Nalumáta-cestování s dětmi

• Nalumáta-cestování s dětmi

Nalumáta-cestování s dětmi Jednou jsme si řekli, že s dětmi procestujeme celý svět.

🇵🇱🇭🇺🇨🇵🇨🇭🇲🇪🇭🇷🇷🇴🇸🇮🇮🇹🇦🇹,..

ĎÁBLOVA P***L A LESOPARK U JAKUBAPokud hledáte rodinný výlet do přírody se spoustou zábavy, mám pro vás tip! Vydejte se ...
24/03/2024

ĎÁBLOVA P***L A LESOPARK U JAKUBA

Pokud hledáte rodinný výlet do přírody se spoustou zábavy, mám pro vás tip! Vydejte se do lesoparku U Jakuba, který se nachází poblíž osady U Panského lesa mezi Jindřichovým Hradcem a Dačicemi. Tento areál nabízí nejen krásné výhledy, ale také zajímavé naučné stezky a skalní útvary. Jedním z těch skalních útvarů je i Ďáblova p***l, ke které jsme vyrazili my.

Ráno nám ale počasí moc nepřálo, tak ještě než jsme se vydali na cestu, zastavili jsme v městečku Telč, kde jsme narazili na super herničku pro děti v Panském Dvoře. Počkali jsme, až se počasí trochu umoudří a vyrazili jsme.

Zaparkovali jsme na parkovišti poblíž Lesoparku u Jakuba. V okolí je několik naučných stezek. My si vybrali stezku číslo 1. Prošli jsme kolem rozhledny U Jakuba ke Štrpskému plesu, kolem kaskády rybníků až k opravdu zajímavému skalnímu útvaru. Z názvu měly radost hlavně děti. Říká se mu totiž Ďáblova p***l. Je to asi jeden z nejznámějších skalních útvarů České Kanady. Cesta tam je dlouhá asi 3 km a na stezce je spoustu naučných tabulí, kde děti plné různé úkoly a dozví se zajímavosti o okolní přírodě.

Po cestě zpět jsme se zastavili přímo v Lesoparku U Jakuba, kde jsou různé atrakce pro děti- houpačky, skluzavky, prolézačky, pískoviště, bludiště a další.
Bylo to super zakončení našeho výletu.

Těšte se také na návštěvu města Tábora! O tom si povíme příště. 😉

ZOO TÁBORTentokrát jsme se vydali na týdenní pobyt nedaleko města Tábor, kde jsme navštívili řadu krásných míst. První z...
17/03/2024

ZOO TÁBOR

Tentokrát jsme se vydali na týdenní pobyt nedaleko města Tábor, kde jsme navštívili řadu krásných míst. První zastávkou byla ZOO, kde jsme měli možnost vidět více než 60 druhů zvířat, včetně chráněného tygra ussurijského a vlka arktického. I přesto, že má ZOO pouze 10 hektarů, je to největší zoologická zahrada na Jihu Čech. Přiznám se, že po vstupu do ZOO a projití kolem několika výběhů jsme byli zklamaní. Ale čím déle jsme se zde zdrželi a zaměřili se na samotná zvířata, která byla jen kousek od nás, naše nálada se změnila a nakonec jsme si to tam užili. Navštívili jsme také místní restauraci, ale bohužel nás neoslnila ani čekací doba, ani nabídka občerstvení.
Vstupné do ZOO je 180 Kč pro dospělé, 100 Kč pro děti ve věku 3-15 let a děti do 3 let mají vstup zdarma. Je také k dispozici rodinné vstupné.

Po opuštění ZOO jsme si udělali krátkou vycházku k rozhledně Hýlačka. Za 20 Kč vstupného a vyšlápnutí 136 schodů jsme byli odměněni pěkným výhledem na Tábor a okolní krajinu.

PAPILONIA BRNOPapilonia v Brně je motýlí dům, který se nachází v samém srdci města na Náměstí Svobody. Když vstoupíte do...
10/03/2024

PAPILONIA BRNO

Papilonia v Brně je motýlí dům, který se nachází v samém srdci města na Náměstí Svobody. Když vstoupíte dovnitř, ocitnete se v karibské džungli, kde kolem vás létá spousta motýlů. Je to jako malý kousek tropického ráje, který můžete prozkoumat spolu se svými dětmi. Hned co jsme vstoupili na recepci, přivítala nás milá paní, která nám vše vysvětlila a doporučila, jak se chovat, abychom na nějakého motýlka nestoupli a aby nějaký nevylétl, když se vstupuje dovnitř nebo ven. Motýlí dům je rozdělen do dvou pater a žádné bariéry mezi hosty a motýly zde nenajdete. Můžete se dozvědět více o životním cyklu motýlů a pozorovat jejich krásu na vlastní oči. Naše rodina měla úžasný zážitek. Motýli nám sedali na ramena, hlavu i ruce a někteří z nich se nás nechtěli "pustit" :D. Je úžasné, jak blízko jsme se mohli dostat k těmto krásným tvorům. Není to nějak dlouhý výlet, my tu strávili necelé dvě hodiny, ale moc se nám tu líbilo.

