Gurulj velem - Akadálymentes utazások

• Gurulj velem - Akadálymentes utazások

Gurulj velem - Akadálymentes utazások Fedezze fel a világot kerekesszékkel is! Ne hagyja, hogy a fizikai korlátok megakadályozzák!

Lisszabon - Európa kapuja 🇵🇹Ez az a város ami a legtöbb kihívást állította elénk kerekesszékesként de minden nehézség el...
26/03/2024

Lisszabon - Európa kapuja 🇵🇹

Ez az a város ami a legtöbb kihívást állította elénk kerekesszékesként de minden nehézség ellenére ez volt eddig a legnagyobb pozitív csalódás számomra.
Az én álmom volt ide eljutni mert nagyon vonzott a hely és a kultúra, bár ennyire jóra álmaimban se számítottam volna.

A közlekedést tekintve nagyon nem akadálymentes mivel a metro nem akadálymentes ahogy Lisszabon egyik leghíresebb látványossága a 28-as villamos sem. Ezért találtuk ki azt hogy mindehova Bolt taxival fogunk menni, ami hihetetlenül olcsó ott valamint nem kell se taxi jelzés, se külön engedély erre. Civil autókkal mehettünk bármerre, bármikor és megjegyzésben mindenkinek szóltunk előre a kerekesszék miatt higy ne legyen gond és a csomagtartó mérete is elég legyen.
Csak viszonyításképpen egy több mint 35-40 kilómetéres utat 30 Euróért vállaltak be. Ez nagyon olcsó főleg úgy hogy ezt még szétdobtuk ahányan voltunk.

Maga a város mivel dombokra épült ezért nagyon a szintkülönbség mindenhol és nagyon meredek minden utca ezért tele vannak lépcsős utcákkal is. Az a tanácsom hogy ahová tudunk, menjünk taxival.

Gasztronómiá számomra a legkedvezőbb, ettünk polipot, rákot és az általuk legtöbbet fogyasztott tőkehalat. Mi imádtunk minden étkezést. főleg a Time Out Market Lisboa-t ami egy óriási vásárcsarnok étkezdékkel. Itt órákat el lehet tölteni bolyongva ennivaló és finomabbnál finomabb borok után.

A legtöbb nevezetesség ingyenes mint pl a lisszaboni vár ahonnan rá lehet látni az egész városra mert a legmagasabb pontra lett építve. Ide nem lehet online jegyet foglalni nekünk, de felérve a várhoz egy nagyon kedves biztonsági őr vitt be minket soron kívül.
Belém tornya is ingyenes. Egyedül az Áldó Krisztus szobornál a kilátóért kell belépőt fizetni de ide sajnos mi nem tudunk felmenni.

Mások mint a spanyolok amit ki is kérik maguknak. Melankólisabbak, kicsit szomorkásabb, lassabb zenével és életérzéssel.

Vannak azonban negatív tapasztalataink is. Nagyon nagy a munkanélkülési ráta ott ezért sok hajléktalanal találkoztunk, valamint sokuk mellett volt kutya akár több is. Bele is futottunk egy állatjogokért való tüntetésbe.

Ezt leszámítva viszont ki tudom jelent hogy annyira belopta a szívembe magát Portugália hogy bármikor és akárhányszor visszamennék!

Sziasztok! Ez poszt leginkább azoknak fog szólni akik nem repültek eddig mert féltek attól hogy hogyan oldják meg kereke...
22/03/2024

Sziasztok!

Ez poszt leginkább azoknak fog szólni akik nem repültek eddig mert féltek attól hogy hogyan oldják meg kerekesszékesként, azoknak akik épp utazás tervezésben vannak így nyár előtt és persze mindenkinek akit érdekel a téma.

Hogyan tudod leginkább megkönnyebbíteni, kényelmessé tenni a repülésed? Hogyan tudsz személyi aszisztenciát igényelni pár kattintással? Ezekre fogok most válaszolni!

Először is, ha még csak tervezési fázisban tartunk akkor érdemes az úti célok reptereire is rákeresni milyen felszereltséggel vannak ellátva. A budapesti Liszt Ferenc repülőtérről csak jó tapasztalataink vannak, igazán segítőkész emberekkel tele.

Ha már megvan a hely ahová utazunk és repjegy is akkor utána van lehetőségünk ennél az opciónál segítséget igényelni magunknak. (Lásd 1. kép)

Minden embernek más és más nehézségei lehetnek így itt specifikus kérdéseket tesznek fel hogy nekünk mire lenne szükségünk a reptéren. (Lásd 2. kép)

A repteren meg fogják kérdezni hogy honnan lenne szükségünk a segítségre. Két lehetőségünk van: a security előtt vagy a security után csak a boardingtól. Nagyon sok mindenben más a két lehetőség.

