Jedu domů z Bajkalu

• Jedu domů z Bajkalu

Jedu domů z Bajkalu Fotky, příspěvky a zážitky z naší cesty od jezera Bajkal až domů. květen - červenec 2016 Z dálného východu se vydávají přes blízký východ zpět do Evropy.

Dva blázni, Roman a Martin, kteří se vydali dobrodružnou výpravu na svých motorkách a jejich hlavním cílem je dojet od jezera Bajkal zpět do naší vlasti. Bude to cesta náročná, ale také zajímavá a dobrodružná. Pokud vás zajímají podrobnosti této cesty, pak jste tady správně!!!

09/10/2017
Pomalu balíme na další výpravu,za měsíc vyrážíme,budeme pokračovat v seriálu JEDU DOMŮ Z .....
17/05/2017

29/12/2016

Příznivci cestování, jste srdečně zváni na přednášku o cestě domů z Bajkalu, která se koná zítra 30. prosince 18:30 v Doloplazích v Amfiku.

Myslel jsem ze tento profil zustane mrtvy ,ale jeste se pochlubim.Kancelar Autoturistu a odevzdavani carnetu.Poznavate?
21/07/2016

Myslel jsem ze tento profil zustane mrtvy ,ale jeste se pochlubim.
Kancelar Autoturistu a odevzdavani carnetu.
Poznavate?

Sluší se poděkovat
Většinou se dekuje všem blízkým,ja podekuji všem ,co mě zde sledovali a přali si štastný návrat,ale i těm co chteli ,abych nedojel.Každý má svuj svět a já Vám do toho negativniho nepolezu.

15:05  prijezd domu Kdo nebyl 50 dni doma nevi co je to navrat DOMŮ

15:05 prijezd domu
Kdo nebyl 50 dni doma nevi co je to navrat DOMŮ

13:25 opet doma

Ranni prirodni termaly

Dnes je ten den D.Konečně přijezd domů.Je to 50 den na cestách a mám najeto lehce přes 19000km.Když přidám dnešních 250 bude to okolo 19500.No,abych měl 20000,jako Suzuki,tak na to kašlu.Já to nejel na kilometry ,ale na poznávání a všechna místa, co jsem chtel videt a navštívit,jsem videl a navštívil.I když se tam muselo platit vstupné.Přece jsem nejel kus světa ,abych kvuli stokoruně nevidel interiér stavby a koukal se na ní jen z venku.
Za oknem nám opět prší a dnes je první ráno,kdy všechny moje měřiče času ukazuji stejné hodnoty.Na hodinkách a na motorce jsem mel stále náš čas připomínající domov a na mobilu se čas automaticky aktualizoval.Nyní je stejný a to jsem začínal v Mongolsku +7hodin.Prokousal jsem se sedmi časovými pásmy a když započtu Česko tak to bylo 15 států.Svět jsem neobjel,ale i tak ty růžové brýle,co jsem měl před cestou a po přiletu do Mongolska na očích jsem rychle zahodil a dal se do boje s realitou.

