MICE Group

MICE Group MICE Group har mångårig kunskap, bredd och erfarenhet av att ta fram kompletta arrangemang och resor!

05/06/2024

Vårt äventyr i Hamburg fortsatte med en privat, guidad båttur på floden Elbe. Båten tog oss genom kanalerna mellan de gamla magasinen, vi fick se det mäktiga konserthuset från spännande vinklar och vi kunde på nära håll följa när containrar lastades av i den mäktiga hamnen. Vi fick se Hamburg från ett helt nytt perspektiv!

Hamburg har fler broar än någon annan stad i världen, fler än Amsterdam och Venedig tillsammans! Kan ni gissa hur många?

03/06/2024

Under helgen som gick var vi på MICE Group, tillsammans med våra systerbolag Sydafrikaresor och Söderhavsresor, på en gemensam konferensresa i Hamburg! Vår första aktivitet var en guidad cykeltur genom staden, ett perfekt sätt att utforska en ny stad på. Vår guide Lars berättade med stor inlevelse om stadens historia och gav oss spännande fakta om de olika stadsdelarna. Därutöver fick vi en bra överblick på stadens geografi vilket underlättade när vi de följande dagarna skulle ta oss runt på egen hand.

Att det regnade otroligt mycket gjorde egentligen ingenting eftersom det fortfarande var varmt och behagligt. Det galna vädret bidrog till att denna tur blir ett minne för livet och något vi kommer skratta länge åt runt lunchbordet här på kontoret! 🌦 🚴‍♀️

17/05/2024

På plats i Italien med en grupp på 250 personer. Det blir fyra dagar fullt med massvis av äventyr och aktiviteter uppe i bergen och på sjön Lago Maggiore 🤩

02/05/2024

Riga - ett av våra absoluta favoritresmål som fortsätter att överraska även oss på MICE. Vid vårt senaste besök i denna fina stad - som för övrigt har varit Sveriges största stad en gång i tiden - fick vi en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga!

Förstklassiga restauranger, matmarknader i alla storlekar och pampiga herrgårdar som alla hade ett gemensamt mål: att leverera råvaror i toppklass. Till god mat behövs god dryck så vad sägs om att göra ett besök med provning på en vin- och cidergård?

Vi vågar påstå att denna destination har något för alla. Vill du göra något extra för dina anställda - kontakta oss så hjälper vi er med er nästa företagsresa.

21/03/2024

Idag på månadsmötet hade vi besök av magikern Douglas Nordenbelt Magiker som kom och trollade för oss! Fantastiskt roligt och underhållande och förhoppningsvis dyker han upp på några av våra framtida evenemang!

08/03/2024

Lissabon kännetecknas bäst av de vindlande smala och branta gränderna men visste ni att det faktiskt är en av världens äldsta städer? Det finns endast en stad i Europa som är äldre än Lissabon, kan ni gissa vilken? 🤔🇵🇹

01/03/2024

Från Toscana's böljande kullar till Sorrento's förtrollande kust och Baveno's pittoreska charm - Italien bjuder på en mångfald av upplevelser för alla sinnen! Utforska vingårdar, njut av havsbrisen och upptäck lugnet vid Maggioresjön. ✨🇮🇹

15/02/2024

I tisdags fick vi ett miljöombyte och flyttade vårt kontor för dagen till Clarion Hotel SeaU här i stan. Tillsammans satt vi och planerade inför vad som komma skall och sedan passade vi på att få en fantastiskt fin visning av hotellets rum, möteslokaler och restauranger. En superfin anläggning mitt i "Sundets pärla"! 🌊

Kontakta oss på MICE Group för företagsresor, konferenser och event. Tillsammans utvecklar vi er organisation! ✈🌍

God jul och gott nytt år önskar vi på MICE Group!
24/12/2023

Happy Halloween från oss på MICE Group!
31/10/2023

Tredje gången gillt, nu kan vi verkligen titulera oss som Alpbach-experter! ⛰Årets sista resa ner till de österrikiska b...
27/10/2023

Tredje gången gillt, nu kan vi verkligen titulera oss som Alpbach-experter! ⛰

Årets sista resa ner till de österrikiska bergen bjöd på sol och sen sommarvärme utan dess like. Över 400 personer på 21 olika boenden i byn men oj så roligt vi hade det! Det blev några fantastiska dagar med vandring tillsammans med 44 stycken guider upp till Gratlspitze toppen på 1893 meter blandat med cykelturer, besök på Swarowski Crystal World, åkturer på den olympiska bobbanan i 100 km/h och en stilla båttur vid Achensee.

Vi reser nästan alltid till destinationen en eller flera dagar innan gruppen för att stämma av med våra leverantörer och på så sätt säkerställa bästa möjliga service och resultat. Som ni ser så är vissa kontorsplatser bättre än andra…

Jurmala - den dolda stjärnan utanför Riga 🌟I slutet av augusti drog både Matilda och Dennis, med bara några dagars mella...
20/10/2023

Jurmala - den dolda stjärnan utanför Riga 🌟

I slutet av augusti drog både Matilda och Dennis, med bara några dagars mellanrum, med vars en grupp till den fantastiska lilla staden Jurmala strax utanför Riga. Här sträcker sig den breda stranden så långt ögat kan nå och dem anrika kustvillorna från sovjettiden, med sin fantastiska arkitektur, kan man spendera flera dagar åt att betrakta om man så bara har tiden.

