Gaudeamus

Gaudeamus Biuro Turystyczne Gaudeamus
Kursy Przewodników Górskich i Miejskich
Wyprawy i Trekkingi

Dzień dobry w poniedziałek! 😊Dopiero co zakończyliśmy egzamin państwowy na Przewodników Beskidzkich, a już w najbliższy ...
09/09/2024

Dzień dobry w poniedziałek! 😊

Dopiero co zakończyliśmy egzamin państwowy na Przewodników Beskidzkich, a już w najbliższy piątek zaczynamy kolejny zjazd dla obecnych Kursantów 💪🥾📚

Jak myślicie, gdzie będziemy się szkolić tym razem?Grafika jako podpowiedź 😉

Maszerujemy "egzaminowo".Ato Lachów Groń, a to Jałowiec.Nie jest źle, tylko tak dalej !
05/09/2024

Maszerujemy "egzaminowo".
Ato Lachów Groń, a to Jałowiec.
Nie jest źle, tylko tak dalej !

Rozpoczęliśmy drugi dzień egzaminu na Przewodnika Beskidzkiego. Idziemy na Lachów  Groń.
05/09/2024

Rozpoczęliśmy drugi dzień egzaminu na Przewodnika Beskidzkiego. Idziemy na Lachów Groń.

Rozpoczął się egzamin państwowy dla przewodników beskidzkich.  Przystępujemy w 23 osobowym składzie. Powodzenia !
04/09/2024

Rozpoczął się egzamin państwowy dla przewodników beskidzkich. Przystępujemy w 23 osobowym składzie. Powodzenia !

02/09/2024

Na weekendowym zjeździe Kursu Przewodników Sudeckich w Górach Opawskich zweryfikowaliśmy wiedzę naszych Kursantów na egzaminie połówkowym 📚🗺️

Zakończyły się tegoroczne egzaminy federacyjne dla kandydatów na Przewodników KrakowskichWitamy 23 Nowicjuszy z Gaudeamu...
29/08/2024

Witamy 23 Nowicjuszy z Gaudeamus’a! 🎉
To świetny wynik, gratulacje 👏 👏👏
20 września zapraszamy do Magistratu, gdzie odbędzie się uroczystość wręczenia „atrybutów przewodnickich” 🏅

20/08/2024

🥾Za nami sierpniowy zjazd Kursu Przewodników Beskidzkich w Pieninach - 4 dni długiego weekendu wykorzystaliśmy na dokładne zapoznanie się z topografią Pienin Spiskich, Małych i Właściwych ⛰️
⛈️W prognozach oprócz słońca i wysokich temperatur były też ulewy i burze, ale popołudniowe widoki z mgłami i podeszczowym, barwnym niebem wynagrodziły wszystkie niedogodności 🌄😊

Przed nami kolejna edycja Karpackiego Rajdu Jesiennego! 🥾🍂🏔️Już na początku października zapraszamy do Bukowiny Tatrzańs...
04/08/2024

Przed nami kolejna edycja Karpackiego Rajdu Jesiennego! 🥾🍂🏔️
Już na początku października zapraszamy do Bukowiny Tatrzańskiej, gdzie tradycyjnie ośrodek wypoczynkowy Grand Stasinda posłuży nam jako baza wypadowa do górskich wycieczek.
W tym roku odwiedzimy Pieniny, Tatry Bielskie oraz Tatry Niżne - w planach zdobycie ich najwyższego szczytu Dumbier 2043 m n.pm.m.
W zeszłym roku przy okazji Rajdu świętowaliśmy 20-lecie działalności Biura Gaudeamus, więc i tym razem uczcimy, już 21. urodziny!
Serdecznie zapraszamy!
Program dostępny pod linkiem:

Zeszły weekend spędziliśmy z kursem przewodników beskidzkich w Beskidzie Sądeckim. 🏞️ Program zjazdu obejmował:🥾 Wyjście...
11/07/2024

🥾 Wyjście na Malnik i podziwianie panoramy z otwartej pod koniec zeszłego roku 42-metrowej wieży widokowej. 🌄

🥾 Wymagające podejście w upalny dzień na najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego - Radziejową, jednak cały trud wynagrodziły widoki z wieży m.in. na Tatry i Pieniny 🏔️

🏞️ Omawianie panoramy z Hali Łabowskiej.

Beskid Sądecki pozytywnie zaskoczył nas swoją kameralnością - pomimo wakacyjnego weekendu tłumów na szlakach nie zastaliśmy. 😊🌳

Dziękujemy wszystkim za wspólnie spędzony czas i już nie możemy się doczekać kolejnego zjazdu!