A security előtt már kérjük akkor az aszisztencia végigkísér minket minden állomáson, ideértve a biztonsági ellenőrzést ahol kiszednek minket a sorból és nagyon alaposan átvizsgálnak minket és a széket is. Eddig mindig levették a cipőt is rólam hiába nem tudom mozgatni se, azért mert meg kell bizonyosodni arról hogy nem e csempészek vagy robbanószer nincs e benne. Eleinte macerás lehet az első 1-2 repülésnél aztán már rutinosak lesztek! ;)

Ha csak a boardingtól azaz a beszállástól, akkor értünk fog jönni egy hölgy vagy úr a kapuhoz és segít minket feltenni a gépre.

Maga a felszállás nagyon egyszerű módon történik. Egy állítható magasságú kocsival egyszintbe emelnek a repülő beszállóajtajával és begurítanak, DE nem a saját székünkkel hanem egy speciális vékonyabb vázú székkel ami befér a két sor közé.

Minden esetben az ablak mellé ültetnek minket akkor is ha nem oda szól a jegyünk ez biztonsági előírás.

Ha bármi kérdés van erről még akkor nyugodtan írjatok!

Sziasztok!Következő város amiről írnék az nem más mint, Prága. Ez a város is a történelméről híres valamint a régies épí...
13/03/2024

Sziasztok!

Következő város amiről írnék az nem más mint, Prága.

Ez a város is a történelméről híres valamint a régies építészetéről csakúgy mint például Budapest.
A városról elöljáróban annyit hogy lehet érezni hogy itt még keleten vagyunk, mivel közelben sincs az akadálymentesítés Barcelonához képest.

Tömegközlekedést tekintve elmondható róla hogy próbálnak figyelni egyre jobban hogy mindenki tudjon használni mindent de még messze a cél. Vannak metrok ahová csak lépcsőn lehet lemenni és még mozgólépcső sincs, azonban az összes busz alacsonypadlós és a villamosok is nagyon jók ezen a téren mert van külön hely fenntartva kerekesszékesek számára.
Mi mindenhová villamossal vagy busszal utaztunk a városban.

A város nagyon macskaköves így nem a legegyszerűbb a városnézés, de nagyon megéri mert gyönyörű Prága. A várba nem tudtunk bemenni csak kívülről tekinthettük meg mert amikor vártuk a repülőt akkor jelentette be a NATO hogy rendkívüli gyűlést rendeznek 2 nap múlva a prágai várban, így az egész várost ellepték a nagyobbnál nagyobb politikusok. Emiatt kicsit olyan volt az ott töltött hetünk mintha egy akciófilm forgatásába csöppentünk volna, rengeteg páncélozott autó és rendőr lepte le a cseh fővárost ami kicsit elvett az élményből.

A gasztronómai itt nem sokban különbözik a magyartól, viszont ami szenzációs az a SÖR! A belvárosban található egy kocsma amiben több mint 40 fajta csapolt sör vár minket ha betévedünk oda.

A Moldván található Legií-Park szerintünk kihagyhatatlan. Ez egy szigeten van, olyan mint Budapestnek a Margit-sziget csak jóval kisebb. Kevés ember tudja de ezen a szigeten találhatók szabadon mászkáló nutria hordák, akiket etetni is lehet. Magára a szigetre lift vezet le, itt programokat is szoktak tartani, nyáron pedig szabadtéri mozit.
Nekünk ez volt a legjobb program amíg ott voltunk mert állatbarát emberek révén mi felettébb élveztük ezeket a nutriákat etetni.

Prága egyik ha nem a leghíresebb építménye a Táncoló-ház. Ahogy a nevéből is kitalálható úgy néz ki a ház mintha táncolna. A tetején egy bár és kilátó található ahová belépő szükséges. Sajnos ide felvezető út nehéz mert csak a bárig van lift, aztán olyan 15-20 lépcsőfok vezet a kilátóba. Hála a kíséretemnek megoldottuk és nagyon jó döntés volt bevállalni!

Összességébben elmondható Prágáról hogy nem hiába Európa 5. legtöbb túristát fogadó városa évek óta. Kerekesszékesként az is elmondható, hogy nem egy egyszerű menet,de én mindenkinek tudnám javasolni aki kísérettel meg tudja oldani hogy ide egyszer eljusson!

Sziasztok!Úgy gondoltam elsőnek a kedvenc és egyben a legakadálymentesebb városról írok ami nem más mint Barcelona. Szer...
29/02/2024

Sziasztok!

