Miranda van Haneghem - Travel Counsellor

Miranda van Haneghem - Travel Counsellor Ik breng uw droomreis tot levenโ€ฆ
Als uw persoonlijke Travel Counsellor help ik u met het vinden van de perfecte vakantie, volledig afgestemd op uw wensen.

๐ŸŒ  Slapen onder de sterrenhemel in India โญ๏ธHeel bijzonder. Vanmiddag vanuit Jaisalmer richting de woestijn vertrokken.Eer...
13/04/2024

๐ŸŒ  Slapen onder de sterrenhemel in India โญ๏ธ

Heel bijzonder. Vanmiddag vanuit Jaisalmer richting de woestijn vertrokken.
Eerst een jeep safari en daarna een lange rit met de kamelen.

De bedoeling was om de zonsondergang te zien, maar in plaats daarvan belandden we in een heuse zandstorm. Het zand zit nu echt overal. Gelukkig net op tijd terug voor de regenbui. Maar onderweg nog wel donder en bliksem. En een glimp van de zonsondergang. Eigenlijk hadden we alles op 1 dag.

's avonds een korte show met zang, dans en muziek en een buffet met heerlijk Indisch eten.

Na het eten onze slaapspullen pakken, weer in de Jeep want we slapen niet in een bed in een kamer. Maar in een bed buiten in de woestijn. De chauffeur had wat problemen met de zandheuvel dus het laatste stukje moesten we lopen ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜ƒ

Nu geniet ik van de maan en de sterren aan de hemel. Een uur geleden zelfs een vallende ster gezien.โญ๏ธ

Vanuit de Bue City Jodhpur met de bus naar de Golden City Jaisalmer. Met een comfortabele bus met bed om 6 uur 's morgen...
13/04/2024

Vanuit de Bue City Jodhpur met de bus naar de Golden City Jaisalmer.

Met een comfortabele bus met bed om 6 uur 's morgens vertrokken voor een rit van iets meer dan 4 uur richting de grens met Pakistan.

Wat een prachtige stad en wat een lieve en aardige mensen. Overal waar we lopen, blijven staan worden we aangesproken. In de boekwinkel mogen we schuilen voor de regen, 's avonds wordt ons een heerlijk diner aanboden en kijken we naar de zonsondergang.

Wat een prachtig land.

Muurschilderingen in the Blue City Jodhpur.
11/04/2024

Een maand geleden namen we afscheid in Sumatra .Nu alweer samen in Jodhpur India. Making more memories together ! ๐Ÿ˜ .ale...
09/04/2024

Een maand geleden namen we afscheid in Sumatra .
Nu alweer samen in Jodhpur India.
Making more memories together ! ๐Ÿ˜ .alexi

Op vrijdagmiddag bekijk ik mijn tot nu verzamelde spullen van mijn geweldige reis.Dan kom ik deze briefjes van het weeke...
05/04/2024

Dan kom ik deze briefjes van het weekend-away tegen waar we iets voor elkaar moesten schrijven. Dit zijn alle heel erg lieve berichtjes van mijn mede-vrijwilligers van ๐Ÿฉท๐Ÿ˜
En kadootjes van heel speciale vrienden.

Ik weet heel zeker dat we elkaar snel weer zien.

Vandaag start de Travel Counsellors Nederland & Belgiรซ conferentie!Met ruim 150 Travel Counsellors, 60 partners van Trav...
05/04/2024

Vandaag start de Travel Counsellors Nederland & Belgiรซ conferentie!

Met ruim 150 Travel Counsellors, 60 partners van Travel Counsellors, 55 leveranciers en 30 hoofdkantoor collegaโ€™s wordt het onze grootste conferentie ooit.

Inspiratie opdoen, de laatste nieuwtjes, gastsprekers, leveranciersbeurs, gala, en vooral veel gezelligheid met collega-vrienden.

Ieder jaar kijk ik er naar uit. Alleen dit jaar ben ik er helaas niet bij. Ik geniet volop van mijn reis in en door Aziรซ.
Ik verblijf nu 6 weken in het mooie India.

Ik wens al mijn collega's een geweldig weekend.