Drugim terminem egzaminu wewnętrznego oficjalnie zakończyliśmy Kurs Przewodników Beskidzkich w edycji 23/24! 👏Dziękujemy...
03/07/2024

Dziękujemy wszystkim Uczestnikom za wspólnie spędzony rok na beskidzkich szlakach! 🥾
Przed Kursantami jeszcze tylko 2 miesiące intensywnych przygotowań do egzaminu państwowego…📚🗺️
Powodzenia!

Zakończyliśmy Kurs Przewodników Krakowskich 23/24.Szanowni Kursanci, serdecznie dziękujemy za 9 miesięcy wspólnej nauki ...
25/06/2024

Zakończyliśmy Kurs Przewodników Krakowskich 23/24.

Szanowni Kursanci, serdecznie dziękujemy za 9 miesięcy wspólnej nauki na zajęciach praktycznych i teoretycznych.

Za tydzień Egzamin Federacyjny.
POWODZENIA!!!

Letnie Karkonosze z Kursem Przewodników Sudeckich
24/06/2024

Ostatnie terenowe zajęcia Kursu Przewodników po Krakowie odbyły się na Podgórzu…Już w lipcu Kursanci zmierzą się z egzam...
19/06/2024

Już w lipcu Kursanci zmierzą się z egzaminem federacyjnym. Trzymamy kciuki! 🤞💪

Zeszły weekend spędziliśmy z Kursem Przewodników Sudeckich w Górach Stołowych 🥾⛰️Zapraszamy do fotorelacji!🔜 A już jutro...
29/05/2024

Zapraszamy do fotorelacji!

🔜 A już jutro z Beskidnikami ruszamy na czterodniowy zjazd w Beskidzie Żywieckim

16/05/2024

Pierwszy zjazd nowej edycji Kursu Przewodników Beskidzkich ⛰️Gorce… i Droga Pienińska jako alternatywna trasa w mniej pogodny dzień 😉
🥾Dzień 1. Koninki - Turbacz - Wisielakówka - Bukowina Miejska;
🥾Dzień 2. Droga Pienińska i ćwiczenia z mapą🗺️ na trasie z Czerwonego Klasztoru do Szczawnicy oraz popołudniowy spacer na górę Wdżar;
🥾Dzień 3. Młynne - Wierch Lelonek - Gorc - Lubomierz Rzeki

08/05/2024

Majówkę spędziliśmy z Kursem Przewodników Beskidzkich w Bieszczadach ⛰️🥾To znaczy nie tylko w Bieszczadach, bo pierwszego dnia odwiedziliśmy jeszcze wschodnią część Beskidu Niskiego, ale w pozostałe dni skupiliśmy się na Bieszczadach Zachodnich.
☀️Dzięki wyjątkowo sprzyjającej pogodzie udało nam się zrealizować wszystkie zaplanowane przejścia: na Osadzki Wierch, Smerek, Wielką i Małą Rawkę, Połoninę Caryńską, Tarnicę, Halicz, Rozsypaniec, a ostatniego dnia z niedawno wybudowanej wieży widokowej na Holicy, w górach Sanocko-Turczańskich, podziwialiśmy widoki na zdobyte szczyty…

29/04/2024

🇲🇽 🇬🇹 🇧🇿 Przygotowaliśmy wyprawę do Meksyku, Gwatemali i Belize w terminie, gdy Meksykanie świętują pełne radości Dia de Mu***os – święto upamiętniające zmarłych. To wyjątkowy czas, kiedy ulice ożywają w muzyce, kolorach i tańcu, a meksykanie przebierają się i malują twarz w motywie trupiej czaszki, zwanej calavera 💀💃

W Gwatemali w tym czasie miasta i wioski wypełniają się kolorowymi dywanami z kwiatów, symbolizującymi drogę dusz do świata zmarłych.🌺

Po intensywnym czasie spędzonym na odkrywaniu lokalnych tradycji i kultur przeniesiemy się na rajskie plaże Belize - relaks wśród karaibskich wód i bujnej roślinności dżungli!🏝

Impreza potwierdzona - zostały 2 wolne miejsca!