Vstupné : 120,-/dítě 3-15 let, 180,-/dospělí, 450,-/rodina (2 dospělí+ až 3 děti)

Motýlí dům můžete navštívit i v jiných městech, např. v Praze, Karlových Varech, Ostravě a dalších.

ŠVÝCARSKO- Nečekaná krása Furka PassPoslední den naší švýcarské výpravy se chystal do finále. Cesta domů nás čekala dlou...
13/02/2024

ŠVÝCARSKO- Nečekaná krása Furka Pass

Poslední den naší švýcarské výpravy se chystal do finále. Cesta domů nás čekala dlouhá a my se chtěli vyhnout zbytečným zastávkám. GPS nás však zavedla na cestu, s níž jsme nepočítali – na Furka Pass.

Serpentiny stoupající k vrcholu se ukázaly jako nečekaná lahůdka. Za každým obloukem se otevírala nová panoramatická scenérie, která nás nutila znovu a znovu zastavovat a kochat se. Dojeli jsme nahoru k ikonickému hotelu Belvedere, který je sice momentálně uzavřený, ale ten ohromující výhled na alpské scenérie...nádhera ❤

Výjezd nahoru a sjezd dolů nám trval asi pět hodin, ale ani minuta z toho nebyla marná. Tohle nečekané dobrodružství se stalo nezapomenutelnou tečkou za celou dovolenou.

Cesta plná zážitků za rozumnou cenu

I když Švýcarsko není zrovna nejlevnější destinací, s trochou snahy se dá i tam dovolená zvládnout za rozumnou cenu. Naše sedmidenní dobrodružství pro dva dospělé a dvě děti se vším všudy (ubytování, jídlo, nafta, výlety,..) nás vyšlo jen na 32 400 Kč.

Dovolená plná nečekaných objevů, úchvatných panoramat a zážitků – to je Švýcarsko v kostce. A i když se cesta domů nečekaně prodloužila, stála za to každý kilometr.

ŠVÝCARSKO- SAAS FEE - SPIELBODEN - LÄNGFLUHA máme tu pro vás další tip na celodenní výlet ve Švýcarsku opět přesně za......
12/01/2024

ŠVÝCARSKO- SAAS FEE - SPIELBODEN - LÄNGFLUH

A máme tu pro vás další tip na celodenní výlet ve Švýcarsku opět přesně za....0 Kč. Tentokrát jsme se vydali do obce Saas-Fee, známého lyžařského střediska švýcarských Alp.

# # Cesta do Saas-Fee

Pokud byste se vydali autem, musíte zaparkovat hned u vjezdu do obce, protože, stejně jako např. do Zermattu, sem auta nesmí. My jeli opět autobusem a díky naší Saastalcard jsme cestovali zdarma. V okolí Saas-Fee se nachází 13 švýcarských vrcholů s výškou přes 4000 m.n.m.

# # Lanovka na Spielboden a Längfluh

Prošli jsme malebnou vesničkou až ke stanici lanovky na Spielboden a Längfluh. Tuhle lanovku jsme si zvolili, protože jsme za ni znovu nevynaložili ani frank a také proto, že Spielboden je místo známé tím, že se tam dají pozorovat, případně i nakrmit svišti.

Hned co jsme vystoupili z lanovky, vydali jsme se na takovou okružní cestičku "Murmeliweg", kde mají svišti spoustu podzemních domečků a chodbiček a dají se tam snadno zahlédnout. A měli jsme štěstí. Děti byly nadšené. Poté, co nám došlo krmení pro sviště, pokračovali jsme lanovkou na Längfluh, do výšky cca 2900m.n.m..

Nahoře je pěkná restaurace s občerstvením a nádherné dech beroucí výhledy, třeba na nejvyšší horu Švýcarska - Dom (4545m.n.m.). Pokud máte čas a přeje vám počasí, můžete se odtud vydat na takovou okružní cestu k ledovcovému jezeru. Cesta není nijak náročná ani dlouhá, má asi 1300 metrů. My, vzhledem k tomu, že tam bylo pořád ještě velké množství sněhu, trasu vynechali.

# # Návrat do vesničky

Po cestě zpět jsme se ještě jednou šli podívat na sviště a chtěli jsme sjet lanovkou dolů a vrátit se zpět do hotelu. Jenže jsme po cestě dolů zahlédli nádherné místo, které jsme museli vidět. Sice jsme museli vystoupit v mezistanici, asi 2km od centra, ale stálo to za to a krásnou stezkou "Karl Bösch Weg" kolem řeky jsme se vraceli do vesničky. Při čekání na zpáteční autobus jsme děti odměnili dětským hřištěm a všichni nadmíru spokojení jsme večer dorazili na pokoj.

Tohle měla být naše poslední zastávka ve Švýcarsku, protože jsme druhý den chtěli vyrazit hned po snídani rovnou domů. To bychom ale nebyli my, abychom po cestě nezabloudili :D a neprojížděli přitom dalšími úžasnými místy :D Ty vám ale ukážeme zase příště ;) a přesto, že byly neplánované, stály za tu zajížďku a několikahodinové zdržení. :D

ŠVÝCARSKO -> SAAS ALMAGELL - ERLEBNISWEGPokud máte rádi dobrodružství a nádherné výhledy, mám pro vás tip na skvělou ste...
28/11/2023

ŠVÝCARSKO -> SAAS ALMAGELL - ERLEBNISWEG

Pokud máte rádi dobrodružství a nádherné výhledy, mám pro vás tip na skvělou stezku ve Švýcarsku, za kterou jsme opět neutratili ani frank :) Ale pozor, nebyla to žádná lambáda.

