Centaur Trails Paardrijvakanties

• Centaur Trails Paardrijvakanties

Centaur Trails Paardrijvakanties Centaur Trails Paardrijvakanties helpt je bij het vinden van je ideale ruiterreis, overal ter wereld

30/06/2024

Deze prachtige plaatjes kregen we van Martin, hij ging naar Spanje voor de Pyreneeën trektocht. Deze paardrijvakantie heeft geen gebrek aan bijzondere uitzichten! 🏔️

28/06/2024

Het reisverhaal van Wenka: 'Rijden op IJslandse paarden is al een avontuur op zich, maar combineer dat met het meerijden met een kudde in een landschap dat zo uit een Lord of the Rings-film lijkt te komen, en je hebt alle ingrediënten voor een bijzondere reis!

De week begint rustig: de eerste rijdag is heel relaxed en draait vooral om het kennismaken met de paarden. Het is een kans om te voelen hoe het rijden gaat en om op je gemak de prachtige omgeving in je op te nemen. Naarmate de week vordert, worden de ritten langer en intensiever.

Ik was blij met die eerste dag om te wennen aan de verschillende gangen van een IJslander. De tölt was volledig nieuw voor mij, dus het was fijn om tijdens een makkelijke rit te oefenen en het onder de knie te krijgen. De volgende dag gingen we met de hele kudde naar een hut in de hooglanden. Plotseling ben je met elkaar aan het tölten, voor de kudde uit door de IJslandse wildernis. Dat is zo’n geweldig gevoel. Wanneer je omkijkt en een grote groep paarden je volgt, is dat adembenemend!

De berghut staat echt in the middle of nowhere. Het is simpel en je slaapt met z’n allen in één ruimte, maar dat doet niets af aan de pret. Vanuit de hut hebben we verschillende tochten gemaakt, telkens op een ander paard. Van elk paard leer je weer iets nieuws, waardoor geen enkele rit hetzelfde aanvoelde.

Ik heb enorm genoten van deze reis. De omgeving was fantastisch, de paarden en het rijden waren heerlijk, en de begeleiding was super. Het voelde alsof je met vrienden op pad was. Ik wil zeker nog een keer terug!'

26/06/2024

Speciale fitness weken voor ruiters in Portugal! 🐴 In januari organiseren we speciale ruiterfitness weken bij onze partner op het Portugese platteland. Naast de dressuur- en springlessen en buitenritten doe je work-outs en stretches specifiek voor de spieren die je tijdens het rijden gebruikt. Dit alles onder leiding van een gediplomeerd instructeur en personal trainer! Je krijgt een advies met oefeningen mee naar huis.

24/06/2024

Het reisverhaal van Rosa: 'Ik ben terug gekomen van een fantastische week op Mallorca. Daar kreeg ik vijf dagen springles, dressuurles en hebben we een buitenrit gemaakt van 4 uur. De stal ligt op een mooie locatie met hele lieve eigenaressen en mooie Spaanse paarden die allemaal daar geboren zijn.

De instructeurs kennen hun paarden door en door en kijken ook goed naar het karakter van het paard en of dat met jou matcht. Tijdens de dressuurlessen rijd je meestal op echte Andalusische hengsten. Ze zijn echt geweldig! De kamers zijn eenvoudig, maar goed.

Het restaurant is echt top, het ontbijt is goed, als lunch en avondeten krijg je Spaanse gerechten zoals paella en tortilla. Alle medewerkers zijn supervriendelijk en gastvrij. Kortom, voor wie van echte Spaanse dingen houdt is Mallorca zeker een aanrader.

Ook een compliment naar de organisatie van Centaur Trails, zij helpen je met een goeie voorbereiding op de vakantie en blijven goed bereikbaar tijdens je vakantie. Echte toppers!'

Bedankt dat we je mochten helpen om deze reis te maken Rosa!

