Na dváce kolem Evropy

• Na dváce kolem Evropy

Na dváce kolem Evropy Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from Na dváce kolem Evropy, Tour guide, .

Den 53 -54 ! Belgie 🇧🇪❤️ Gent, auta a WaterlooWow, tohle byli opravdu hezké dva dny !  Ali mě domluvila hned na ráno pře...
27/05/2024

Den 53 -54 !

Belgie 🇧🇪❤️ Gent, auta a Waterloo

Wow, tohle byli opravdu hezké dva dny !

Ali mě domluvila hned na ráno přezutí pneu. Servis nádherný v malé vesnici a majitel byl super. Věnoval mi jako dar na cestu samolepku a nový sprej na mazání řetězu ❤️ Mimochodem,mechanik vyměnil pneumatiku včetně sundání a nandání kola za 17 minut a ještě mi dotáhl řetěz ! 😀

A celé to stálo 110€,což je luxusní cena .

Alicia od Thea, který tou dobou šlapal na svém kole někde po ČR, tak mě ubytovala u sebe, provedla mě nádherným městem Gent, dali jsme si místní pivo, mimochodem velice dobré, jen dost drahé 😃 Tuším že mé stálo 6,80€ za 330ml

Na další den šla Ali do práce a já měl den pro sebe, takže jsem se vydal do cca 60km vzdáleného muzea Mahymobiles. Vstupné 15€, ale sakra ! Stojí to za to ! Sem vám hodím pouze pár fotek, ale těch aut, motorek a rekvizit ! ❤️✌️ Prostě jako správný petrolhead jsem byl v ráji .

A odsud jsem se vydal ještě na jedno významné bojiště Waterloo, kde skončila éra Napoleona. Muzeum je zase hezké, dokonce tu máte opravdu dobře udělaný film ve 3D a ten výhled z monumentu je boží, ale samotná cena za vstup je velká. 23€

Mimochodem u Waterloo potkávám prvního Českého motorkáře ! ❤️🇨🇿Petr na své motorce byl v Anglii a teď se vrací domů. Povídali jsme asi hodinu a půl . Jsme domluvení na sraz a létání s letadlem, protože Petr nejen že létá, ale on si ty letadla z první světové války i staví ! A měl by brzy létat i u nás v Žamberku.

Poté jsem se vrátil zpět do Gentu, nakoupil nějaké suroviny a šel jsem vařit ! Ali jsem udělal křapáče a prý jí moc chutnali ! 💪✌️🇧🇪❤️🇨🇿

Mockrát děkuji Ali ! Thank you for nice two days in Gent .😇

Den 51-52 Normandie, Pegasus Bridge a Dunkerk ❤️🇫🇷🇬🇧 Z Utahu vyrážím směr Dunkerk. Cestou narážím na Pegasus Bridge, kte...
25/05/2024

Den 51-52

Normandie, Pegasus Bridge a Dunkerk ❤️🇫🇷🇬🇧

Z Utahu vyrážím směr Dunkerk.

Cestou narážím na Pegasus Bridge, který obsadili Britští paragáni a je až neuvěřitelné jak dokázali za absolutní tmy dosednout vedle sebe ! ✌️🇬🇧

Odsud jsem vydal do muzea Batterie de Merville .

Kterou za těžkých bojů obsadili spojenecké výsadkové jednotky z Británie, Belgie, Francie a nebo třeba i Polska .

Hodně zajímavé muzeum s nádhernou Dakotou a opravdu zachovalými bunkry. Je tu i jeden bunkr, kde můžete zažít jaké to bylo, když došlo na souboj v bunkru.

Vstupné 9€

Jinak mimochodem, dají se v kempu pořídit takové permanentky a vyjde to o dost levněji, to jsem zjistil poslední den 😂🙈 Tak aspoň pro Vás.

V jedné Francouzské vesnici vidím Britský karavan jak stojí u kraje a pán tam něco řeší, tak zastavuji, ptám se zda nějak mohu pomoci, ale bohužel díra v pneumatice je moc velká. Jsou moc hodní, dělají mi kafe a já si tam s nimi povídám.. Myslím že se za nimi velice rád podívám do GB ❤️☺️🇬🇧

Na večer přijíždím do kempu, který sice plave, protože krom dvou dnů v Normandii, tak mě jen a jen prší, ale i tak zde trávím příjemný večer a poznávám tu nové přátele z Holandska ✌️☺️ Byl to super večer ❤️

Ráno už tak hezké nebylo, prakticky celou noc pršelo a celý den to nebude jiné… Starý Francouzský pár mě zve na kafe a snídani, ach jak jsou hodný 😇

Jedu se podívat do města Dunkerk, kde utrpěla převážně Britská armáda velké ztráty při těžké evakuaci z pláže. 300km za hustého deště, mě dává zabrat. Je mi fakt kosa a tak se jdu ohřát do muzea, akorát jak z mých bot teče voda každým šlápnutím, tak za mnou musí chodit uklízečka a utírat loužičky. Trochu jsem tam byl jak hromádka neštěstí a přiznám se že jsem si to muzeum ani neužil, ale jinak je moc hezké . Pak jsem se ještě vydal podívat na slavnou pláž, ale sílu na návštěvu bunkrů jsem již nenašel. Ten den jedu ještě dalších 70km do kempu který již leží v Belgii a tím končí mé putování po Francii 🙂 ✌️🇫🇷

