Gemsbok Reizen

Gemsbok Reizen Gemsbok Reizen organiseert reizen op maat van Zuid-Afrika tot Kenia en van Patagonië tot Colombia. Bezoek ons voor persoonlijk advies.

Gemsbok Reizen bedenkt inspirerende reizen op maat naar Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Tanzania, Mauritius, Mozambique en Madagaskar. In Zuid Amerika brengen we gletsjers, watervallen en Inca-cultuur samen in reizen door Argentinië, Chili, Peru, Ecuador en het mooie Colombia. We kennen alle landen, hebben er duizenden kilometers (én voetstappen!) liggen. Ontdek de route die het

beste bij je past met overnachtingen in accommodaties met prettig comfort, vriendelijkheid en in een mooie omgeving.

05/03/2024

Met veel plezier kijk ik terug op een succesvolle eerste beursdag op ITB in Berlijn! Doorlopend meetings gehad met bestaande en nieuwe leveranciers. Zo veel energie en enthousiasme! 2024 wordt een goed jaar voor de allerleukste branche! Love my job!! , , ,

12/01/2024

De Vakantiebeurs is weer in volle gang. Gisteren een goede eerste dag gehad. We hebben er weer zin in vandaag. Wie komt er langs om samen met ons te proosten op 25 jaar? Straks gaan we de champagne ontkurken 😃🍾🥂🥳

31/12/2023

De laatste dag van het jaar alweer. We kijken terug en blikken vooruit. Terugkijkend zie ik een geweldig jaar waarin ik weer vele reizen heb mogen organiseren. De laatste Covid-omboeking-reis heeft plaatsgevonden; weer vele multi-generatie-reizen en gewoon lekkere vakanties voor koppels en gezinnen. En ook al vind ik alle reizen bijzonder; van één reis heb ik echt kippenvel gekregen en dat is de reis die ik mocht organiseren voor Rianne, Rutger en natuurlijk Twan, die vanwege zijn zeldzame levensbedreigende aandoening in een rolstoel zit. Ze kregen de reis zelfs cadeau aangeboden van vrienden. Hoe bijzonder is dat?

Gemsbok Reisarchitecten blijft verder ontwikkelen. Zo heb ik zelf weer een aantal bestemmingen bezocht om up-to-date te blijven en nieuwe plekjes te ontdekken. Net als vorig jaar was ik weer in Tanzania, maar nu met name op Zanzibar en Maffia eiland. Ik zwom daar met de walvishaaien(!) en bezocht veel accommodaties. In Zuid-Afrika was ik op World Travel Market (WTM) en maakte daarna een reis door de ‘Kapen’ (West, Oost en stukje Noord). In Peru was ik op de Peru Travel Mart (PTM) en bezocht ik Paracas, Ica, Arequipa en de Colca Canyon. De afsluiter van 2023 was een heerlijke vakantie naar Mauritius en Dubai. Wist u dat Mauritius niet alleen maar zon, zee en strand is? Het is er ook heel groen en een echt wandelparadijs. Dubai is een geweldig contrast, waar ook heel erg veel te doen is. Een stop-over van een aantal dagen of zelfs meer; meer dan waard!

Ook rijden er nu in Tanzania drie safarivoertuigen rond met mooie wielcovers met het nieuwe Gemsbok logo! De gloednieuwe brochure ligt bij de drukker en wordt gelanceerd op de Vakantiebeurs in Utrecht. Komt u ook een kijkje nemen? Te bezoeken van 11 t/m 14 januari in de Jaarbeurs in Utrecht. Op het Afrika Paviljoen in hal 7, standnummer H093. Voor kaartjes met korting (€13,50 pp), stuur me een mailtje. Ook schreef ik weer een artikel voor het vakantieboek “Oog voor Afrika”. Een geweldig mooi blad vol Afrika inspiratie.

Voor 2024 hoop ik uiteraard weer veel bijzondere reizen te mogen organiseren. Veel klanten hebben hun reis zelfs al vastgelegd, waarvoor mijn hartelijke dank! Verder staat de nieuwe website gepland. En wisten jullie dat Gemsbok Reisarchitecten volgend jaar feest viert? Het is dan namelijk 25 jaar geleden dat Gemsbok geboren werd!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen afgelopen jaar. Graag help ik jullie ook in 2024 weer met het verzorgen van een bijzondere reis naar Zuidelijk of Oost Afrika. Of misschien deze keer eens naar Zuid-Amerika?