Ráno jsme nastoupili na autobus do Saas- Almagell, malebné vesničky vzdálené cca 4 kilometry od našeho hotelu. Odtud jsme pokračovali lanovkou na Furggstalden. Autobus i lanovku jsme měli díky naší super Saastalcard opět zdarma.

Z horní stanice lanovky jsme se vydali podle ukazatelů k našemu dnešnímu cíli -ERLEBNISWEG.
Po chvíli jsme narazili na šílenou cestu podél skály, která byla ohraničená jen síťovým zábradlím. Začali jsme se trochu obávat, jestli to s dětmi zvládneme.
Moc lidí jsme nepotkali, ale když jsme narazili na starší pár, který odtamtud zrovna scházel dolů, zeptali jsme se, jestli se dá cesta s malými dětmi zvládnout. Ukázali nám pár fotek a řekli, že oni by to asi nedoporučovali. Nás to ale hodně lákalo a tak jsme se rozhodli, že to přece jen zkusíme, a kdyby to bylo nějak náročné nebo nebezpečné, vrátili bychom se zpět. A také se tak stalo. Vystoupali jsme po pár šíleně úzkých prudkých železných "schodech" desítky metrů nad zemí a rozhodli jsme se to otočit. Tátovi to ale nedalo. Šel to prozkoumat s kamerou sám. Když se vrátil k nám, řekl, že to není tak hrozné jak to vypadá a tak jsme vyrazili všichni. Jen jsme schovali kameru a foťák a pořádně jistili Lukáška, Natálku v nosítku i sebe. Nakonec jsme to parádně zvládli až k vysutému mostu. Byl to neskutečný zážitek. Pod námi byla obrovská propast, ale ten výhled byl úžasný. Díky nadšenému Lukáškovi jsme přešli most několikrát tam a zpátky, ale počasí nám už moc nepřálo. Foukal silný vítr a vypadalo to na bouřku.
Museli jsme se rozhodnout, jestli se vrátíme tou šílenou cestou zpět k lanovce nebo budeme pokračovat dál a uděláme si okruh až do Saas-Almagell. Já jsem chtěla pokračovat dál, ale trvalo by to o hodně déle a to jsme kvůli počasí nemohli riskovat. Nakonec jsme se rozhodli vrátit tou stejnou cestou.

Asi jsem ještě nezažila takový adrenalin a "strach", když jsme lezli nahoru a říkala jsem si, že dolů to bude mnohem horší. Ale opak byl naštěstí pravdou. Dole jsme byli raz dva. Nasedli jsme na lanovku a jen co jsme dorazili dolů, začalo pršet. Tak jsme počkali na autobus a po náročném dni jsme se vrátili zpět do hotelu. Ale musím říct, že zážitek to byl nezapomenutelný :)

A další den jsme vyrazili za dalšími dech beroucími výhledy a....... nakrmit sviště ;) Ale to uvidíte zase v dalším příspěvku.

ŠVÝCARSKO - HOCHSAAS a  KREUZBODENHned ráno po snídani jsme vyrazili na lanovku, kterou jsme měli jen pár minut od hotel...
05/11/2023

ŠVÝCARSKO - HOCHSAAS a KREUZBODEN

Hned ráno po snídani jsme vyrazili na lanovku, kterou jsme měli jen pár minut od hotelu a ta nás vyvezla až do výšky 3200 m.n.m. Cena za jednoho dospělého je 48CHF (v přepočtu tedy nějakých 1185 Kč). My ji měli s naší Saastalcard zadarmo.

Vyjeli jsme až na horní stanici lanovky Hochsaas, kde byl dech beroucí výhled a taky hrozná zima.. Ještě že jsem přibalila ty bundy :D . Nahoře jsme strávili hodně času. My se kochali a děti si užívaly sníh v létě. Vede odtud i takový "okruh 18 čtyřtisícovek", který je dlouhý asi 1,4 km. Ale vzhledem k tomu, že bylo ještě docela dost sněhu jsme se téměř na začátku trasy vrátili. Táta to zvládnul ještě o něco dále, ale až mu sníh dosahoval výšky pasu, otočil to zpět za námi. Nevadí, i tak tam bylo nádherně.

Potom jsme sjeli lanovkou do mezistanice Kreuzboden (2400 m.n.m.) a děti byly nadšené. Mají tu totiž vybudované úžasné velké hřiště pro děti. Houpačky, skluzavka, lanové centrum i vodní hřiště. A to vše s dokonalým výhledem na okolní krajinu i mohutné hory.