V kempu pak ještě potkávám borce na kole jak šlape z Francie do Holandska. Dáváme pokec a pivko

Den 50 Normandie a Pláž Omaha 🖤 Je zajímavé,že Omaha vyšla zrovna na 50 den cesty a ještě asi 1km od Omahy mě klaplo na ...
22/05/2024

Den 50

Normandie a Pláž Omaha 🖤

Je zajímavé,že Omaha vyšla zrovna na 50 den cesty a ještě asi 1km od Omahy mě klaplo na počítadle 12 000km na cestě! ❤️

Ale co říct k Omaze ? Byl to jeden z nejsilnějších zážitků v mém životě .

Hned ráno jsem se vydal směrem k Omaze, cestou jsem však narazil na Museum s názvem Deads man corner.
Vstupné 9€

Opravdu moc hezké museum. Zase je tu mnoho k vidění a hlavně zde mají uniformy známých jmen 101ST divize !

Odtud jsem se vydal podívat na Baterii Maisii, přiznám se že to nebylo špatné, dá se zde vidět Německá opevnění a děla, ale to je tak všechno a podruhé bych tam nemusel. Vstup stál 8€

Odsud jsem se vydal podívat na La pounte du Hoc, kde byli nasazeni Rangers a přiznám se, že to byl skoro šílený nápad vylézt po takové skále proti bunkrům a kulometům. Ale co si budeme! Když si člověk odmyslí co se zde stalo, tak je to nádherné místo a ten výhled .

Následovala pláž Omaha 🖤 Škoda jen že se zde budovali tribuny na budoucí výročí , ale i tak to byl hodně zvláštní pohled a přitom dnes je to hezká pláž kde si hrají děti.

Co jsem ale nečekal, tak jak mě odrovná Americký hřbitov … to je prostě masakr neskutečných rozměrů. Těžko se to popisuje, ale došel jsem na začátek a poté jsem musel odejít. Hodně emotivní místo.

Kluci ! Děkujeme a nezapomeneme ! 🖤❤️🖤

Ale co se nestalo, tak jsem cestou poznal úžasnou partičku chlapů z Česka ! Prohodilo se pár slov a kluci mě pozvali k sobě na pár piv(9), guláš, řízek a nakonec jsem měl i zelňačku ! ❤️😀💪 Musím říct, tohle byl jeden z nejlepších večerů co jsem zažil, hodně se pilo, bylo točené pivo, boží společnost a kopa zábavy, včetně i zpěvu Francouzské, nebo České hymny a to se k nám přidala část Francouzského osazenstva v kempu . Prostě pecka !

Pánové! Děkuju za super večer ! ✌️☺️ Dáme opáčko !

PS: Bábovka byla super 😁

Den 49 Normandie a pláž Utah 🖤❤️Jako první jsem navštívil jedno velké poutní místo  : Mont-Saint-MichelSice jen z dálky,...
20/05/2024

Den 49

Normandie a pláž Utah 🖤❤️

Jako první jsem navštívil jedno velké poutní místo : Mont-Saint-Michel
Sice jen z dálky, ale s tím jsem počítal.

Poté už mě čekala jen Normandie a plán byl jasný. Podívat se na co nejvíce míst co jen půjde .

Jako první místo bylo Airborn Museum . Nádherné, opravdu velké muzeum věnované výsadkářům. Je to opravdu dobře zpracované a interaktivní. Dostanete tablet a ten Vám pak ukazuje 3D animace různých misí.
Vstup je zde 13€

Odsud jsem se vydal uctít památku 101St výsadkové divizi ( Screaming eagles) následoval památník Airborn 82St divize a na závěr památník Majora Winterse.

Pak už mě čekala samotná pláž Utah a museum věnované vylodění na Utahu.

Museum zde stojí 9€

Musím se přiznat, ale už když jsem šel na samotnou pláž, tak to na mě dolehlo. Takový smutek a úzkost jsem již dlouho nezažil. Tolik kluků co tam zařvalo … druhý den na pláži Omaha to bylo ještě silnější .

Jinak vyloďovací museum je také moc hezké, obecně se dá říct že snad každé museum je tu opravdu dobré a stojí za shlédnutí.

Opravdu silné momenty jsou i při pohledu na malé náhrobky padlích vojáků u různých cest, nebo křižovatek po kterých se dnes tyto cesty jmenují. A že jich tu je opravdu hodně…

Zajel jsem se podívat ještě na památník padlých Francouzských spojeneckých sil, odkud se mimochodem dá dojít k bunkrům a lze zde stále vidět vyloďovací platformy.

Večer jedu do menšího, ale moc hezkého kempu asi 15km od pláže Utah, kemp mě tu stojí 10€ . Dávám si pivko a s těžkou hlavou zkouším usnout . Ale to “peklo přijde teprve zítra “

Den 47-48Upršená Francie a první moje bouračka 🇫🇷😀🙈Francie se mi opravdu líbí, je to tu samá zeleň a to mám rád, jen to ...
17/05/2024

Den 47-48

Upršená Francie a první moje bouračka 🇫🇷😀🙈

Francie se mi opravdu líbí, je to tu samá zeleň a to mám rád, jen to počasí stojí za starou belu… pořád prší a každý den jsem durch. Ale i přesto jsem dokázal najet každý den okolo 370km .