Tot slot wens ik jullie een heel gezellige jaarwisseling en voor 2024 veel gezondheid, liefde, inspiratie en misschien wel een mooie reis.

Na Lakaz Chamarel is ons volgende adres La Pirogue aan de westkust van Flic en Flac.En-route bezoeken we het Black River...
09/12/2023

En-route bezoeken we het Black River Gorge National Park en maken een fantastische eerste hike naar de cascade 500 pied. Later naar La Pirogue.
De volgende dag gaan we de oceaan op om walvissen en dolfijnen proberen te spotten. En dat is gelukt, we mochten zelfs bij de dolfijnen het water in.
Prachtige dagen weer!

04/12/2023

We zitten op een tropische eiland en dat betekent dus helaas ook soms tropische buien 😆; het is hier niet voor niks zo groen 😉. Gisteren daarom plan-b en dat betekende naar de Rhumerie de Chamarel, rum proeven dus. Op één of andere manier zijn we uitgenodigd dus we komen als VIP's langs de entree. Eerst lunchen we in restaurant L' Alchimiste en daarna sluiten we subtiel aan bij een proeverij haha.

Verder zijn we naar Chamarel Seven Coloured Earth gegaan. Precies toen we er aankwamen klaarde het eindelijk wat op wat toch nog redelijke foto's opleverde. Daarna reden we naar Le Morne en toen kwam de zon nog meer door. We eten vers fruit en drinken een kokosnoot leeg. We rijden via de Maconde route terug naar onze villa. Nog snel een korte duik in ons zwembad en dan weer een potje schaak. Net ons laatste diner hier genoten. Morgen verder naar ons volgende plekkie.

01/12/2023

Met de A380 aangekomen op Mauritius, wat tof om mee te maken. En nu heerlijk aan het genieten bij onze Albizia villa van Lakaz Chamarel exclusive lodge. Wauw! Ik zeg: een meer dan goede start van de vakantie!

17/11/2023

Na de lunch bij Tacama gaan we buggy rijden en sandboarden in de duinen van Huacachina en daarna glamping diner in de woestijn onder de sterren 😍

Boottocht naar Islas Ballestas en daarna lunch en wijn & Pisco proeverij bij Tacama.

15/11/2023

Bezoek aan Sint Jacobsschelp farm Paraiso Paracas. Vers gevangen en misschien wel de beste coquilles die ik ooit gegeten heb. Daarna lunch bij Inti Mar. En 's middags een wandeling door het natuurreservaat van Paracas. We sluiten deze eerste dag in Peru af met een heerlijk diner bij DoubleTree Resort by Hilton.

26/10/2023

Kippenvel momentje toen ik deze foto van Twan bij de lagune van Stanford kreeg doorgestuurd. Hier doe ik het voor en word ik intens gelukkig van. Een prachtige foto.

Twan heeft de zeer zeldzame en levensbedreigende aandoening Ataxia Telangiectasia (AT). Mocht u daar meer over willen lezen neem dan eens een kijkje op: https://twanfoundation.nl

Voor zijn ouders en Twan staat het leven in teken van quality time 2.0 en dat betekent Twan zoveel mogelijk van de wereld te laten zien en gezamenlijke herinneringen te maken voor de tijd wanneer ze deze nodig hebben.

Vorig jaar kreeg ik een telefoontje van Rianne Kranendonk of ik een droomreis voor hen wilde samenstellen naar Zuid-Afrika. Het antwoord op die vraag hoefde ik niet over na te denken. Heel graag natuurlijk! Met veel liefde en zorg heb ik hun reis bedacht en georganiseerd.

Ik ben ontzettend blij dat ze op dit moment van het prachtige Zuid-Afrika aan het genieten zijn. Op dit moment zijn ze in de Kaap regio en als klapper van de reis vliegen ze naar Madikwe Game Reserve waar ze zullen genieten van een geweldige privé safari.

Nog heel erg veel plezier daar Rianne, Rutger en Twan en maak heel veel herinneringen! En bedankt dat ik zo met jullie reis mag meegenieten!

07/10/2023

Mocht u nog geen weekend plannen hebben, kom dan gezellig naar het Verre Reizen Event in de Waagnatie in Antwerpen. U vindt mij op hetzelfde plekje als vorig jaar, stand 35, vlakbij de catering 😁.

Samen met dromedaris naar de top van de Kilimanjaro!Gisteren is Hanneke Vredenburg samen met dromedaris😃goed aangekomen ...
01/09/2023

Samen met dromedaris naar de top van de Kilimanjaro!