Trots att våra grupper var där tätt efter varandra får vi inte glömma att vi inte är så långt hemifrån och därmed kan vädret svänga precis som här hemma. Matildas grupp på 90 personer fick härda ut i grått och regningt väder samtidigt som Dennis grupp på 110 personer fick strålande sol och lite mer D-vitaminer. 🌦

Men vädret sätter inte stopp för allt det roliga! Trots regn hade vi ett glatt gäng som cyklade runt i Jurmala en förmiddag, klättrade på höghöjdsbana, gick på ölprovning, paddlade kajak och SUP inne i Riga och spelade volleyboll på stranden precis nedanför hotellet.🏖
Dennis grupp valde ett lugnare program med bland annat en välfylld och magnifik brunch på Skyline bar i Riga och sedan en trevlig rundtur i huvudstaden. 🏙

Båda grupper bodde på Lielupe by Semarah Hotels, som enligt oss är perfekt beläget vid stranden och nära till både sol, bad, aktiviteter och Riga. Längs stranden finns även flera barer och restauranger och här vill vi ge ett extra omnämnande till restaurangen Lighthouse som bjöd båda våra grupper på två fantastiska kvällar med utsikt över solnedgången. 🌅

Håll utkik - snart får ni veta mer om vad vi har hittat på denna höst! ✈️🌍

Nu kör vi! 🏃‍♀️
02/09/2023

16/06/2023

För att fira våra systerbolags jubileum anordnade vi på MICE Group en resa för hela koncernen till Victoriafallen i Zimbabwe! Sydafrikaresor fyller 20 år samtidigt som Söderhavsresor fyller 10 år och detta firade vi såklart ordentligt.

Det blev fulla dagar när vi tog med kollegorna på bland annat vandring vid vattenfallen, helikoptertur, bomamiddag och såklart både flodsafari och safari i jeepar. Med oss hem hade vi fulla kameror, massor med minnen och ett glatt och sammansvetsat gäng!

12/06/2023

Några ord om resan till Alpbach från Renata Chlumska, äventyrare, bergsbestigare och föreläsare.

Vad kan vara en bättre signal till era anställda än en oförglömlig konferensresa? Kontakta oss på MICE Group för företagsresor, konferenser och event, tillsammans utvecklar vi er organisation!

09/06/2023

Som avslutning på denna äventyrliga konferensresa så drog 220 personer ut på Österrikes häftigaste forsränning på floden Imst. Att fixa våtdräkter till alla och dessutom att vara påklädda och klara inom en timme hade sina utmaningar – men det löste vi!

08/06/2023

Vad vore vi utan vår fantastiska personal. Tjejerna fanns överallt, uppe på berget när de trötta vandrarna behövde en kopp kaffe, i livsmedelsaffären när 220 matpåsar skulle förberedas och på restaurangen på 1800 meters höjd förberedandes för middagen. Snyggt jobbat!

02/06/2023

Här lyckades vi få in allt och lite till i denna fullspäckade konferensresa. Med charterflyg förflyttade vi oss ner till Alperna och började med ett konferenspass följt av en mycket inspirerande föreläsning av Renata Chlumska, äventyrare, bergsbestigare och föreläsare. Byn välkomnade oss med p***a och ståt när deras 40 mannaband kom gåendes upp för gatan och spelade härlig österrikisk musik. De påföljande dagarna hann vi med vandringar i bergen, cykling, konferens och teambuilding på många annorlunda och spännande sätt.

15/05/2023

Varmt välkommen till oss Tina! Tina började hos oss i våras och var direkt i gång med våra grupper, och framför allt vår stora grupp i Åre. Perfekt med ett eventproffs som Tina när 1200 personer ska ha galamiddag!

Några ord från Tina:

Jag är 49 år och har haft Helsingborg som min hemmaarena hela mitt liv. Som person stannar jag sällan upp utan trivs bäst med ett högt tempo både i arbetslivet och privat. Har jobbat inom flygbranschen och med service i alla former och kommer senast ifrån Helsingborg Arena & Scen där projektledning av evenemang i helt olika former varit min fartfyllda vardag.

Resor, event och problemlösning är min passion och att få möjligheten att få jobba på MICE Group ger mig den extra pusselbiten som jag saknat.

Pulsen på flygplatser är det bland det bästa jag vet, alla är på väg någonstans i livet….

Ha en bra dag!

/Tina

28/04/2023

Efter äventyren i backen var det dags för galamiddag för Nexer Group. Det blev full fart med mingel, trerättersmiddag, awards, DJ och Danny Saucedo. Underhållning i världsklass som sig bör när man väljer MICE Group som arrangör!