Mimochodem igelitky v botách fungují a já mám šanci aspoň něco najet .

Každopádně z kempu jsem vyrazil na konec města, kde je možné zahlédnout slavnou pevnost Boyard ! ❤️Konečně jsem ho viděl . Odsud popojedu na menší pevnost Vauban ve městě Fouras . Pevnost je pěkná, vstup je zdarma a rozhodně stojí za zastavení .

Odsud se vydávám na ostrov Île de Ré , což se ukázalo jako super nápad, jen tam bylo horší počasí než pevnině, ale i tak jsem si to užil. Na ostrov se dostanete velkým mostem za který se platí 3€, což není nic hrozného a ostrov za to opravdu stojí, což když nad tím přemýšlím ! Byl to můj první a jediný ostrov s motorkou na této cestě 😃✌️ Jedu se podívat na maják na konci ostrova s názvem Phare des Baleines . Místo je to hezké, vstup do majáku stojí 10€, což je dost, ale zase ten parádní výhled za to stál. Je to docela fuška, dostat se až nahoru . A ten vítr tam, to je prostě libovka 😁

Při průjezdu ostrovem, potkávám manželský pár z Holandska, kteří mě ukazují jejich nádherné motorky v dodávce . Nádherný Indian a Harley Davidson, vše předválečná produkce .
Prostě wow .

Pak potkávám dva cestovatele z Belgie ! Jsou to super kluci a jeden dokonce jede na Hondě 125 Varaderu . Fotíme, podepisujeme, kluci natáčí videa na YT a dělají se mnou rozhovor 😀✌️ 🇧🇪❤️

Chčije a chčije… vyrážím na cestu směr Saint Nazaire. Kempuji 30km od města a druhý den vyrážím kouknout na ponorkovou základnu .

Bohužel v docích, kudy musím projet mají zabudované koleje a já do jedné z nich najedu a hned ležím… byl to fofr a rána jako prase. Mohl jsem jet tak 30km/h . Ležím na zemi a hned ke mě běží dva pracovníci z doků, zda jsem cajk. Zvedám motorku, jdu na kraj a vlastně přemýšlím co se stalo. Motorka je v cajku, ani nevíte jak se mi ulevilo. Odnesla to jen páčka,blinkr,stupačka, kufr a trochu jsem ohnul řidítko. Taková blbost a celá cesta mohla skončit, jsem to blbec (běží mi v hlavě ) ale jednou to přijít muselo. Mám najeto možná tak 80tis km na motorce a tohle je první pád . Ale je neuvěřitelné že rámy kufrů to vydrželi, bez jediné známky ohnutí nebo prasknutí 💪 Mě bolí akorát ruka a zničil jsem si nepromok .

Poté se vydám k základně, kde si jdu koupit lístek a jdu se podívat do ponorky !❤️ Vstup stojí 13€ a sakra to za to stojí . Splnil jsem si sen z dětství ✌️ Ponorka je mimochodem Espadon S637

Nakonec dne se jdu podívat do vojenského muzea, věnovanému odboji v Bretani . Muzeum je to hezké, a naleznete zde hodně zajímavých věcí.
U některých má člověk opravdu zvláštní pocit a je mu z toho smutno …

Teď mě bude čekat Normandie, na kterou se opravdu moc těším . Snad jen to počasí by se mohlo ustálit 💪🇫🇷

Den 44-45-46 Tyto dny se toho stalo mnoho . Dalo by se to shrnout jako “ Sbohem Španělsko a vítej Francie ! 🇪🇸❤️🇫🇷Přijel...
15/05/2024

Den 44-45-46

Tyto dny se toho stalo mnoho .

Dalo by se to shrnout jako “ Sbohem Španělsko a vítej Francie ! 🇪🇸❤️🇫🇷

Přijel jsem do kempu ve městě v horách jménem Pedro Bernardo , kemp stál 20€, byl jsem tam prakticky sám. Majitel byl celkem sympatický, akorát sotva dokázal mluvit a chodit jak měl upito 😂 odsud jsem se vydal na přejezd hor Sierra de Gredos do města Ávila. Hory to jsou nádherné a člověk by pořad zastavovat a fotil ❤️ nakonec jsem se dostal do 1575m.n.m v místě Puerto de Serranillosi.

Nádherná příroda hrající barvami, krásný asfalt, co více si přát ☺️

Poté jsem dorazil do města Ávila které je zajímavé opevněním kolem celého města. Nebudu lhát a nic takového jsem ještě neviděl . Opravdu nádherné město a hradby ❤️

Z města Ávila jsem vyrazil na hrad Alcazar de Segovia ve městě Segovia.

Krom hradu je to město absolutně boží, jen je trochu těžší někde najít flek na parkování . Krom hradu jsem se byl podívat i na katedrálu . Opravdu impozantní stavba a ty 4€ za vstup do interiéru opravdu za to stojí .

