Világjáró Kiscipők

• Világjáró Kiscipők

Világjáró Kiscipők Három gyerkőc, szüleikkel a világ körül. Élmények, új kultúrák megismerése, nyitottságra nevelés.

Anya újra kreatív volt ❤️Azt hiszem Brand lettünk 🙈
08/06/2023

Anya újra kreatív volt ❤️
Azt hiszem Brand lettünk 🙈

05/06/2023

Kétség nem fér hozzá hogy Bibione szépsége megérdemelne egy igazán hosszú bejegyzést.De mivel most csak pár órára ugrottunk be -a hazafelé tartó úton "megmozgatni kicsit " a gyerekeket - rövidre fogom és hagyom hogy a képek beszéljenek többet helyettem.

Bibione egy olyan Adria parti település ami első sorban a német turisták körében lett nagyon kedvelt. Függetlenül attól hogy a belvárosban vagy a parton sétálunk végig, az az érzésünk hogy kifejezetten német szemnek tetsző szállodái, boltjai és szórakozó helyei vannak. Alig akad olyan üzlet vagy étterem ahol ne beszélnék a németet.

Mi mindig szívesen jövünk ide vissza. Többször strandoltunk már Bibionen, az égig erő árak miatt viszont sosem foglaltunk itt szállást (és valószínűleg soha nem is fogunk 🙈)

Tény ami tény, gyönyörű - sőt számunkra a legszebb Olaszországi üdülőhely ahol eddig jártunk. Míg mi évekig úgy tudtuk hogy Bibionen nincs szabad strand rész (és ezt negatívumként könyveltük el gyerekes családként )mára már számunkra is tudott hogy mégis van :) Ez a rész a Pluto (kutyás) strandtól, egészen a kilátóig terül el. A tengerparttal párhuzamosan van egy kiépített biciklis/sétáló út a kilátóig ahol több ponton le lehet menni a tengerpartra.☀️
Mindemellett Bibione partja hatalmas, nagyon tiszta, és minden sarka rendkívüli ízléssel lett berendezve.

Jó pont: hogy nagyon sok játszóter van kialakítva a parton, így a gyerekek van hol lefoglalják magukat, ha megunják a pancsolast vagy a vár építést. Illetve Bibionenak van egy óriási, (17-24 óra között működő) ingyen parkolós vidámparkja is, ahol még a legkisebbek is találnak kedvükre való elfoglaltságot.

04/06/2023

Olaszország nekünk egy olyan szerelem, ami nélkül ha tehetjük, nem telik el soha nyár. Eddig jártunk már Velencében, Chioggian, Gradóban, Bibionen, Caorlen, voltunk a Tiroli részén, de San Marinot is megnéztük - idén pedig egy régi nagy álmunk vált valóra ugyanis megnézhettük Rómát és ezzel együtt egyértelműen a Vatikánt is.

Rómát valószínűleg senkinek sem kell bemutatni - bár mi csak egy napot tudtunk rá szánni - csodálatos épületei vannak. Még a gyerekek számára is hihetetlen volt egy olyan régi városban járni ami már akkor rég állt, mikor a kis Jézus megszületett.

Én imádom az ókori Római történelmet, így számomra különösen nagy élmény volt ide ellátogatni. S bár a várost meghatározó fontos épülteket sikerült is megnézni, amikor a gyerekek kicsit nagyobbak lesznek, biztos újra vissza térünk, ezúttal több napra.

Mivel a legkisebbek még szívesebben töltenek időt a strandon, mint városnéző túrán, szállást Rómától kb fél órára foglaltunk Passoscuróban. Ez egy viszonylag kicsi, strandtelepülés - annyira nincs kiépítve - de számunkra pont ez volt vonzó - na meg az, hogy egy kisebb védett homokdűnéje, mini deltácskája, hosszú szabad, és részben vad strandja, illetve Ronald McDonald háza is van. (Utóbbi csak azért érdekes mert a gyerekek minden alkalommal be tesznek egy-két aprót a perselyelbe, valahányszor Mekibe megyünk .Most pedig láthatták hogy az pénz mire is megy valójában)

Passoscuro strandja nagyon szép, a homokja gyönyörű, a Tirén tenger vize pedig kristály tiszta. Számunkra külön édekesség volt hogy itt bárki bármikor szabadon kereshet magának kagylókat/rákokat saját fogyasztásra.

