Bergwandelen.com

Bergwandelen.com Bergwandelen.com staat voor liefde voor de bergen. Wij organiseren kleinschalige wandelreizen in alle

28/05/2024

We hebben ook reizen van 5 dagen. Na zo'n lang weekend met 4 dagen wandelen in de bergen heb je het gevoel dat je er weken uit bent geweest 🏔👣😎
- Korte huttentrektocht zomereditie: 27 juni (garant vertrek), ook uitstekend geschikt om eens keer een huttentocht uit te proberen!
- Korte huttentrektocht nazomer editie: 4 september (garant vertrek), nog even lekker de bergen in om de zomer af te sluiten!
- Pittige korte huttentrektocht: 13 september, kort maar krachtig!
www.bergwandelen.com/zomerreizen/

28/05/2024

Gisteren hebben we met Lana en Vincent de opnames gehad voor het item 'Wandelaar des Vaderlands' van Wandel.nl. De zomervakantie komt eraan en wie wil er dan niet wandelen in de bergen?! We geven de kijker tips, zodat je met een goede voorbereiding een wandeling in de bergen kunt maken.

Volgende week komt het item online 😁.

Naast de reizen van 1 week hebben we ook reizen van 2 weken of meer zodat je nog langer van de bergen kunt genieten 😍- H...
26/05/2024

- Huttentrektocht Haute Route Chamonix-Zermatt (17 augustus): van de wereldbekende Mont Blanc naar de majestueuze Matterhorn
- Rugzaktrektocht in de Indian Summer van Canada (1 september): wildkamperen op Vancouver Island en in de Rocky Mountains
- Mount Elgon en de uitgedoofde vulkanen van Karamoja (10 november): kampeertrektocht rond en over Oegandese vulkanen
www.bergwandelen.com/reizen/

Vandaag de prachtige wandelweek afgesloten met een wandeling op de huisberg van Mountivity 😎
10/05/2024

09/05/2024

Vandaag de huistoppen boven Puy-Saint-Vincent beklommen voor mooie uitzichten 🤩 De wandeling was wel wat zwaarder dan normaal doordat er bovenop nog veel sneeuw lag 😅

Het is dan wel lente, maar er ligt in de Ecrins boven de 2000m nog steeds een bak sneeuw ☃️🌼😎
08/05/2024

Vandaag zaten we in, onder en boven de wolken met op precies de goede momenten zicht 🤩
07/05/2024

Het lenteweer is deze eerste dagen nog wisselvallig, maar dat mag de pret niet drukken 🏔️👣
06/05/2024

Wat een heerlijke Reisinspiratiemiddag met fijne mensen, we hebben nu al zin in de zomerreizen! 😁
05/05/2024

Volgende week zondag is onze Reisinspiratiedag | 5 mei. Een middag vol met reisinspiratie. Je kunt je nog aanmelden!
28/04/2024

Zin in een wandelreis in de bergen? Kom zondagmiddag 5 mei naar onze Reisinspiratiedag!

21/04/2024

De periode tussen kerst en half april noemen wij al jaren 'HET winterseizoen'. En dit jaar meer dan ooit, want er gingen maar liefst 25% meer sneeuwflapperaars met ons mee op reis. Wat een feest! 😁☃️. Dank je wel als je erbij bent geweest! 🙏

Naast alle herinneringen een paar statistieken over afgelopen winter:

➤ Er zijn 18 reizen doorgegaan
- 3 reizen in Italië
- 5 reizen in Zwitserland
➤ Er zijn 25% meer sneeuwwandelaars t.o.v. vorig jaar mee geweest
➤ de gemiddelde groepsgrootte is 8 + gids (en stagiair)
➤ 62% gaat met ons op reis via een bekende
➤ er zijn 50% minder annuleringen (van 10 naar 5 personen) 🙏

We hebben ook korte 5-daagse wandelreizen in de Alpen. Zo'n korte huttentrektocht of wildkampeer trektocht  is een heerl...
19/04/2024