Když se nám děti trošku vydováděly, zaskákaly, pohoupaly a trochu i nechtěně vykoupaly ve vodním hřišti, šli jsme si projít Wellness & Yoga Weg, na kterou jsme viděli ukazatele. A dobře jsme udělali. Tady nás totiž čekala úžasná odpočinková zóna a ten nejkrásnější výhled, který jsme zatím viděli. Zastavili jsme se i u malého jezírka, ze kterého byly nadšené hlavně děti. Dá se totiž přes něj, na takovém voru za pomocí lana, přeplout.

Pokud byste měli štěstí, můžete tu vidět a třeba i nakrmit sviště. My tu nakrmili alespoň pár domácích zvířátek a poslední lanovkou jsme sjeli dolů. Strávili jsme tu úplně celý den a jak jsem již psala v minulém příspěvku, nestálo nás to ani korunu.

Po večeři v hotelu jsme si šli ještě projít městečko a protože děti nebyly vůbec unavené, vytáhly nás ještě na kolečkové brusle. Tak jsme si řekli, že je další den unavíme pořádně a vyrazili jsme na jednu náročnější, hoodně zajímavou stezku. :) O tom zase v dalším příspěvku ;)

ŠVÝCARSKO- THUNERSEEProbouzíme se do dalšího rána ve Švýcarsku, balíme kufry a odjíždíme k našemu dalšímu ubytování do v...
24/09/2023

ŠVÝCARSKO- THUNERSEE

Probouzíme se do dalšího rána ve Švýcarsku, balíme kufry a odjíždíme k našemu dalšímu ubytování do vesničky Saas Grund.

Po cestě jsme se ještě zastavili u krásného jezera THUNERSEE, kolem kterého vede pěkná asfaltová cyklostezka. Lukášek chtěl vyzkoušet kolečkové brusle, které dostal k narozeninám a tohle byla parádní příležitost.

Zaparkovali jsme přímo u jezera, hned u stezky (2CHF/hod) a jakmile se děti trošku vylítaly, obuli jsme kolečkové brusle a vyrazili na projížďku podél jezera obklopeného horami. Celkově má jezero na délku asi 17,5km. S dětmi jsme ale zvládli ujet jen kousek a protože bylo teplo, šli jsme se po projížďce ještě trošku vykoupat. Voda v jezeře byla překvapivě teplá, tak si to děti náramně užily.

TIP! - Pokud se chystáte k jezeru nebo jeho okolí, probíhá zde v letních měsících přímo na břehu jezera MUZIKÁL POD ŠIRÝM NEBEM. To musí být nádhera.

Ale my už museli vyrazit dál..

Naše cesta pokračovala směrem Saas Grund. A asi po hodině jízdy nás čekalo překvapení ve vesničce Kandersteg. Jedeme a najednou cedule s nápisem Kassa. Napadlo nás, že je to asi nějaká zvlášť placená silnice...omyl :D Paní nám začala vysvětlovat, že autem už se dál nedostaneme a musíme pokračovat vlakem. Asi zaznamenala naše zděšení- co s těmi všemi věcmi co máme v autě- a uklidňovala nás, že samozřejmě v autě zůstáváme, jen najedeme na vlak a ten nás převeze pár kilometrů skrz hory. Zaplatili jsme 29,50CHF a čekali na vlak. Po asi 20 minutách jsme se dočkali. Popojížděli jsme v dlouhé koloně do vlaku a jeli dlouhým tunelem úplnou tmou až na druhou stranu hor. Po vyjetí z vlaku už nás čekala asi jen hodinová jízda k našemu hotelu.

Hotel Bergheimat se nachází ve vesničce Saas Grund. Kousek od známého lyžařského střediska Saas Fee. My si hotel vybrali z toho důvodu, že leží blízko od všech krásných míst, která jsme měli v plánu navštívit a hlavně i kvůli ceně, protože -> 4 noci s polopenzí pro 2 dospělé a 2 děti nás vyšla na 14 460 Kč. V hotelu jsme po zaplacení pobytové taxy (dohromady 84CHF- cca 2080Kč), dostali kartu hosta, tzv. SAASTALCARD. Sice to není zrovna málo peněz, ale rozhodně se vyplatí. Nám to ušetřilo minimálně dvojnásobek její ceny. Protože - spousta lanovek v okolí na opravdu NÁDHERNÁ místa jsme měli s touto kartou ZADARMO(bez karty to opravdu není levná záležitost, zvláště pro čtyřčlennou rodinu). Dále pak nějaké slevy, jízdy na bobové dráze a nebo třeba zdarma dopravu autobusem po celém údolí. Toho jsme i využili a za celých 5 dnů nesedli do auta. Takže jsme ušetřili nejen za naftu ale i za parkovací poplatky.

Vlastně celkově od této doby už jsme platili asi jen za kafe, zmrzlinu a pivo :D. A na další výlet, který nám vyloženě bral dech, a za který jsme neutratili ani korunu, se můžete těšit zase příště... A věřte mi, je opravdu na co ;)

03/09/2023

ŠVÝCARSKO- většina lidí si myslí, že krásná plnohodnotná dovolená ve Švýcarsku bude něco, za co dáte opravdu hodně peněz. Ano, tato země je opravdu pro turisty velmi drahá, ale....
my jsme vám chtěli ukázat, jak vidět tu nádheru, kterou Švýcarsko nabízí za co nejméně peněz. Povedlo se nám to?? Čtěte dál :)

V 6 hodin ráno jsme vyrazili na naši další cestu, natankovali jsme, proměnili CHF (ve směnárně Rudná u Prahy-bez poplatků), na švýcarských hranicích koupili dálniční známku (40CHF) a v 21 hodin už sedíme na balkoně našeho prvního ubytování v Kientalu, hotelu BÄREN, kde přespíme 2 noci (240CHF). Tohle ubytování jsme si vybrali, protože je blízko naší první zastávce - LAUTERBRUNNEN.