Passoscuro partjáról jól látni, a közelben lévő Ladispoli város ( jelenleg Hotelként működő) álomszép La Posta Vecchia épületét, és az Odescalchi várat. Mindkettőt próbáltuk meglátogatni - de mivel magán területén fekszenek, nem jártunk sikerrel, így csak San Nicola partjairól csodáltuk őket "közelebbről".

Na de térjünk vissza Romához - és kezdjük az elején.

Mivel a mi buszunkkal, Róma szűk utcáin nehezén tudtunk volna közlekedni és parkolni, Palidoron - egy közeli településén - vonatra szálltunk. Innen négy megállót utaztunk a Szent Péter térig - ami időben, kb 25 perc.

Jegyeket az állomások automatáinál lehet vásárolni. A jegyek egész nap érvényesek egy irányba - ezért fontos hogy az állomáson lévő zöld jegy csipőknél, validâlja őket az ember (na ez számunkra külön kihívást jelentett 🙈)
A 6 év alatti gyerekek ingyen utazhatnak, 7 év fölöttiek pedig fél áron. (Egy jegy ára kb 2.5€)

Kis túránk a Vatikánnal kezdődött, a vonatból már látni is lehetett a Szent Péter templomot.
Bár viszonylag korán értünk oda (de.10 körül) hatalmas sor kígyózott a Szent Péter téren -mindenki türelmesen várta sorát hogy bemehessen a templomba. Mi ez idő alatt készítettünk pár fényképet, majd a kijáratnál vettünk pár képeslapot, amit a bejárat melletti vatikáni postán igyekeztünk feladni. 🙈

Innen tovább gyalogoltunk a Pantheon felé ahol szintén hatalmas tömeg volt, így még fényképét is igazi kihívás volt készíteni, később pedig az óváros közelében levő Piazza Venezia téren álltunk meg egy kisebb pihenőre. Itt több étterem is található, ahol finom falatok mellett gyönyörű kilátás is tárul a vendégek elé - mindez teljesen normális áron.

Pihenő után az óváros jártuk be. A Fórum és a Kolosszeum mellett viszonylag sok időt töltöttünk - ezeket mind körbe jártuk, én pedig lelkesen meséltem a csajoknak milyen lehetett az ókori Róma, itt a romfalak között.

Kolosszeum után elvileg Metróval szerettünk volna vonathoz menni, de az óriási tömeg miatt ezúttal is a gyaloglás mellett döntöttünk.Elvileg nem jártunk 6-8km-nel többet, de a nagy meleg kicsit ránk nyomta bélyegét.

Szállás javaslat:
Passoscuro mint említettem nem egy Adria parti üdülőhely. De minden meg van benne amire szükség van ahhoz hogy az ember jól érezze magát és mindezt nagyon jó áron.

A lakást ahol megszálltunk Airbnb-n foglaltuk.
Nem az első ehhez hasonló hely ahol megszálltunk, S bár a képek nem árulnak el mindent, ez a leg jobb, leg tisztább, leg kényelmesebb és leg otthonosabb hely ahol eddig gyerekekkel jártunk. A szállásadó amellett hogy kedves és barátságos mindenre gondolt: nem csak külön kis ággyal, és etető székkel rendezte be a szobát/konyhát hanem külön gyerekszobát is alakított ki (rengeteg társasjátékkal, könyvvel, legóval, kisautókkal, babákkal, mindemellett pedig két hatalmas zsák homokozós játék, rengeteg labda és még kerékpárok is a rendelkezésünkre álltak)
Ez egy olyan hely, amit nyugodt szívvel ajánljuk minden olyan gyerekes családnak akik jó áron szeretnének természethez közel, nyugodt helyen strandolni.

---------------------

27/05/2023

Villámlatogatás Ausztria hatodik legnagyobb városában. A város rendkívül hangulatos, a belváros csodaszép, tele (még az egykori Osztrák-Magyar Monarchia idejében épült) épületekkel.
Itt csak annyit fűznenk mindenhez, hogy aki jól ismeri a nagyobb erdélyi városokat, az nagyon hamar talál benne egy pici darab Kolozsvárt, Nagyváradon vagy akár Székelyudvarhelyt. Az épületeken teljes mértékben meglátszik hogy egykor egy ország volt Erdély, Magyarország és Ausztria.

