Hamuban Sült Pogácsák

• Hamuban Sült Pogácsák

Hamuban Sült Pogácsák Alias Szabadság Vándorai Ezen a lapon, hamarosan, a csapatunk útivideóit, képeit, esetlegesen leírásait fogod megtalálni.

Láthatsz egy vidám, energkius, életteli közösséget, aki hamarosan belefog egy Magyarországról szóló, izgalmas film elkészítésébe. Így körülbelül, a projekt eleje óta követni tudsz majd minket.

24/12/2015

Boldog Karácsonyt az egész csapatnak! :)

Erre emlékeztek?
08/08/2015

18/12/2014

A csapat nem csak túrák alkalmával, de néha csak úgy találkozás jelleggel is összegyűlt. Pl szülinapok ünneplése, vagy éppen karácsonyi vásár, forralt borozás, színházazás. Nagyszerű év volt ez a 2014-es kár, hogy nem volt sose teljes létszám idén. Ezzel a videóval köszönök ettől az évtől:

Hamuban sült pogácsák 2014-es éve

18/12/2014

A Rám-szakadékban is túráztunk egyet szeptemberben. Délelőtt érkeztünk meg Dömösre és mivel minden parkolóhely fizetős volt, úgy döntöttem, keresek egy félreeső utcát, az se nagyon volt. Ahol találtam ott is kövek voltak kirakva, hogy ne lehessen parkolni. Valahogy mégis mindenki megoldotta.

Rengetegen túráztak aznap is. Jó idő volt. Rám szakadéknál az a jó, hogy minden gyógyít, elmentünk egy gyógyító forráshoz, ittunk belőle. Állítólag tüdő és légúti megbetegedésekre jó.

A szakadék teljesen jól járható volt, gyerekekkel, kutyákkal is feltudtak menni. Bár a kutyát nem értettem igazán, hogy lehetett létrán felvinni, de megoldották. A pilisi parkerdőn keresztül, eljutottunk egy olyan helyre. Ahol emlék kő oszlopok álltak, de rengeteg. Mi is építettünk egyet, meg majdnem lebontottunk néhányat, amilyen ügyetlenek voltunk.

Végül elértünk egy energiát adó sziklához. Néhányaknak megfájdult a feje, én szimplán jól éreztem magam. Egyszer csak dobolást hallottunk az erdő mélyéről. Majd megjelent egy indián kinézetű nő, meg egy másik aki gyógyító dobolást és ősök megidézést hajtották végre a dobolással, na az is egy érdekes élmény volt. Visszafelé beugrottunk a Pap-szigetre ebédelni. Az ottani ebédlő olyan volt, mintha a 80-as évekből vagy a Zimmer Feriből húzták volna elő. A 4 személyes tál, egész elfogadható árban volt, minden más drága volt. Így végződött a Rám szakadék beli túránk

18/12/2014

Ahogy ígértem a mecseki túráról is ejtek pár szót. Ez két napos túra volt, de mégis sűrű. Mackólakra igyekeztünk. Püspökszentlászlóra. Bár a GPS-ből kivettem a földutakat, mégis igen érdekes úton vitt, töredezett aszfalt, murvás erdei út, már amikor az ember azt gondolná, hogy nem történhet rosszabb, na akkor hirtelen ott egy tábla - innen csak saját felelősségre szabad továbbmenni, mert rossz az út. Jesszus, akkor eddig ez mi volt, ha nem rossz út?

Nagy levegő, tovább autózás. Tényleg rossz út volt, majd egy behajtani tilos tábla, itt már azért kételkedik az ember, továbbmentem és jó helyre értem. Nagyon jó kis szállás volt.

Bevártunk mindenkit, addig nem csináltunk szinte semmit, csak kártyáztunk meg ittunk. :) Majd délután útra keltünk. Megnéztük a környéket meg a Cigány-hegyi kilátót, de siettünk is vissza, hiszen Hosszúheténybe mentünk borkóstolóra. Miután a szállásadó csavarhúzóval beindította a kisbuszt, és levitt minket a borkóstolás helyére, nagyon finom borokat kaptunk és a történetét is hozzá. Viszont ami elég blődség, emeletre tenni a borkóstolót. 7. bor után kb letántorogtunk a pincébe, hisz ott is finom borok voltak, majd vissza az emeletre.

Szerencsére a sötét erdőn hazavezető út valamennyire kijózanított.
Másnap elsétáltunk a Zengőre. Elképesztő meredek, viszont egy pontról nagyon szép a kilátás. De inkább az odavezető út klassz.

Hazafelé, beugrottunk egy Hosszúhetényi vendéglőbe, ami elég lepukkantnak látszott kívülről, de éhesek voltunk. Bementünk, tiszta volt minden, de életem egyik legfinomabb ételét ott ettem. Szóval nem mindig a külső a lényeg. :) Ami hihetetlen volt még a hétvégében, hogy bennünket nem ért eső, a 20 km-es körzetünkben, mindenhol szakadt. Szerencsénk volt.

Mivel egyre több az oldalkedvelő és utóbbi időben kicsit passzív volt az oldal, most jön egy kis évösszegzés. 2014-ben i...
18/12/2014

2014-ben is sok helyen jártunk, sajnos, sose teljes létszámmal, ez van, ha egyénileg is sokat utazik a csoport. Most pár részben összefoglalom mi is történt

Az első nagyobb közös túránk egy biciklitúra volt, a Balaton körül.

1. nap: Mindenki megvan, késve indultunk de még időben voltunk. Csomagtartó szerelés, pumpálás, és defekt javítás miatt az első 10 km 2 óra volt. Viszont láttuk a nagyon szép Kisfaludy sétányt - ahonnan belátni a fél Balatont és fagyiztunk egy jót Zamárdiban.
Amikor nagyon fáradtak voltunk, ruhástól mentünk be a vízbe.

Időben érkeztünk az első szállásra, ahol fagyasztott cseresznyével és hideg vízzel vártak minket. Valamint a szállásadó még a helyi étterem-büfével is megbeszélte, hogy ne zárjanak be, hiszen mindjárt megyünk - este 10kor. Lucullusi lakoma volt, amit ott betoltunk. Ezer-ezerkétszáz forintért, ettünk pizzákat innivalóval, vagy éppen Gyros tálat. Mindenki dugig volt.

2. nap: A hőség továbbra is óriási volt, Keszthelyen megálltunk egy szabadstrandon, miután kikerültük a maratoni futóversenyt. Volt időnk, laza 40 km-es nap volt. Badacsonyba érkezvén a szálláson hideg fröccsel fogadtak minket, valamint egy kellemes hűvös medencével.

3. nap: Bár tudtuk, hogy a táblák elcsalnak a hegyekre, megpróbáltuk őket kikerülni, lementünk a 71-esre, később megint felfelé mutattak a táblák, fel le mászkáltunk. Tihanyban megpihentünk a szabad strandon, ahol a víz már nagyon hideg volt, viszont a nap tűzött a bőrünkre, ami előző nap égett le. Volt már, hogy csak pulóverben bírtam. Majd továbbtekertünk, a híres füredi hatlépcsős felé, mint utolsó nagy állomás - igaz legenda, miszerint, ott egy velős pirítós egy fél disznó halál. Ellenben nagyon finom. Végül az utolsó etap 92 km-esre sikeredett, de mindenki egyben ott volt a végcélon, 7-ből 6-an teljesítettük biciklivel a távot. A 7. tag a fájó lába miatt, járművet váltott. Nagyszerű túra volt.

Folyt köv. a mecseki túrával.

Be the first to know and let us send you an email when Hamuban Sült Pogácsák posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.