Když se řekne to nej ze Švýcarska, tohle údolí 72 vodopádů do něj rozhodně patří. A my jej nemohli vynechat a hned ráno jsme vyrazili. Po příjezdu do Lauterbrunnen jsme hned na začátku vesničky zaparkovali na placeném parkovišti - 18CHF/den a vydali se na průzkum. Zamířili jsme k jedněm z nejvyšších vodopádů v Evropě - STAUBBACH. Voda padá z výšky téměř 300 metrů a je to opravdu úchvatná podívaná. Vyšlápli jsme si pár schodů, prošli skálou a dostali jsme se přímo za vodopád.
Pod vodopády je i vyhlídkové místo a kašna s pitnou vodou. Občerstvili jsme se, ochutnali místní kávu přímo pod vodopády (5CHF) a pokračovali jsme dál krásným údolíčkem obklopeným obřími skalními stěnami. Najdete tu mnoho turistických tras.

Můžete se podívat i do okolních vesniček nebo k dalšímu velkému lákadlu v údolí - vodopádům Trummelbach, které najdete v největších podzemních jeskyních v Evropě. Původně jsme je měli také v plánu, ale dětem do 4 let je vstup zakázán. Tak třeba příště.
Vzhledem k tomu, že jsme si na Lauterbrunnen vyčlenili jen jeden den, měli jsme alespoň čas si vesničku a okolní nádhernou přírodu pořádně projít. A než jsme odjeli zpět do našeho ubytování, zastavili jsme se na dětském hřišti hned vedle kostela, z kterého byl opět krásný výhled na vodopády Staubbach a skalní stěny.

Další den už nás čekal přejezd, s jednou krásnou zastávkou u jezera, k našemu dalšímu ubytování. :) Na to se můžete těšit zase za týden ;)

02/09/2023

Krásný večer, prázdniny už nám pomalu končí a my se konečně vrhli na sepisování našich zážitků, a že jich je opravdu hodně. Už ZÍTRA!!!! se můžete těšit na příspěvek z nádherného údolí 72 vodopádů a v příštích týdnech na další krásy Švýcarska, Montenegra, polského městečka Karpacz ale i na několik super míst v ČR, která jsme navštívili. A co vy? dovolené už máte za sebou? Kde jste byli o prázdninách vy? Hodně z vás mi psalo, že od nás čerpáte inspiraci na vaše cesty, za což jsme opravdu moc rádi :) Tak...sledujte a inspirujte se i nadále :)

A tady malá ukázka z toho, co vás čeká :)

BOSNA A HERCEGOVINA - NP SUTJESKA - TJENTIŠTĚNaše poslední zastávka byla ve vesničce Tjentiště, v srdci národního parku ...
24/07/2023

BOSNA A HERCEGOVINA - NP SUTJESKA - TJENTIŠTĚ

Naše poslední zastávka byla ve vesničce Tjentiště, v srdci národního parku Sutjeska.

Tentokrát jsme si ubytování nerezervovali předem s tím, že uvidíme, až dorazíme. Ale to byla chyba. Nenapadlo nás (nechápu:-D), že po cestě budeme opět pořád zastavovat a kochat se přírodou, a že do Tjentiště dorazíme až v 10 večer. Všude bylo zhasnuto a my nepotkali ani živáčka. Už jsme se začínali bát, kde s dětmi strávíme noc, protože ve tmě, uprostřed hor a lesů to nepůsobilo zrovna bezpečným dojmem.
Po chvíli jsme narazili na jediný hotel, ve kterém se svítilo a tak jsme se zeptali na volný pokoj. A super, měli volno....ale... my už tomu potom neřekli jinak, než hotel hrůzy :D Je pravda, že ve finále to až tak strašný nebylo, ale v tu noc nám to tak připadalo. Celý příběh vám potom řeknu ve videu.. ale zatím jen tak ve zkratce.. Hrůza, špína a strašná zima. Špínu můžete posoudit z fotek a co se týče zimy, teplota v pokoji přes noc nepřesáhla cca 13 stupňů... Ačkoliv jsme původně zarezervovali hotel na více nocí, ráno jsme prchali pryč. A ejhle.. jen pár metrů od hotelu hrůzy jsme narazili na nádherné ubytování v podobě útulné dřevěné vily Volujak. Krásné čisté prostředí v přírodě hned u restaurace, kde jsme měli snídaně, a parádní dětské hřiště, kde se děti mohli vyblbnout. Na výlety jsme chodili do okolních lesů a nejvíce času jsme strávili u obrovského památníku, který byl vybudován na počest bitvy o Sutjesku, která tam probíhala v roce 1942. A za 5 KM jsme se bitvě mohli přiblížit ještě víc v místním muzeu.