Odsud jsem se vydal do kempu cca 150km od Francouzských hranic. Bohužel zde začlo kazit počasí a od tě doby mi prší a prší … 😀💪 Ale už jsem psychicky připravený (ne nejsem )

Aktuálně se už nacházím ve Francii ve městě Chevalier .

Cestou jsem ještě poznal dva super Němce na cestě domů ze Španělska ! Kecáme asi 30minut, dávám samolepky, kluci zase svůj podpis,kontakt a válíme dál .

Jinak cestou zastavuji v Hondě, kde se daří pořídit olejové filtry, olej a svíčku a následně v kempu měním olej, sice trochu na punk, ale vem to čert. Hanička to už potřebovala . ❤️

Den 41-42-43 Portugalsko ! 🇵🇹❤️ Sakra jak mě se líbilo v Portugalsku. Příjemní a hodní lidé, strašně moc věcí na koukaní...
12/05/2024

Den 41-42-43

Portugalsko ! 🇵🇹❤️

Sakra jak mě se líbilo v Portugalsku.

Příjemní a hodní lidé, strašně moc věcí na koukaní. Rozhodně se tam pojedu zase podívat ☺️✌️

Každopádně, první cíl byla pevnost Sagres, je to zajímavá pevnost na velkém útesu. Vstupné stojí 3€, takže úplně v pohodě, když vezmu jaké nádherné výhledy dostanete.

Z pevnosti Sagres, jsem vyrazil směr kemp, cestou jsem si užíval nádhernou a strašně zajímavou krajinu, plnou kopečků a kopců . Na jeden jsem si vyjel, ale víte co se říká ? Když se jede těžce nahoru, dolu to bude ještě horší 😀🙈 No, málem jsem si rozbil hubu…

Ale ten výhled za to stál.

Našel jsem krásný kemp za 12,50€ na noc, což bylo opravdu milé překvapení a byl opravdu super ☺️

Druhý den jsem měl jasný cíl a i když jsem původně koukal jen na dva obrázky a říkal si “ snad to nebude průser” tak opak byl pravdou .

Pevnost Graca u města Elvas, což mimochodem taky jedna velká pevnost a hned vedle města je ještě jedna pevnost, tak je naprosto boží ! 🥹❤️

Není to pevnost, ale monstrum na kopci . Vstupné 5€ je zadarmo na takovou pevnost.

Mimochodem na recepci se mě pán ptá odkud vlastně jsem. Říkám “ Czech Republic sir” a on se tak podívá a zeptá se mě : co je vlastně správně. Zda Czechia, nebo Czech Republic 😄 No není to super ?

Každopádně k pevnosti, je fakt nádherná, velká a spletitá. Všude se dá dostat a prakticky jsem se během 10minut ztratil . Výhled z pevnosti ? Prostě lepší se v okolí nenajde ❤️

Ještě jsem si našel cca 2,5km od pevnosti vojenské muzeum, kde jsem měl doslova orgmasmus radosti z těch nádherných exponánátů které člověk jen tak nevidí .

Bylo to naprosto boží a vstupné 3€ to jen potvrdilo.

Vyrážím do kempu cca 20km od města Elvas a je to nádherné místo v přírodě, není narvaný jako většina a na lepší místo musíte mít rezervaci. Majitelé jsou strašně hodní ☺️

Potkávám zde manželský pár Frank a Cathy původem z USA, který teď bydlí v Portugalsku a cestují na svém dvojkole ✌️☺️

Přisedá si k nám i cestovatelka, taktéž na kole a původem z Belgie, jménem Bess .

Pak se k nám přidává ještě manželský pár z Holandska .

Povídáme, jíme a pijeme pivo .

Tohle jsou ty okamžiky co si budu pamatovat celý svůj život ❤️

Mimochodem, dostávám velkou pochvalu za svou angličtinu a je pravdou, že takhle jsem nikdy nemluvil, ale dost jsem se rozmluvil na téhle cestě a mám ze sebe dobrý pocit ☺️

Ráno se rozloučíme a já budu jen doufat že se ještě někdy potkáme . Jsem pozván k nim do Portugalska ❤️🇵🇹

A když toto píšu, tak už jsem kousek od města Ávila ve Španělsku ✌️

Posíláme s Haničkou pozdrav z Portugalska ❤️🇵🇹 Je to nádherná země .Teď už jen cesta na sever.Trochu statistiky:Najeto 9...
10/05/2024

Nejdražší tankování: Řecko 53kč

Nejlevnější kemp: Albánie 7€
Nejdražší kemp: Španělsko 27€

Den 39-40 Na tyhle dva dny nezapomenu .Sierra Nevada a Gibraltar ❤️🇪🇸🇬🇧 Obě místa jsem měl ve svém mozkovém deníčku už h...
09/05/2024

Den 39-40

Na tyhle dva dny nezapomenu .

Sierra Nevada a Gibraltar ❤️🇪🇸🇬🇧

Obě místa jsem měl ve svém mozkovém deníčku už hodně dlouho a chtěl jsem je vidět na 200% .