De mooiste vlinder, altijd in mijn gedachten.Zeker vandaag.Veel liefs  en  ๐Ÿฉท๐Ÿงก
29/03/2024

De mooiste vlinder, altijd in mijn gedachten.
Zeker vandaag.
Veel liefs en ๐Ÿฉท๐Ÿงก

27/03/2024

Ik had met het vliegtuig kunnen gaan. Maar het leek me een goed idee om met dectreinbte gaan. Zo zie je dit enorm grote land ook een keer op een andere manier.

Een treinreis van ruim 10 uur. Gelukkig wel in een slaapcoupe. 's Morgens om 6 uur vanuit mijn hotel in Delhi vertrokken en s avonds om half 7 was ik in het hostel in Jodhpur.

Voorzien van lakens, een kussen en dekens kon ik nog een paar uur slapen. De andere uren genoot ik, met een lunch, van het voorbij trekkende landschap.

Een lange rit maar zeker de moeite waard om op deze manier te reizen.

25/03/2024

Waterpistolen, grote emmers water, blikken, ballonnen en wat ze nog meer kunnen gebruiken om op elkaar te gooien ๐ŸชฃHet water wordt gemengd met verschillende felle kleuren.

Vandaag wordt namelijk in het noorden van India het Holifeest gevierd.

Een Hindoestaans feest, een combinatie van lentefeest, nieuwjaarsfeest en een feest van de overwinning van het goede op het kwade. Het wordt gevierd door het strooien van gekleurd poeder.
De dag ervoor worst het gevierd met religieuze rituelen en een verbranding van een brandstapel.

Iedereen mag elkaar bepoederen, groot en klein, oud of jong, rijk of arm, man of vrouw, licht of donker.
Tijdens Holi is iedereen gelijk.

Was het maar iedere dag Holi ๐Ÿ™๐Ÿ˜Š

Vanuit het rustige Bhutan nu aangekomen in het even kleurrijke maar veel drukkere Delhi.Groter kan het contrast niet zij...
23/03/2024

Groter kan het contrast niet zijn.

Vanmorgen op pad gegaan met Khursheed, mijn lokale gids.
Hij is 27 jaar en woonde tot zijn 18e in een Trust in Delhi. Daarvoor was hij รฉรฉn van de vele straatkinderen die in Delhi wonen.

Zijn droom is om ooit zijn eigen film te produceren. Het script heeft hij zelf al geschreven. Nu nog werken en sparen tot hij deze droom kan verwezenlijken. Ik hoop dat her hem lukt ๐Ÿ˜Š.

De hele morgen lopen we door de smalle straatjes, de markten, bezoeken een tempel, zien hoe ze nog met de hand papier en kaarten drukken. Lopen binnen bij het naai atelier waar de mooiste stoffen worden genaaid door mannen.
We rijden met een tuktuk door de stad waar geen verkeersregels gelden en alles door elkaar loopt, fietst en rijdt.

We eindigen bij de Trust waar we binnen mogen kijken en Khursheed zijn levensverhaal verteld.

Zweven op 2000m hoogte in Pokhara (Nepal) ๐Ÿ˜๐Ÿ•ŠVliegen vanuit Kathmandu met een klein vliegtuig en zicht op de besneeuwde t...
15/03/2024

Zweven op 2000m hoogte in Pokhara (Nepal) ๐Ÿ˜๐Ÿ•Š

Vliegen vanuit Kathmandu met een klein vliegtuig en zicht op de besneeuwde toppen van het Himalaya gebergte was al een geweldige belevenis.

Vandaag op aanraden van de gids paragliding geboekt. Om half 10 werd ik bij het hotel opgehaald. Onderweg stapten er nog zo'n 12 mensen in. Busjes was voor 7 denk ik maar een beetje schuiven en een extra krukje in de bus dan past het wel. Eigenlijk geen idee war de bedoeling precies was want er werd weinig Engels gepraat. Ik was de enige niet Nepalees.

Na een rit met veel bochten de berg op, even naar het toilet (inmiddels gewend aan de squad ๐Ÿ™ˆ) en de anderen volgen. Er wordt verteld dat het nog wel een uur kan duren voordat het mijn b***t is. Geen probleem want er is genoeg te zien en kan goed observeren hoe het vooral niet moet. De start bedoel ik dan. Die gaat niet bij iedereen helemaal perfect.

