Sauerbier on Tour

• Sauerbier on Tour

Sauerbier on Tour Organiseert reizen naar verschillende musea, tentoonstellingen en treinlijnen naar hoofdzakelijk het Verenigd Koninkrijk

31/08/2018

Helaas het reisje van 2018 moeten cancellen ivm te weinig animo 😢 voor het eerst in 28 jaar geen Engeland tripje in de herfst vakantie 😢 te weinig mensen maakt het alsmaar duurder 😢

Eerste stop in Engeland : dogdyke pumping station.... leuke ontvangst en weer 1Van de kleinere gemaaltjes die we zo help...
17/10/2017

Eerste stop in Engeland : dogdyke pumping station.... leuke ontvangst en weer 1
Van de kleinere gemaaltjes die we zo helpen voor te bestaan 👍

Brandweer museum in Hellevoetsluis stond op het programma van dag 1
17/10/2017

1e stop bij het brandweer museum te Hellevoetsluis, in de oude vesting...
16/10/2017

En daar gaan we weer.... 👍😁

Binnenkort is onze jaarlijkse reis naar Engeland ...
16/09/2017

Vanaf vrijdag 5 mei, kan je niet meer met de oude 5 pond briefjes betalen. Je kan ze nog wel bij de bank inwisselen.Houd...
05/05/2017

Houd er ook rekening mee dat de oude 1 pond stuk er ongeveer in oktober uit gaan, er is inmiddels daarvoor ook een nieuwe in omloop !

27/10/2016

Vandaag naar het oude ambachten & speelgoed museum geweest in Terschuur en na het diner zat de reis er voor dit jaar weer op

Woensdag zijn we naar het pendon museum geweest en daarna naar het Stockwood Discovery CentRe om vervolgens in te checken bij de Stena Line

25/10/2016

Vandaag alweer dag 4, gaat weer veel te snel maar een bezoek aan Bristol kan niet ontbreken op deze reis dus begonnen in Mshed museum en daarna een keuze menu... of naar de SS great britain of een rondrit door de stad en aansluitend vrije tijd in het winkel gebied Cabot Circus (foto's ss great britain volgen nog)

Dag 3 zijn we begonnen bij westzoyland pumping station, speciaal voor ons open en erg jammer van het regenen maar er was veel te zien en het meeste gelukkig binnen. Daarna zijn we naar Haynes motor museum geweest en er was genoeg moois te zien

23/10/2016

Na ontschepen zijn we in de vroege ochtend (7.00) in de bus gestapt op weg naar Didcot, waar we de dag hebben doorgebracht in het Didcot Railway Centre. Het was lekker weer en we hebben weer veel gezien. Daarna doorgereden naar Bristol waar we nu lekker hebben ingecheckt bij het Arms Manor Hotel.

22/10/2016

Na een leuke rondleiding in Groenlo zijn we terug gereden naar Hoek van Holland en hebben we nu inmiddels lekker gegeten en gaan we even rondwandelen over het schip voordat we ons hutje in gaan

1e stop nu in Groenlo, stoomHoutzagerij Nahuis

Engelandreis 2016, klaar om te vertrekken richting Bristol
22/10/2016

Er nog plaatsen beschikbaar dus je kunt u nog inschrijven
16/06/2016

Met trots presenteren wij u het programma van onze reis.
02/05/2016

01/11/2015

De laatste dag van deze vakantie begon in Europoort, na ontscheping zijn we naar Rotterdam gereden voor een bezoek aan de SS Rotterdam.
Met audioguide konden we in alle vertrekken kijken die te bezoeken zijn op het schip, zo ook in de machine kamer ! Wat is dat indrukwekkend zeg.... Pffff .... Na al dat wandelen over het schip hadden we een heerlijke lunch aan boord, luxe hoor !

De Rotterdam uit 1959 is het vijfde schip met die naam, in dienst van de Holland-Amerika Lijn (HAL). Het is een van de bekendste naoorlogse Nederlandse passagiersschepen. Het maakte tussen 1959 en eind 2000 het laatste decennium mee van de trans-Atlantische lijnvaart en was daarna een succesvol cruiseschip. Sinds 4 augustus 2008 ligt het stoomschip als drijvend multifunctioneel centrum aan het Derde Katendrechtse Hoofd in de Maashaven in Rotterdam.

In de middag zijn we naar het Louwman museum gegaan, wat een mega museum ook, 3 verdiepingen.... Daar ben je ook niet even uitgewandeld !

De verzameling van ruim tweehonderdvijftig auto's is vanaf 1934 bijeengebracht door twee generaties van de familie Louwman. Het is de oudste privéverzameling van automobielen ter wereld die voor het publiek is opengesteld.[bron?] De collectie begon in 1934 met de aanschaf van een 20-jarige Dodge door Dodge-importeur Pieter Louwman, de vader van de huidige eigenaar. In 1969 werd de collectie van de heer Geerlig Riemer overgenomen. Riemer was tevens oprichter van het Instituut voor Autobranche en Management in Driebergen. Het gebouw waarin de collectie van Riemer was ondergebracht wordt sindsdien gebruikt als praktisch centrum voor het IVA.

De huidige eigenaar van de collectie is Evert Louwman, de Nederlandse importeur van Lexus, Toyota en Suzuki. Hij verhuisde de collectie in 1969 naar Leidschendam waar hij het Nationaal Automobiel Museum opende. In 1981 verhuisde de collectie naar een nieuwe locatie op het terrein van importeur Louwman & Parqui in Raamsdonksveer. Op 18 april 2003 werd de naam Louwman Collection aangenomen.

Einde van de middag zijn we naar Scheveningen gegaan om aan de boulevard een lekker afsluitend diner te nuttigen, om daarna vervolgend weer de mensen thuis te brengen en uiteindelijk de bus....

Wouw wat heb ik veel meegemaakt deze week zeg, vandaag lekker uitgerust en vroeg het mandje in maar !!! 👍🏻👍🏻👍🏻

01/11/2015
Dag 1, super geweest, inmiddels al aan het wachten op mijn passagiers.... Door de ogen van Tim een terugblik op dag 1
27/10/2015

Alle reizigers aan boord tijd om te starten
26/10/2015

We zijn er klaar voor, busje gepakt ... Nog even beurs draaien maar morgen gaan we echt beginnen aan de 25e reis 🚌🚌🚌
25/10/2015

20/07/2015

Inschrijven voor de reis kan nog steeds.....

Programma van onze jubileumreis naar het Lake District.
03/06/2015

Be the first to know and let us send you an email when Sauerbier on Tour posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.