We hebben ook korte 5-daagse wandelreizen in de Alpen. Zo'n korte huttentrektocht of wildkampeer trektocht is een heerlijke break tussendoor en/of een ideale kennismaking met bergwandelen 👣⛰😎 Vertrekdata 2024:
- 30 mei huttentocht voorjaar: https://bergwandelen.com/korte-huttentrektocht-lente-editie/
- 22 juni wildkamperen: https://bergwandelen.com/ontdek-het-wildkamperen-in-zwitserland/
- 27 juni huttentocht zomer: https://bergwandelen.com/korte-huttentrektocht-zomereditie/
- 4 september huttentocht nazomer: https://bergwandelen.com/korte-huttentrektocht-herfst-editie/
- 13 september pittig huttentocht: https://bergwandelen.com/pittige-korte-huttentrektocht/

Op 17 augustus lopen we weer de Haute Route van    naar  , in 2 weken van de wereldbekende   naar de majestueuze   ! Je ...
15/04/2024

Op 17 augustus lopen we weer de Haute Route van naar , in 2 weken van de wereldbekende naar de majestueuze ! Je passeert 10 van de 12 hoogste toppen in de Alpen, 11 bergpassen, 360 graden uitzicht toppen, talrijke gletsjers, (stuw)meren, lieflijke bergdorpjes, bloemrijke almen en schitterende alpiene dalen. Deze wandeltocht brengt je van het ene hoogtepunt naar het andere 🤩 https://bergwandelen.com/haute-route-chamonix-zermatt/

14/04/2024

En het avontuur gaat verder! Sneeuwwandelen in een nieuw gebied is puzzelen, gelukkig puzzelt Allard graag 😁. Dat zien we hem dan ook vooral doen vandaag, terwijl wij door een magisch landschap lopen met veel sneeuw, verschillende gesteentes, een knusse berghut op een prachtige plek en zo komen we hoger en hoger.

De warme temperaturen worden door de wandelaars wel gewaardeerd, maar voor de sneeuw is het niet zo best. Het wordt allemaal zacht en zompig en de beoogde col gaat ‘m niet worden vandaag. Op het ‘point of no return’ lunchen we en daarna maken we nog een lange tocht via de kom die er nog achter blijkt te liggen. Een lange glijbaan zat er ook nog in en toen werd het langggg afdalen, naar … jawel, de auto’s. 🙈

We reden nu via een prachtige route naar de vallei aan de andere kant van het bergmassief en daar werden we door twee zeer sympathieke Italianen naar de hut gebracht met een quad. De combinatie van het terrein en de snelheid maakte het een waardige avontuurlijke afsluiting van deze lange dag buiten 🤣.

Een ontspannen en sterrenwaardig diner hadden we niet verwacht, genieten!

Staat   als reisbestemming op jouw wandelreis wishlist? Dan is dit de kans om de ‘Indian Summer’ op z’n mooist te ontdek...
13/04/2024

Staat als reisbestemming op jouw wandelreis wishlist? Dan is dit de kans om de ‘Indian Summer’ op z’n mooist te ontdekken! Garant vertrek op 1 september, 22 dagen !
De beren doen zich tegoed aan de bessen voordat ze aan hun winterslaap beginnen. Bloemen, struiken en planten zijn aan hun volgende cyclus begonnen. Afstervende bladeren kleuren de bergwanden, bossen en uitgestrekte velden in prachtige weelde. In Canada is alles groot!

➤ Trektocht in de ruige Rocky Mountains
➤ Transfer met watervliegtuig
➤ Trektocht langs de wilde westkust van Vancouver Island
➤ Volop wilde dieren en grote roofvogels
➤ Canada op z’n best!

13/04/2024

Het Sneeuwavontuur. Elk jaar is de bestemming een verassing. We weten maanden lang wel ‘daar waar de beste sneeuw ligt’. Maar verder???

We komen allemaal aan - in korte broek en t-shirt - in een zonovergoten Val d’Aosta in Italië 🤣. De bestemming is inmiddels bekend, maar tot de avond voor vertrek husselt de route nog wat. Het is half april en de hutten zijn niet allemaal meer open, of vol …

Allard puzzelt door en bij het diner horen we wat we komende week gaan doen. Iedereen is het er sowieso wel mee eens. We hebben allemaal zin in een mooie week in de bergen 😁☃️.