Gisteren is Hanneke Vredenburg samen met dromedaris😃goed aangekomen in Tanzania en morgen gaat ze heel dapper beginnen met de Kilimanjaro trek. Dromedaris zal haar hierbij emotioneel supporteren en ik ook van afstand natuurlijk. De reden dat dromedaris bij haar is, is omdat ze ook nog een goed doel sponsort. Hanneke werkt in het Wilhelmina Kinderziekenhuis, waar jaarlijks ongeveer 7.000 kinderen na een operatie of onderzoek wakker worden op de uitslaapkamer. Al deze kanjers die een tijdje op de afdeling recovery verblijven geven ze daar een positieve herinnering in de vorm van een pluche dromedaris. Zodat de narigheid voor even wordt vergeten. Hanneke, veel succes nogmaals en hopelijk sta jij samen met dromedaris op 7 september op de top van de Kilimanjaro. https://verblijfactiviteiteninhetwkz.actievoorumcutrecht-wkz.nl/fundraisers/hanneke-vredenburg/donors

29/08/2023

Alweer december vorig jaar dat ik mee mocht op deze geweldige studiereis met Landrover Experience, Gondwana Collection en Eurowings. We mochten zelf rijden in gloednieuwe Landrover Defenders 4WD's. Het ruige zuiden van Namibië was het speelveld waarbij we eerst rustig in de Kalahari mochten oefenen met duin rijden. Vervolgens mochten we off-road in de 'Horseshoe' van de Fish River Canyon rijden en reden we door diep zand in rivierbeddingen tot rotspaden met flinke hellingen. Via de Oranjerivier, de grens met Zuid-Afrika en Rosh Pinah naar Aus, waar we een spectaculaire sundowner hadden. De bekende Sossusvlei, waar we natuurlijk ook de Big Daddy beklommen, was ons laatste oefenterrein. Afsluiter van deze nu al legendarische trip was een bushdiner in het rode woestijnzand georganiseerd door Gondwana Collection. Heel erg goede herinneringen en nu al heimwee. Een groot dank je wel voor iedereen die deze trip mogelijk heeft gemaakt!

Mocht u na het zien van deze geweldige beelden nu ook zin krijgen in een reis naar Namibië, wacht dan voor de zomervakantie van 2024 niet te lang met plannen. Op dit moment alweer bezig met aanvragen voor deze prachtige bestemming.
, , , , ,

21/06/2023

Het duurde even wat langer voor mijn volgende post, maar hier is dan eindelijk het vervolg van mijn laatste trip naar Zuid-Afrika.
Vanaf Franschhoek rij ik verder via Worcester en Ceres naar Kagga Kamma in de Ceder bergen. Voor wie mij een beetje kent, weet dat ik het liefst buiten slaap en dat kan hier dus. Bij Kagga Kamma zijn er twee zogenaamde 'open air' suites. Per quadbike (of per jeep) rijd ik naar mijn slaapplek. Primitief kun je het zeker niet noemen. Alles is er. Een goed bed, toilet, douchen, hottub, bbq, vuurplaats, eetplek en een geweldig uitzicht 😍!! Alles is op en top verzorgd, een koelbox en picknickmand gaat mee met allerlei lekkers en bubbels, het bbq vuur wordt nog voorbereid, vuur wordt gemaakt en dan gaat de gids weg. Met alleen een portofoon blijf ik achter in the middle of nowhere. GEWELDIG!!! I ♥️it! Ik bbq, eet, drink, spring in de hottub, dans en slaap als een roosje. Het was nog even spannend, want het begon nog even te regenen, maar het zette gelukkig niet door, dus ik hoefde gelukkig niet de lodge te contacten om me te komen halen.
's ochtends nog even genoten van deze plek en daarna mijn quadbike gestart en teruggereden naar de lodge (dat mag dan zonder begeleiding) waar een heerlijk ontbijt op me wachtte. Wil je iets bijzonders meemaken, boek dan ook een overnachting in een open air suite bij Kagga Kamma. , ,

11/05/2023

Vanuit Stanford neem ik weer eens een kijkje in Pringle Bay en daarna rij ik weer via de Franschhoek pas naar Franschhoek terug. Nu verblijf ik bij La Fontaine. Het weer is niet al te best, maar ik vermaak me prima met een heerlijke lunch bij Rickety Bridge wine farm en doe daarna de Sabrage experience; super leuk om te doen. Verder geniet ik onder andere bij Grande Provence en Ebony curated van mooie kunst 😍.