Er wordt me een andere piloot toegewezen. Geen idee hoe hij eruit ziet want zijn gezicht is helemaal bedekt. Harnas aan en vast gesnoerd. Lopen als hij lopen zegt en gaan.....

De beelden zeggen genoeg...๐Ÿ˜๐Ÿ˜

en...mijn landing ging na ruim een half uur zweven als een vogel ook best goed: gewoon op mijn voeten geland ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜€ en de gids? Ik heb zojn foto zonder bril en sjaal ๐Ÿ˜

Fly - Celine Dion

Fly, fly little wing
Fly beyond imagining
The softest cloud, the whitest dove
Upon the wind of Heaven's love
Past the planets and the stars
Leave this lonely world of ours
Escape the sorrow and the pain
And fly again

Kathmandu-NepalVeel Hindu tempels en Boedhistische stupa.
12/03/2024

Kathmandu-Nepal

Veel Hindu tempels en Boedhistische stupa.

A memorabele weekend in Kuala Lumpur with my best friends from Malaysia ๐Ÿ˜๐ŸงกHet was geweldig om tijdens mijn weekend in Ku...
11/03/2024

Het was geweldig om tijdens mijn weekend in Kuala Lumpur mijn vrienden weer te zien en te spreken. Beiden meer dan 30 jaar geleden ontmoet tijdens mijn studie in Engeland.
Best friends for ever ๐Ÿงก.

Thank you and for this wonderful weekend full of memories.

Thank you for the precious gift ๐Ÿ˜˜. I will read your books while travelling in Asia the coming months.

Pagina's uit de Bukit Lawang Trust Nieuwsbrief ๐Ÿคฉ
20/02/2024

Vanmorgen een bezoek gebracht aan de Trash Bank, ofwel de locatie waar het lokale plastic wordt verzameld en verwerkt. D...
06/02/2024

Denk nu niet dat dit netjes in zakken wordt gebracht en met machines wordt gesorteerd en verwerkt.
Integendeel!

Als het plastic afval niet gewoon op straat wordt gegooid of, erger nog, in de rivier of de kanalen dan komt het in een vrachtwagen. Zeker niet alles netjes gescheiden maar soms met de vuiler pampers er nog tussen.

Alles wordt op een hoop gegooid en daarna wordt door een paar vrouwen alles met de hand gesorteerd: Hard plastic, zacht plastic, dopjes en zakjes.

De harde flessen worden gevuld met zacht plastic en noemen ze dan eco-bricks. Je kan er een muur mee bouwen of zelfs complete huizen.

De dopjes en ander klein plastic wordt op kleur gesorteerd, nog steeds alles met de hand. Gewassen en gaat dan in een soort hakselaar. Dit ligt vervolgens te drogen om te worden gebruikt in het kleine atelier. Al het andere plastic wordt geperst en verpakt. Dit wordt verkocht aan fabrieken.

Van de snippers plastic worden met mallen en een kleine machine verschillende producten gemaakt voor de verkoop (o.a sleutelhangers, bloempotten, kammen, haakjes en tegels)

Ik mocht mijn kleuren kiezen en zag de snippers worden verwerkt tot een mooie paars, witte en blauwe bloempot. Voor โ‚ฌ1,80 had ik een mooie pot.

Ongelooflijk hoeveel werk en tijd er vooraf gaat het maken van zoiets kleins. Soms voel ik me bezwaard om zo weinig te betalen.

Ook werd ik me vandaag heel erg bewust van het plastic probleem in de wereld.

04/02/2024

๐Ÿ’ ๐™น๐š„๐™ฝ๐™ถ๐™ป๐™ด ๐šƒ๐š๐™ด๐™บ ๐Ÿต

(To the tune of jingle bells) Jungle treck, jungle treck, in Bukit Lawang, see the monkeys, see the birds, see orangutang, hey!

Whether or not you choose to venture out on a jungle trek during your time in Bukit Lawang, youโ€™ll have a hard time escaping this little jungle-jingle. It is known and sang by almost everyone here- and for good reason.

The wildlife here is incredible. Sumatra is the only remaining place on earth where 5 large animals live together. Rhinos, Tigers, Bears, Elephants and (of course) Orang-Utans.

Iโ€™ve been lucky enough to have seen 6 Orang-Utans in their natural habitat so far. With one incredibly close encounter with a mother and baby! Pro tip- hide your bananas!