Na weekendowym zjeździe Kursu Przewodników Sudeckich w Górach Sowich przysłowiowy kwiecień - plecień ;)
23/04/2024

22/04/2024

Podczas sobotnich zajęć Kursu Przewodników po Krakowie mieliśmy okazję odwiedzić dwa, oddalone zaledwie o krótki spacer kościoły - współdzielący przestrzeń z konwentem dominikanów kościół Świętej Trójcy oraz ulokowany na rogu placu Wszystkich Świętych klasztor franciszkanów.
Te dwa kościoły, poza bliskim położeniem, łączy jeszcze parę szczegółów. Oba zostały uhonorowane tytułem bazylik mniejszych, co podkreśla ich wyjątkowe znaczenie dla wiernych i turystów.
Co także istotne, w przypadku każdego z kościołów obecny wygląd zewnętrzny jak i wnętrze różnią się od pierwotnie wzniesionych budowli - oba obiekty sakralne ucierpiały w wielkim pożarze w 1850 roku, przez co wymagały kompleksowej rekonstrukcji.
Dziś kościół Świętej Trójcy prezentuje się jako monumentalna gotycka ceglano-kamienna świątynia, a wnętrze odbudowanego po pożarze kościoła św. Franciszka zachwyca bogactwem witraży i polichromii, dzieł niezapomnianego Stanisława Wyspiańskiego.

Zapraszamy do fotorelacji ze zrealizowanych w weekend w Warszawie kursów Wychowawcy i Kierownika Wypoczynku.Dziękujemy u...
16/04/2024

Dziękujemy uczestnikom za aktywny udział w szkoleniu i urozmaicenie wykładów kreatywnymi pytaniami 😉

Zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych edycjach, które odbędą się jeszcze przed wakacjami!
Szczegóły: https://www.gaudeamus.com.pl/kursy/

Za nami kwietniowy zjazd Kursu Przewodników Beskidzkich w urokliwym Beskidzie Niskim.Podczas trzech intensywnych dni zdo...
09/04/2024

Podczas trzech intensywnych dni zdobylismy najwyższy, leżący po słowackiej stronie szczyt pasma - Busov, zrealizowaliśmy wieczorne wyjście na Rotundę i Kozie Żebro, podziwialiśmy przydrożne cerkwie oraz ćwiczyliśmy orientację, zbaczając poza oznaczone szlaki...

Kurs Przewodników Sudeckich w edycji 23/25 doczekał się oficjalnej "Koszulki Kursowej"Grafika na naszej koszulce przedst...
05/04/2024

Grafika na naszej koszulce przedstawia sudeckiego Ducha Gór - Liczyrzepę - bohatera licznych legend związanych z obszarem Karkonoszy.

Już w maju w Górach Stołowych wypatrujcie "zielonych ludków" ;)

31/03/2024
Już pod koniec kwietnia startujemy z nową edycją Kursu Przewodników Beskidzkich!Zostały jeszcze 2 wolne miejsca, chętnyc...
29/03/2024

Zostały jeszcze 2 wolne miejsca, chętnych zapraszamy do kontaktu telefonicznie lub mailowo.

Niedzielny spacer po Kazimierzu z Kursem Przewodników po Krakowie...
25/03/2024

- zapraszamy do fotorelacji z sobotniego spaceru Trasą Uniwersytecką.
19/03/2024

15/03/2024

Dzisiaj, z okazji tegorocznych obchodów Międzynarodowego Dnia Przewodnika "Gaudeamus" został dwukrotnie doceniony przez Marszałka Województwa Małopolskiego:
1. Nasz przedstawiciel, kolega Emil Bajorek otrzymał Dyplom Marszałka za wklad w rozwój i promocję turystyki w Małopolsce;
2. Federacja Stowarzyszeń Przewodnickich, którą tworzy również Gaudeamus, otrzymała stosowne wyróżnienie w 10 rocznicę działalności.
Zatem Gaudeamus !!!

12/03/2024

⛷️W poszukiwaniu dobrych warunków narciarskich wybraliśmy się do Południowego Tyrolu, gdzie w szczególności interesował nas jeden z popularniejszych w tym regionie ośrodków - Kronplatz.🏂
Przez względy pogodowe, które uniemożliwiły codzienne wyjścia na stok, nasz wypad na narty stał się także wycieczką krajoznawczą.
Południowy Tyrol (niem. Südtirol) albo Górna Adyga (wł. Alto Adige) to niesamowite krajobrazy, bogata kultura oraz burzliwa historia. Przemierzając tutejsze miasta i wioski nie da się nie zauważyć, że stare niemieckie i ladyńskie nazwy są równie istotne, co te włoskie, a lokalna kuchnia to smaczna mieszanka potraw austriackich, włoskich i ladyńskich.

Adres

Telefon

Strona Internetowa

Ostrzeżenia

Bądź na bieżąco i daj nam wysłać e-mail, gdy Gaudeamus umieści wiadomości i promocje. Twój adres e-mail nie zostanie wykorzystany do żadnego innego celu i możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie.