekciju (ap 600 ikonas), kas iekārtota muzejā, blakus ciema baznīcai un piedalījāmies nelielā ikonu gleznošanas paraugdemonstrējumā no viesu mājas saimnieces Kristīnas, kura mūs viesmīlīgi izmitināja savā pansijā. 💙💛❤️

🇷🇴

22/10/2023

Un, nē, rokdarbniekiem, kas dodas šajos ceļojumos - etnogrāfija nav par daudz, tāpēc 3. dienā apmeklējām arī Rimetea etnogrāfisko ciematu – Europa Nostra godalgotu ciematu Seklēru klints (1129 m.v.j.l.) pakājē, kurā apmeklējām privātu muzeju, kurā apskatāma viena no bagātīgākajām tautas tērpu kolekcijām, kuras tapšanā ir piedalījusies ģimene paaudžu paaudzēs. 🇷🇴🪡🧵

Turpinot 3. dienu ceļojumā rokdarbniekiem Rumānijā un Ungārijā, devāmies uz muzeju Răscruci, kur guvām plašu ieskatu tautas dzīves ritumā un tradīcijās, pateicoties folklorista Kallós Zoltán entuziasmam, kurš izveidojis etnogrāfisko priekšmetu kolekciju! Katra no telpām bij apliecinājums viņa ieguldītajam darbam, apkopojot šos etnogrāfiskos materiālus - mūzika (tautas mūzika un balādes), sadzīves priekšmeti un tērpi, kuri nākuši no vietējām Transilvānijas kopienām un ietekme redzama kā no ungāriem, tā vāciešiem (sakšiem), tagadējā Moldovas teritorijā un Transilvānijas vidienē dzīvojošiem ungāriem - csango.

🇷🇴🪡🧵

22/10/2023

Ceļojuma rokdarbniekiem Ungārijā un Rumānijā 3. dienā esam Rumānijā. Mūsu mērķis ir izzināt rokdarbu tradīcijas Transilvānijā, tāpēc ievadā, šodien veicamajā maršurtā Oradea – Viştea – Răscruci – Rimetea – Sibiel, devāmies uz Vistea – īpašs ciemats ar vienu no unikālākajām 13. gadsimta kalvinistu baznīcām Transilvānijā. Un nenoliedzami - šī baznīca patiesi ir unikāla! Sienu gleznojumi, interjers, koka apgleznotie griesti, baznīcas krēsli un tekstīlijas! Kas par vērtībām! Paldies mācītājai par stāstījumu un to, ka glabā arī dzīvu kalotaszegi izšūšanas tehniku, arī restaurējot to! 🇷🇴

Be the first to know and let us send you an email when Baltic Travel Studio & Boutique posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Send a message to Baltic Travel Studio & Boutique:

Our Story

Our client is unique and irreplaceable as are ones desires and needs!

We are open for all those who travel individually or in groups!