Poslední den jsme měli naplánovaný výlet do Zelengory, který teda úplně nevyšel podle našich představ, resp. díky šílené kamenité "silnici" jsme to otočili a vyrazili na cestu domů.

Po návratu z Bosny jsme podnikli ještě spoustu kratších výletů, ale v příštích příspěvcích vám nejprve ukážeme naše letošní dobrodružství v nádherném Švýcarsku, které jsme pojali dost úsporně, jelikož je to opravdu drahá země. Ale jak zjistíte, rozhodně jsme, co se týče krás a zážitků, nestrádali :) Tak zase příště ;)

BOSNA A HERCEGOVINA - MOSTARKrásný večer :) a je tu konečně další část našeho putování po Bosně a Hercegovině. Dnes se p...
04/07/2023

BOSNA A HERCEGOVINA - MOSTAR

Krásný večer :) a je tu konečně další část našeho putování po Bosně a Hercegovině. Dnes se připravte na trošku větší záplavu fotek, protože tentokrát i samotná cesta z bodu A do bodu B byla úchvatná :)

Vyjeli jsme od jezera Rama do krásného města Mostar, s ikonickým mostem, jaký asi většina z vás určitě zná.

Už cestou jsme se kochali nádhernou krajinou, protože přesně tudy vede snad ta nejkrásnější cesta v Bosně, vede tudy i železnice Sarajevo-Mostar. Určitě stojí za to projet autem nebo i vlakem- pokud míříte i do hlavního města.

Po nespočetně zastávkách jsme dorazili do městečka. Popravdě.. předtím, než jsme tu strávili pár dní, jsme nechápali, co na tomhle extrémně turisticky navštěvovaném městě všichni mají...

A potom jsme pochopili.....
Jen co jsme se ubytovali v krásném Apartments Ajla, jsme se vydali na noční průzkum Mostaru a byli jsme nadšení. Krásné uličky, spousta obchůdků se suvenýry, Mostarsko pivo a samozřejmě ikonický Stari most a to s minimem turistů.

Na druhý den ráno jsme vzali kameru a šli znovu. Počet turistů už hodně vzrostl, ale to nás neodradilo. Opět jsme se prošli úzkými uličkami a šli se podívat i pod most. Děti byly rády za osvěžení v průzračné vodě a skokana z mostu jsme měli hned z první řady.

A co určitě doporučujeme, když sejdete dolů pod most - BOAT PHOTO TOUR. Jen za 5 Euro se můžete projet přímo po řece Neretva i pod ikonickým mostem. Dokonce i Lukášek si mohl vyzkoušet, jaké to je řídit člun :)

Další den, než jsme vyrazili dál, jsme vyjeli k FORTICA SKYWALK. Na téhle prosklené vyhlídce máte Mostar jak na dlani :) a ještě ke všemu je úplně zdarma.

Ještě jsme se občerstvili v malé "hospůdce" hned u skywalk a vydali jsme se na naši další a zároveň i poslední zastávku v Bosně a Hercegovině- národního parku Sutjeska :) ... ale o tom zase příště ;)

26/06/2023

Zdravíme cestovatelé :), i když tady teď tak aktivní nejsme, nezahálíme.. Posílám malou ochutnávku naší cesty po Švýcarsku 😍😍.. malou.. nooo snažila jsem se vybrat jen pár top fotek..ale...top jsou skoro všechny :D krása střídá nádheru.. Takže než vám sem dám posledních pár míst z Bosny a Hercegoviny, koukněte a těšte se..... ! :-)

Bosna a Hercegovina- Ramské jezeroPo cestě k Ramskému jezeru jsme se zastavili u vesničky Šuica, kterou protéká stejnojm...
04/06/2023

Bosna a Hercegovina- Ramské jezero

Po cestě k Ramskému jezeru jsme se zastavili u vesničky Šuica, kterou protéká stejnojmenná řeka. Na řeku je krásná podívaná, jen její celou krásu můžete vidět pouze z dronu. Tak jsme se proletěli a pokračovali už jen pár kilometrů k Ramskému jezeru. Ubytovali jsme se na 2 noci přímo na břehu jezera v levném, ale krásném apartmánu Mediteran B&B. Majitel nás hned vřele přivítal panákem a provedl po luxusním ubytování. Vyprávěl o uměle vytvořeném Ramském jezeře, jehož voda ale rapidně klesá. Jen pár let zpátky měl vodu až u terasy a nyní, jak můžete vidět na fotkách, je její hladina velmi nízko. Ale i tak se nám u jezera moc líbilo. Obhlídli jsme několik okolních vyhlídek na jezero a nádhernou přírodu. Nejvíce času jsme však strávili na břehu jezera, kde se dětem moc líbilo :) nojo, bláto a voda,... :D

Naší další zastávkou bylo městečko Mostar s ikonickým mostem, ale ještě předtím vám v příštím příspěvku ukážeme tu nejkrásnější cestu, po které můžete v BiH jet. A že stojí za to.. to můžete posoudit sami :)

BOSNA A HERCEGOVINA - NP UNA- MARTIN BRODV odpoledních hodinách nás čekala další prozkoumávačka národního parku Una. Ten...
14/05/2023

BOSNA A HERCEGOVINA - NP UNA- MARTIN BROD

V odpoledních hodinách nás čekala další prozkoumávačka národního parku Una. Tentokrát jsme zavítali do vesnice Martin Brod, kde nás čekal další komplex úžasných vodopádů. Vesnice je vzdálená asi jen 40 kilometrů od Štrbački Buk, takže pro nás nebyl problém za pouhopouhý jeden den navštívit hned dvě úžasné oblasti plné vodopádů. Na rozdíl od Štrbački Buk nejsou tyto vodopády ukryté na odlehlém místě, ale přímo ve vesnici.