Thus far, I have already been on 3 separate jungle treks one here in Bukit Lawang to see orangutans and two in Batu Katak, to see the two species of largest flowers in the world.

I had never anticipated that Iโ€™d be signing myself up willingly to trek through the jungle in this heat- but here I am desperate for more. The two day trek with fellow volunteers is (although physically demanding) certainly not limited to fitness-freaks. As we trekked we passed groups of people of varying ages and physical abilities, (one couple must have been in their late 70s!)

The guides are incredibly knowledgeable and ready to assist as you when the terrain gets tough! They do all they can to ensure you have an amazing time, from sharing fascinating facts about the beautiful surrounding nature and animals, preparing 5/6 meals, playing games with us, and helping to steer the rafts at the end of day two.

The beauty of the rainforest is breathtaking. It is difficult to keep trekking when everything catches your eye, all you can do is observe in awe. As the sunlight sparkles through leaves illuminating the fauna all around you.

The overnight trek is the perfect outward bound adventure, incredible Mountain views, delicious food, delightful company topped off with the thrill of river rafting through Bukit Lawang.

Two days in the jungle? Yes please. And Iโ€™d do it all again ๐Ÿ˜๐Ÿ’

Thank you Zoe, dankjewel!, for the words you wrote and you allowed me to quote ๐Ÿฅฐ

Tekst: Zoe Hayden
Foto's: Miranda van Haneghem

๐ŸŒบ  ส€แด€๊œฐ๊œฐสŸแด‡๊œฑษชแด€. ๐ŸŒบDe ene na het andere Once-in-a-life time ExperienceIn de Jungle van Sumatra groeien en bloeien de 2 meest...
25/01/2024

๐ŸŒบ ส€แด€๊œฐ๊œฐสŸแด‡๊œฑษชแด€. ๐ŸŒบ

De ene na het andere Once-in-a-life time Experience

In de Jungle van Sumatra groeien en bloeien de 2 meest bijzondere bloemen ter wereld. De eerste heb ik een paar dagen gelden gezien en vandaag de 2e. Ongeloofelijk en heel bijzonder.

Dus wederom alles laten liggen en een afspraak gemaakt met de locale gids. Dit keer gaan we op pad met Ruddy. Hij is de neef van onze vorige gids.

Samen met 2 van zijn collega's gaan we met z'n 3-en weer een hele dag de Jungle in op zoek naar dit bijzondere exemplaar.

Deze bloem bloeit ook maar enkele dagen en het is niet bekend wanneer. Om deze bloem te zien lopen we een aan de andere kant van de Jungle in. Eerst door het stuk met de rubber bomen (rubberplantage) en daarna regelmatig door de rivier. Ons is aangeraden om de speciale schoenen te kopen. Deze zijn gemaakt van rubber met een soort spikes voor de grip maar ze lijken ook op waterschoenen. Voor โ‚ฌ4 neem ik de gok. Maar ze lopen een stuk fijner dan mijn wandelschoenen.
Sokken over je broek voor de bloedzuigers en lange mouwen en lange broek voor de muggen.

Vergeet nog even te vermelden dat de weg naar de Jungle vanuit het dorpje Batu Katak achterop de motor van de gidsen is. Verwacht geen keurig geasfalteerde weg maar een soort motorcross gebied (gelukkig zonder modder) en over een niet erg stevig uitziende brug. Dit op zich is al een heel avontuur ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜…

Samen met de 3 gidsen lopen we weer door de Jungle. Alles is even mooi en het is zo rustig.
Helaas komen we ook langs een stuk wat al is omgehakt voor de Palm Olie industrie ๐Ÿ˜ช.

Na een uurtje of iets meer stoppen we voor een fruit pauze: verse ananas, watermeloen, bananen, soort lychee en mandarijnen.