Szerencsére már többször voltam ott és elmondhatom hogy itt tényleg minden akadálymentes. A legutolsó kisboltnak is kötelező rámpával rendelkeznie, amit helyi lakosoktól tudtam meg. A különbség az Barcelona és bármelyik magyar város között hogy itt tényleg betartják és nem csak azt mondják hogy ők figyelnek erre.

A városról magáról elmondható hogy 2 megállótól eltekintve, minden metrolejárat rendelkezik liftekkel. Mindkét oldalt van 1-1 lift hogy ne kelljen ide-oda közlekedni a föld alatt keresve ezeket.
A lifteken mindenhol fel van tüntetve hogy sorrend van ami szerint használni kéne a liftet. Az ábrák szerint a priority sorrend a kerekesszékeseket, öregeket, terheseket kell előre engedni. Ami számomra itt meglepő volt hogy nagyon figyelnek erre.
A járdák is mindenhol akadálymentesek, valamint nem macskaköves a város ami nagyon jó mert kerekesszékben ülve így nem rázzuk ki belőlem a frissen fogyasztott dolgokat.

A tengerparton van lehetőség homokjáró kerekesszékeket igényelni és 1-2 helyen van rámpa le majdnem a vízig. A sétányról (amely szintén nagyon jól akadálymentesített), a partra kialakított rámpákkal lehet lejutni.

Tömegközlekedésről is csak pozitív élményekkel tértünk haza, mivel az összes busz automatán lenyíló rámpával rendelkezik ami gombnyomásra lenyílik, így nem kell a sőförnek külön lenyitni azt.
Minden metróban van kijelölt mozgássérült hely ahol be is tudod kötni magadat hogy teljesen biztonságban tudd érezni magad.

Barcelona leghíresebb látványossága és jelképe a la Sagrada Família, ahová angolnyelvre lefordított, orvosi pecséttel ellátott papírral ingyenes látogatható számodra és 1 kísérőd számára.
A jegyigénylést online a Sagrada Familia applikációban tudod leadni és ott kapod meg egyben a jegyeket is.
Ha foci meccsre szeretnél látogatni ami az én bakancslistás álmom is volt, az nagyon körülményes de megoldható. Online hónapokkal hamarabb kell leadni a rendelést a jegyekre mivel nagyon kevés a számunkra kialakított lelátórész és azokat is bérletesek birtokolják.Ezért csak akkor tudsz jegyet venni ha valaki bérletes nem megy a mérkőzésre előreláthatólag.

Ha bármi kérdésetek van vagy szeretnétek ide eljutni keressetek itt üzenetben vagy emailben!

29/02/2024

Sziasztok!

Nagy örömmel üdvözöljük Önöket a kerekesszékes utazási irodánk honlapján! Célunk, hogy a mozgássérült utazók számára is elérhetővé tegyük a világ szépségeit, és gondtalan, élményekkel teli utazást biztosítsunk.

Személyes tapasztalatból tudjuk, hogy a kerekesszékes utazás nem mindig egyszerű. Számos kihívással kell szembenézni, a szállás akadálymentességétől a közlekedési lehetőségekig. Mi ezeket a kihívásokat hivatottak vagyunk elhárítani, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy Önöknek csak a pihenésre és a felfedezésre kelljen összpontosítaniuk.

Utazási irodánk szolgáltatásai:

Egyedileg tervezett utazások: Személyre szabott útiterveket készítünk, figyelembe véve az Önök igényeit, érdeklődési körét és fizikai korlátait.

Akadálymentes szállás: Kizárólag olyan szálláshelyeket ajánlunk, amelyek kerekesszékkel is könnyen megközelíthetők és bejárhatók.

Közlekedés: Segítünk a repülőjegyek, transzferek és helyi közlekedési eszközök foglalásában, hogy az utazás minden szakasza akadálymentesen menjen végbe.

Programok, belépőjegyek megvétele Önöknek: Számos helyre létezik kedvezmény valamint akár ingyenes belépési lehetőség a fogyatékkal élők számára, ám erről kevesen tudnak. Mi, mint tapasztalt utazók ebben is tudunk segíteni!

Célunk, hogy a kerekesszékes utazók is teljes mértékben élvezhessék az utazás élményét. Szeretnénk bebizonyítani, hogy a mozgássérültség nem akadálya a világ felfedezésének.

Ha Ön is kerekesszékes, és szeretne elutazni, forduljon hozzánk bizalommal! Segítünk megtervezni és megvalósítani álmai utazását.

Be the first to know and let us send you an email when Gurulj velem - Akadálymentes utazások posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.