Vanmorgen reden we naar Rhemes Notre Dam en al snel kunnen de sneeuwschoenen onder. Na een relaxte walk komen we aan bij La Rêverie de Thumel waar we gaan slapen. Onze mond valt open van verbazing over de mooie kamers! Alles is spiksplinternieuw, de bivaks met harige dekens zullen vast nog komen deze week, maar dit is het tegenovergestelde 😁.

Met een lichte rugzak maken we daarna nog een acclimatisatie tour de hoogte in en we doen een lawine oefening. Als we terugkomen genieten we nog van de laatste zonnestralen op het terras. Fijne dag!

Morgen een lange tocht, benieuwd waar we dan uitkomen!

29/03/2024

Ook de 2e week zit er weer op. Afgesloten met een mooie wandeling in de buurt van Grenivik ☃️ En als toegift nog een mooie Noorderlicht show 🤩 Volgend jaar weer 🏔️🇮🇸

Myvatn blijft een geweldige speeltuin ☃️🤩
28/03/2024

26/03/2024

Vandaag zon, nauwelijks wolken en matige wind. Zo’n dag moet je op IJsland maximaal benutten, dus dat wordt dan letterlijk en figuurlijk een topdag 😃
En ‘s avonds ook nog eens noorderlicht 🤩 Deze keer de statische variant en geen uitbundig bewegende show, dus met het blote oog bijna niet te zien.

26/03/2024

Een geweldig verslag van Sjarel over onze eerste zeil & sneeuwwandelreis te lezen op Bergen Magazine. Het was een unieke ervaring, dus in de zomer gaan we weer! 😁🙏

De reis ‘Zeilen en sneeuwschoenwandelen in Noorwegen’ is voor het eerst georganiseerd. Mountain Leader Allard en schipper Olivier stonden aan het roer.

Vandaag een mooie tocht in het fjord gemaakt !
25/03/2024

Marlies Dopmeijer ws op de terugvlucht naar Nederland op het juiste moment op de juiste plek: noorderlicht, zonsondergang en lava uitbarsting 😍

25/03/2024

Dit jaar hebben we zelfs 2 sneeuwschoen wandelreizen op IJsland. Na de aankomst in een sneeuwstorm hebben we ondertussen al weer 2 mooie wandelingen gemaakt ☃️

Een mooie wandelweek op IJsland zit er weer op. Nog even wat plaatjes van de laatste 2 wandeldagen om na te genieten 😍
23/03/2024

22/03/2024

Vandaag was de koninginnerit naar Rifugio Claudio e Bruno. En wat een rit! Ruim 1000m stijgen met 2 sleutelpassages waarvan we bij vertrek niet wisten of het zou lukken.

De eerste passage losten we op door het scheppen van een 50m lang pad door een steile sneeuwhelling die in het Lago Morasco eindigde.

De tweede was door een smalle kloof waar hoog boven ons de sneeuw op de steile hellingen lag te wachten om te gaan glijden. Maar we waren er al vroeg en het was koud genoeg om er veilig doorheen te kunnen. We werden in de kloof getrakteerd op regen, natte sneeuw en uiteindelijk sneeuw, poe.
Maar bij de tocht over het verlaten Lago Sabbione brak de zon door. Tot de aankomst bij de hut bleven we foto’s schieten van de ruige witte bergwereld om ons heen. Met recht een koninginnerit!

En vanmorgen nog richting de Blinnenhorn gegaan. 🥰

Adres

Groesbeek
6561KC

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Bergwandelen.com nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Bergwandelen.com:

Video's

Delen

Wie zijn wij

Bergwandelen.com staat voor liefde voor de bergen. Wij organiseren kleinschalige wandelreizen, door toegewijde vakmensen met focus op beleving en persoonlijk contact.

Bekijk ons actuele reisprogramma in alle seizoenen van het jaar!

Andere Groesbeek reisbureaus

Alles Zien

Dit vind je misschien ook leuk