Fiskeguide Lars Lindahl

• Fiskeguide Lars Lindahl

Fiskeguide Lars Lindahl Följ med ut i Stockholms Skärgård eller Mälaren och fiska med Lindahls Fiske & Natur. Alla dagar havsörnar och säl i den här delen av skärgården.

Välkommen att uppleva fiske och natur i Stockholms södra skärgård tillsammans med en professionell guide. Ta med kompisarna, arbetskollegorna eller familjen och följ med på en härlig dag på sjön. Om inte fisket är på topp så kan du njuta av en underbar natur och ofta ser vi bl.a. Jag lovar att göra vad jag kan för att du ska få en härlig dag i skärgården.

16/06/2024

Har senaste tiden haft lite trögt fiske med några få kontakter/fiskar per spot och många spots har besökts per dag men två dagar i rad har sista spoten levererat! Dubbla 80cm gäddor, dubbel hugg med fin gädda och gös samtidigt och nu senast avslutade vi med en 42cm borre på 1100g. Fiske är inte alltid lätt men man ska aldrig ge upp, förr eller senare så hittar man rätt!

06/06/2024

Sitter i bastun efter dagens utflykt till Stockholms norra skärgård och fisket, ja vad ska man säga, det nappar på bra här! Och ja vi tog upp ett gäng borrar till middagen.

04/06/2024

Idag gästade Atlas Copco båtarna och det blev en riktigt trevlig eftermiddag med både gäddor, borrar och gösar i båtarna. Stort tack till coguiderna och

[email protected]

Igår fick jag ännu en gång det stora nöjet att deltaga i Pike Academy i regi av  och  där ungdomar får åka ut med guider...
03/06/2024

Igår fick jag ännu en gång det stora nöjet att deltaga i Pike Academy i regi av och där ungdomar får åka ut med guider och lära sig lite grunder i gäddfiske. Alltid lika kul och är helt säker på att flera av dom här kidsen kommer att synas inom sportfiskesverige i framtiden.

03/05/2024

En välmatad mälardam kom på besök i båten idag när dom gryma grabbarna från Rodbreakers gästade båten. Ett gäng grabbar som vill dra igång verksamheter inom fiske och natur upplevelser för barn och ungdom ute i orten som ett alternativ till andra kanske mindre lyckade intressen. Jag kommer att göra vad jag kan för att hjälpa till och stötta dom. Tycker det är så grymt att det finns såna här krafter som vill göra skillnad.

.se

25/04/2024

Igår var det dags för första turistkörningen för säsongen. En eftermiddag med hämtning inne i city av 2 tjejer från Schweiz. Trög start men tillslut hittade vi ett område med lite varmare vatten och där nappade det på. Stor glädje i båten när kvällen bjöd på både sol och första gäddorna.

16/04/2024

Igår var jag ute med forskarna från SLU på Mälaren och vi testade den senaste versionen av deras fångstapp Spöreg. 9 gäddor blev det och största 80cm. Sveriges Organiserade Fiskeguider (SOF) har varit med och utveckla den här appen och nu kan alla som vill bidra till forskningen vara med och samla in data för att trygga morgondagens fiske. Gå in på slu.se/sporeg för mer info och ansök om att vara med.

24/12/2023
Gravad Vättern röding på gång till julbordet, vilken lyx😍
20/12/2023

18/12/2023

Då är inte bara alla fiskeprylar servade och reparerade utan även gubben är renoverad (axeln) och rundsmörjd. Allt för att vara redo och på topp inför nästa säsong ute på sjön. 2024 here we come!

04/12/2023

Då var årets trip till Vättern över. Det var krispigt men vackert och bra fiske med flera riktigt fina firrar där några fick åka med hem till julbordet. Så kul att få hänga med många kollegor och andra sköna fiskare. Ett extra stort tack till och .se för att jag fick dela dom här dagarna med er i stugan och i båtarna. Vi ses där igen nästa år hoppas jag.

06/11/2023

Sportfiske är inte bara en fantastiskt givande upplevelse för barn och ungdomar som här på bilden från Perch Academy. Det är även godkännt som en friskvårdsaktivitet som alla ska kunna få ta del av så låt inte ditt bidrag frysa inne om du inte nyttjat det utan boka upp en dag på sjön för en skön upplevelse som du redan betalat för!

01/11/2023

Dag 2 på Perch Academy och nya kids i båten. Även idag nappade det på bra trots att tempen gick ner kraftigt och man fick fiska ännu långsammare än igår men killarna löste det utmärkt och fick fisk på löpande band emellanåt. Stort tack till alla kidsen, ni är så sköna och tar åt er av de tips och tricks vi guider försöker förmedla. En extra eloge till och som arrangerar dessa event för undomar mellan 10 och 15 år. En ära att få vara med och bidra till Perch Academy.