17/07/2016

V pátek jsme po instalaci nové baterky opět vyrazili k domovu.Museli jsme projet Kyjev v 35st.Úplně nás šokovalo,jak to je obrovské,moderní čisté město a množství lidí,kteří se koupali v Dněpru,přímo ve městě na krásných žlutých písečných plážích.Podobně tomu bylo i ve Volgogradě.Navečer jsme se přesunuli do Lvova po 600km dálnice a teplotně jsme spadli na 20st.Cesta klasika,110 na tachometru,přestávky co 90minut.Na dálnici jsme viděli srážku konského povozu s autem v levém pruhu .Autíčko mělo zdemolovaný předek a koníček prasklou dřevěnnou bočnici vlečky s dřevem.Před Lvovem samé nobl hotely a motely,za městem jsme objevili jakoby neobydlený hotýlek.Nechceme jako v Kyjevě hledat do noci a tak se jdeme zeptat.Volno mají a třílůžkáč za 450Kč,úplně nový,krásné pokoje,motorky pod zámkem,vše luxux.Okamžitě bereme a sondujeme jídlo.Restaurace vyšperkovaná na zítřejší svatbu,tak jedine v zahradním altánku a kuchař nám udělá steak.Co se dá dělat,není na výběr.Za 30min bude vše připraveno.Rychle první pivko na stojáka,koupel a pak nádherný velký steak,perfekně udělaný.Tak jsme si dlouho nepochutnal.V česku by stála taková porce minimálně 300,zde 3x stek 9x pivo,2x salát,za 650,-.Nechápu.
Sobotní ráno je na rozdíl od pátečního večera bez slunce a teplota jen 15st,jedeme na hranice s polskem,na benzince dotakujeme levnejsí benzín cca 24kč,oblečeme nepromoky a hurá v dešti domů.Ještě v posledním obchode kupujeme vodku,každý dva pulitry,které se mužou převážet.Hranice s objetím aut zvládáme za slabou hodinku,ukrajinci nic nezdržují,kontrola pasu a jeď.Poláci kontroluji každé auto zda nec nepašuje a proto je tu zdržení doprovázené občas troubením na zrychlení odbavování.Každý se snaží něco přepašovat,aby ne litr vodky stojí od 12kč ale hlavně krabička cigaret tu je za dvacku a výš.
Domů to máme odtud okolo 500km,mohli bychom být pozdě večer doma,ale chceme projet Duklou a Slovenskema splnit plánovaný příjezd domu v nedeli ,50 den mého putování.Proto za hranicemi odbočujeme na jih a v dešti se přesouváme ke Slovensku.
Asi 70km před hranicemi projíždíme usek za trvalého deště,kde je nějaký divný černočervený asfalt a motorka se chová divně.Vidím před sebou siluetu motorky,za 5min ji pomalu dojiždím,je to němec na GS,jede si klidne opatrně.Já ale zjištuji že jedu jen s ním,zastavuji ,čekám,otáčím se jedu zpet,asi debeft nebo neco jiného.Po kilometru vjedu do prvouhlé zatáčky a žlutásek na mě kouká zpoza svodidel,jezdec na něm a druhý ho tlačí škarpou.Na krajnici uražený kufr a je mi jasné že se neco stalo.Naštěstí jen materiální škody.Pravotočivá zatáčka a iklouznutí bmw vyplašilo a místo aby to položil tak to napřimu šupnul mezi svodidlo a můstek do příkopy a tam jak se motorka zapíchla tak přes řidítka vystoupil.Naštěstí jel 25-30km.kdo jezdí na motorce ,tak ví že stejná reakce by v aute byla uplně jiná,nebot má 4 kola.Z lichoběžníkového kufru pomocí kladivy udělame zase tvar co lze přidelat na motorku,ale ještě musíme zabezpečit popruhem,špatně drží.Jo a jedna flaša vodky nepřežila.Jak říkám,materálové škody přežijeme,důležité že jezdec je jako rybička.Asi mu také pomohl érbek.
Pro zajimavost po 5km je doprava řízena policií a v podobné zatáčce na stejnem typu povrchu,dvě auta čelní náraz,bez zranení.
V průsmyku neprší,prozkoumáme celé bojiště,památník a muzeum s vyhlidkovou věží.Je to šílený pocit postupovat udolím a být na mušce jako lovná zvěř.
Z Dukly volám do našeho oblíbeného penzionu Za mlynom,zda mají vono pro tři motorkáře.Mají,super tak tam to dnes zakufrujeme a večer prohřejem kosti v termálech v Lúčkách.Jak se naplánovalo tak bylo.Z Prešova se frčí pořád po nové dálnici až do Ružomberku,pod Tatrami leje jako z konve a zde teplota pouze 11st.V 17h jsem ubytovaní, v 17.30 v termalech, v 20:00 na večeři.Jsme na Slovensku,tak si dáváme vynikající halušky,žluté BMW je masožravé a proto volí kuřecí křidýlka pro dvě osoby a prý mu můžeme pomoci.Pamáhat ale máme povoleno jen s hranolkami.Na závěr místní výborná borovička s horcom a šup do hajan ,zítra máme den D.

Ridic zlutaska pred a po natankovani

Dukelsky prusmyk

Ocistit levou stranu od travy a muzeme vyrazit

Kufr trosku na storc ale hruba sila to da dohromady
16/07/2016

V teto zatacce projel zlutasek rovne a zustal v prikopePrselo a asfalt silene klouzal

V teto zatacce projel zlutasek rovne a zustal v prikope
Prselo a asfalt silene klouzal