10/05/2023

Onderweg vanaf Bosch Luys Kloof naar Stanford rij ik weer eens door de Seweweekspoort; een beauty zoals altijd. Daarna ff gedag zeggen bij Karoo Art Hotel; ze kennen me nog 😉 - zou dat komen door de Balke Toe avond van afgelopen september?? Het laatste stuk zie ik een spectaculaire zonsondergang en dan sluit ik deze dag af bij Haesfarm. Harry kookt een voortreffelijk diner met verrukkelijke wijnen en Steyn verwent de volgende ochtend met top ontbijt. Beide passen zo in een 5* lodge en ook de gastvrijheid, locatie en niet te vergeten Lenny, mijn lievelingshond in Zuid-Afrika die net zoals zijn baasjes ervoor zorgt dat je je super welkom voelt 🥰.

08/05/2023

Inmiddels ben ik alweer 1,5 week thuis. Waar gaat de tijd heen?? En eindelijk weer een update over de reis die ik maakte door de West-, Oost- en Noord kaap in Zuid-Afrika. Deze keer een foto-verslagje van mijn verblijf bij Bosch Luys Kloof. Voor meer kijk op Gemsbok polarsteps.

30/04/2023

Op dit moment reist een familie van 15 met deze vers-van-de-pers Gemsbok Reisarchitecten-branded safari voertuigen 😍. Zo trots! Hoe vinden jullie ze geworden?

16/02/2023

Ik ben onderweg 😃. Op tijd vertrokken en we vliegen eerst naar Zanzibar en dan na een korte stop door naar Dar es Salaam! Om 22h50 lokale tijd kom ik daar aan; het is 2 uur later nu in Tanzania. Nu sit back, relax and enjoy my flight 😃. Tot later!

14/02/2023

Vandaag is het Valentijnsdag en ik ben al helemaal in de wolken, want aankomende donderdag ga ik weer op reis om een nieuwe bestemming te verkennen. Eerst vlieg ik naar Dar es Salaam om de dag erop door te vliegen naar Mafia Island!! Hier slaap ik onder andere in een boomhut van Chole Mjini Tree House Lodge welke ligt op een ieniemienie eilandje (iets meer dan 2 km2) voor de oostkust van Mafia. Mafia is een duik- of snorkel paradijs en bekend om de walvishaaien, die ik hopelijk ga zien, maar het is einde van het seizoen, dus een beetje geluk is nodig. Let’s see.
Naast Chole Mjini overnacht ik bij Kinasi Lodge en Butiama Beach Lodge. Na drie nachten op Mafia vlieg ik door naar Zanzibar waar ik de noordoost kust, de oostkust, de zuidoost kust en Stone Town zal gaan zien. Ook bezoek ik de Z-Summit beurs in Stone Town en maak ik nog een geweldige snorkeltrip met een authentieke dhow zeilboot. Zin in?? JAZEKER!! Jullie kunnen we weer volgen op de verschillende socials.

En Happy Valentine voor jullie allemaal!
Veel liefs, Saskia

Gisteren was Gemsbok Reisarchitecten aanwezig tijdens de   in Amsterdam. Weer met veel nieuwe en ook bekende leverancier...
16/11/2022

Gisteren was Gemsbok Reisarchitecten aanwezig tijdens de in Amsterdam. Weer met veel nieuwe en ook bekende leveranciers gesproken. Zo ook met Lesse Laizer, Lodge manager van Original Maasai Lodge, waar ik afgelopen juni nog was. Gisteren was hij de 'Maasai Pekee nadani ya nyumba’, de enige Maasai aanwezig! Bij de Lodge is dat wel anders, want die wordt helemaal gerund door Maasai. Een geweldige afsluiter (of begin) van een reis door Tanzania. We merken aan de aanvragen dat Tanzania voor 2023 erg in trek is. Wilt u ook een mooie reis maken naar Tanzania eventueel met een verlenging op Zanzibar of Maffia, wacht dan niet te lang en neem contact met me op via [email protected] of kijk op www.gemsbok.nl

Ik ben er klaar voor! U vindt mij bij stand 35! Waagnatie, Antwerpen!
08/10/2022

BEZOEK DIT WEEKEND GEMSBOK REISARCHITECTEN IN ANTWERPENZaterdag 8 en zondag 9 oktober vindt het Verre Reizen Event in An...
07/10/2022

BEZOEK DIT WEEKEND GEMSBOK REISARCHITECTEN IN ANTWERPEN

Zaterdag 8 en zondag 9 oktober vindt het Verre Reizen Event in Antwerpen plaats en Gemsbok Reisarchitecten is er ook! Mocht u nog geen weekend plannen hebben, kom dan gezellig naar de beurs en ga met ons in gesprek om uw maatwerkreis te plannen naar één van onze bestemmingen in Zuidelijk-, of Oost Afrika of Zuid-Amerika. Na deze lange periode van niet kunnen reizen, is er niks heerlijkers dan weer te dromen van een mooie reis! Wij helpen u graag verder op weg.

