CyklaVandra.se

• CyklaVandra.se

CyklaVandra.se Fantastiska cykel- och vandringsresor! Från 2017 arbetar vi tillsammans med våra aktiva resor under namnet Cykla & Vandra och hemsidan http://cyklavandra.se.

Fantastiska aktiva resor! Åsa, Anders och Pär heter vi som ligger bakom CyklaVandra.se och har tillsammans många år och massor av resor bakom oss. Anders som guide och reseproducent åt flera av de stora vandringsföretagen i Sverige och Åsa och Pär som de senaste 7 åren jobbat med sitt företag Active Spain.

07/09/2024

TILLFÄLLE!!! Förläng sommaren. Nu har vi tre platser på vår populära vandringsresa till Korfu som vi kan sälja med 3500 kr rabatt per person. Direktflyg med SAS Charter 21 sep 1 plats, 28 sep 2 platser från Stockholm. Fina hotell. Underbara vandringar. Först till kvarn... Länk till resan här:

03/08/2024

Vilken sommar det blev! Och då kommer jag att tänka på vår cykelresa på Kuba. Januarivädret där är som Blekinge mitt i sommaren! Och dessutom får du motion och lär dig om Kubas natur, kultur och brokiga historia. Häng med den 5 januari:

02/07/2024

Idag var det slt på vår guidade vandring i Dolomiterna. Anders har aldrig sett så riklig blomning. Ängar med brudsporre och andra orkideer samt massor av alprosor och gentiana. Det var en spänstig grupp och vi gjorde flera långvandringar. Här kommer också en bild på ett av många murmeldjur:)

28/06/2024

Nu i Spanien är det Pyrenéerna eller stranden som gäller. För mig är det såklart alltid bergen som lockar. Kolla vad fint vi har här uppe nu! (Om ni vill hälsa på här så har vi två rum kvar till höstens resa till Andorra och östra Pyrenéerna) /Pär

23/06/2024

Kanske en dröm, men nu har vi på Cykl&Vandra lagt upp en unik resa "Expedition Nya Zeeland". Den avgår 22 november 2025. Vandring bland pingviner, albatrosser och kiwifåglar utlovas. 12 dagars kryssning till avlägsna öar i Södra Oceanien och vandringar på sydön ingår. 8-15 deltagare. Priset är högt, men vi tror inte att någon annan svensk arrangör kan matcha vårt pris. Länk till resan här:

23/06/2024

Några bilder från förra veckan. Vandring i Ammarnäs, Vindelfjällen. Fantastisk natur och försommaren bästa tiden i fjällen om man gillar fåglar:)

29/05/2024

Vad kul att få komma tillbaka till Rioja! Härliga vandringsdagar genom de vackra vinfälten. Och på kvällen fick vi en mäktig naturupplevelse när vinden från Atlanten tryckte molnen över bergen. Nu vidare mot Guggenheim i Bilbao och sen San Sebastian för resten av resan. :D /Pär

27/05/2024

Här kommer två bilder från våra vandringar på Korfu och Paxos i förra veckan. Inför hösten har vi fullbokat den 21 sep, men platser den 25 sep och en EXTRA INSATT resa den 28 sep. Alla i samrbete med SvD Accent. Välkomna att boka. Hälsar Anders

Nu är vi strax framme på Paxos, den minsta av de joniska öarna. I september har vi fler vandringsgrupper här. Hälsar And...
22/05/2024

Nu är vi strax framme på Paxos, den minsta av de joniska öarna. I september har vi fler vandringsgrupper här. Hälsar Anders

16/05/2024

Den 25 juni till 2 juli leder jag en vandring i Dolomiterna med Cykla&Vandra. Bästa tiden för blommor. Vi ser fält av blommande alprosor och enstaka edelweizz. Det finns ett par platser kvar att boka. Fina boenden i Val Gardens och Val di Fassa. Se länk:

24/04/2024

Den 18 maj har vi en resa till Korfu och Paxos. Direktflyg från Stockholm med SAS charter. Det är en perfekt tid för dig som gillar grön natur med fågelsång och blommande orkideer. Vi har 3 platser kvar:) Häng med! Anders leder. Länk till resan här:

SISTA MINUTEN - följ med till Rioja och Baskien i slutet av maj! Två rum kvar, specialpris 19950 kr/person + flyg.
23/04/2024

Datum 25 maj - 1 juni 2024 endast 2 rum kvar Följ med på en upptäcktsresa till två av Spaniens riktiga pärlor - Rioja och Baskien! Och vilket bättre sätt finns att upptäcka än till fots? Det här är en social resa med fokus på det goda i livet - vänner, vin, motion, kultur, god

09/04/2024

Efter flera års väntan kan vi äntligen erbjuda magiska vandringsön La Palma på Kanarieöarna igen! För er med kraft i benen som vill ha riktigt stora naturupplevelser så finns det enligt mig (Pär) inget som kan mäta sig med La Palma vintertid i Europa. 😍

Ingen av Kanarieöarna är oss kärare än La Palma. Det här är ett paradis för vandrare med otrolig variation i landskapet - från regnskog till böljande vulkaner till vacker tallskog. Pricken över i:et är nationalparken La Caldera de Taburiente, en vandringsdag man aldrig glömmer.

12/03/2024

Vår fantastiska och populära resa till Det okända Kanarieöarna är nu släppt för januari och februari 2025. Senaste 7(!) avgångarna har varit fullbokade, vi hoppas det blir så även nästa vinter! Redan har 8 personer anmält sig.