Ma újra Világjáró Kiscipők voltak mindannyiunk lábán, és túráztunk egy nagyot a Sylvensteinspeicher tó körül :)Mióta isk...
07/05/2023

Mióta iskolához kötöttek vagyunk, ritkán sikerül nagyobb és több napos utazásokat megvalósítani. Ezért próbálunk hétvégente, amikor csak az idő is engedi, kisebb kiruccanásokat szervezni.

A mai utunk Münchentől kb 75km-re, Bad Tölz után, Lenggries település mellé vezetett. Az oda vezető út, meseszép. Útközben legelők, erdők, kisebb nagyobb vízesések mellett lehet haladni - mindemellett pedig a távolban havas hegycsúcsok kacsintanak vissza ránk.

A gyűjtő tó az 1950-es évek közepén épült, csodaszép színét pedig az Isar folyó adja.

A Világjáró Kiscipők újra útra keltek.Ma, Vaduzban - Lichtenstein fővárosában jártunk. Így a gyerkőcök közül a legnagyob...
30/04/2023

A Világjáró Kiscipők újra útra keltek.
Ma, Vaduzban - Lichtenstein fővárosában jártunk. Így a gyerkőcök közül a legnagyobbak, kipipálhatták a bakancslista 15. országát is.

Münchenből autóztunk át Lichtensteinba kb 2.5 óra alatt. Mivel ez csak egy egynapos városnéző kiruccanás volt, szállás nem fogaltunk.

A város végén kinéztünk egy izgalmas játszóteret ahol a legkisebbektől a legnagyobbakig volt lehetőség kikapcsolódni és az út hosszát kitombolni (utazás előtt és után is :) ). A játszótér mellett ingyen parkoló volt, és mivel a tér zöld környezetben van, itt piknikeztünk is egyet - ebéd gyanánt.

A város csodaszép - kicsi ezért gyerekekkel könnyen bejárható.Mi a hegy tetején található hercegi rezidenciához is felgyalogoltunk velük, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk. A rezidencia lakott, illetve újítás alatt is van, de mindemellett amúgy sem látogatható, az udvarba viszont be lehet kukkantani.

A főtéren végig sétálva elmentünk az elnöki rezidencia, a parlament, az ország múzeuma, az opera ház, illetve a művészeti és kommunikációs múzeum mellett is.

A nap fénypontját viszont a Lichtensteint Svájccal összekötő, 160m hosszú fa hídon való átkelés jelentette - a Rajna fölött.

A szuvenirekről ezúttal sem feledkezünk meg :) Szokásukhoz híven ezúttal is képeslapokat postáztunk - a központba lévő Turisztikai Információs shopból, ahol egyben az ország közepe is van :)

13/02/2023
2022 nyarán mikor végig autóztuk a francia riviéra egy részét és meglátogattuk St.Tropez-t, útba ejtettük Monacót is.Ez ...

Ez is egy olyan hely amiről regényeket lehetne írni.
Álomszép és rendkívül hangulatos. A Casinók, drága luxus autók, a Forma 1, a tengerpart, a kikötő - minket egyszerűen minden bánulatba ejtett.

Azt gondolom nem sokan mondhatják el magukról hogy ingyen parkoltak ebben a méregdrága országba :p Na nekünk ezt is sikerült összehozni - bár csak halkan jegyzem meg, hogy át kellett hozzá szelni teljes egészében az országot /várost :)

13/02/2023
Barcelona - Matalascañas - El Rocio - Duna de Doñana - TarifaMindez autóval, nyolc nap alatt, egy öt éves, két éves ille...

Barcelona - Matalascañas - El Rocio - Duna de Doñana - Tarifa
Mindez autóval, nyolc nap alatt, egy öt éves, két éves illetve egy négy hónapos kisbaba társaságában.

2022 szezonnyitó kirándulása volt ez a körút, amit február közepén tettünk meg.

