Orust Flyfishing

• Orust Flyfishing

Orust Flyfishing www.orustflyfishing.se Vi är ett gäng flugfiskare från Orust (finns medlemmar även utanför ön) som skapat denna sida samt startat en klubb.

flera gemensamma resor varje år gör vi. Medlemsfrågor skicka mail till [email protected]

Lite bilder från dagens runda!
01/07/2024

Lite bilder från gårdagens fiske

Regn, regn, regn o sedan fint ett par timmar som leverade ett gäng Harrar men nu storm o åska!
29/06/2024

30/09/2023

Tack för i år alla havsöringar som simmar kvar därute 😁 man blev ju inblåst idag så någon avslutning blev det inte i år!

12/07/2023

Äntligen kommer en uppdatering av fisket från oss, då vi inte fiskat mycket på det sista så blir det inte mycket skrivet heller.

Vi var återigen i Ammarnäs och Vindelfjällen, en vecka som gav oss fint fiske med stor harrar och öringar samt ett gäng rödingar. vädret var med oss hela veckan. här följer lite utvalda bilder från resan.

07/07/2022

Då var vi tillbaka efter en dag i Vindelån, regnskurar och 10 grader varmt! Så var inte förutsättningarna perfekta men vi såg många vak och lyckades få ett gäng öringar! Nu e fisket slt i Ammarnäs för detta år men vi kommer tillbaka!

04/07/2022
En av alla Harrar idag!

Dagen startade bra med ett par Harrar och den största på 50cm!Tyvärr ville den inte vara med på bild!

Dagen startade bra med ett par Harrar och den största på 50cm!
Tyvärr ville den inte vara med på bild!

02/07/2022

Här drillas det!

Lite mer bilder från dagen!

Lite bilder från dagen 😜
02/07/2022

Nu kör vi!

Då va vi igång! Dock ingen fisk men en synnerligt varm dag i fjällen,  lite höga flöden men ikväll när tempen går ner så...
01/07/2022

Då va vi igång! Dock ingen fisk men en synnerligt varm dag i fjällen, lite höga flöden men ikväll när tempen går ner så kör vi på hårt igen!

24/06/2022

Glad midsommar till er alla!

Vi vet att det varit dåligt med inlägg här men vi har haft annat roligare för oss under våren! Men v27 blir det i alla fall Ammarnäs igen för troligtvis 15 gången! Så då kommer det in lite inlägg med förhoppningsvis bra bilder!

Ta det nu lugnt därute och tänk på att det är en dag imorgon med 🥳🤣😁

31/03/2022

Ja då är det snart dags för öringpremiären 2022! Lägg gärna upp bilder i kommentarerna hur det går därute! inget krav på plats, mått eller så om man inte vill berätta,
Ha det bäst därute imorgon o klä er varmt!

Orust flyfishing önskar er alla en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.
23/12/2021

Orust flyfishing önskar er alla en riktigt
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.

02/12/2021

Nu var det ett tag sedan det skrevs på denna sida men nu kommer ett inlägg från vår återkommande resa till Norrefors och Campmayfly´s anläggning!

vi ankom till Norrefors på fredagen och under lättare förhållande så blev det en kväll som bjöd på många skratt o roliga historier!

Lördagen bjöd på ett härligt väder med 2+ och regn/snö i vartannat! första tävlingen som gick av stapeln var snabbast vinner! Roger var snabbast med fisk redan efter ca 10min! förmiddagen var trög då fisken inte riktigt hade bestämt sig om det var bra eller dåligt väder! en varm gulasch till lunch skappade fina förutsättningar för fortsättningen!

när vi startatde upp fisket igen efter lunch så var det som någon hade satt på fisken för nu var det annat! många fina fiskar kom upp! när dagen var slt så hade alla fått fisk och största på 3.4kg vilket resulterade att Anders fick sin andra inskrift i vandringspriset! vi hade även en lagtävling där lag fransyskorna vann med ett par hekto!

Söndag bjöd på regn igen! fisket kom igång bra redan på morogonen denna dag och nu kom det upp lite större fiskar vilket medförde att stämning åter var på topp! efter lunch så var det många som bröt upp pga kylan och hemlängtan! Tack alla som var med och skapade återigen en mycket trevlig resa!
Mvh
Reseledaren!

15/08/2021

Då var vår resa till Orkla slut! Det blev en riktigt bra resa om man bortser fisket! Vi hade för bra väder, klart vatten samt inget regn som kunde gjort fisket bättre! Endast en lax fick vi och det var en fin bit på 4,9kg/79cm. När vi lämnade Orkla så kom allt regn på en gång så nu finns det säkert vatten! //Bröderna

Kommer regn kommer Lax!
10/08/2021

Då e vi igång med fisket men det går trögt pga vädret//Bröderna
09/08/2021

Orkla! Då var vi igång men endast en havsöring som nappat ännu! Sol o vindstilla skapar svåra förutsättningar! //Brödern...

Orkla! Då var vi igång men endast en havsöring som nappat ännu! Sol o vindstilla skapar svåra förutsättningar! //Bröderna

08/08/2021

Ett trögt fiske igår i Glomma men nu har det regnat i natt o hoppas på ökat flöde i framför allt i Orkla som vi åker till under dagen! //Bröderna

07/08/2021

På väg upp mot Orkla och laxfiske så stannade vi till på en liten camping vid Glomma och där finns det också lite fisk! Fint ställe och idag skall vi se om man kan lura någon större öring som finns här! //Bröderna!

12/07/2021

Blev en kanonresa även denna gång till Ammarnäs! Dock så var det lite väl varmt väder då man skall knata runt i Vadare o långärmat då tempen närmade sig 30grader i ett par dagar men vi hade dryck som svalkade oss och när inte det hjälpte så fick man bada, stundtals så var det ordentligt med mygg på plats också! Många fina harrar fick vi med topp på 51cm och några fina öringar blev det också!

Nu är vi hemma på västkusten igen o skall testa på makrill istället!

Blev några bra bilder men en sticker ut! Ögonblicket då fisken inte vill vara med på bild!

Vi tackar Peter Schmitt på Ammarnäs GC för att ta hand om oss på sitt speciella sätt 🤣 hoppas nu bilen går bra så vi får testa den nästa år!
//Joakim, Magnus, Mikael

09/07/2021

Avslutningskväll på GC, god mat och trevligt sällskap! Fisket idag var en jobbig historia med kinkiga fiskar men några lyckades vi få i alla fall!

07/07/2021

Blev ett en dag med massa vak och hel del fisk på våra flugor! Stora sländor som kläcktes och fisken var med på banan, lite svalare väder gjorde det mer uthärdligt att fiska.

06/07/2021

Återigen en varm dag igår och nu var även fisken på retsamt humör vilket gjorde ayy vi hade det lite trögt! Men ett gäng harrar blev det samt någon öring! polisen var på besök också men det var inte oss dom var ute efter!

Ett hyfsat fiske trots 30grader varmt! Starkt strömmande vatten var melodin!
05/07/2021

Orust

BOHUSLÄN

Be the first to know and let us send you an email when Orust Flyfishing posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.