Ga mee naar Tanzania! Er zijn nog een paar plekken vrij op onze begeleide safari van 17 t/m 25 januari 2025.  Je rijdt t...
23/06/2024

Ga mee naar Tanzania! Er zijn nog een paar plekken vrij op onze begeleide safari van 17 t/m 25 januari 2025. Je rijdt tussen duizenden gnoes tijdens de grootste zoogdier migratie ter wereld. Natuurlijk kom je ook andere wilde dieren tegen zoals zebra's, giraffes, leeuwen, olifanten en veel meer!

Een safari te paard is de meest bijzondere paardrijvakantie die er is! Nu is de tijd om je safari te boeken. Deze reis is perfect als je liever niet alleen wilt reizen of het spannend vindt om zover weg te gaan. We reizen er samen heen en maken vooraf al even kennis met elkaar 🦁🦒🦓🐘

22/06/2024

Het reisverhaal van Manuela: 'Begin juni 2024 gingen we met een groepje meiden een weekend naar de Eifel. We werden verwelkomd met Kaffee und Kuchen (hausgemacht) in de saloon. Vervolgens gingen we op pad om de paarden uit de wei te halen. Daarna gingen we op pad voor een kennismakingsrit van anderhalf uur. ‘s Avonds hebben we met elkaar hamburgers in de saloon gegeten. Na het eten konden we zolang als we wilden in de saloon blijven.

De volgende ochtend maakten we na een heerlijk ontbijt de paarden klaar voor een dagtocht met picknick onderweg. De omgeving is prachtig en het weer was heerlijk. Volop zon! De rit was prachtig met steile stukken klimmen en dalen en mooie uitzichten. De paarden deden dat echt fantastisch. ‘s Avonds zijn we uit eten geweest in een pizzeria. Op zondag sloten we het weekend af met een laatste rit van twee uur.

Dit weekendje is een aanrader voor ruiters die genieten van rustige ritjes in een prachtige omgeving en van paarden die gezond en happy zijn. Het was opvallend hoe goed Piet en Sarah voor hun paarden zijn. Ook voor ons werd goed gezorgd. We hebben lekker gegeten en gelukkig voor de koffieliefhebbers onder ons maken Piet en Sarah goede koffie!'

21/06/2024

‼ Nieuwe reis ‼ We hebben weer een nieuwe paardrijvakantie voor je: de Kukutana lodge in Spanje 🐴 Dit traditionele Spaanse landhuis ligt in het Donana Nationale Park, het grootste wildreservaat in Europa. Hier zie je adelaars, flamingo's, herten, zwijnen, de Iberische lynx en zelfs wilde paarden. Je rijdt over eindeloze stranden en bezoekt El Rocio, een dorp gemaakt voor paarden!

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/kukutana-lodge-paardrijvakantie-spanje/

19/06/2024

Yeehaw! 🤠 Deze leuke video kregen we van Githe, zij maakte onze Miyak trektocht in Noord-Macedonië. Op deze paardrijvakantie doe je regelmatig een wedstrijdje. Eens kijken wie het snelste paard heeft! 🐎

17/06/2024

Last-minute kans! Er zijn twee plekken vrij gekomen voor de Westerndagen in Duitsland van 24-26 juni. Je rijdt met een groepje Nederlandse/Belgische ruiters door de heuvels en bossen van de prachtige Eifel. Heerlijk ontspannen in prachtige natuur en na de ritten gezellig napraten met een drankje in de saloon! Ga jij mee?

🐎 3 rijdagen, 3-6 uur rijden per dag
🏡 2 nachten comfortabele accommodatie
🤸🏻 kleine groep, 6-8 ruiters
📆 24-26 juni 2024
🐴 gevorderde ruiters
👛 €495,- inclusief maaltijden

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/western-weekend-duitsland/

16/06/2024

Yeehaw! 🤠 Dit leuke filmpje kregen we van Mirjam, ze ging samen met twee vriendinnen naar Denemarken voor ons IJslanderweekend. Op de brede stranden daar kun je heerlijk galopperen!