27/04/2023

I backen körde vi ”all in”! Tält, drycker, gluhwine, gulasch, jonglörer, styltgångare och såklart en DJ och ett gruppfoto med 1200 personer gjorde denna soliga eftermiddag till ett minne för alla. Naturligtvis åktes det skidor och flögs skärmflyg, med bara smärre skador…

Förberedelser inför årets största event, 1200 personer från Nexer Group  i Åre! Med tre chartrade tåg, ett chartrat flyg...
26/04/2023

Förberedelser inför årets största event, 1200 personer från Nexer Group i Åre! Med tre chartrade tåg, ett chartrat flygplan och inflygningar till både Trondheim och Östersund så fylldes Holiday Club och 150 lägenheter med glada medarbetare. Den lokala ICA butiken fick årets största order och såg till att alla lägenheter fick frukost för 3 dagar levererat, kylvarorna i kylen och allt uppackat när gästerna checkade in.

29/03/2023

Detaljerna är det som gör om ett event blir bra eller perfekt. När 400 personer samlas gäller det att maten är god och tillräcklig. Det måste tas hänsyn till olika kostvariationer, allergier och matpreferenser – alla är lika viktiga. Därför var det bara till att kavla upp ärmarna på vår senaste rekresa och äta oss igenom alla menyerna. Allt för att kvalitetssäkra maten. Nu blir det gymmet en vecka framöver…

22/03/2023

Byn går man ur huse och plockar fram det bästa de kan erbjuda. Byns traditionella band joddlade och spelade upp till dans innan middagen!

Snapsdamerna hann inte med så Tomas fick också hjälpa till med serveringen…

21/03/2023

Det chartrade Snälltåget rullar in på Jenbach Bahnhof i Österrike med 400 glada svenskar. I högtalarna ropas det ut att ankommande tåg från Malmö kommer in på plattform 3 och att man inte skall stiga på…

Samtidigt pågår förberedelser för incheckning. Med 400 personer så tar vi över hela alpbyn och välkomnas av vice borgmästare som överlämnar stadens nyckel till VD:n. Nu är byn ”vår” och dags att börja 10 årsfirandet och årets stora konferens.

24/01/2023

Matilda laddade upp inför julen med att hänga med FC Rosengård som skulle spela sin sista Champions League match denna säsong mot FC Barcelona på mäktiga Camp Nou!

Det blev några spännande och faktiskt ganska avslappnande dagar på plats. Barcelona bjöd på sol och sköna 18 grader vilket innebar en härlig paus från svensk slask och kyla. Spanjorerna är duktiga på jul de också, det finns gott om marknadsstånd längs gator och torg, speciellt vid den här tiden på året, som säljer allt från granar och juldekorationer till traditionella Caga Tió och caganer.

På plats var det självklart fokus på match för gruppen som laddade med både träning och flertalet energirika måltider om dagen. Maten är minst sagt en viktig del för dessa elitidrottare och vi är alltid tacksamma för hotellens fantastiska service att kunna servera mat utefter kundens önskemål. Vi passade även på att träffa våra fantastiska stjärnor Nuria och Ulrika från Spain On som vi haft ett gott samarbete med i många år och alltid hjälper till på plats när det behövs.

Tyvärr var inte resultatet på FC Rosengårds sida den här gången men att möta ett av världens främsta klubblag på damsidan är självklart stort och det medför även upplevelser utöver det vanliga för oss på MICE Group. Vi lär oss och är med om nya saker vi också. Just under dessa dagar var det kanske att motståndarlaget bistod med poliseskort som fick flest ögonbryn att höjas, både hos oss och lokalborna när bussen tog sig fram på vägarna.

Vi önskar er alla en glad Halloween!
31/10/2022

13/10/2022

I helgen blev det några riktigt soliga höstdagar på Sånga Säby utanför Stockholm med 140 personer på konferens. Här fick de ladda om batterierna med god mat och inspirerande föreläsningar av bland annat Annelie Pompe.

Aktivitetsbolaget PULS höll i eftermiddagens vildmarksexpedition där alla fick möjligheten att testa sina överlevnadskunskaper i spännande Expedition Robinson-stil.

Vi önskar Jessica varmt välkommen till oss!Jessica är 46 år och har spenderat halva livet i resebranschen, där hon arbet...
29/09/2022

Vi önskar Jessica varmt välkommen till oss!
Jessica är 46 år och har spenderat halva livet i resebranschen, där hon arbetat som reseproducent på bland annat Citadellresor och Sembo.

Närmast kommer hon från Sofiero Slott och Slottsträdgård där hon lämnade resebranschen en period för att i stället fokusera på besöksnäringen, som säljansvarig.

Jessica har sina rötter i Helsingborg och anser att man alltid måste ha en resa bokad och är orimligt lycklig över att vara tillbaka i världens bästa bransch!

26/09/2022

Tillsammans med ett härligt gäng tillbringar vi några soliga dagar i Kroatien. Med skeppare och värdinna ombord på dessa katamaraner kryssar vi mellan badvikar och historiska städer runt öarna Brac, Solta och Hvar.

Adress

Fredag 08:30 - 16:00

Telefon

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när MICE Group postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.