Auto jsme zaparkovali u železného mostu, ze kterého je parádní výhled. Poplatek za parkování se zde neplatil. Když jsme procházeli železným mostem, tak jsme si díky krajině připadali trochu jako v džungli a přitom jsme se ve skutečnosti nacházeli uprostřed obydlené vesnice. Kousek za mostem na nás čekal malý vodopád. Zde jsme zjistili, že tudy cesta k hlavním vodopádům nevede a tak jsme se vrátili opět na most, kde nás přepadl přívalový déšť a v dáli se ozývala bouře. Utíkali jsme se schovat do auta. Opravdu to chvíli vypadalo, že dnešní výlet budeme muset zrušit. Chvíli jsme poseděli ve vozidle, když v tom se nečekaně počasí umoudřilo a bouře se naštěstí vydala opačným směrem. Vyrazili jsme opět k vodopádům. U vstupu jsem zaplatili menší poplatek a zanedlouho dorazili na místo, k nádhernému vodopádu Milančev Buk. Od vodopádu vedou další turistické trasy, ale my jsme se rozhodli, že protentokrát zůstaneme na tomto úžasném místě. Jednak děti to tu bavilo a také kvůli počasí. Měli jsme obavu, že by se bouře mohla vrátit. Přece jen odtud k autu jsme to měli jen kousek. Po cestě na pokoj jsme opět měli to štěstí a potkali jsme dalšího medvěda. Přeběhl nám přes silnici, ale tentokrát byl příliš rychlý a tak jsme si ho ani nestihli zvěčnit :( . Avšak alespoň děti měly o další zážitek navíc v této překrásné zemi 🙂.

Následující ráno, hned po snídani, jsme si sbalili kufry a vyrazili. Před samotnou cestou jsme se ještě pořádně s místem rozloučili na skřítkovském hřišti, které bylo vybudováno přímo na řece Una a pokračovali jsme dech beroucí krajinou k Ramskému jezeru, o kterém budeme básnit zase v dalším příspěvku. :)
Zatím se mějte krásně a my vám přejeme spoustu navštívených úžasných míst.

Velká cesta V - BOSNA A HERCEGOVINA ->1.část  - Národní park  UNA - ŠTRBAČKI BUKV úterý 6. září roku 2022 o půl čtvrté r...
25/04/2023

Velká cesta V - BOSNA A HERCEGOVINA ->
1.část - Národní park UNA - ŠTRBAČKI BUK

V úterý 6. září roku 2022 o půl čtvrté ráno nás budík vyhnal z našich postelí. Nad touto nekřesťanskou hodinou naštěstí zvítězilo naše nadšení, že se opět po roce vracíme na Balkánský poloostrov. V předloňském roce jsme absolutně propadli krásám Rumunska (popis a fotky z Rumunska najdete níže na stránce, a kdybyst se chtěli ještě jednou podívat, odkaz na video tady--> https://youtu.be/GiQCH5C0GIg ) a to nám jednoznačně usnadnilo volbu pro další velkou cestu. Tentokrát jsme se chystali prozkoumat Bosnu a Hercegovinu. Cestu jsme si předem naplánovali. Vybírali jsme pomocí internetu ta nejkrásnější místa, hlavně tedy v přírodě. Je pravda, že pár míst, která jsme měli vyhlédnutá, jsme museli z časových důvodů vynechat, ale třeba příště.... :) Předem jsme si také na vybraných místech zabukovali ubytování v různých penzionech a u soukromníků, tedy až na naši poslední zastávku. To jsme se rozhodli, že ubytování najdeme až na místě, z čehož se nám nakonec zrodil jeden hororový zážitek, o který se s vámi mile rádi podělíme. Před samotnou cestou jsme měli obavu z toho, že ty naše miláčky v tuto brzkou hodinu nedostaneme z postele a budou z nich malí protivky z Protivanova. Díky bohu se tak moc těšili na další dobrodružství, že oba po probuzení ihned vyskočili z postele, na záda si nasadili svoje pidi batůžky a se smíchem vyrazili k autu.