Každopádně, ráno vyrážím z malého kempu 26km pod vrcholem. Cesty, spíše cestičky jsou opravdu strmé (18%) a já stále řadím 1-2-1-2 . Pak se už dostávám na tu krásnou “dálnici “ v horách a dostávám se až na maxilní vrchol. 2500m.n.m. Kde je i parkoviště a od tama jdu zkusit vyjít aspoň k monumentu Virges de las Nieves 2600m.n.m

Parádní počasí, boží výhledy a byl jsem tam prakticky sám ❤️ Co více si tak přát ✌️

Z hory se vydávám na dost slušný polet (340km). Ubytovávám se v kempu 30km od Gibraltaru. Je absolutně narvaný, drahý jak pes (27€), nedá se tam postavit absolutně stan, takže musím hodně přemýšlet a improvizovat, ale nakonec se to podaří . Večer neskutečně fouká, ale stan to vydrží .
Mimochodem sociálky sice asi zrekonstruované(někdy), ale absolutně bez údržby… na stěnách plíseň, odpadávající barva a tak . A ještě mám místo na konci kempu, takže musím přes celý kemp na záchod. Fakt super 😀🙈 Já vím že teď si říkáte, co jsem to za breknu.. Myslím že snesu hodně, ale štve mě že člověk zaplatí stejně jako za hotel v Rumunsku a pak to takhle vypadá .

Na druhý den se vydávám na Gibraltar. Je pro mě milé překvapení že na hranicích to trvá možná 4 minuty a jsem tam ! Jedu se podívat na druhý konec města k majáku. Nádherné místo, zase krásné výhledy ať už na moře, skálu, kanóny nebo Afriku (třeba to jednou vyjde) 🙏

Potkávám tu dva Německé motorkáře ❤️🇩🇪 na své 10000km dlouhé cestě .

Mimochodem první slovo od nich je “Dobrý den” 😁✌️

Kecáme, fotíme, dávám samolepky a kluci se podepisují na motorku .

Následně se rozloučíme a já frčím směr Portugalsko.

Cestou dám tradiční MCDonald, protože co kdyby to chutnalo jinak (jinak vše na fotce stálo 200kč)

Fakt boží dva dny ❤️

A pokud bych Vás mohl o něco požádat, tak prosím o sdílení tohoto příspěvku 🙏☺️

Den 37-38 Tyto dva dny byli dost plné zážitků a věcí že si to zaslouží samotný report. Potom co jsem se rozloučil s Honz...
07/05/2024

Den 37-38

Tyto dva dny byli dost plné zážitků a věcí že si to zaslouží samotný report.

Potom co jsem se rozloučil s Honzou, Péťou a Štěpou jsem vyrazil směr Gibraltar .

První bod na mapě si dávám hrad Sant Barbara ve městě Alicante.

Ještě než dorazím na hrad, tak potkávám 68 letého Francouzského cestovatele na BMW jménem Luc .

Zve mě na pivko a dáváme menší pokec. Bylo to super ! ❤️🇫🇷

Poté jsem konečně dorazil do Alicante a na hrad. Hrad je to zajímavý, ale hlavně ten nádherný výhled na město.

Vstupné je zdarma, což potěší .

Z hradu jsem se již vydal směr camp. Přiznám se ze ve Španělsku najít rozumný kemp je trochu výzva . Buď jsou plné a bez rezervace nemáte moc šance, nebo to není přesně co hledám .

Nakonec se mi podaří najít zajímavý kemp za 17€ Camping Playa Mazzarón kde potkávám Německou cestovatelku na kole, která šlape z Malagy do Německa .

Odsud se vydávám na cestu směr Sierra Nevada .

Hned dopoledne potkávám motopolicisty na svých BMW, chvilku jsem lehce nesvůj, ale nakonec se ukázalo že to jsou super borci a hlavně motorkáři . Dávám samolepky, oni mi dávají pásek Španělské policie, děláme fotky a dokonce si sedám na jejich motorku ❤️🇪🇸 Tohle se nepodaří každý den.

Další cíl je poušť u města Tabernas, kde se natáčelo mnoho filmů, třeba jako Hra o trůny, nebo Assassins creed. Je tu několik rekvizitních mestěsteček, ale všechny jsou placené a né málo. Nějakých 600kč, což mě přijde jako dost . Tedy si vydávám na zdejší “hrad”. A frčím směr Sierra nevada kde kempuji cca 35km od vrcholu který bych rád zítra zdolal .

Příroda je tu úžasná a každých 100km je úplně jiná. ☺️✌️

Den 33-36 Prostě relax ! Hned na začátek řeknu že se vlastně nic extra nestalo a zároveň se stalo sakra moc ! ❤️ Byli to...
06/05/2024

Den 33-36

Prostě relax !

Byli to boží čtyři dny, plné povídání, jídla , odpočinku, znovu jídla, ohně a alkoholu .

Honza našel luxusní místo u pláže, kde jsem mohl v klidu rozdělat stan a mohli jsme tam poklidně wild campovat.

Srandovní je, že na tom místě už kempoval jeden obytňák a ještě k tomu Čech 😁✌️ Olda, osmdesátiletý důchodce, který má jen svou dodávku a posledních 20 let žije v autě a zimu tráví ve Španělsku . Je to prostě řízek.

Přemýšlím co bych napsal, protože asi nemusím psát že jsme vypili hodně alkoholu a dobře se bavili. Přeci to řeknou fotky .