Tato zatacka mela maly polomer a zlutasek to strihnul pres prikopu
16/07/2016

A na toto se koukajiUkrajinske pericko

A na toto se koukaji
Ukrajinske pericko

BMW klub sleduje televizi
15/07/2016

Tento motorkar a obchod nas zachranil

Jak se blížím k domovu stále více jsem přesvědčen,že na takovou cestu musí mít člověk štestí.Zase jeden důkaz.
Včera jsme vyjeli z Voroněže a po 400km mezi lány obilí jsme dojeli na hranici.Totálně monotonní jízda,ale bez policistů.Jen nevím jestli z toho hrabe nám nebo traktoristovi co oral nekonečný lán pole,od jednoho neviditelného konce ke druhému.Asi za den to dal dvakrát tam a zpet a byla tma.Ta velikost veškerého prostoru je neuveřitelná,to musí človek videt.
Na hranici rosové v pohodě,za 15 minut jsme pryč ,říkame hurá jsme v doma ,Ukrajina bude pohoda.Jo ,pohoda to byla akorát nás stále asi 3hodiny,které jsme vyplnili debatou s dvema šedesátníkama z Itálie,kterí jeli přesně to co já ,akorát na Bajkal jeli na motorkách,Mongolsko raději jihem,severu se báli a z Pamíru to vzali přes kazoš hned na Volgograd.V Rusku byla občas nějaká zatáčka,na Ukrajině jen r5-10km rovina ,trochu zatočit a pak zase rovina.Na předměstí Kijeva dorážíme okolo 20:30,první motel odmítáme a pokračujeme vice do města,další tři jsou obsazené ,tak jedeme ke čtvrtemu,zabočíme do boční uličky a najednou nemáme žlutáska.Vracíme se a žlutásek nechce nastartovat.Nic se nedeje máme kabely.Bohužel ani kabely se mu nelíbí,rozvití se přístrojovka a to je vše,starter jen cvakne a nic.5idič žlutáska je zkušený elektrikář,ale oprava po tmě je nad jeho síly.Jedu na jeden motel ,co prý muže mít volno a rezervuji pokoj,zaplatím a vracím se pro kamarády.Poprve jsem se ten večer naštval.Zkoušel jsem u domků naproti získat pomoc,chteli jsme motorku zatlačit za bránu a ráno ji opravit.Paní se ptá co chceme,říkám že potrebuji pomoc,,jen se otočí a zajde do domu.No jo ,jsme zpátky ve svetě penez,neochoty,opaku chudých lidí v Mongolsku,nebo na Pamíru..Kolemdoucí slyší že chceme pomoc,tak mně ukazuje hlídané parkoviště,kde motorku odtahujeme na popruhua anecháváme přes noc.Kluci nasedají na velké BMW a hliníkovým kufrem jedeme na hotel.Je 22:45.Celý den bez jídla a tak rychle do supermarketu pro jidlo.Bereme grilované kuře a pivo.Ochranka nás ale upozornuje,že pivo po 23 se nesmí prodávat,je 23:03,jazyk na vestě a na pivo smutně koukáme přes sklo chladáku.Před obchodem jsou dva chlapci a po otázce kde se tu dá koupit pivo ,mě počkaji ,já nasednu na motorku a jedu za nimi mezi paneláky.Před obchodem je hoooodně rušno,fronta jak za komančů na banány,kupuji dve petky 1,5l .Moji průvodci ,jak v čekání ve frontě zjistili co jsem projel,odmítají ,abych pivo platil a chteji jestli mužou se mnou na hotel a společně si dát pivko.nedá se nic dělat ,nemužu je odmítnou a tak za 10minut sedíme v apartmanové kuchynce a popíjíme jednu petku.Jsou s nami jen 20 minut a pak odcházejí.Jeden nás ještě informuje,a ukazuje v navigaci ,kde je dobrý autoelektrikář,že nám zitra určitě pomuže.Ztrestáme druhou petku piva,řidič žlkutásku nemá náladu,hledí do prostoru,je bez nálady.To druhý bavorák našel lehce erotický kanál a ne a ne ho dostat do postele.Já vykomunikuji pomoc z domova.Pokud by motorka nešla opravit,přijela by nejaká naše firemní dodávka pro motorku.V Kijevě je sice BMW ,ale nepředpokládáme že by v pátek motorku opravili a dodávkou by byla do nedele doma.Vše je domluveno,řidič připraven,uvidíme co bude ráno.
Ráno jedeme pro motorku a u hotelu dáváme baterku z velkého BMW a žlutásek okamžite chytá.Super,ukol zní sehnat baterku,jjedme k elektrikářovi.Je v areálu garáží a plechových skladů.U jedné garáže,je nastartovaný choper,mladík nechápe co to je baterija,ale akumulátor to panimaje.Zaveze nás před obchod s baterkami ,kde mají uplně stejnou baterku za 900kč.KUpujeme,montujeme,startujeme,odvolávame odtahovku.
Prostě to je dobrodružství,které nikdo nenaplánuje.Několik štastných náhod pomohlo,že se stalo to co se stalo.A to jsem psal ,že není o čem reportovat,že je to nuda.
Na tomto zájezdu nuda byla maximálně pár hodin,pořád se neco děje.

15/07/2016

Zavada nalezena spatna baterka kdyz jsme dali baterku z velkeho bmw ihned zluty nastartoval
Tak jdeme sehnat novou baterku a hura domu
Zachranari pripraveni pro nas prijet dodavkou zatimvydrzte na startu

Jedeme pro motorku

14/07/2016

Dnes den na nic zlutasek nestartuje az ted jsme na pokoji

Dojeli jsme do Kyjeva a zlute BMW nechce nastartovat
Musime rychle neco nakoupit na jidlo a pak podrobnosti

Be the first to know and let us send you an email when Jedu domů z Bajkalu posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.