Daarna lopen we weer verder en komen we bij onze bestemming;

De Rafflesia ๐ŸŒบ

"Hij is rood en vaak met witte stippen, de plant stinkt (geur van rottend vlees) en wordt de Rafflesia genoemd. De grootste bloem ter wereld lijkt eerder afkomstig uit de Efteling dan uit de natuur, maar toch is de Rafflesia bloem meer dan echt en te vinden in Aziรซ" volgens internet

De Rafflesia bloem bestaat eigenlijk alleen uit een bloem (er is geen groen blad te bekennen) en geen stengels en kan een diameter van

สŸษชแดŠแด‹แด‡ษดแด˜สŸแด€ษดแด›? แด˜แด‡ษดษช๊œฑแด˜สŸแด€ษดแด›? แด๊œฐแดกแด‡สŸ ส€แด‡แดœแดขแด‡ษดแด€ส€แดษด๊œฑแด‹แด‡สŸแด‹ ๐ŸŒฑ๐ŸŒธAl een paar dagen wordt er hier enthousiast over gesproken. De bloei va...
21/01/2024

Al een paar dagen wordt er hier enthousiast over gesproken. De bloei van de Reuzenaronskelk.

Deze bloem, die enkel in Sumatra voorkomt, groeit hier in de Jungle op ca..45 minuten met de scooter vanaf hier.

Even een weetje over deze plant:
De plant heet in het Latijn "Amorphophallus titanum", ofwel pen*splant of lijkenplant. Hij is vooral bekend om de stank, zo'n beetje de geur van rottende vis.
Deze stinkende plant bloeit gemiddeld maar 1x in de 3 jaar en dan ook maar voor 72 uur. Het is een reuzenplant omdat hij 1,5 tot 3 meter hoog kan worden.

Via Jungle gidsen hoorden we dat de bloem in bloei staat, bij toeval hadden ze er รฉรฉn gevonden.
Het komt dus niet vaak voor dat je de kans krijgt deze bloem te zien, laat staan in bloei.

Vandaag dus de Once in a lifetime kans om dit te zien.
Vanmorgen om 10:00 met 5 scooters richting Batu Katak gereden. Eerst even bij het stalletje een fles benzine kopen voor de scooters. Een leuke rit door de heuvels, niet overal.het beste wegdek en prachtige natuur rondom.

Aangekomen gaan we met een Jungleranger op pad.
Klimmen, balanceren en door dicht begroeide paden lopen we door de Jungle. Langs rubberbomen waar ze net de rubber ophalen voor de markt.

Als eerste komen we bij de plant waar de vruchten groeien, dit is niet de plant zelf.
Nog een half uurtje lopen en klimmen. en dan zijn we wel bij de bloem. Omdat deze al een paar dagen bloeit valt het mee met de stank. Wellicht was het vandaag ook de laatse dag.

Op de terugweg stoppen we bij de rivier voor een fruit picknick en later voor lunch met zicht op de rivier.

Inmiddels ben ik hier al een week maar nog niet veel tijd gehad om posts bij te werken. De voorgaande dagen zal ik later...
20/01/2024

De voorgaande dagen zal ik later toevoegen.

Vandaag zijn we met een aantal van de groep gaan zwemmen in de Landak Rivier.

Eerst een flinke wandeling vanaf de Trust naar Bukit Lawang, niet langs de hoofdweg, maar achter de huizen langs het kanaal. We lopen dan door het dorp waar de lokale bevolking woont.

Onderweg zien we kinderen spelen en zwemmen in het kanaal, vrouwen de was doen en sommigen gebruiken het als bad. Overal worden we even vriendelijk begroet.

Hoe dichter we bij Bukit Lawang komen hoe meer guesthouses we zien. Er zijn een paar hele mooie zoals de Eco Lodge.

Voordat we naar de rivier gaan kopen we in een lokaal restaurant onze lunch. Van de eigenaresse krijgen we allemaal een zak gemaakt van papier en in het midden een bananenblad. We vullen deze puntzak met rijst, noodles, groeten, vis etc van het buffet uit de vitrine. Vervolgens wordt er een pakketje van gevouwen en dat nemen met mee voor later.

Een fikse wandeling naar de rivier die bijna niet te vinden is als je hier niet bekend bent. Een weg door een stukje Jungle war de apen in de bomen naast ons zitten, we flink gebeten worden door de muggen en mijn slippers blijven steken in de modder.

Flink bezweet en onder de modder komen we na een half uurtje aan bij de rivier. Alles rondom groen en helder water. Prachtig ๐Ÿคฉ

Na het eten van onze lunch zwemmen we wat, beetje lezen en genieten van de Jungle geluiden.