Ale nejlepší highlight z těchto dnů, byl dárek od místních rybářů, kteří nám v noci přinesli čerstvě vylovené ryby . Sakra to byl zážitek na který nezapomenu ☺️ 🇪🇸 ❤️

Samozřejmě nebylo by to tak super, kdybych tam neměl tak úžasnou společnost ! Honza, Péťa, Šťépa a Kušu ❤️😇 Těším se až se zas uvidíme a někam vyrazíme !

S touto super rodinkou jsem se potkal v roce 2023 na akci Overland na Slovensku a teď po roce ve Španělsku. Vtipné je, že bydlíme od sebe 15km 😆

Den 30-31-32 Tento report bude takový strohý, ale i tak zkusím napsat aspoň svoje pocity ! ☺️✌️Každopádně, dva dny jsem ...
02/05/2024

Den 30-31-32

Každopádně, dva dny jsem byl zaseknutý v kempu, protože 24 hodin v kuse pršelo a někdy i lilo. Přiznám se že to bylo pro opravdu náročný … Dlouho jsem neměl takovou depku z počasí, protože 10 dnů jsem prakticky neviděl slunce, 10 dnů jsem byl mokrej a poslední den v kempu, když v noci přišla bouře, tak jsem byl durch celej, včetně stanu, spacáku a vlastně všeho .

Ráno už opravdu otrávený, balím stan a jsem odhodlaný přejet do Španělska ..

A ono ve Španělsku je to ještě větší peklo než ve Francii . Ochlazuje se na 8 stupňů, jedu a jedu co to jde. Už si neberu rukavice, protože jsou durch. Telefon se mi mlží v tankvaku. Helmou mi tečou proudy vody a ještě mlha, mlha taková že není vidět 10m před motorku … musím ujet minimálně 180km, ale žádné zlepšení .

Přichází fáze mého vyhoření nad touto situací . Potřebuji na záchod, zastavuji u krajnice. Je mi naprosto jedno že prší, už se nemá smysl ani schovávat. Ruce necítím, což je sranda, protože nejsem schopný si rozepnout ani kombinézu, natož pak kalhoty . Ohřívám si ruce o motor, kdy sahám přímo na běžící motor a je mi to jedno, protože je necítím … nakonec se to podaří, dokážu si odskočil a já ujedu dalších 40km. Mlha mizí a najednou přestává pršet . Neumím ani popsat tu radost když po 4 dnech absolutního deště je klid.

Svítá na lepší časy . Hurá !

Sedám na motorku a jedu ještě dalších 140km do kempu, někde v polovině cesty mezi Barcelonou a Valencií .

Kemp tu stojí 23€

Nadšeně si užívám slunce a v kempu hned suším vše co jde .

Potkávám zde Německou partu tří golfů, kteří jedou charitativní závod do Senegalu 🇩🇪❤️ . Akorát na jednom autě mají problém s tesněním pod hlavou . Jde se měnit ! Beru nářadí, pivo a jdeme na to . Nakonec se to podaří a pod 4,5 hodině práce je golf zase v pořádku a vrčí . Jdeme se najíst a do 2 ráno chlastáme . Wow, byl to náročný den.

Následující den se rozloučíme, oni pokračují do Afriky a já pokračuji za kamarády ☺️❤️

Je to super potkat po tolika kilometrech někoho koho znáte a pokecat zase Česky 😁

Jinak taková vtipná věc : Honzu a Péťu jsem poprvé potkal na akci Overland na Slovensku a podruhé teď ve Španělsku a přitom pocházíme z měst 15km od sebe 😀✌️

Teď si tu užijeme nějaký čas na pláži, protože já potřebuji už trochu odpočinout a nabrat teplo .

Den 27-29 Vive la France ! 🇫🇷❤️ Ó Francie, ta je prostě nádherná . Od začátku si užívám horské silničky a všude plno zel...
28/04/2024

Den 27-29

Vive la France ! 🇫🇷❤️

Ó Francie, ta je prostě nádherná . Od začátku si užívám horské silničky a všude plno zeleně a samé kopečky a vinné révy ☺️ Jen to počasí nestojí za moc…

Ale pro začátek, opouštím Itálii, kde jsem přespal v hezkém, avšak dost přeplněném kempu. Ale ! Cena 10,50€ za noc je velice příjemná . Jediné co nechápu, že plac pro stan je udělaný ze štěrku, cca 20cm… takže postavit tam stan je prakticky nemožné 🙈

Každopádně,ten den jsem najel 280km za nějakých skoro 11hodin… prostě peklo . Totálně zmordovaný jsem dorazil do kempu. I Hanička toho měla plné zuby a lehla si taky 😁🙈

Mimochodem,po cestě potkávám dva nadšené Italy, kteří si se mnou povídají a následně děláme fotku ☺️😁Italové jsou hodně přátelský národ.

Malém bych zapomněl na nové přátele z Belgie Theo a Alicia, Theo je borec co šlape na svém kole ze Sardinie do Berlína. Jsem pozván k nim do Belgie, tak se mám na co těšit ❤️a rozhodně se tam podívám.

Druhý den se vydávám na cestu dlouhou 60km, což by mělo normálně znamenat cca hodinu jízdy že ? Avšak ! Při Italském provozu to znamená dvě hodiny a čtyřicet minut 😄 peklo !