Első sorban a meleg miatt esett a választás Matalascañasra mint célpont. Illetve mivel mind homokdűne szerelmesek vagyunk, mindenképp meg szerettük volna nézni a Doñana Nemzeti Park dünéit - és meg érte mert amellett hogy a lányok nagyon élvezték a dűnékben való csúszkálást, igazi sivatagi hangulatban volt részünk.

Az utat oda,három nap alatt tettük meg, Svájc és Olaszországon keresztül.Milano mellett aludtunk első éjszaka egy sport üzlet ingyenes kemping parkolójában.Másnap Franciaországban útba ejtettünk egy kis városnézésre pihenés képpen, aztán a megszokott délután 17-18 óra környékén vágtattunk tovább. Barcelona közelében pedig egy parkolóban aludtunk újra egyet.

Azért választjuk mindig ezt az időpontot indulásnak mert így a gyerekek 3-4 óra utazás után elalszanak, így nyugodtan levezethető éjfélig nyolc órát egyhuzamban .

Barcelonában a Múzeum melletti ingyenes parkolóban álltunk meg, elkövettük a kis összecsukható S kis szerekeret, bele tettük a gyerekeket és indulhatott is a felfedező út.Kb negyven percet mentünk lefelé a központig.Megnéztük a Sagrada Familia-t kívülről ( a hosszú sort nem kockáztatták meg kivárni a gyerekekkel )le sétáltunk a partra, illetve bebarangoltuk az óvárost és a botanikus kertet ami óriási, a kilátás pedig onnan is csodaszép. Minden étterem tele volt de tíz perc sorban állás után sikerült három gyerek menüt szerezni a mekiben 🙂

Úticélunk Matalascañas volt.
Egy kis városka, Sevillatól 100km-re, az észak Atlanti óceán illetve a Doñana Nemzeti Park szélén.
Airbnb-n keresztül foglaltunk szállást az ott töltött pár napra, a parton, csodaszép kilátással.
Ezúttal is főztünk, mostunk magunkra - főleg a kis négy hónaposra :)

Matalascañas partja nagyon szép, hosszú részben sziklás.Viszonylag új világító tornya van, golf pályája, rengeteg étterme és boltja.

Innen 21km-re van egy kis vadnyugati tipikus andalúz falucska, El Rocio. Gyönyörű fehér házakkal, homokos úttal, dísz narancsfákkal, zöldséges boltokkal, istálókkal és kocsmákkal. Itt szinte mindenki lóháton jár :)

Úton hazafelé megálltunk Tarifan is, pontosabban Európa leg délebbi pontján, a gibraltári szorosnál.Mivel szép idő volt még Marokkó is látszott, illetve 25€-ert komppal át is lehet menni Marokkó a Tarifarol.

A város maga olyan higy azt bejárni és megcsodálni legalább 3-4 napra szüksége van az embernek. Így előreláthatóan ide vissza fogunk még jönni :)

Egy 2021-es rövid olaszországi körút során látogattuk meg San Marinot.Viccesen hangzik de eddig ez volt az egyetlen orsz...
13/02/2023

Egy 2021-es rövid olaszországi körút során látogattuk meg San Marinot.

Viccesen hangzik de eddig ez volt az egyetlen ország amit egy nap alatt be is jártunk :p

Nagyon szép és hangulatos, a vár alatti fizetős parkolóban álltunk meg és sétáltunk fél illetve sétáltunk be a teljes óvarost, ahonnan egész a tengerig el lát az ember.

A magas árak miatt itt sem akartunk nagyon költekezni, de azért egy ebéd és egy kis fagyizás is összejött - főleg úgy hogy Petyu kb négy hónapja volt a pocakomban :)

13/02/2023

Amikor egy nagyon régi álma válik valóra az embernek és még a gyerekei is azt mondják " ez volt életünk eddigi leg jobb kirándulásra " akkor az ember szíve kimondhatatlan hálával telik meg.

2023 nyarán újra autóba ültünk - ezúttal is a kis Mercedes Vitoba és Franciaországba vettük az irányt.