Een heerlijk relaxte middag. Rond vier uur wandelen we weer terug naar ons verblijf. Af en toe op de foto met mensen uit het dorp en even stoppen bij Patrice en Vitria voor een kopje thee.

De leukste fietstour in Kuala Lumpur met  met gids Apit en Sally. Tour met Indische eten onderweg.
13/01/2024

De leukste fietstour in Kuala Lumpur met met gids Apit en Sally.

Tour met Indische eten onderweg.

Vandaag de straat over gestoken van het S Hotel Resort naar het H Hotel El Nido, Vegetarian Vegan Hotel. Het zusje van.....
07/01/2024

Het zusje van.... wat een prachtig en luxe hotel ๐Ÿคฉ.
De inrichting, de kamer, zelfs de geur klopt. Ze hebben ook een huiskat, met jasje, al vraag ik me af wat het nut van dit jasje is?

Het andere hotel was zeker ook prima maar dit is van een heel ander niveau en dus prijsklasse ๐Ÿ˜‰. Maar moet kunnen voor 1 nacht.

Het restaurant is een van beste in El Nido: Vegan en vegetarisch. Alles ziet er mooi uit en smaakt voortreffelijk. Vandaar ook dat het is volgeboekt.

Na het eten ga ik naar de rooftop bar voor een Frozen Mango Daquiry en ook nog een (wel erg sterke) Moscow Muile ๐Ÿน.

Zal straks lekker slapen, zeker met het beeld van de onderwaterwereld en rustgevende muziek aan de muur ๐Ÿ˜ด

06/01/2024
Bohol - Filipijnen ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฝEen van de vele eilanden in de Filipijnen is Bohol. Het eiland van de Chocolate Hills and Tarsier '...
05/01/2024

Bohol - Filipijnen ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ฝ

Een van de vele eilanden in de Filipijnen is Bohol. Het eiland van de Chocolate Hills and Tarsier 'aapjes', de Loboc rivier en nog veel meer.

Witte stranden en blauwe zee en mooie grote en kleine resorts. Voor iedereen volop keuze.

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in dit mooie, kleine resort. Maar 30 kamers en รฉรฉn villa.
Alle kamers kijken uit op het zwembad en de bovenste ook over de zee en het strand.

De eigenaar is een gepensioneerde Filipijnse zakenman. Zijn privรฉ kunst collectie is te zien in de galerij.

Behalve relaxen op de ligstoelen aan het privรฉ strand of in de hangmat kun je zwemmen in de infinity pool, jeu de boules spelen, volleyballen, tafeltennis, duiken, snorkelen en gebruik maken van de aanwezige kanos. Wil je een massage dan kan dat ook.

Het eten is goed en lekker in het eigen restaurant. Als je wilt brengen ze je lunch of drankje ook bij het zwembad of op het strand.

Geen terugblik op 2023 en geen verwachtingen voor 2024 maar genieten van dit moment ๐Ÿ˜. Mijn nieuwe jaar hier op het stra...
31/12/2023

Mijn nieuwe jaar hier op het strand van Bohol is al begonnen.

Voor iedereen de beste wensen en dat deze en al jullie dromen mogen uitkomen in 2024 ๐Ÿ˜˜ ๐Ÿงก

30/12/2023

in Manila. Erg leuke manier om meer te zien en te horen over de oude stad Intramourales. Dit deel van Manila, binnen de muren, heeft nog veel Spaanse invloeden.

Veel gehoord over de Geschiedenis van Manila tijdens de Spaanse overheersing en onder Japans bewind tijdens WO II.
Over de nationale held Jose Rizal weet ik nu ook veel meer. Hij zou wel eens de fameuze Jack de Ripper kunnen zijn wordt beweerd ๐Ÿคทโ€โ™‚๏ธ๐Ÿค”

Aangekomen in Manila en 1 overnachting met ontbijt in dit leuke boutique hotel in het zakendistrict. Op de 5e verdieping...
30/12/2023

Op de 5e verdieping een expositie en een rooftop op de 9e.

On my way to discover the other side of the world ๐Ÿคฉโœˆ๏ธ
28/12/2023

Adres

Breskens

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Miranda van Haneghem - Travel Counsellor nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Miranda van Haneghem - Travel Counsellor:

Video's

Delen

Dit vind je misschien ook leuk