Přijíždím do vesničky v horách jménem Svatá Ágnes. Mimochodem koukněte na ceduly vesnice, budete překvapený jako já . Ale cílem této cesty byla pevnost Mažinetovy linie. Samozřejmě během chvilky začíná pršet a tak vyčkám hodinu na prohlídku. Stojí 7€ a máme tu super průvodce. Vojáka který za to zodpovídá, škoda že neumí anglicky, ale i ta Francouština má své kouzlo . Prohlídka nakonec trvá dvě hodiny . Hodně zajímavá pevnost postavená proti Italům.

Potom se vydávám za stálého deště směr Monako.

Safra to zas byl blbej nápad 😀🙈
Tři hodiny v koloně, to byl můj trip Monakem. Nakonec si udělám fotku ze slavné startovací části trati a jedu rychle pryč . Město je to zajímavé, ale asi nic co bych vyhledával 😃✌️

Večer se uchyluji do kempu mimo město a je super klidný. Stojí nějakých 18€ . Dělám si luxusní večeři (chřest) prostě nešlo odolat, když stál 1€ .

Další den je přejezdový, aspoň tak já tomu říkám . Znamená to větší porci km , bez většího zastavování . Nakonec najedu 460km a prakticky celé za deště . Ten se mě nepouští a nadcházející dny to nevypadá lépe .

Spím v kempu u jezera za 19€, kupuji si lokální víno za 12€ a je opravdu dobré.

Celou noc prší a ráno taktéž. Přemýšlím co dál. Předpověď není dobrá a návštěvu Andorry musím vzdát…. Tak snad příště .

Aktuálně jsem ujel 180km v dešti a totálně durch jsem dorazil do kempu cca 30km od Španělských hranic .

Den 21-26  Zatím bych to nazval, tak trochu jako průser v Itálii 🇮🇹😁🙈Přiznám se že jsem v Itálii poprvé a tak jsem neměl...
24/04/2024

Den 21-26

Zatím bych to nazval, tak trochu jako průser v Itálii 🇮🇹😁🙈

Přiznám se že jsem v Itálii poprvé a tak jsem neměl žádná očekávání, ale jsem možná i maličko zklamán. A teď nemluvím o počasí 😅

Každopádně pěkně od začátku.

Začíná to příjezdem do Lido je solo.
Kde se potkávám s rodiči,kteří mě přijeli navštívit a trávíme tak víkend . Jo! Přivezli mě zásoby a kompresor ! Který jsem já vůl nechal doma 😀🙈

Jedeme omrknout nějaké památky, ale je to. “ bída”. Myšleno tím že je všechno zavřené, ikdyž píšou otevřeno. Pláže jsou rozkopané od techniky … takže trochu šachmat 😅 ale i tak jsme si to užili .

Itálie je plná kruháčů a radarů 😀 sakra, jak je možný aby na trase 246km bylo 25 radarů ?!?

Cesty mimo dálnici trvají věčnost a už nikdy si nebudu stěžovat na rychlost dopravy na Balkáně. A paradoxem je to že ani nesmím na dálnici, protože mám malou motorku . Další šach mat.

Já se poté vydávám směr Muzeum Ferrari v Modeně .

Je to nádherné místo, vstupné je trochu vyšší (27€), ale což . Jen s čím jsem nepočítal, že je tam ještě jedno muzeum cca 20km daleko . Tak zas příště . Ale co si budeme ! Stojí to za ty peníze ❤️ Povinnost každého fanouška aut .

Jenže když vylézám z muzea, tak začíná dost pršet a já nachazím hodně dobře hodnocený kemp v horách, cca 70km od Modeny. Přijíždím úplně durch.

Jsou tu moc hodní majitelé ( původně Holanďané . I když majitelka je na půl Holanďanka a Sardyňanka . Mají tu nuda kemp v horách , hrozně pěkné místo na samotě, kde lišky dávají dobrou noc ❤️.

Zajímavostí kempu je jeho samotná historie . Kdy původně zde na kopci byla vesnice. Akorát jednou přišli Němci a celou vesnici vypálili a všechny postříleli . No a dnes je tam nádherný kemp a na kopci jsou zase lidé 🙂 Camping Naturista Ca' le Scope

Noc mě zde vychází na 22€

Co čert nechtěl, tak se zde hodně ochladilo, přes den max 6 stupňů a v noci to padá na 0. Dva dny dešťů a třetí den sníh… jsem tu trochu uvázl. Majitelé mě nechávají celé dny sedět v prostorech budovy, abych se aspoň měl kde ohřát a večer dostávám tříchodové menu zdarma . Jsou prostě úžasný ! Hodně si povídáme o všem možném 🙂 ☺️

Mimochodem zde v kempu potkávám super rodinku z Rakouska se svou L300 4x4 ! Krásný auto stejně . ❤️

Když už to konečně lze, tak sedám na motorku a jedu ! Jedu směr Livorno za “ teplem “ . Všude kolem silnice je sníh , stráně jsou bílé . Safra mrznou prsty 😁

Ale každý km kterým se přibližuji k moři se to lepší a teplota se dostává na 14 stupňů .

Jedu do kempu, postavit stan a hurá na památky !