31/10/2023

Perch Academy idag med entusiastiska ungdomar som får fiska en heldag med guider och testa olika tekniker. Trots lite halvtaskigt väder framför allt efter lunch så var humöret på topp och det drogs borrar i massor och en hel del mellan 30 till 35cm, kul dag och ett nytt gäng väntar i morgon

15/10/2023

Superpikeopen fick sämsta möjliga start för min del då jag åkte på en förkylning från helvetet men med hjälp av ipren, cocilana och nässpray så lyckades jag genomföra dom två dagarna dock blev resultatet mediokert med endast 2st 80+ gäddor. Kraftiga vindar dag 2 gjorde att vår plan gick åt skogen när vi inte klarade av att fiska dom spoten vi planerat. Hur som helst är det sjukt kul att hänga med teamet och mycket snack och garv. Vi tar revansch nästa år och nu laddar vi inför Sportfishmasters i Åmål om två veckor

[email protected]

September har  varit galet kul, fullbokad och så roligt med många storkörningar på företagsevent och en hel del egna gui...
02/10/2023

September har varit galet kul, fullbokad och så roligt med många storkörningar på företagsevent och en hel del egna guidningar. Abborrfisket har varit bättre än på många år. Stort tack till alla kollegor för förtroendet att få hjälpa till på era guidningar och tack till alla som gästat mig och båten, det har varit ett rent nöje att få husera er. Hoppas vi ses snart igen. Nu åker snickarbrallorna på för lite hemmaprojekt men fisket är långt ifrån över. Tvår stora tävlingar kommer här i oktober och några guidningar är inbokade samt sist men långt ifrån minst, årets roligaste event Perch Academy med ungdomar mellan 10 till 15 år under höstlovet i regi av .com

28/09/2023

Hjälpte .se idag med en storguidning och förmiddagen var precis lika trög som det varit för min del senaste tiden på Mälaren. Endast 2 gäddor i båten men efter lunch kom en vindökning och nu lyckades gästerna pilla upp 9 gäddor med några över 80cm. Trots att vi är i slutet av september så är känslan ute på sjön mer sensommar än höstrusk. En härlig dag på jobbet helt enkelt.

24/09/2023

Återkommande gästerna Steven och Filip från Belgien bokade 3 dagars fiske. Vi började med abborrfiske i Skärgården och dom fick uppleva hur bra det är nu. Under förmiddagen nappade det på allt och bra storlek med många mellan 35 o 40. Efter lunch kändes det som om det dog ut men då tog jag fram dropshot och rallyt fortsatte sen hela dagen! Dag 2 och 3 körde vi på Mälaren och tanken var att rikta in fisket på gädda men det var riktigt trögt. Vi fick gäddor men varken många eller stora så vi bestämde att köra abborre här också och på gräsflaken där jag normalt hittar fina gäddor nappade istället riktigt fina borrar. Riktigt trevliga dagar med grymma gäster i båten. Luncherna blev uppskattade då jag körde typisk svensk husmanskost som korv stroganoff och pytt i panna.

17/09/2023

Det blev en fjärdeplats på dagens kval i Västerås och en finalplats till Sportfishmasters i Åmål i oktober. Satt långt inne men trägen vinner och vi kämpade in i det sista. Tack Jocke o Anders för dagens insats. Känns skönt så nu är det bara att ladda om inför veckans guidningar.

12/09/2023

Har varit dålig på uppdateringar men det är full rulle med guidningar och tävlingar. Är helt fullbokad under September men det finns några få tider under oktober. Abborrfisket är grymt och på Mälaren har även dom lite större gäddorna börjat visa upp sig. För er som vill köra havsöring så guidar jag året ut tills isen lägger sig så det är bara att höra av sig om intresse finns. Boka online på hemsidan eller kontakta mig direkt.

04/09/2023

Vilken härlig helg när gamla arbetskollegor och vänner bokat helgen för fiske i norra skärgården med övernattning på .hotell .Bra abborrfiske både i mängd och storlek samt bonusgäddor och vädergudarna var med oss förutom en kortare regnskur under lördag em. Stort tack grabbar för ett skönt häng och tugg!

[email protected]

Bastant mälarmadan hälsade på i båten idag. Inte jag som tog den utan en av gästerna när jag hjälpte  med en körning i r...
31/08/2023

Bastant mälarmadan hälsade på i båten idag. Inte jag som tog den utan en av gästerna när jag hjälpte med en körning i regi av som gör ett så härligt jobb med att erbjuda mindre lyckligt lottade människor en dag på sjön. Lite fiske, mycket avkoppling, härlig miljö, god lunch ute på en ö och en liten glädjestund för dom här sköna gubbarna.

[email protected]

Idag gästade Greg från New York tillsammans med sin 10 åriga son båten för en förmiddagstur.  Dagen började blött och fö...
30/08/2023

Idag gästade Greg från New York tillsammans med sin 10 åriga son båten för en förmiddagstur. Dagen började blött och första två stoppen gav bara några småborrar men på tredje stoppet så lossnade fisket och borrarna nappade på bra med riktigt fina firrar. Alla tog grunt på gräsflak och sonen tog den absolut största för dagen, så kul att se glädjen i ögonen på den unga killen.

24/08/2023

Fisket i Stockholsområdet är riktigt bra nu både i skärgården från norra till södra såväl som på Mälaren. Idag körde vi södra skärgården och ja, det nappar bra borrar över 40 och gäddor över 80 på lätt utrustning är helt enkelt skitkul!

[email protected]

Kanontrevlig dag med bra fiske när  bokat en tur i födelsedagspresent till sig själv🙂Mälaren levererar både borre, gös o...
19/08/2023

Kanontrevlig dag med bra fiske när bokat en tur i födelsedagspresent till sig själv🙂
Mälaren levererar både borre, gös och gäddor och jag levererade burgare till lunch😉. Vi ses nästa år igen Jerry.

15/08/2023

Fortfarande högt tryck på turistguidningar! Igår gäster från Tyskland på förmiddagen och trots att det var trögt så nappade gäddorna. På eftermiddagen nya gäster från Singapore och nu lossnade abborrfisket och vi fick ett rally på gräsgrynnor med både borre och gäddor.

[email protected]

Be the first to know and let us send you an email when Fiskeguide Lars Lindahl posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.