Cesta probíhala bez sebemenších komplikací a kousek za hranicemi Bosny a Hercegoviny jsme se zastavili v úžasné restauraci Mlin v městečku Bihac, která leží na řece Una a kde jsme si poprvé uvědomili, že zde začíná ta skutečná bosenská krása. No a od tohoto místa jsme už každou chvíli zastavovali na dalším a dalším krásným místě, fotili a točili jak zběsilí. K večeru jsme dorazili do vesnice Kulen Vakuf, kde jsme se ubytovali v Apartments Galijasevic a to na dvě noci. Krásné, čisté a prostorné ubytování s vlastní kuchyní a koupelnou, za krásnou cenu 1500,- na dvě noci za celou naši rodinku. Snad až jen na budíček za svítání, hudbou z místní mešity, jsme byli s ubytováním velmi spokojení. Z pokoje jsme měli krásný výhled na hrad Stari Grad Ostrovica a na řeku Una. Odtud jsme podnikli naši první výpravu- do Národního parku UNA - ŠTRBAČKI BUK.

Vjezd do národního parku byl zpoplatněn a po nějaké době jsme dorazili na parkoviště, které je u vstupní brány k přírodním vodopádům. Nechyběly zde ani různé stánečky s občerstvením a suvenýry. Za vstupní bránou vede krásná stezka národním parkem, po které jsme dokráčeli až k naprosto úžasnému vodopádu, jehož spád měří bezmála 25 metrů a je tím pádem nejvyšším vodopádem tohoto obrovského národního parku. Štrbački buk hojně vyhledávají také nadšenci outdoorových aktivity. Za zmínku stojí určitě velmi oblíbený rafting. Procházku tímto parkem jsme nemohli zakončit jinak, než návštěvou na dětském hřišti, kterému se však zrovna moc péče nedostávalo, stejně jako většině dětských hřišť v Bosně. Po výjezdu z "placené zóny" jsme se ještě zastavili na jednom z odpočívadel u řeky Una a kochali se průzračnou vodou a nedotčenou přírodou kolem. Lukášek se rozhodl vyzkoušet teplotu vody, ale nakonec se odvážil jen po kolínka. :)

Dalším klenotem národního parku Una je Martin Brod, kam zamíříme již v příštím příspěvku, kde vám poskytneme i první video reportáž z NP Una. Zatím můžete kouknout, pokud jste ještě neviděli, alespoň na náš sestřih těch nejzajímavějších míst, které jsme v Bosně navštívili --> https://youtu.be/_qxaKvm3I60 A byli bychom moc rádi, kdybyste začali odebírat náš youtube kanál, Děkujeme :)

VELKÁ CESTA V. - BOSNA A HERCEGOVINA Předtím, než jsme se vydali na pátou velkou cestu, by nás nikdy nenapadlo, že se do...
17/04/2023

VELKÁ CESTA V. - BOSNA A HERCEGOVINA

Předtím, než jsme se vydali na pátou velkou cestu, by nás nikdy nenapadlo, že se do Bosny a Hercegoviny tak moc zamilujeme. Nyní se můžete podívat na krátkou ochutnávku toho, co vás čeká v příštích týdnech, kde vám dopodrobna naši cestu, včetně fotek, popíšeme. :) Ukážeme vám ta nejlepší místa, dozvíte se, jestli je tato země vhodná pro dovolenou s dětmi a dále vám povíme jednu naši strašidelnou příhodu :D. Určitě je na co se těšit ;)

Pokud se vám naše příspěvky líbí, můžete dát like, sledovat nás nebo odebírat na Youtube :) Děkujeme

Video ZDE -->

Předtím než jsme se vydali na pátou velkou cestu by nás nikdy nenapadlo, že se do Bosny a Hercegoviny tak moc zamilujeme. Nyní se můžete podívat na krátkou...

KRKONOŠE- KAŽDOROČNÍ CHARITATIVNÍ VÝSTUP NA SNĚŽKUNové video z naší nejvyšší hory najdete zde: https://youtu.be/flbxwOpO...
04/04/2023

KRKONOŠE- KAŽDOROČNÍ CHARITATIVNÍ VÝSTUP NA SNĚŽKU

Nové video z naší nejvyšší hory najdete zde:

Tak jako každý rok, když to bylo jen trochu možné, tak i letos se chystáme podpořit Nadační fond KlaPeto.
Konkrétně jde o výšlap na nejvyšší horu ČR. Zasportujete si a zároveň podpoříte někoho, kdo to potřebuje. Minulý rok jsme šlapali pro dvouletého Tomáška, který trpí spinální svalovou atrofií.
Letos, opět poslední květnovou sobotu, již v 11. ročníku tohoto výstupu, půjdeme podpořit Vencu a další handicapované děti.

Pokud byste chtěli Vašíka podpořit, určitě se k nám přidejte. Start zahájí sám Krakonoš, na náměstí čekají stánky s občerstvením i bohatý program 🙂 nebo můžete pomoci i příspěvkem na transparentní účet nadačního fondu KlaPeTo.
Pomůžete i zakoupením benefičních triček, na které už třetím rokem maluje "symbol charitativní akce" český malíř a komiksový kreslíř Karel Jerie. (Pozn. kdo si zakoupí tričko, má v tento den lanovku zdarma)

Více informací, i číslo transparentního účtu najdete zde: https://www.klapeto.eu/

Přidávám pár fotek z našich výstupů 🙂 Už se těšíme na další a doufáme, že počasí k nám bude letos vlídnější než loni 🙂

Be the first to know and let us send you an email when Nalumáta-cestování s dětmi posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.