Šikmá věž v Pise, každý ji zná, ale i tak musím říct že je nádherná ! A je to zdarma . Tedy jen pokud nechcete vylézt nahoru, tam už se platí a snad nějakých 20€ a počkáte si tak hodinu.

Jdu se tedy za 5€ podívat na hradby a udělat nějaké foto.

No a protože jsem značně hladný tak jako správný gurmán si jdu koupit jídlo do místního MC- Donalda ❤️🇮🇹 protože pořád je to levné jídlo a co kdyby to bylo jiné než u nás ✌️😁

Jinak jsem v kempu cca 15minut od samotné věže, takže mega super !

Camping Village Torre Pendente

Noc mě tu stojí nějakých 23€

No a zítra vyrážím pomalu směr Španělsko !

Teď trochu k tomu mému zklamání ..

Je tu dost draho.. většina památek nebo míst je placená a většina je zavřená a nebo otevřená jen o víkendu. Docela se tu bojím nechat stát motorku jen tak s věcmi, poté co poslouchám různé příběhy lidí, které okradli během 10minut na benzínové stanici nebo ve městě . Mám tu takový zvláštní pocit. Těžko se to popisuje 🙂

22/04/2024
Den 19 -20 Uuu jsem v Chorvatsku ! Myslím že Vám ukážu trochu netradiční fotky z Chorvatska 🙂 Bohužel počasí mi moc nepř...
18/04/2024

Den 19 -20

Bohužel počasí mi moc nepřeje už od Černé hory. Ono ale došlo k ochlazení snad po většině Evropy ..

Co si budeme, je to pro mě trochu šok . Ze dnů v Albánii, kdy jsem měl 29 stupňů ve stínu a umíral vedrem, jsem najednou padl do teplot kolem 10 stupňů a přes noc to padá k nule .

První noc po příjezdu přespávám v příjemném, avšak už dražším kempu na Makarské . Camp Riviéra za 16,60€

Přemýšlím proč v hodně kempech prodávají místa pro stan, ale vlastně postavit zde stan je skoro nemožné, dokonce tu první ohýbám kotvící kolík a následně lámu 😂🙈

Z tohoto Kempu vyrážím aspoň do poloviny Chorvatska, ideálně se dostat co nejblíže k Rijece .

Vyrážím objevovat “středozem” Chorvatska 😎 Hned jako první bod mám město Knin a i jeho chloubu Královský hrad Knin .

A co si budeme ! Hrad je to opravdu nádherný a za 6€ je to opravdu zdarma podívaná . Nemluvím ani o tom jak je rozlehlý, plný různých míst kam se dá dostat . Je to několik kaskád opevnění a musím říct že by se opravdu těžko dobíjel . Je zde i menší muzeum kde jsou VR brýle a můžete se podívat na Knin z výšek . Jako wow ! ❤️ Tenhle hrad je opravdu chlouba Chorvatska !

Následně jsem se vydal dál. Líbí se mi jak je všechno krásně zelené a všude jsou nádherné hory, které jsou pod sněhem .

Cestou narážím na odstavené bojové vozidlo, nějaký pro mě neznámý transport. Je to památník na bitvu o město Ribnik . Člověka z toho doslova mrazí .

Projíždím horami a kolem silnice je všude sníh brrrr, doslova klepám kosu a tak spěchám do kempu kde beru hned horkou sprchu . Noc byla docela drsná. Několik bouří a hlavně vychr který jsem chvíli myslel že odnese stan i se mnou .

Další den vyrážím směr Rijeka a servis Honda .

Teď něco k servisu . Motorka je v záruce a proto se snažím aspoň ještě teď zajet do ofiko servisu Honda . První měl být v Aténách při nějakých 5tis km, ale domluva s Řeky je šílená a prakticky mě mají na háku. Druhá šance byla Černá hora, kde mě pomáhal kamarád Míra . Avšak tam by měli čas i olej, ale nemají filtr a objednání trvá měsíc …takže zase nic . Mezitím jsem poslal několik E-mailů do Slovinska a Chorvatska . Nakonec ze Slovinska přichází odpověď že mají plno a první termín je v červnu . Dlouho bylo ticho a já už začal vymýšlet plán na samovýměnu . Nakonec se ozval jeden servis v Rijece, avšak tím komunikace skončila . Psal jsem, volal a bez odpovědi . Takže jsem se rozhodl na tvrdo dorazit do Rijeky . První mě přebral pán ze servisu s takovou zvláštní otázkou “ co vlastně chci” ? Tak jsem mu ukázal e-mail od kolegy a on jen řekl, že to je mu podobné a že má dovolenou . Chvilku to vypadalo že mám smůlu, ale !? Podařilo so a za 3 hodiny byl olej vyměněný ! Hurá ! ❤️

Teď ještě jen taková věc . Docela mě zarazila cenovka. Protože byla o více jak 1200kč levnější než výměna oleje v Honda ČR, zajímavé . 90€

Po servisu vyrážím do Slovinska, kde dnes přespím a zítra hurá do Itálie ! 🇮🇹

Jinak moc hezký kemp ! Tohle jsou snad nejhezčí socky co jsem zatím viděl 🙂 Cena tomu odpovídá 17,70 €
Camping plana & bar 66

Be the first to know and let us send you an email when Na dváce kolem Evropy posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.