De beurs wordt gehouden in de Waagnatie Expo & Events (Hangar 29, Hal 1) op de Rijnkaai 150 in Antwerpen en is geopend van 10.00 tot 17.00 uur. We hebben nog gratis kaartjes beschikbaar, dus mocht u willen langskomen, stuur dan even een mailtje naar [email protected] en dan ontvangt u van mij een e-ticket.

Graag tot ziens dit weekend!

Met hartelijke reisgroet,
Saskia

02/10/2022

Wetplate analoge fotografie door Graham Abbott, een geweldig uitstapje op mijn recente trip naar Zuid-Afrika, Barrydale. Een aanrader!! Gemsbok Reisarchitecten verzorgt nu ook maatwerk fotografie workshops met Graham. 📷😃

28/09/2022

Lieve mensen, het was een geweldige middag en avond! Voor iedereen die er was, heel erg bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om te komen om samen dit moment met elkaar te beleven. Ellen en ik hebben ervan genoten. Bedankt ook voor alle lieve attenties en mooie woorden ❤️! We zijn heel erg verwend. En voor diegenen die er niet bij konden zijn ook bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal. 😊🥰
Met een voldaan gevoel duik ik nu mijn nestje in en morgen weer met nieuwe energie verder. Fijne avond allemaal en slaap goed.

Balke Toe dansaand 🤣🤣🤣 it has been crazy 🤣🤣Ps..weer iemand waar de term Balke Toe vandaan komt? Het heeft ook iets te ma...
26/09/2022

Balke Toe dansaand 🤣🤣🤣 it has been crazy 🤣🤣

Ps..weer iemand waar de term Balke Toe vandaan komt? Het heeft ook iets te maken met de tweede foto, waar je meel op de grond ziet gestrooid. Wie durft te antwoorden😉😅?

Open Huis op 28 september 2022 Aanstaande woensdag 28 september is het open huis van Gemsbok Reizen. Tijdens deze gelege...
26/09/2022

Open Huis op 28 september 2022
Aanstaande woensdag 28 september is het open huis van Gemsbok Reizen. Tijdens deze gelegenheid heeft u de mogelijkheid om afscheid te nemen van Ellen. Daarnaast doe ik mijn officiële entree als nieuwe eigenaar van Gemsbok Reizen.
U bent van harte welkom tussen 15.00 en 20.00 uur om dit moment samen met ons te vieren. Zelf zal ik twee keer een korte presentatie geven over de toekomst van Gemsbok. Dit zal zijn om 16.00 uur en om 18.00 uur. Eventueel volgt er op het einde nog een derde keer.
Als u zin heeft om te komen, horen we dat graag via [email protected] of [email protected]. We hopen velen van u te zien aankomende woensdag!
LET OP: OMLEIDING
Tussen Zaltbommel en Ammerzoden is de rotonde bij Gameren afgesloten. Wij adviseren u op de A2 afslag-17 naar Zaltbommel te vermijden. U kunt beter afslag-19 naar Hedel kiezen.

22/09/2022

Gemsbok Reizen 's visit to Farr Out Guest house in South Africa

Vandaag een werkdag met enkele afspraken, dus weinig anders te melden haha. Daarna naar Paternoster gereden, ėėn van mijn favoriete plekjes. Deze kee...

Adres

Vrijdag 09:00 - 17:00

Telefoon

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gemsbok Reizen nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Gemsbok Reizen:

Video's

Delen

Maak de reis die jij wilt

Gemsbok Reizen bedenkt inspirerende reizen op maat naar Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe, Zambia, Tanzania, Kenia, Oeganda, Mauritius, Rodriguez, Mozambique, Seychellen en Madagaskar. In Zuid Amerika brengen we gletsjers, watervallen en Inca-cultuur samen in reizen door Argentinië, Chili, Peru, Ecuador en het mooie Colombia. We kennen alle landen, hebben er duizenden kilometers (én voetstappen!) liggen. Bezoek ons voor persoonlijk advies. Ontdek de route die het beste bij je past met overnachtingen in bijzondere accommodaties.