15/06/2024

Paso buitenrit met Centaur Trails 🐴 Op zaterdag 7 september organiseren we een buitenrit bij de Paso Hoeve in Orvelterveld (Drenthe) speciaal voor Centaur Trails ruiters! Deze speciale buitenrit kost nu €50,- in plaats van €60,- voor onze ruiters.

Probeer een nieuw ras: de Paso Fino en Paso Peruano paarden van de Paso hoeve hebben een extra gang, de comfortabele tölt. Tijdens de buitenrit ervaar je de comfortabele gangen van deze bijzondere paarden! Leuk: alle paarden worden bitloos gereden.

Dit is ook de perfecte gelegenheid om andere ruiters te leren kennen, ervaringen uit te wisselen over reizen en al je vragen te stellen over onze paardrijvakanties.

Stuur ons een berichtje om je aan te melden of kijk hier voor meer informatie: https://centaurtrails.com/paso-rit-centaur-trails/

13/06/2024

‼ Cowboyvakantie met korting ‼ We hebben nog een paar plekken vrij op onze ranchvakantie in Wyoming en je krijgt nu 100 euro korting 🤠

🐎 Alle niveaus
🤸🏻 Maximaal 8 ruiters

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/cowboy-vakantie-ranch-wyoming/

11/06/2024

Het reisverhaal van Cynthia: 'Ik twijfelde al langer om eens alleen op reis te gaan. Een paardrijvakantie sprak me wel aan maar ik was toch niet helemaal zeker. Ik mailde Aly en zij stelde mij meteen gerust dus ik besloot het gewoon te doen! Het boekingsproces verliep ontzettend vlot, ik gaf mijn vluchtdetails aan Aly door en zij regelde de rest.

De dag was dan eindelijk aangebroken en ik kreeg vlak voor het opstijgen nog een berichtje van Aly. Fijn om te weten dat ze zo bereikbaar zijn indien er iets is! Het bleek uiteindelijk een ontzettend toffe groep te zijn en stille momenten waren er zelden. Mijn paard voor de 4 dagen was Pacha, en wat hadden ze goed gekozen! Ik voelde me meteen op mijn gemak bij hem, ook al was het toch al een jaar of twee geleden dat ik nog gereden had.

De laatste dag op het strand mogen de mensen die zich daar comfortabel bij voelen meedoen aan een kleine race. Je begint allemaal naast elkaar te draven en de paarden weten héél goed wat er gaat gebeuren, het enthousiasme is duidelijk voelbaar. Toen Karim het startsein gaf gingen de paarden er als raketten vandoor! Wat een hemels gevoel was dat zeg.'

Lees het hele reisverslag hier: https://centaurtrails.com/reviews/reisverslag-cynthia-break-marokko/

We hebben verschillende paardrijvakanties die geschikt zijn voor het hele gezin, bijvoorbeeld in Ierland! Op onze partne...
10/06/2024

Op onze partnerstal in de Slieve Aughty bossen kun je buitenritten maken, lessen krijgen in dressuur of springen, grondwerk doen met paarden of boogschieten te paard!

Je verblijft in een comfortabele kamer in de eco lodge of in één van de sfeervolle huisjes op het terrein.

Dit is een ideale vakantie om met kinderen te doen, er zijn veel dieren op het bedrijf, er is een speeltuin en speelbos, er zijn veel pony's en ze kunnen knutselen.