11/03/2024

Vi har platser kvar till Piemonte och Ligurien den 28 april. Vandring i samarbete med Svenska Dagbladet. Våren är underbar i Cinque Terre och vandringslederna mindre trafikerade. Även på våren hittar vi tryffel i Piemonte med hjälp av tryffelhund. Denna veckan 1500 kr rabatt på priset. Länk till resan här:

19/02/2024

Nästa år i mitten av februari planerar vi en resa "Naturvandringar i Colombia". Det blir natur, primater, anaconda, myrslokar och färgglada fåglar. Bilder från årets fågelresa i Colombia.

Det blev ingen cykling på fågelresan till Colombia, men många km vandring. Fokus på fåglar och boende ute i naturen. Det blev 507 arter. Nästa år i februari kör vi igen, få platser kvar.
Länk till resan: https://cyklavandra.se/ovrigt/colombia-fagel/

13/02/2024

NYHET - Vandring på Madeira! Under årens lopp har vi haft många kunder som frågat om vi inte har någon tur till vandringsön Madeira. Nu äntligen har vi det! Och ett riktigt trevligt program dessutom med härliga 4* boenden.

31/01/2024

På resan "Naturvandringar i Panama och Costa Rica" gör vi nästan 10 turer med båt och ser bland annat pilgiftsgrodor och orkideer.

16/01/2024

Sista minuten! Vi har fått en sen avbokning av ett rum till resan till Kanarieöarna med avresa 30 januari. Flyg tur och retur Arlanda. Normalt pris: 23950 kr - NU endast 22500 kr/person, del i dubbelrum.

Först till kvarn!

23-30 januari 2024 - fullt 30 januari-6 februari 2024 - fullt Vill du göra en intresseanmälan för 2025? Maila oss på [email protected] Under en härlig vecka vandrar vi i lagerskogar, vulkanlandskap och välbevarade koloniala miljöer. Kanarieöarna ligger i floraområdet Makaronesien och väx...

26/12/2023

Med lite snö hemma i Pyrenéerna tog min fru och jag (Pär) oss ner till Andalusien för att fira jul och kolla till så att våra turer här nere fortfarande är så fina som vi vill att dom ska vara. Svaret? Vi har nu spenderat några fantastiska dagar i Grazalema och besökt bland annat Ronda och såklart ett helt gäng andra vita byar. Igår en härlig cykeldag bland korkekarna. Vädret är svalt på kvällen och morgonen men underbart från lunchtid och till solnedgång. 🌞 Söker ni efter en vandrings- eller cykelresa till Andalusien så är det här området verkligen att rekommendera!

/Pär

18/12/2023

I år flög vi norrut från Patagonien från Puerto Natales i Chile. Vi hade helklart väder över det Patagoniska isfältet. Glaciärer fotade med mobilen: Till vänster Perito Moreno (förr kallad Bismarck efter en tysk expedition). I mitten den stora glaciären Viedma som rinner ner vid Chalten. Man ser tydligt hur nunataken ger upphov till ränder av sten (morän) nedströms. Till höger Upsalaglaciären namngiven av den svenske geologen Quensel i början av 1900-talet. Upsala har dragit sig tillbaka mycket sedan jag kom till Patagonien för drygt 20 år sedan. Nästa års resa avgår den 23 november. Hälsar Anders

Vi är tillbaka i Santiago de Chile. Två härliga och krävande  vandringsveckor i Patagonien är till ända. Eldslandet, Cha...
10/12/2023

Vi är tillbaka i Santiago de Chile. Två härliga och krävande vandringsveckor i Patagonien är till ända. Eldslandet, Chalten, Torres del Paine upplevdes i fantastiskt vårväder. Spännande flora, kondorer och andra fåglar. Men puman höll sig undan tyvärr. Nästa år åker vi igen!

01/12/2023

ÄNTLIGEN Provence! Kanske är det här det område vi fått mest frågor om vi inte har resor till. I somras passade Pär på att stanna till några dagar på vägen till Sverige och här har vi resultatet - en härlig veckolång vandringsresa till en av de finaste delarna av Provence. 🍇🫒🌾

En härlig vandringsresa med boende på två bekväma hotell och ett charmigt chambres d'hôtes (franskt B&B). Under veckan lär ni känna det vackra området Plateau de Vaucluse, en fantastisk del av Provence. Mellan berget Mont Ventoux i norr och bergskedjan Luberon i söder finns här allt som vi...

25/11/2023

Orkideresan till Italiens sporre, Monte Gargano blev fort full. Bortom turiststråken hittar vi massor av orkideer och andra blommor. En eftermiddag ägnas åt fågelskådning vid Manfreddoniabukten. För dig som gillar att vandra sakta och njuta av naturens artrikedom.
Ny avgång 27 april - 4 maj. Se länk till resan: https://cyklavandra.se/vandra/guidade/orkidevandring/

23/11/2023

När vintern är här och man vill cykla i Europa - var åker man då? Närmsta riktigt bra ställe för oss svenskar är bergen ovanför Alicante och Valencia. Vi kallar vår resa för Valencia – kontrasterna landskap. Och det stämmer verkligen! Pär vara ner och cyklade igenom turen igen denna vecka då vi har gjort några förbättringar. Svalt vid starten men sen shorts och t-shirt varje dag - underbart! Extra bonus att träffa på en otrolig flock av flamingo bland risfälten söder om Valencia. :D

Be the first to know and let us send you an email when CyklaVandra.se posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.