Szállást Saint-Aygulfban foglaltunk.
Ezúttal is igényes, tiszta, rendezett és árnyekkal is rendelkező kempingben (Camping Sandaya)
Most már öten (mi + a 8hós, 2 és fél illetve 6 éves) aludtunk a Vitoban, de annyira otthonossá tudtuk tenni hogy nappal árnyékoló alatt, improvizált alsztalom és felfújható gumi matrackákon ettünk a gázrezsón főzött meleg vagy a nagy autós hűtőládánkból kivett kaját. Sőt még a hintaágyat is ki tudtunk kötni.

A kempingben a zuhanyzók nagyon tiszták, sőt még kisgyerekek számára is vannak külön fülkék, ahol kis, kád alakú kagylók vannak. Több helyen is van lehetőség mosogatni, a szemetet szelektíven lehet gyűjteni, illetve mosoda is van ahol pár centért mosni és szárítani is lehet.

Hatalmas területen fekszik a kemping, nagyokat lehet sétálni a tó partján ami szintén az ő tulajdonuk. Van saját medence, konditerem és gyerekeknek hetente többször is tartanak rendezvényeket. Illetve kis sarki boltjuk is van.

A strand 10 perc sétára van a kempingtől, a csodaszép francia riviéra mentem pedig autóval kb 40 perc St.Tropez.

Ezuttal is öt napot szántunk az itt töltött pihenésre.
St.Tropen nem.konnyu parkoló helyet találni, de nekünk sikerült 🙈 Igaz, felmorat gyalogoltunk a központig, de mivel itt ez a kis nyolc betű a csillagokig viszi az árakat, megérte.

Egy sima presszó kávé - és nem a központ valamelyik puccos teraszán! - 6€-ba került. Ezek után mondanom sem kell hogy aznap egy St.Tropez melletti mekiben ebédelünk 🙈

A táj viszont mindet visz.Autóval végig menni a francia riviéra, feledhetetlen élmény. A partok gyönyörűek, a víz azúr kék, a homok arany színű.

Egyszer, ha majd öregek leszünk azt tervezzük hogy majd kerékpárral tekerjük le ezt a St.Tropez - Saint-Aygulf közötti szakaszt :)

U.i.
Aki hozzánk hasonlóan autóval tenné meg ezt az utat, számítson extra autópálya díjra, amit külön kapuknál kell szakaszon ként fizetni.

Nagyon rövid kis kiruccanásunk volt 2021 azon korona időszakában amikor nagyon keveset lazították az utazási feltételeke...
13/02/2023

Nagyon rövid kis kiruccanásunk volt 2021 azon korona időszakában amikor nagyon keveset lazították az utazási feltételeket.

Valójában a Németországba vissza vezető utunkon tettünk egy pár órás kitérőt amikor végig jartuk Isola pártját és a hangulatos város utcáin barangoltunk.

A déli alvást megértettük az autóban, ebédelni pedig egy picike "gyors" étteremben ettünk - a legkisebb gyerkőc pocakja ugyanis nagyon rosszul állt türelem téren.

Ez a kiruccanás 2021 nyarán volt.Öt napot voltunk Selcen, egy kis városkában, Krk - el szemben. A város nagyon szép, han...
13/02/2023

Ez a kiruccanás 2021 nyarán volt.

Öt napot voltunk Selcen, egy kis városkában, Krk - el szemben. A város nagyon szép, hangulatos, üdülőhely. Kilatoja is van.Az árak pedig itt is a földön jártak.

Autóval tettük meg az utat Magyarországról, egy Mercedes Vitoval, ami egyben a szállásunk is volt az itt töltött időszakban.

Az Elements Campingben foglaltunk helyet, ami szép, tiszta, rendezett és saját medencéje is van. Mindez kb 10 perc sétára a parttól.

Enni ezúttal is mi magunk főztük helyben kis gáz rezsón a kaját. Autóval kb 10 perce volt egy Lidl ahol mindig bevasatoltunk. Esténként pedig le le gyalogoltubk a városközpontba ami a kemping től kb 30 percre volt.

Itt még csak annyit jegyeznek meg hogy Zsettu öt, Gottus pedig másfél évesek voltak. Petyat akkor még a pocakomban utazott - kb 28 hetes kismama lehettem.

Be the first to know and let us send you an email when Világjáró Kiscipők posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.