Niet-ruiters kunnen hier heerlijk wandelen of bezienswaardigheden in de buurt bekijken, zoals de beroemde Cliffs of Moher 🇮🇪🐴

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/familievakantie-ierland/

09/06/2024

In rengalop over het strand van Marokko! Dit leuke filmpje kregen we van Cynthia, die eerder dit voorjaar de Essaouira trektocht maakte 🐎

08/06/2024

‼ Nieuwe reis ‼ We hebben weer een nieuwe paardrijvakantie voor je: een reis op maat in Bulgarije. Hier kun je kiezen tussen een programma van 5, 6 of 7 dagen. Ook erg geschikt als je niet zoveel tijd hebt! Je maakt ritten door de prachtige Rhodope bergen in het zuiden van het land. Dit is een prachtig gebied met uitgestrekte landschappen en vriendelijke mensen. Twee van onze ruiters zoeken medereizigers van 15-19 juli. Is dit wat voor jou? Stuur ons een berichtje!

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/trektocht-paard-maat-bulgarije/

07/06/2024

‼ Laatste kans voor de Wijngaarden tocht in Bosnië met korting ‼ Dit jaar krijg je 200 euro korting op deze nieuwe route. De paardrijvakantie is nu al enorm populair bij onze ruiters en de laatste beschikbare plaatsen dit jaar zijn op de trektocht van 20 t/m 26 oktober. Je rijdt door de prachtige natuur van Bosnië en gaat natuurlijk wijn proeven bij de beste wijnmakerijen van het land 🐴🍷

🗓️ 20-26 oktober 2024
🐎 4-6 uur rijden per dag
🐴 gevorderde en vergevorderde ruiters
🏡 comfortabele hotels en guesthouses
👛 nu voor €999,- in plaats van €1199,-
🤸🏻 kleine groepen: maximaal 8 ruiters

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/wijngaarden-trektocht-in-bosnie/

06/06/2024

Ga jij mee op safari in Tanzania? Van 31 januari t/m 8 februari 2025 gaat Aly samen met een groepje Nederlandse en Belgische ruiters naar Tanzania voor de Serengeti safari. Je rijdt tussen duizenden gnoes tijdens de grootste zoogdier migratie ter wereld. Natuurlijk kom je ook andere wilde dieren tegen zoals zebra's, giraffes, leeuwen, olifanten en veel meer!

Een safari te paard is de meest bijzondere paardrijvakantie die er is! Nu is de tijd om je safari te boeken. Deze reis is perfect als je liever niet alleen wilt reizen of het spannend vindt om zover weg te gaan. 🦁🦒🦓🐘

05/06/2024

Slovenië is een fantastische bestemming voor ruiters! Naast onze sterritten organiseren we hier van 23-28 september ook een trektocht en er zijn nog plekken vrij 🐴

Iedere dag trek je door de prachtige bossen en heuvels naar de mooiste plekjes van dit gebied. Je logeert in sfeervolle guesthouses en B&B's 🏡

Deze paardrijvakantie is geschikt voor ervaren ruiters die een goede balans hebben in galop en al wat buitenrijervaring hebben. Je gaat hier western rijden maar je hoeft geen western ervaring te hebben 🤠

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/trektocht-slovenie/

04/06/2024

'Een ongelooflijk fijne week gehad!' Dat zei Karen over de paardrijvakanties in de Karpaten in Roemenië. De locatie en mensen waren top, de paarden fantastisch en het eten heerlijk! Ze hebben geweldige ritten gemaakt en waren alle drie verdrietig dat het er alweer op zat.. 🐎

03/06/2024

01/06/2024

Niet alleen de echte paarden op onze partnerstal op Mallorca zijn erg leuk, wij vonden dit kunstwerk ook heel mooi! 🐎 Overal op het terrein staan bijzondere kunstwerken: van draken tot slakken, het lijkt wel een openluchtmuseum. Ben jij al op de Finca geweest en wat was je favoriete beeld? 🇪🇸

Bekijk de reizen: https://centaurtrails.com/land/mallorca/

31/05/2024

Tijdens het dressuur programma op Mallorca rijd je op prachtige Spaanse hengsten 🦄 De paarden zijn enorm lief met poetsen en opzadelen en ze worden super goed getraind: je rijdt gewoon met een gebroken bitje. Sommige paarden kennen ook de piaffe en passage! 🤩

28/05/2024

Dit prachtige paard is deels Curly horse. Hij heeft niet de krullen in zijn vacht maar wel het fijne karakter van een Curly! Het is een hengst maar hij is enorm lief en trok zich niets aan van de merrie die samen met ons in de springles reed. Kom jij hem ontmoeten op onze paardrijvakantie op Mallorca? 🐴🇪🇸

Piedro, één van de dressuur paarden op@onze partnerstal op Mallorca 🐴🇪🇸
27/05/2024

25/05/2024

Het voorjaarsseizoen in Jordanië is bijna afgelopen maar vanaf september gaan de trektochten weer van start en er is nog plek! Deze fantastische paardrijvakantie mag je niet missen. Met lange stukken galop en fanatieke paarden is het een droomreis voor ervaren ruiters 🐎 Je gaat kamperen onder de sterren op de mooiste plekjes in de woestijn, dobbert in de Dode Zee en bezoekt de bijzondere rotsstad Petra. Dit is één van onze persoonlijke favorieten 😍

Meer info: https://centaurtrails.com/land/jordanie/

23/05/2024

‼️ Last-minute naar Italië ‼️ Je krijgt nu 10% korting op de Paardrijvakantie in Toscane van 1 t/m 8 juni of 8 t/m 15 juni. Op deze reis maak je prachtige buitenritten in de heuvels en bossen. Beginners zijn hier ook welkom, de ritten worden ingedeeld op niveau 🐴 Behalve het paardrijden is het eten ook echt een hoogtepunt van deze vakantie! 🍕🍝

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/paardrijvakantie-toscane-gezin/

21/05/2024

Het reisverhaal van Kim: 'Via Centaur Trails met je 11 jarige dochter op paardrijsafari naar Zuid-Afrika… Het klinkt al als een droom avontuur en dat was het ook! Onderweg naar de lodge waren we al onder de indruk van het mooie en groene landschap. Nog voor we op onze bestemming waren, hadden we de eerste prachtige dieren al gezien.

De foto’s op de website van Aly geven maar een heel klein stukje weer van deze prachtige plek! Alle paarden zagen er goed gevoed en heel gezond uit, ze worden echt top verzorgd en dat was voor mij toch wel een opluchting want je weet het nooit in een ver land.

Iedere rit die we maakten was een nog mooiere ervaring dan de vorige met als toppunt toch wel de majestueuze giraffen. Mijn mond viel open toen we ze gespot hadden en hoe dichtbij ze ons lieten komen. We hebben bijna elke dag naar hartelust kunnen (ren)galopperen, springen en zwemmen met de paarden.

De laatste dag kwam in zicht en Sue en ik stonden al op met tranen in onze ogen. Wat gingen we deze plek missen!! Ons luxe huisje, het heerlijke eten, de nijlpaarden die mij soms uit mijn slaap hielden met hun gebrul, mijn ochtendduik in het zwembad, de prachtige dieren en ritten bij zonsondergang. Voor mij was het een droom die uitkwam!

Lees de hele review: https://centaurtrails.com/reviews/reisverhaal-kim-safari-zuid-afrika/

20/05/2024

Reisinspiratie: trek door de wildernis van Kazachstan! Besneeuwde bergtoppen, wilde bloemen en fantastische paarden: dat is de magie van Kazachstan. De trektochten hebben geen vaste route, je gaat op ontdekkingsreis door het bijzondere gebied. Onderweg maak je kennis met de lokale nomadenbevolking, ga je op zoek naar bijzondere dieren en maak je kennis met de bijzondere cultuur van de Kazachen 🪻🗻🐴

Meer info: https://centaurtrails.com/reizen/trektocht-paard-kazachstan/

Be the first to know and let us send you an email when Centaur Trails Paardrijvakanties posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.